Tabor na liniach strefowych uzupełniających

Moderatorzy: JacekM, Dantte

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 27 lip 2022, 14:15

A na czym polegały ostatnie zmiany rozkładów na liniach L: 4, 13, 17, 23, 32 i 52?

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 27 lip 2022, 15:26

AdamKlocusky pisze:
27 lip 2022, 14:02
Mietek pisze:Zacytowany wyżej artykuł "Zakończenie przebudowy ulicy Nadarzyńskiej w Piasecznie" informuje o zmianie lokalizacji przystanków przy dworcu PKP, w ostatnim zdaniu informuje o zmianie rozkładów jazdy, w żaden sposób nie sugeruje radykalnego ograniczenia częstotliwości o 50% jednej z ważniejszych linii w Piasecznie. Znana metoda kamuflażu, preferowana przez ZTM od lat, tak jak przedłużenie metro na Górczewskiej, ma usprawiedliwiać skrócenie linii 112 do Chomiczówki.
W komunikacie podano, że od 23 lipca linia L39 będzie kursować wg. specjalnych, zaktualizowanych rozkładów jazdy. Te dwa przymiotniki już sugerują zmianę częstotliwości linii.
Przymiotniki ""specjalny, zaktualizowany" niczego nie sugerują, a już na pewno nie ścięcie linii o połowę, najwyżej minutowe różnice przyjazdów na przystanki, na tej zasadzie możemy dojść do absurdu, chcąc zlikwidować linię też przecież można napisać, że będzie kursować wg zaktualizowanego rozkładu jazdy, lepiej brzmi
mietek

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 27 lip 2022, 15:51

Mietek pisze:
AdamKlocusky pisze:
27 lip 2022, 14:02
W komunikacie podano, że od 23 lipca linia L39 będzie kursować wg. specjalnych, zaktualizowanych rozkładów jazdy. Te dwa przymiotniki już sugerują zmianę częstotliwości linii.
Przymiotniki ""specjalny, zaktualizowany" niczego nie sugerują, a już na pewno nie ścięcie linii o połowę, najwyżej minutowe różnice przyjazdów na przystanki, na tej zasadzie możemy dojść do absurdu, chcąc zlikwidować linię też przecież można napisać, że będzie kursować wg zaktualizowanego rozkładu jazdy, lepiej brzmi
Słownik Języka Polskiego uważa co innego Obrazek
To możemy przeczytać na temat przymiotnika "specjalny":
Słownik Języka Polskiego pisze: specjalny
1. «odnoszący się do jednego wybranego przedmiotu, zagadnienia lub jednej osoby»
2. «szczególny, wyjątkowy»
Odnosząc się do znaczenia drugiego rozkład "szczególny i wyjątkowy" charakteryzuje się w realiach ZTMu zwiększeniem lub zmniejszeniem częstotliwości. Więc no cóż, jednak to sugeruje.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lip 2022, 16:53

Zgadzam się, że w przypadku linii z takimi częstotliwościami należy odpowiednio wcześniej lub znacząco poinformować o zmianie RJ. Na pewno nie było jakichś podwieszek itp.?

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 27 lip 2022, 17:18

AdamKlocusky pisze:
27 lip 2022, 15:51
Mietek pisze: Przymiotniki ""specjalny, zaktualizowany" niczego nie sugerują, a już na pewno nie ścięcie linii o połowę, najwyżej minutowe różnice przyjazdów na przystanki, na tej zasadzie możemy dojść do absurdu, chcąc zlikwidować linię też przecież można napisać, że będzie kursować wg zaktualizowanego rozkładu jazdy, lepiej brzmi
Słownik Języka Polskiego uważa co innego Obrazek
To możemy przeczytać na temat przymiotnika "specjalny":
Słownik Języka Polskiego pisze: specjalny
1. «odnoszący się do jednego wybranego przedmiotu, zagadnienia lub jednej osoby»
2. «szczególny, wyjątkowy»
Odnosząc się do znaczenia drugiego rozkład "szczególny i wyjątkowy" charakteryzuje się w realiach ZTMu zwiększeniem lub zmniejszeniem częstotliwości. Więc no cóż, jednak to sugeruje.
Jaki jest cel takich łamigówek słownych, nie prościej było napisać: " Od dnia 23 lipca zmniejszamy częstotliwość kursowania linii L39, zamiast co 30 minut, będzie kursowała co 60 minut" Taki komunikat winien pojawić się na przystankach z tygodniowym wyprzedzeniem. ąbstrahuję od podania powodu takiej redukcji, linia ta cieszyła się dużym powodzeniem praktycznie o każdej porze dnia. ZTM systematycznie, planowo zwija komunikację miejską w Warszawie i okolicy,
mietek

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 27 lip 2022, 17:19

man1956 pisze:A na czym polegały ostatnie zmiany rozkładów na liniach L: 4, 13, 17, 23, 32 i 52?
L13: https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/07/2 ... linii-l13/
L23: https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/07/2 ... chylicach/
L17, 32, 52: https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/07/2 ... secznie-2/

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka


I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 lip 2022, 18:53

AdamKlocusky pisze:
27 lip 2022, 15:51
Słownik Języka Polskiego uważa co innego Obrazek
To możemy przeczytać na temat przymiotnika "specjalny":
Słownik Języka Polskiego pisze: specjalny
1. «odnoszący się do jednego wybranego przedmiotu, zagadnienia lub jednej osoby»
2. «szczególny, wyjątkowy»
Odnosząc się do znaczenia drugiego rozkład "szczególny i wyjątkowy" charakteryzuje się w realiach ZTMu zwiększeniem lub zmniejszeniem częstotliwości. Więc no cóż, jednak to sugeruje.
Trafiłeś kulą w płot. W tym samym zdaniu masz wymienione chociażby linie L13 i L17 których częstotliwość i godziny odjazdów z pętli nie uległy większym zmianom.


Swego czasu w innym wątku popełniłem takie przemyślenie.
alojz pisze:
19 maja 2022, 13:03
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/05/1 ... iasecznie/
Od dnia 21.05.2022 r. linie 727, L-2, L-5, L12, L13, L17 i L19 będą kursowały na podstawie nowych, specjalnych rozkładów jazdy, a linie L23, L24, L25, L32, L39 i L52 na podstawie zaktualizowanych, specjalnych rozkładów jazdy.
Naprawdę w ZTM myślą, że pasażerowie odróżniają "nowy, specjalny" rozkład jazdy od "zaktualizowanego, specjalnego" rozkładu jazdy? :roll:

Proponuje żeby zamieścić jakiś słowniczek z objaśnieniami. :twisted:
W mojej ocenie określenia specjalny, zaktualizowany itp. wynikają wprost z jakiejś procedury ZTM. Niestety urzędnicy zamiast zachować je tylko dla siebie i przewoźników, bombardują nimi zwykłych pasażerów nie wyjaśniając w zrozumiały sposób ich znaczenia.

Wg mnie rozkład specjalny w tym komunikacie oznacza rozkład objazdowy, związany ze zmianą trasy. I tyle, nie ma nic wspólnego ze zmianą częstotliwości.

A w ogóle to ta dyskusja powinna być parę pięter niżej w "Informacji Pasażerskiej"

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 27 lip 2022, 21:48


Mietek pisze:
AdamKlocusky pisze:
27 lip 2022, 15:51
Słownik Języka Polskiego uważa co innego Obrazek
To możemy przeczytać na temat przymiotnika "specjalny":

Odnosząc się do znaczenia drugiego rozkład "szczególny i wyjątkowy" charakteryzuje się w realiach ZTMu zwiększeniem lub zmniejszeniem częstotliwości. Więc no cóż, jednak to sugeruje.
Jaki jest cel takich łamigówek słownych, nie prościej było napisać: " Od dnia 23 lipca zmniejszamy częstotliwość kursowania linii L39, zamiast co 30 minut, będzie kursowała co 60 minut" Taki komunikat winien pojawić się na przystankach z tygodniowym wyprzedzeniem. ąbstrahuję od podania powodu takiej redukcji, linia ta cieszyła się dużym powodzeniem praktycznie o każdej porze dnia. ZTM systematycznie, planowo zwija komunikację miejską w Warszawie i okolicy,
Powiem krótko: treść podawanych komunikatów (wtp.waw.pl/zmiany) jest prawie bezpośrednią kalką Zleceń Zmian Stałych i Okresowych (ZZS i ZZO) i nie podawana jest w nich nowa częstotliwość linii. Takie rzeczy mogłyby przejść w Newsach, ale podawanie częstotliwości linii, zwłaszcza dla linii kursujących wg. specjalnych (na polskie: tymczasowych) rozkładów, jest bezsensowne.

Jednocześnie nie twierdzę, że używane sformułowania "nowych/specjalnych/zaktualizowanych rozkładów" jest jasne. To po prostu zwroty pochodzące ze Zlecenia.
alojz pisze:
AdamKlocusky pisze:
27 lip 2022, 15:51
Słownik Języka Polskiego uważa co innego Obrazek
To możemy przeczytać na temat przymiotnika "specjalny":

Odnosząc się do znaczenia drugiego rozkład "szczególny i wyjątkowy" charakteryzuje się w realiach ZTMu zwiększeniem lub zmniejszeniem częstotliwości. Więc no cóż, jednak to sugeruje.
Trafiłeś kulą w płot. W tym samym zdaniu masz wymienione chociażby linie L13 i L17 których częstotliwość i godziny odjazdów z pętli nie uległy większym zmianom.


Swego czasu w innym wątku popełniłem takie przemyślenie.
alojz pisze:
19 maja 2022, 13:03
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/05/1 ... iasecznie/


Naprawdę w ZTM myślą, że pasażerowie odróżniają "nowy, specjalny" rozkład jazdy od "zaktualizowanego, specjalnego" rozkładu jazdy? :roll:

Proponuje żeby zamieścić jakiś słowniczek z objaśnieniami. :twisted:
W mojej ocenie określenia specjalny, zaktualizowany itp. wynikają wprost z jakiejś procedury ZTM. Niestety urzędnicy zamiast zachować je tylko dla siebie i przewoźników, bombardują nimi zwykłych pasażerów nie wyjaśniając w zrozumiały sposób ich znaczenia.

Wg mnie rozkład specjalny w tym komunikacie oznacza rozkład objazdowy, związany ze zmianą trasy. I tyle, nie ma nic wspólnego ze zmianą częstotliwości.

A w ogóle to ta dyskusja powinna być parę pięter niżej w "Informacji Pasażerskiej"
Ak.1 Czy kulą w płot? Nie sądzę. To, że zbiorowo podawana jest informacja o zmianie rozkładów jazdy, nie oznacza, że takie same określenie ("specjalnych, zaktualizowanych") tyczy się wszystkich linii.
Ak.2.Tak, dokładnie. To kalka końcówki zlecenia.
Ak.3. Też podobnie sądzę, jednak często okresowa zmiana rozkładu jazdy, tudzież trasy, wiąże się ze zmianą częstotliwości.

Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 sie 2022, 17:03

https://www.wtp.waw.pl/utrudnienia/2022 ... i-l39-105/
https://www.wtp.waw.pl/utrudnienia/2022 ... ii-l52-23/
https://www.wtp.waw.pl/utrudnienia/2022 ... ii-l12-45/

Dzień jak co dzień, a ZTM potrafi tylko ciąć rozkłady. W przypadku L39 to już wychodzi kurs co 2 godziny...

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 sie 2022, 18:33

No ale z komunikatu wynika że na L39 byłą zwykła awaria z podmianą po jednym straconym kółku.

Jurand
Posty: 1060
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 05 sie 2022, 20:06

ashir pisze:
05 sie 2022, 17:03
https://www.wtp.waw.pl/utrudnienia/2022 ... i-l39-105/
https://www.wtp.waw.pl/utrudnienia/2022 ... ii-l52-23/
https://www.wtp.waw.pl/utrudnienia/2022 ... ii-l12-45/

Dzień jak co dzień, a ZTM potrafi tylko ciąć rozkłady. W przypadku L39 to już wychodzi kurs co 2 godziny...
No i tak to jest.
Jednego dnia nawala jeden przewoznik, drugiego inny, trzeciego kolejny, a kierowcy znają już chyba przebiegi tras w całej aglomeracji :lol:
Jakieś wnioski :-k

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 sie 2022, 20:13

alojz pisze:
05 sie 2022, 18:33
No ale z komunikatu wynika że na L39 byłą zwykła awaria z podmianą po jednym straconym kółku.
Co za łaska, że tylko jedno stracone kółko. Przypomnę, że trasa linii L39 przebiega obok zajezdni Polonusa. Autobus rezerwowy powinien wyjechać niezwłocznie po wystąpieniu awarii, tylko trzeba jeszcze mieć kierowcę... Ponadto 1/L39 dalej się nie wyświetla, może i w rzeczywistości jeździ, ale nawet i tego się nie zweryfikuje. Gdybym czekał na taki kurs to już bym miał obawy czy przyjedzie autobus...

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 paź 2022, 10:37


Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 24 sty 2023, 10:14

Kiedy wreszcie ktoś zrobi porządek z linią L39, ciągle powtarzają się przypadki odwołania kursów, dzisiaj również wypadł jeden autobus przez całą zmianę poranną, Firma PKS, która obsługuje tą linię w poprzednim kontrakcie również prawie codziennie odwoływała kursy, Byłem przekonany, że firma ta nie wystartuje w kolejnym przetargu z powodu pewnie problemów kadrowych, jak bardzo się myliłem, wystartowała i o dziwo znowu wygrała, jak to jest możliwe? Teraz sytuacja się powtarza, najpierw zamiast zerwać nierealizowany w pełni kontrakt ZTM idąc na rękę firmie PKS zmniejszyła częstotliwość kursów L39 o 50% (niesamowite), na skutek protestów mieszkańców przywrócono starą częstotliwość jednak na skróconej trasie, linia kończy się teraz tam gdzie diabeł mówi dobranoc, od nowej pętli brakuje przynajmniej 400 m do punktu przesiadkowego w kierunku centrum Warszawy na ulicy Puławskiej.
mietek

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 sty 2023, 10:24

Mietek pisze:
24 sty 2023, 10:14
Byłem przekonany, że firma ta nie wystartuje w kolejnym przetargu z powodu pewnie problemów kadrowych
Ciężko nie mieć problemów kadrowych oferując kierowcom najniższą krajową, w dodatku za jazdę tym ukraińskim szrotem.

ODPOWIEDZ