Odlotem od racjonalności to są w tym momencie autobusy wodorowe. Najdroższe w zakupie, z paliwem podobnie drogim jak ON i nieszczególnie ekologicznym (większość wodoru pochodzi z przetwarzania paliw kopalnych, ten zielony to mniejszość bo proces jest mało efektywny), ze względu na rzadkość pewnie będą problematyczne w naprawach. Ich główna przewaga nad zwykłym autobusem elektrycznym - możliwość przejechania całej pracy bez ładowania - chyba nie przeważa minusów.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
W tym przypadku do zakupienia byłaby większa liczba autobusów - i raczej nie byłyby to elektryki, lecz autobusy takie, które są w stanie jeździć cały dzień na jednym tankowaniu - do obsługi różnych linii.fraktal pisze: ↑12 mar 2022, 12:54No tak, ale na przykład dziś na 20 krótkich solarisów elektrycznych jeździ tylko 5. Skoro mamy problemy z wykorzystaniem elektryków, to po co nam kolejne. BTW, ja bym te solówki wysłał na N43 w noce powszednie, skoro i tak stoją bezczynnie na zajezdni, a są już kompatybilne z ładowarką na Chomiczówce.
Jeśli chodzi o elektryki to - co najwyżej - można dokupić z 10 sztuk dla linii 106, do łatania zastępstw na innych liniach, ewentualnie na 302 (po ogarnięciu kwestii ładowania).
Z elektrykami moim zdaniem największym problemem jest brak jednolitości pantografów, przez co jedne autobusy mogą jeździć tylko na 178, inne tylko na 222 i 251. Gdyby były jednakowe to żadne dodatkowe ich zakupy nie powinny być potrzebne.
Aaa, no bo jak na 251 popylają sobie Solbusy, to o czym tu opowiadać...
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
I nie 5, bo 222 są wszystkie elektryczne, a na 178 tylko 2/178 jest dziś nie-elektryczna.
Chodziło mi przecież o elektryczne solarisy, ursusów, jeżdżących na 178 nie wliczałem, bo procentowo mają większe wykorzystanie.
Przegubowy Autosan Sancity plącze się po Warszawie.
To do zagubionych owieczek
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Następny przetarg dopiero za dwa lata:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 73647.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 73647.html
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
A co z zakupem 12 przegubowych elektryków do obsługi 136?
Ale te są przecież z programu „Zielony Transport Publiczny” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Może przyjdą w przyszłym roku, jako symboliczna dostawa A.D. 2023
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Cześć;
Czy nowe autosany będą na Woronicza?
Czy nowe autosany będą na Woronicza?
Plotki głoszą, że 77xx z Ostrobramskiej na Kleszczową, a w zamian 52xx na Woronicza za 81xx...czy to prawda życie pokaże ![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
No właśnie nie do końca. Pierwotnie tak miałobyć, póki co mówi się o zwykłych przenosinach między R3, a R1. A gdyby jednak 77xx wędrowały/wracały na R2, to i wtedy 10 43xx wracają też na R3 chyba.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2