Zmiany - wakacje 2022

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 cze 2022, 8:53

Andrzej pisze:
23 cze 2022, 8:35
a w innych wyszarpują sobie nawzajem resztki.
...którymi i tak nikt nie jeździ.
Nocna komunikacja to naprawdę uzupełnienie - nie da się zapewnić wszystkim ulicom obsługi.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 23 cze 2022, 9:48

ashir pisze:
21 cze 2022, 15:25
No nie, są takie linie, które są "tymczasowo" ograniczone już od wakacji 2019 do dnia dzisiejszego, a preteksty przeróżne...
Wiem, tak niestety ZTM postępuje od lat, że robi rozkład wakacyjny który pozostaje na stałe. Wiele linii takich było. Może pomoc radnych by pomogła aby tak się nie działo.
fraktal pisze:
21 cze 2022, 15:50
Przykro mi, ale nie zgadzam się z tą postawą. Gdybym ja się tak na wszystko godził, co mi los przyniesie lub inni zdecydują, mogę z dużą dozą racji powiedzieć, że nie byłbym w stanie normalnie funkcjonować w Warszawie. Czasem nawet "głupiej" windy nie potrafią włączyć po naprawie, jeśli nikt się o to nie upomni. Jak się nie upominają, znaczy, że jest niepotrzebne. Odwrotna postawa kojarzona jest z "pieniactwem", co nie zawsze jest słuszne, ale trudno - trzeba z tym żyć.
Nie mam innego wyjścia, niż zaakceptować takie zmiany jakie ZTM przygotował. Można pisać do nich, czasem mają sprawę gdzieś i nic nie odpiszą. Pytałem się w tym roku, czy zostanie uporządkowany problem z bałaganem przy liniach zwykłych stałych i okresowych, gdzie nie wiadomo czy dana linia jest stała czy okresowa, jeśli nie sprawdzisz rozkładu na weekend. Nikt nie odpowiedział. Przykład także linii 501, którą można także przemianować na 4xx lub 3xx.
Andrzej pisze:
21 cze 2022, 19:21
Już lepiej byłoby przywrócić ulgi 50% dla uczniów i emerytów, a nie fundować im darmowe lub prawie darmowe bilety, kosztem coraz większego pogarszania komunikacji miejskiej.
Przed wyborami samorządowymi, raczej nic w ulgach się nie zmieni. Te bilety dla uczniów, miały sprawić że rodzice przesiądą się z samochodów i uczniowie będą dojeżdżać komunikacją miejską do szkół. To jest jakiś koszt, jednak dzięki temu może jest mniej dojazdów do szkół samochodami. Emerytów nie ma co się czepiać, wielu z nich ma bardzo niskie emerytury. Można za to zmienić opłatę roczną abonamentową za parkowanie z 30 zł, do 110 zł co miesiąc. Parkowanie płatne przez 7 dni w tygodniu przez 24h. Znalazły by się pieniądze, na lepszą komunikacje miejską. Wina też jest rządu, że coraz mniej pieniędzy idzie z podatków do miasta. Od przyszłego roku będzie jeszcze mniej, co z tego że osoba mieszka i pracuje w Warszawie, jeśli przy odejmowaniu kwoty wolnej od należnego podatku nic z pensji tej osoby nie wpłynie. PITy 37 z zerowym podatkiem będą. Również coraz więcej zadań przerzucanych na samorządy, odbija się coraz mniejszym budżetem tych samorządów.

Nie podobają mi się działania Pani Dyrektor z ZTM. Jednak nie mam na to wpływu i jestem zmuszony do tego aby korzystać z takiej oferty, jaką ZTM udostępnia.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 cze 2022, 10:03

Po prostu ZTM ma budżet którym żongluje i rzeczywiste potrzeby pasażerów są na dalekim końcu. Rozkłady tramwajowe to jakaś patologia. Koordynacja położona, absurdy że linia częściej kursuje między 4 a 5 niż między 8 a 9. Bo tak ktoś kiedyś ułożył i tak będzie na lata. Moim marzeniem jest aby serwery z bazą tramwajową poszły z dymem i wreszcie zrobiono porządek.
I oczywiście, gdybym ja na miejscu Pani Dyrektor zobaczył rozkład w którym bladym świtem przez pół miasta jadą dwie 9 w odstępie jednej minuty, to bym coś z tym zrobił. Ale kto się przejmuje takimi duperelami. Czekam na relacje z porannej jazdy pociętą 17.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 23 cze 2022, 11:02

Bon Jovi pisze:
23 cze 2022, 9:48
Może pomoc radnych by pomogła aby tak się nie działo.
Niestety, pomoc radnych zwykle skutkuje utrzymywaniem przy życiu różnych potworków socjalnych bo ktoś musi mieć bezpośredni dojazd do: przychodni, urzędu, bazarku, etc (*zaznaczyć właściwe)
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 23 cze 2022, 11:10

kocur pisze:
23 cze 2022, 11:02
Bon Jovi pisze:
23 cze 2022, 9:48
Może pomoc radnych by pomogła aby tak się nie działo.
Niestety, pomoc radnych zwykle skutkuje utrzymywaniem przy życiu różnych potworków socjalnych bo ktoś musi mieć bezpośredni dojazd do: przychodni, urzędu, bazarku, etc (*zaznaczyć właściwe)
Chodzi o pomoc radnych w skutecznym przywróceniu rozkładu linii, aby nie był przez cały rok wakacyjny. Wystosowanie pisma przez radnego z danej dzielnicy, ma większą możliwość ustalenia czegoś z ZTM, niż pismo ode mnie lub od innego użytkownika Wawkomu.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 cze 2022, 11:51

ZTM ma całą szafę (dysk) pism w których bez problemu udowodni, że w wakacje muszą być rozkłady wakacyjne bo są wakacje.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 cze 2022, 11:59

Ale obiektywnie - skoro jest o około 20% mniej pasażerów, to dlaczego, w ramach dyscypliny finansowej, niektóre linie nie miałyby kursować rzadziej?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 cze 2022, 12:27

Kolejna sprawa, pracownikom komunikacji miejskiej też należy się urlop w sezonie wakacyjnym.

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 cze 2022, 13:19

Ależ oczywiście. Tylko, że pewne absurdy rozkładowe jak ten, że szczyt kończy się o 8 rano wynikają nie z prawa do urlopu, a kiepskiego układu brygad. Albo przyjętych założeń oderwanych od realiów.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 cze 2022, 13:30

Paweł D. pisze:
23 cze 2022, 13:19
szczyt kończy się o 8 rano
Która linia, który przystanek i kierunek?

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 cze 2022, 13:40

17 z Winnicy ma odjazdy o 8:02 15 30

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 cze 2022, 14:02

8:15 jest naprawdę ostatnim kursem, którym można dojechać do szeroko rozumianego centrum na 9 do pracy. Później, tj. po około 8:15-20 naprawdę kursy z Tarchodworów pustoszeją.
Zresztą jest alternatywa w postaci linii 2. Srsly, proszę o mocniejsze argumenty.

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 cze 2022, 15:02

Mógłbym napisać, że zanim 17 dojedzie do Marymontu, trochę ludzi jeszcze zbierze. Ale OK, nie mam argumentów. Tylko skoro 15 minut to wystarczy, czemu ZTM chce od września 17 robić silne?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 cze 2022, 15:23

Paweł D. pisze:
23 cze 2022, 15:02
Mógłbym napisać, że zanim 17 dojedzie do Marymontu, trochę ludzi jeszcze zbierze.
Wsiadając później w tę samą brygadę, nie dojedzie się wcześniej na miejsce. Chyba.
Paweł D. pisze:
23 cze 2022, 15:02
Tylko skoro 15 minut to wystarczy, czemu ZTM chce od września 17 robić silne?
Czy ZTM chce robić silną 17 tylko po 8? Czy znany jest już rozkład jazdy ten nowej, połączonej 17?
Srsly, są gorsze dramaty w tym mieście niż konieczność przesiadki z hiperczęstej 2 np. na częste metro. Dlatego uważam, że 15 minut W TYM PRZYPADKU to nie dramat, choć nie jest też rozpustą.

P.S. Prosiłem o inne przypadki.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 23 cze 2022, 15:54

Paweł D. pisze:
23 cze 2022, 10:03
I oczywiście, gdybym ja na miejscu Pani Dyrektor zobaczył rozkład w którym bladym świtem przez pół miasta jadą dwie 9 w odstępie jednej minuty, to bym coś z tym zrobił. Ale kto się przejmuje takimi duperelami.
Czy ktoś w ZTM przed publikacją rozkładów je sprawdza? Taki przypadek nie powinien być trudny do wychwycenia.

Zablokowany