Zmiany - wakacje 2022

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Autobus Czerwon
Posty: 4108
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 cze 2022, 15:40

Na pewno organizator ma ogromny zarobek z linii w których obowiązuje standardowa taryfa. Już nawet nie wspomnę o tym że nie przyjeżdża do Warszawy aż tylu turystów żeby linie turystyczne były się na nich w stanie wyżywić. Według moich osobistych obserwacji, większość pasażerów takich linii w Warszawie to mieszkańcy lub przypadkowi pasażerowie podjeżdżający kilka przystanków.

michael112
Posty: 2841
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 cze 2022, 15:43

A ciekawe czy 519 pojedzie we wszystkich kursach do Powsina?
Kiedyś (od co najmniej 2002 r. do 2019 r.) zasilenia Powsina zaczynały się już koło "majówki" a kończyły czasami nawet w listopadzie. Poza tym, do 2012 r. to zasilenie to nie było 15' zamiast 30', tylko 10' zamiast 20'.
W 2020 r. zasilenia nie było wcale, w 2021 r. ściśle na czas wakacji szkolnych.

P.S. Niestety, zasilenia powsińskie to zawsze było wyłącznie DS, a całkiem możliwe że podczas wakacji także w DP podaż zasługiwałaby na linię częstszą niż co 30'.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5268
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 cze 2022, 15:48

Na organizację pikniku radia Kolor nawet dodatkowe wsparcie przez kilka lat uruchamiali. A ma być znów chyba w sobotę. W DP 519 jeździło wiele lat co 12 minut.

fraktal
Posty: 5481
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 cze 2022, 15:50

Bon Jovi pisze:
21 cze 2022, 14:26
Co rok są cięcia linii na okres wakacji, nawet były za czasów MZK. Przeżyliśmy i przeżyjemy. Też jak byłem młodszy, byłem oburzony zawieszaniem wielu linii. Dziś trochę inaczej to postrzegam. Czasem zmiany są bardzo kontrowersyjne, ale można przeżyć. Przecież to najczęściej 2 lub czasem 3 miesiące. Po wakacjach będą przy okazji zmiany tam gdzie będą oddawane nowe odcinki linii metra M2. Nie ma chwilowo podwyżki cen biletów, więc cięcia są większe, aby po wakacjach można było utrzymać komunikację miejską na przyzwoitym poziomie.
Przykro mi, ale nie zgadzam się z tą postawą. Gdybym ja się tak na wszystko godził, co mi los przyniesie lub inni zdecydują, mogę z dużą dozą racji powiedzieć, że nie byłbym w stanie normalnie funkcjonować w Warszawie. Czasem nawet "głupiej" windy nie potrafią włączyć po naprawie, jeśli nikt się o to nie upomni. Jak się nie upominają, znaczy, że jest niepotrzebne. Odwrotna postawa kojarzona jest z "pieniactwem", co nie zawsze jest słuszne, ale trudno - trzeba z tym żyć.

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 cze 2022, 15:50

TGM pisze:
21 cze 2022, 15:48
Na organizację pikniku radia Kolor nawet dodatkowe wsparcie przez kilka lat uruchamiali. A ma być znów chyba w sobotę.
Pamiętam m.in. 117 i 522 w Powsinie. :-)
Autobus Czerwon pisze:
21 cze 2022, 15:40
Na pewno organizator ma ogromny zarobek z linii w których obowiązuje standardowa taryfa. Już nawet nie wspomnę o tym że nie przyjeżdża do Warszawy aż tylu turystów żeby linie turystyczne były się na nich w stanie wyżywić. Według moich osobistych obserwacji, większość pasażerów takich linii w Warszawie to mieszkańcy lub przypadkowi pasażerowie podjeżdżający kilka przystanków.
Zwłaszcza z linii S, która będzie bezpłatna. :P

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6933
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 cze 2022, 15:50

Obstawiam, że jednak budżet na kursowanie linii turystycznych jest dużo mniejszy, niż koszty kursowania regularnych linii, więc bez przesady.

michael112
Posty: 2841
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 cze 2022, 15:52

ashir pisze:
21 cze 2022, 15:50
TGM pisze:
21 cze 2022, 15:48
Na organizację pikniku radia Kolor nawet dodatkowe wsparcie przez kilka lat uruchamiali. A ma być znów chyba w sobotę.
Pamiętam m.in. 117 i 522 w Powsinie. :-)
Ja też pamiętam.

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 cze 2022, 17:58

Są już nowe rozkłady.
106 cały dzień co 15 minut.
186 w przeciwieństwie do ubiegłych lat zachowało takt 12 minut w międzyszczycie (pocięte tylko popołudnie z 8 do 10 minut).
188 co 15 minut do 9 i po 14.
125 co 20 minut
525 w szczycie co 10 w międzyszczycie co 20 minut
Dużą niespodzianką jest zostawienie na całej trasie częstotliwości 518 (10/15/20). W zeszłym roku było cały dzień co 20 minut.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 21 cze 2022, 18:07

319 co 30 min, 263 też. Ciekawe kto teraz będzie tym jeździł? :-?

Paweł D.
Posty: 5286
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 cze 2022, 18:28

17 kończy szczyt na Winnicy o 8 rano. Bez komentarza.
Widzę, że zamiast 41 jest 17 do Marymontu.... Jakiś remont na Bródnie
Rozkład jazdy ważny w dniach 27.06 - 7.06.2022
Oj, chyba na szybko to pisano....

Michał
Posty: 72
Rejestracja: 12 sty 2006, 12:50
Lokalizacja: WAWER

Post autor: Michał » 21 cze 2022, 18:30

146 i 147 w szczycie co 20 minut.
173 bez dodatków, co 15 minut cały dzień.

5556
Posty: 2589
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 21 cze 2022, 18:53

Vlady pisze:
21 cze 2022, 18:07
319 co 30 min, 263 też. Ciekawe kto teraz będzie tym jeździł? :-?
Dla mnie to idealnie pokazuje jacy ludzie pracują w ztm-ie od kształtowania układu komunikacyjnego. Nowe utworzone linie i taki brak popularności? Porażka to zbyt łagodne określenie...
185 - najlepsza linia w mieście!

Robert 514
Posty: 2116
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 21 cze 2022, 19:10

Andrzej pisze:
21 cze 2022, 9:22
Robert 514 pisze:
21 cze 2022, 8:15


Są takie osoby które mają ogromny wpływ na 143 . Przed chwilą mijałem 2 brygady 143 i w każdej miejsca leżące 🤣
Ale jakoś nie miały wpływu gdy na tej samej trasie jeździło 515 co pół godziny przez długi czas.

Swoją drogą 514 też jest na czarnej liście wakacyjnej. Jak można bardziej ściąć linię co pół godziny, jeśli standardem dla miejskich linii jest nie rzadziej niż co 30 minut?

I dlaczego ciągle obrywają pasażerowie czyli większość warszawiaków, zamiast kierowców? To jest zachęcanie do komunikacji miejskiej?
Pieniędzy do budżetu miejskiego trzeba już zacząć szukać u kierowców. 30 zł abonament roczny to jakiś żart. Na osiedlach na obrzeżach miasta wynajmuje się miejsce dla auta po 200 zł miesięcznie. Stawka w ścisłym centrum może wynosić 9 zł/h i trwać całą dobę i cały tydzień.
514 będzie pewnie od 6 do 18

michael112
Posty: 2841
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 cze 2022, 19:16

Michał pisze:
21 cze 2022, 18:30
146 i 147 w szczycie co 20 minut.
Poza tym szczyt bardzo skrócony. Tylko do 18 z minutami w zależności od przystanku, wcześniej było nawet po 21.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 21 cze 2022, 19:21

Bon Jovi pisze:
21 cze 2022, 14:26
Co rok są cięcia linii na okres wakacji, nawet były za czasów MZK. Przeżyliśmy i przeżyjemy. Też jak byłem młodszy, byłem oburzony zawieszaniem wielu linii. Dziś trochę inaczej to postrzegam. Czasem zmiany są bardzo kontrowersyjne, ale można przeżyć. Przecież to najczęściej 2 lub czasem 3 miesiące. Po wakacjach będą przy okazji zmiany tam gdzie będą oddawane nowe odcinki linii metra M2. Nie ma chwilowo podwyżki cen biletów, więc cięcia są większe, aby po wakacjach można było utrzymać komunikację miejską na przyzwoitym poziomie.
Już lepiej byłoby przywrócić ulgi 50% dla uczniów i emerytów, a nie fundować im darmowe lub prawie darmowe bilety, kosztem coraz większego pogarszania komunikacji miejskiej.

Zablokowany