Warszawskie Linie Turystyczne
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
To za wysokie o 2cm?Emyl pisze:Ah piętrowe manisko z BVG by było jak znalazł. Nawet ja z dupskiem przyrośniętym do bmw bym się wybrał na wycieczkę
ŁK
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Wg mnie spokojnie mogłoby jeździć co 30 minut. Jeżeli oczywiście miałby kto ten trzeci autobus prowadzić oraz miałoby co na trzeciej brygadzie jeździć. Chyba na frekwencję to to nie narzeka? Ja przynajmniej pamiętam ze swoich pojedynczych przejazdów że autobus był załadowany po brzegi że aż niefajnie się z powodu tłoku jechało. Nie wiem czy gdzieś w Europie jeżdżą autobusy turystyczne co 30 minut ale czemu choć raz to zachód nie miałby się wzorować na nas a nie my na nich?Autobus Czerwon pisze: ↑26 kwie 2022, 22:24To co ile ma jeździć, co kwadrans? Znajdź stolicę w Europie Środkowo-Wschodniej z lepszą ofertą autobusowej linii turystycznej.
Chociaż co 30 minut na 3 brygadach i ze zmiennym taborem. Patrzę na Polskę, Kraków uruchamia linię autobusową tylko 4-5 razy w sezonie, ale jak już uruchamia to z większą liczbą pojazdów, często z częstotliwością 30 minut i kieruje się zasadą, żeby możliwie najwięcej zabytków wysłać ze swojej floty minimum 1-2 w sezonie. Bydgoszcz uruchamia (mam nadzieję, że po 2 latach przerwy wrócą) 100 i 102 z łączną częstotliwością 30 minut. Właśnie też 3 brygady i tutaj ciekawostka, bo był eksperyment z dedykowaną brygadą na młodszy zabytek (Jelcz M11/Ikarus 280) i się to nie sprawdziło, więc powrócono do wystawiania 3 ogórków (i tylko od święta inny pojazd). Poznańska 100 już co 60 minut z 2 brygadami, bo oddała 1 brygadę na sobotnie 102, czyli na upartego (tj. po uwzględnieniu warszawskiego 51) remis, podobnie w przypadku Łodzi. Jednak to Warszawa jako stolica powinna świecić przykładem, w końcu ma najwięcej pojazdów zabytkowych. Chodzi też o to, że taka linia turystyczna to dobra okazja do wykorzystania pojazdów, które nie mają wielu okazji do wyjazdu do miasto, a warto utrzymywać je w dalszej sprawności.Autobus Czerwon pisze: ↑26 kwie 2022, 22:24To co ile ma jeździć, co kwadrans? Znajdź stolicę w Europie Środkowo-Wschodniej z lepszą ofertą autobusowej linii turystycznej.
A pamiętasz epizod z zagęszczonymi kursami na Tetce do 20 minut? To były czasy.
Też tego nie rozumiem. Przeszkód wynikających z organizacji ruchu nie widzę.AdamKlocusky pisze: ↑26 kwie 2022, 16:38Zastanawiający jest dla mnie brak przystanku Dworzec Wileński na trasie 100-ki.
Pamiętam że kiedyś przy braku przystanku Dw. Wileński był taki argument, żeby nie zapełniali autobusu przypadkowi ludzie, którzy akurat byli przy dworcu i postanowili podjechać przystanek tylko żeby wsiadali ci, którzy chcą konkretnie się przejechać tą linią (a ci znajdą sobie odpowiedni przystanek).kveld pisze: ↑27 kwie 2022, 8:52Też tego nie rozumiem. Przeszkód wynikających z organizacji ruchu nie widzę.AdamKlocusky pisze: ↑26 kwie 2022, 16:38Zastanawiający jest dla mnie brak przystanku Dworzec Wileński na trasie 100-ki.
Teraz to słaby argument - żadna linia z przystanku Dw.Wileński 02 nie ma dalej ani jednego wspólnego przystanku z 100. Jedyna grupa dodatkowych pasażerów to ew. podjeżdżający z metra do ogrodu zoologicznego, ale tych akurat lepiej chyba nie eliminować...reserved pisze: ↑27 kwie 2022, 11:06Pamiętam że kiedyś przy braku przystanku Dw. Wileński był taki argument, żeby nie zapełniali autobusu przypadkowi ludzie, którzy akurat byli przy dworcu i postanowili podjechać przystanek tylko żeby wsiadali ci, którzy chcą konkretnie się przejechać tą linią (a ci znajdą sobie odpowiedni przystanek).
To prawda. Wtedy "setka" skręcała w prawo i jechała do Zielenieckiej czyli można było nią podjechać tak jak różnymi innymi liniami.kveld pisze: ↑27 kwie 2022, 11:28Teraz to słaby argument - żadna linia z przystanku Dw.Wileński 02 nie ma dalej ani jednego wspólnego przystanku z 100. Jedyna grupa dodatkowych pasażerów to ew. podjeżdżający z metra do ogrodu zoologicznego, ale tych akurat lepiej chyba nie eliminować...reserved pisze: ↑27 kwie 2022, 11:06
Pamiętam że kiedyś przy braku przystanku Dw. Wileński był taki argument, żeby nie zapełniali autobusu przypadkowi ludzie, którzy akurat byli przy dworcu i postanowili podjechać przystanek tylko żeby wsiadali ci, którzy chcą konkretnie się przejechać tą linią (a ci znajdą sobie odpowiedni przystanek).
Był taki pomysł, ale nie zyskał aprobaty osób decyzyjnych
A szkoda, bo 995 cieszył się popularnością.
- AdamKlocusky
- Posty: 667
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Są rozkłady dla setki i przystanek nadal pozostaje pod oznaczeniem ZOO 02. Musiała najwidoczniej nastąpić pomyłka na schemacie.ashir pisze:1. Kompletnie nie rozumiem. Dlaczego przystanek ZOO (z epizodem jako ZOO-Wejście Główne) nie może się nazywać ZOO? Na Ratuszowej oprócz przystanku ZOO był też w przeszłości przystanek Ratuszowa-ZOO (za skrzyżowaniem z Jagiellońską).
Tak, widziałem. Widziałem też, że kolejny rok z rzędu (i to pomimo zmiany trasy) czas przejazdu między Pl. Konstytucji i Centrum wynosi 0 minut. Serio tak trudno to poprawić?
W drugiej odsłonie Setki w 2019 roku obowiązywał nieistniejący już dzisiaj przystanek MOST ŚLĄSKO-DĄBROWSKI. Mógłbyś się zdziwić, ale w dwóch ostatnich kursach zdarzało się dość często, że ludzie na tym przystanku wysiadali - ich dalszym celem zazwyczaj był teren nad Wisłą. W słoneczne niedziele trafiały się rodziny z dziećmi, którzy przepłynęli promem z Podzamcza. Skoro teraz już nie mamy przystanku pod mostem to dobrą alternatywą dla niego jest OS.PANIEŃSKA, a jeżeli jeszcze będzie na żądanie to ja naprawdę nie widzę żadnego problemu.