Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 cze 2022, 20:35

A, no tak. Ciężko znaleźć przesłankę niezależną od przewoźnika w sytuacji, kiedy zmiany trasy żąda przewoźnik. Ale jak widać to nie problem....

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 cze 2022, 20:52

Przy tym pierdolniku na sieci zawsze coś się znajdzie. Najwyżej się dowiesz, że przyczyną zmiany było zamknięcie torowe na szlaku Szczawne Kulaszne - Komańcza :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 cze 2022, 21:33

Pociągi rozpoczynające bieg na stacji Warszawa Wschodnia oraz Warszawa Zachodnia w krótkich relacjach do stacji Grodzisk Mazowiecki, Błonie, Sochaczew, Piaseczno, Otwock, Mińsk Mazowiecki mogą zostać odwołane.
Jeżeli dla ludzi pracujących w KM Mińsk i Sochaczew, to krótkie relacje i pociąg kursujący co godzinę można sobie odwołać, to gratulacje. Dziś rano poleciał obieg Sochaczew - Modlin - Gdańska oraz Zachodnia - Mińsk - Sochaczew - Wschodnia. W drugim przypadku tylko 2:08 przerwy w ruchu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 cze 2022, 8:15

Mińsk jest krótką relacją w porównaniu do Mrozów czy Siedlec, ale Sochaczew to już gruba przesada - co innego, gdyby Łowicz był co godzinę a Kutno co dwie, ale tak nie jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 cze 2022, 8:42

OK, faktycznie Mińsk się łapie na dalsze relacje, ale Łowicz jest kierunkiem, który KM chyba by najchętniej w ogóle zaorały. Każdy roczny rozkład to mniej połączeń.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 cze 2022, 16:17

Paweł D. pisze:
25 cze 2022, 8:42
OK, faktycznie Mińsk się łapie na dalsze relacje, ale Łowicz jest kierunkiem, który KM chyba by najchętniej w ogóle zaorały. Każdy roczny rozkład to mniej połączeń.
Tam chyba jest problem dogadać się z województwem Łódzkim. Łódzkie nie chce dokładać do kursów to Mazowieckie nie czuje się zobowiązane jeździć zbyt często do Łowicza.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 cze 2022, 17:16

Zawsze mogą skończyć w Sochaczewie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 cze 2022, 20:32

PLK powinna przy modernizacjach obligatoryjnie dobudowywać tory odstawcze na ostatnich przystankach przed granicą województw.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 25 cze 2022, 21:10

Powinny zostać wdrożone takie przepisy, które zmuszą województwa do ustalenia stacji stycznej (najlepiej węzłowej) i obligatoryjną liczbą par pociągów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 cze 2022, 21:14

I powinno być na to zapewnione finansowanie centralne. W końcu komunikację międzywojewódzką finansuje rząd, nie tylko w ramach ukochanej rządowej spółeczki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 cze 2022, 21:17

Błagam, nic obligatoryjnego. Skończy się wciskaniem na siłę kursów wczesnym rankiem albo późnym wieczorem. Potem mały "kwiatki" w postaci przyspieszonych z/do Łowicza w dziwnych godzinach.
Przebudowa Sochaczew - Łowicz chyba już czasowo przebiła Radom.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 cze 2022, 21:27

Glonojad pisze:
25 cze 2022, 21:14
I powinno być na to zapewnione finansowanie centralne. W końcu komunikację międzywojewódzką finansuje rząd, nie tylko w ramach ukochanej rządowej spółeczki.
Ale pociąg z Warszawy do Łowicza nie jest przewozem międzywojewódzkim w myśl ustawy o ptz.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 cze 2022, 21:32

No ale że ta ustawa to bubel wymagający zmiany to wiadomo jeszcze z czasów przed jej uchwaleniem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 cze 2022, 21:36

Ale też nie jestem przekonany, czy wykrajanie części spójnej funkcjonalnie sieci i przekazywanie jej innemu organizatorowi nagle przyniesie istotną poprawę. Tu, na mój gust, nie ma prostych rozwiązań.

(tak, ja też czasami tęsknię za jednym PKP, zwłaszcza jak widzę poziom kadr u organizatorów i operatorów skutkujący pociągami do Ustrzyk o 5 i 19 w wakacyjne weekendy...)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 cze 2022, 7:46

A, bo za jednego pekapu to rozłady były zawsze dla pasażera sensowne :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ