Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
Ja to bym 167 skrócił tak, by od BW1920 pojechało jak 521 na Szczęśliwice, 154 bym skrócił do Znanej. A po trasie 414 ze Szczęśliwic lub z pl. Narutotowicza po trasie 191, bym puścił 2xx (267) gdzie dalej od RZS linia by pojechała jak obecne 154 na Stare Bemowo. 521 wtedy do skrócenia i do zmienienia na 113.
109 i 255 do połączenia w jedną linię 255, Torwar - cm. Wolski, mają zbliżone godziny kursowania. Zamiast 171 z Torwaru, 155 po trasie linii 171, do przystanku Okopowa, dalej skręt w prawo na Esperanto. Powrót albo przez Smoczą ... i Żelazną, albo przez al. Jana Pawła II.
109 i 255 do połączenia w jedną linię 255, Torwar - cm. Wolski, mają zbliżone godziny kursowania. Zamiast 171 z Torwaru, 155 po trasie linii 171, do przystanku Okopowa, dalej skręt w prawo na Esperanto. Powrót albo przez Smoczą ... i Żelazną, albo przez al. Jana Pawła II.
No do wszystkich peronów jest możliwość dojścia. Był chyba okres, że było inaczej i dojście w ogóle nie było dostępne?bartoni722 pisze: ↑06 maja 2022, 9:14No to fajna dostępność wszystkich peronów od Kolejowej zostanę jednak przy 24 do pociągu, nadal będzie to bardziej opłacalne.
-
- Posty: 12174
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Zgadza się, było odcięte totalnie. Teraz możliwość dojścia jest - to prawda, niemniej jednak do dostępności zwłaszcza w kontekście przesiadek to temu IMHO mocno daleko. Czekamy aż kładka da pełnię swoich możliwości, wiadomo kiedy orientacyjnie może się to stać?
Proszę, nie, 255 przez swoją częstotliwość i tak nie jest wykorzystywana na tyle ile ma potencjału. A Ty chcesz ją dobić nieprzewidywalnym Śródmieściem.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Korki się tworzyły, przy przesuniętych przystankach w Centrum. Przystanki już wróciły na swoje miejsca i ruch już jest bardziej płynny.bartoni722 pisze: ↑06 maja 2022, 9:37Zgadza się, było odcięte totalnie. Teraz możliwość dojścia jest - to prawda, niemniej jednak do dostępności zwłaszcza w kontekście przesiadek to temu IMHO mocno daleko. Czekamy aż kładka da pełnię swoich możliwości, wiadomo kiedy orientacyjnie może się to stać?Proszę, nie, 255 przez swoją częstotliwość i tak nie jest wykorzystywana na tyle ile ma potencjału. A Ty chcesz ją dobić nieprzewidywalnym Śródmieściem.
-
- Posty: 12174
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Prawoskręt przy ONZ też jest bardziej płynny? Lewoskręt w Jerozolimskie? Loteryjny lewoskręt z Emilki ONZ? To naprawdę nie musi być -70 żeby istotna różnica w pogorszeniu regularności była zauważalna.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Takie opóźnienie może były, jak były przesunięte przystanki w centrum oraz przy zwężaniu al. Jana Pawła II na odcinku rondo ONZ. Teraz jest ruch bardziej płynny. Zawracanie przez rondo Daszyńskiego też zabiera trochę czasu, skręt w Ordona też zabiera, mimo to linia ma pasażerów. Często tamtędy jeżdżę i widzę że jest lepiej. Połączenie 109 i 255 wydaje mi się na obecną chwile, przy braku tramwajów na Prostej i Kasprzaka rozwiązaniem dobrym.bartoni722 pisze: ↑06 maja 2022, 9:57Prawoskręt przy ONZ też jest bardziej płynny? Lewoskręt w Jerozolimskie? Loteryjny lewoskręt z Emilki ONZ? To naprawdę nie musi być -70 żeby istotna różnica w pogorszeniu regularności była zauważalna.
-
- Posty: 12174
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Skręt w Ordona jest jednym z dwóch powodów (obok częstotliwości) przez które - wnioskuję z obserwacji - linia jest znacząco mniej wykorzystywana po południu niż rano. Rano opłaca się wyjść z klatki na konkretny kurs blisko, przy powrocie - perspektywa dłuższego czekania oraz dodania paru minut na omawiany lewoskręt skutecznie odstrasza i wybór może być tylko jeden gdy nadjeżdża 105. Dodawanie do tych wad ewentualnego ładunku ze Śródmieścia (nie musi on być nawet codzienny, jakie jest prawdopodobieństwo że złapie się opóźnienie na którejś z ulic: Prosta, JPII, Jerozolimskie, EP, Książęca, a jakie bez tych ulic?) moim zdaniem będzie gwoździem do trumny tej linii.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Rano z kolei są korki na Jana Kazimierza do Ordona, a i rozbijanie oferty (brak wspólnych przystanków ze 105) linii nie słuzy. Wniosek: ta linia po prostu nie ma sensu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Edit: 2022.05.06 godz. 17:06 Zrozumiałem, to była odpowiedź nie do mnie, a do użytkownika bartoni722.
Jaki brak wspólnych przystanków z linią 105? Poza przystankiem Ordona, który linia 255 ma na ulicy Jana Kazimierza, pozostałe zostają takie jakie były: Ordona w jedną stronę w kierunku al. Prymasa 1000-leccia, PKP Wola (Kasprzaka), Szpital Wolski, Karolkowa ten sam w jedną stronę oraz rondo Daszyńskiego. Tutaj nic by się nie zmieniło.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27567
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Skoro 255 nie ma prawa działać jako dowozówka do M2, to może zadziała jako istotne połączenie bezpośrednie z gdziekolwiek. Stara obserwacja mówi, że komunikacja na ciągu równoległym do silniejszego będzie funkcjonować poprawnie, jeśli będzie oferować połączenie uzupełniające relacyjnie, a nie ułomnego brata oferty z ciągu podstawowego (por. Żelazna vs. Kazimierzowska chociażby).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
- Posty: 12174
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
A ja uważam że 255 ma prawo działać jako dowozówka do M2, tylko musi zostać odpowiednio doinwestowana. Owszem, wiąże się to z pewnym ryzykiem ale naprawdę jest spora ilość ludzi dochodząca od 105 niemałą odległość gdy mają autobus bardzo dobrze obsługujący te bloki tyle że za rzadko. Uważam że przy częstotliwości 15/20 nie ma możliwości ocenienia czy trasa jest dobra czy nie.
Prowokacyjnie: czemu komunikacja na Jana Kazimierza nie ma sensu bo jest 105 i tramwaj, a na Nowodworskiej ma mimo że jest 186, 509 i tramwaj?
Prowokacyjnie: czemu komunikacja na Jana Kazimierza nie ma sensu bo jest 105 i tramwaj, a na Nowodworskiej ma mimo że jest 186, 509 i tramwaj?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7004
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Na Nowdworskiej i Odkrytej jest spory obszar pozbawiony dobrego dojścia do tramwaju, bo masz pogrodzone osiedla między nimi a Światowida. Dodatkowo masz alternatywne cele podróży wobec ciągu tramwajowego (trochę casus Żelaznej).
Czy przy stacji Bemowo, będą jakieś postoje dla autobusów? Bo jeśli będą tam kończyły linie bez postojów i zabierały od razu pasażerów, to wtedy bardzo kiepski pomysł aby coś tam kończyło. Chyba że będą się zmieniali kierowcy, ale to też byłoby słabe.
Tradycyjnie jak to przy proponowanych zmianach w ofercie komunikacyjnej, związanych z otwarciem nowych stacji metra na Bemowie, uznałem że podzielę się swoimi propozycjami na forum.
Propozycja zmian po otwarciu stacji Ulrychów oraz Bemowo.
Linia 109
Połączenie z linią 255
Linia 112
Trasa bez zmian. Jeśli mniej pasażerów jeździ do Karolina, to można część kursów skierować do Cmentarza Wolskiego trasą: ... Lazurowa - Połczyńska - Fort Wola - CM. WOLSKI. Lub do pętli Nowe Włochy prosto wiaduktem, trasą: ... Lazurowa - 4 Czerwca 1989 r. - ks. Chrościckiego - NOWE WŁOCHY.
Linia 113
zmiana linii 521 w linię zwykłą 113, na trasie FALENICA - WIATRACZNA.
przejęcie trasy linii 521 przez częste tramwaje a na Ochocie przez linię 167.
Linia 122
Trasa wydłużona z obecnej trasy od os. Górczewska trasą: ... - Górczewska - METRO BEMOWO.
Linia 129
PKP URSUS - ... - Powstańców Śląskich - NOWE BEMOWO.
częstotliwość 20/30/30
Linia 149
według propozycji w projekcie zmian.
Linia 154
P+R AL. KRAKOWSKA ... - Redutowa - Jana Olbrachta - ZNANA.
Linia zapewniłaby dojazd od strony Reduty Ordona i tramwajów do pętli, z powodu wycofania z tego odcinka linii 167.
Linia 155 - nowa linia - przejęcie części trasy linii 171
ESPERANTO - Anielewicza - al. Jana Pawła II - al. "Solidarności" (powrót al. "Solidarności" - Okopowa - Anielewicza) - pl. Bankowy - Marszałkowska - Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat - Aleje Jerozolimskie) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Wisłostrada – TORWAR (powrót: Łazienkowska – Rozbrat).
Tak jak obecna częstotliwość linii 255: 15/20/20 (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto) tak aby odjeżdżała na zmianę z linią 255 z Torwaru.
Linia 167
SIEKIERKI–SANKTUARIUM – Gościniec – Bartycka – Czerniakowska – J. Gagarina – Spacerowa – Goworka – Puławska – Rakowiecka – al. Niepodległości –Trasa Łazienkowska –Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Białobrzeska - Opaczewska - Dickensa - SZCZĘŚLIWICE (powrót: Dickensa - Białobrzeska)
Zastąpienie linii 521 na odcinku Och-Teatr - Szczęśliwice.
Linia 1xx/2xx/(267) - nowa linia
PL. NARUTOWICZA - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920 r. - al. Prymasa Tysiąclecia – M. Kasprzaka – Wolska – Redutowa – Jana Olbrachta – Górczewska – Lazurowa – gen. S. Kaliskiego – STARE BEMOWO.
częstotliwość linii 167, tak by z pierwszego wspólnego przystanku odjeżdżały linie 167 i 267 na zmianę.
Linia 171
według propozycji w projekcie zmian.
W Śródmieściu zastąpienie przez linię 155.
linia 177
URSUS–NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Orłów Piastowskich – Czerwona Droga – Posag 7 Panien – Szamoty – Traktorzystów – al. 4 Czerwca 1989 r. – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – METRO BEMOWO.
Linia 178
Długo myślałem nad rozwiązaniem, pasażerowie czasami dopisują na tej linii a czasem, potrafi pusty autobus jechać, gdzie pasażerem mimo woli jest sam prowadzący autobus.
RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – Aleje Jerozolimskie – Popularna – Bolesława Chrobrego – Ryżowa – A. Prystora – Skoroszewska – SKOROSZE.
Na odcinku Rondo Daszyńskiego linie zastąpi metro. Na Konwiktorskiej zwolni się miejsce, można wtedy wydłużyć pl. Trzech Krzyży linię 195.
częstotliwość: 10/15/15–30
Linia 190
CH MARKI ... - Leszno - Górczewska - OS. GÓRCZEWSKA.
Wyprostować linię na ulicy Górczewskiej do pętli os. Górczewska. Jak dojedzie metro do pętli os. Górczewska, wtedy można linię skrócić.
Linia 195
wydłużenie linii z pl. Trzech Krzyży do pętli Konwiktorska trasą: ... pl. Trzech Krzyży - Nowy Świat - Krakowskie Przedmieście - pl. Krasińskich - Bonifraterska - Słomińskiego - Konwiktorska - KONWIKTORSKA (powrót: Konwiktorska - Bonifraterska).
Linia 197
Zostawić na obecnej trasie razem z kursami skróconymi.
Linia 201
Dni nauki szkolnej: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Żołnierzy Wyklętych - Piastów Śląskich – Osmańczyka – Z. Pieniążka – Obrońców Tobruku – Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Obozowa – Deotymy – Górczewska - Jana Olbrachta - ZNANA (powrót: Jana Olbrachta - Strąkowa - Oświatowa - Powstańców Śląskich - pl. Kasztelański - Strąkowa - Boznańskiej - Jana Olbrachta)
Soboty i Święto: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Osmańczyka – Z. Pieniążka – Obrońców Tobruku – Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Obozowa – Deotymy – Górczewska - Jana Olbrachta - ZNANA (powrót: Jana Olbrachta - Strąkowa - Oświatowa - Powstańców Śląskich - pl. Kasztelański - Strąkowa - Boznańskiej - Jana Olbrachta)
Linia 206
WAGONOWNIA - Potrzebna - ks. Chrościckiego - 4 Czerwca 1989 r. - Traktorzystów - pl. Czerwca 1976 r. - URSUS-RATUSZ.
Trasa o 5 minut dłuższa, więcej osób by z tej linii korzystało.
Linia 207
według propozycji w projekcie zmian.
Linia 220
Trasa bez zmian.
Linia 249
METRO BEMOWO - Górczewska - Lazurowa - Szeligowska - Rayskiego - Coopera - Górczewska - METRO BEMOWO.
Linia 255
CM. WOLSKI - Fort Wola - Hubalczyków - Jana Kazimierza - Kasprzaka - Prosta - al. Jana Pawła II - Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat - Aleje Jerozolimskie) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Wisłostrada – TORWAR (powrót: Łazienkowska – Rozbrat).
Tak jak obecna częstotliwość linii 255: 15/20/20 (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto) tak aby odjeżdżała na zmianę z linią 155 z Torwaru
Linia 716
Trasa bez zmian.
Linie 714, 719, 729
według propozycji w projekcie zmian.
Propozycja zmian po otwarciu stacji Ulrychów oraz Bemowo.
Linia 109
Połączenie z linią 255
Linia 112
Trasa bez zmian. Jeśli mniej pasażerów jeździ do Karolina, to można część kursów skierować do Cmentarza Wolskiego trasą: ... Lazurowa - Połczyńska - Fort Wola - CM. WOLSKI. Lub do pętli Nowe Włochy prosto wiaduktem, trasą: ... Lazurowa - 4 Czerwca 1989 r. - ks. Chrościckiego - NOWE WŁOCHY.
Linia 113
zmiana linii 521 w linię zwykłą 113, na trasie FALENICA - WIATRACZNA.
przejęcie trasy linii 521 przez częste tramwaje a na Ochocie przez linię 167.
Linia 122
Trasa wydłużona z obecnej trasy od os. Górczewska trasą: ... - Górczewska - METRO BEMOWO.
Linia 129
PKP URSUS - ... - Powstańców Śląskich - NOWE BEMOWO.
częstotliwość 20/30/30
Linia 149
według propozycji w projekcie zmian.
Linia 154
P+R AL. KRAKOWSKA ... - Redutowa - Jana Olbrachta - ZNANA.
Linia zapewniłaby dojazd od strony Reduty Ordona i tramwajów do pętli, z powodu wycofania z tego odcinka linii 167.
Linia 155 - nowa linia - przejęcie części trasy linii 171
ESPERANTO - Anielewicza - al. Jana Pawła II - al. "Solidarności" (powrót al. "Solidarności" - Okopowa - Anielewicza) - pl. Bankowy - Marszałkowska - Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat - Aleje Jerozolimskie) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Wisłostrada – TORWAR (powrót: Łazienkowska – Rozbrat).
Tak jak obecna częstotliwość linii 255: 15/20/20 (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto) tak aby odjeżdżała na zmianę z linią 255 z Torwaru.
Linia 167
SIEKIERKI–SANKTUARIUM – Gościniec – Bartycka – Czerniakowska – J. Gagarina – Spacerowa – Goworka – Puławska – Rakowiecka – al. Niepodległości –Trasa Łazienkowska –Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Białobrzeska - Opaczewska - Dickensa - SZCZĘŚLIWICE (powrót: Dickensa - Białobrzeska)
Zastąpienie linii 521 na odcinku Och-Teatr - Szczęśliwice.
Linia 1xx/2xx/(267) - nowa linia
PL. NARUTOWICZA - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920 r. - al. Prymasa Tysiąclecia – M. Kasprzaka – Wolska – Redutowa – Jana Olbrachta – Górczewska – Lazurowa – gen. S. Kaliskiego – STARE BEMOWO.
częstotliwość linii 167, tak by z pierwszego wspólnego przystanku odjeżdżały linie 167 i 267 na zmianę.
Linia 171
według propozycji w projekcie zmian.
W Śródmieściu zastąpienie przez linię 155.
linia 177
URSUS–NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Orłów Piastowskich – Czerwona Droga – Posag 7 Panien – Szamoty – Traktorzystów – al. 4 Czerwca 1989 r. – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – METRO BEMOWO.
Linia 178
Długo myślałem nad rozwiązaniem, pasażerowie czasami dopisują na tej linii a czasem, potrafi pusty autobus jechać, gdzie pasażerem mimo woli jest sam prowadzący autobus.
RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – Aleje Jerozolimskie – Popularna – Bolesława Chrobrego – Ryżowa – A. Prystora – Skoroszewska – SKOROSZE.
Na odcinku Rondo Daszyńskiego linie zastąpi metro. Na Konwiktorskiej zwolni się miejsce, można wtedy wydłużyć pl. Trzech Krzyży linię 195.
częstotliwość: 10/15/15–30
Linia 190
CH MARKI ... - Leszno - Górczewska - OS. GÓRCZEWSKA.
Wyprostować linię na ulicy Górczewskiej do pętli os. Górczewska. Jak dojedzie metro do pętli os. Górczewska, wtedy można linię skrócić.
Linia 195
wydłużenie linii z pl. Trzech Krzyży do pętli Konwiktorska trasą: ... pl. Trzech Krzyży - Nowy Świat - Krakowskie Przedmieście - pl. Krasińskich - Bonifraterska - Słomińskiego - Konwiktorska - KONWIKTORSKA (powrót: Konwiktorska - Bonifraterska).
Linia 197
Zostawić na obecnej trasie razem z kursami skróconymi.
Linia 201
Dni nauki szkolnej: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Żołnierzy Wyklętych - Piastów Śląskich – Osmańczyka – Z. Pieniążka – Obrońców Tobruku – Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Obozowa – Deotymy – Górczewska - Jana Olbrachta - ZNANA (powrót: Jana Olbrachta - Strąkowa - Oświatowa - Powstańców Śląskich - pl. Kasztelański - Strąkowa - Boznańskiej - Jana Olbrachta)
Soboty i Święto: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Osmańczyka – Z. Pieniążka – Obrońców Tobruku – Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Obozowa – Deotymy – Górczewska - Jana Olbrachta - ZNANA (powrót: Jana Olbrachta - Strąkowa - Oświatowa - Powstańców Śląskich - pl. Kasztelański - Strąkowa - Boznańskiej - Jana Olbrachta)
Linia 206
WAGONOWNIA - Potrzebna - ks. Chrościckiego - 4 Czerwca 1989 r. - Traktorzystów - pl. Czerwca 1976 r. - URSUS-RATUSZ.
Trasa o 5 minut dłuższa, więcej osób by z tej linii korzystało.
Linia 207
według propozycji w projekcie zmian.
Linia 220
Trasa bez zmian.
Linia 249
METRO BEMOWO - Górczewska - Lazurowa - Szeligowska - Rayskiego - Coopera - Górczewska - METRO BEMOWO.
Linia 255
CM. WOLSKI - Fort Wola - Hubalczyków - Jana Kazimierza - Kasprzaka - Prosta - al. Jana Pawła II - Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat - Aleje Jerozolimskie) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Wisłostrada – TORWAR (powrót: Łazienkowska – Rozbrat).
Tak jak obecna częstotliwość linii 255: 15/20/20 (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto) tak aby odjeżdżała na zmianę z linią 155 z Torwaru
Linia 716
Trasa bez zmian.
Linie 714, 719, 729
według propozycji w projekcie zmian.