Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lip 2022, 21:24

Może być mało, choć w sumie nie wiem:) ale jednak uważam, że strefować podaż należy zagęszczając takt właśnie, a nie zmieniając zestawienie po trasie + jak zawsze dzielenie wygląda sexy, a łączenie już nie do końca + wolę zafundować Górze hipotetyczne 15' więcej niż Warce 5' więcej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 14 lip 2022, 9:32

Glonojad pisze:
13 lip 2022, 17:22
A czy nie można by po prostu użyć Impulsów i rozdzielać ich w Czachówku albo Piasecznie? A Flirty3 wydłużyć z Czachówka do Radomia, juz pan minister Suski sobie z Cuptem porozmawia...
W czym podłoga w Impulsach jest lepsza od podłogi w ER160 w kontekście niskich peronów w Czachówku Wsch. i Górze K.?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 lip 2022, 16:19

Między 45WE, a ER160 w wysokości podłogi różnicy nie ma, mogą jeździć zamieniennie niemalże.
Mówiłem że będą jaja z tym kontraktem jak i z Celestynowem (o co była toczona piana w necie i będzie znów, ale w kontekście połączeń do GK).
Do Nasielska (lub Modlina) są głównie RL, a RL po powrocie na Chopina nie mogą być obsługiwane ER160, bo nie zmieszczą się na peronie w 2-paku. Z drugiej strony połączeń do GK, takich które nie łączą się z inną linią nie jest wiele. Na 15 składów będzie jeszcze niższe wykorzystanie Flirtów niż na LK7-LK3, a mało tego - gdyby nie ten ruch z wydzielonym połączeniem do GK - wykorzystanie tych Flirtów byłoby wręcz zerowe, oprócz kilku pojedynczych kursów. Problem ten sam - nie właściwe relacje w projekcie unijnym. Czy naprawdę nie można było kupić 55 składów do obsługi WOF jak zrobiło to SKM bez sztywnych relacji (6 składów jest z finansowania regionalnego)?
Suski z CUPTem porozmawia XD
Nie liczę wniosków KM o zmianę warunków dofinansowania. Jedyne co się udało to wydłużenie do Łowicza, ze względów na remont (czasowe, ale dobrze wiemy, że raczej aż do końca okresu trwałości będzie to trwać), oraz jeden EZT na Grodzisk - Zielonka - Piaseczno :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 lip 2022, 16:31

A po co właściwie zrobiono „za krótkie perony” na Chopinie? 3x3 kible wejdą?

Btw 10 wagonów to się chyba też nie zmieści na Wileńskim.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 lip 2022, 16:39

Pisałem już o tym, ale stojące w postojowych przy Zachodniej dwa Flirty od 7:30 do 16 najlepiej pokazują ich wykorzystanie.... Ale KM lubią wrzucać zdjęcia nowego taboru w postojowych 😀

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 lip 2022, 19:15

Paweł D. pisze:
14 lip 2022, 16:39
Pisałem już o tym, ale stojące w postojowych przy Zachodniej dwa Flirty od 7:30 do 16 najlepiej pokazują ich wykorzystanie.... Ale KM lubią wrzucać zdjęcia nowego taboru w postojowych 😀
Nowy tabor trzeba z szacunkiem, nie może się przemęczać 8-)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 lip 2022, 19:18

Łukasz pisze:
14 lip 2022, 16:31
A po co właściwie zrobiono „za krótkie perony” na Chopinie? 3x3 kible wejdą?

Btw 10 wagonów to się chyba też nie zmieści na Wileńskim.
213 m, wchodzi z zapasem
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 lip 2022, 19:22

zxcvbnm pisze:
Paweł D. pisze:
14 lip 2022, 16:39
Pisałem już o tym, ale stojące w postojowych przy Zachodniej dwa Flirty od 7:30 do 16 najlepiej pokazują ich wykorzystanie.... Ale KM lubią wrzucać zdjęcia nowego taboru w postojowych Obrazek
Nowy tabor trzeba z szacunkiem, nie może się przemęczać 8-)
Przede wszystkim tabor będący cały dzień poza domem jest jakby w użyciu.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 lip 2022, 19:58

Jako pasażer mam jakby inne zdanie w tej kwestii :)
Nowy tabor to chyba do domu nie musi zbyt często zaglądać.
Jakaś paranoja, że tabor stoi pod płotem bo wymyśla się obiegi, które tylko jakiś staroć może obsłużyć.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lip 2022, 21:00

fik pisze:
13 lip 2022, 21:24
Może być mało, choć w sumie nie wiem:) ale jednak uważam, że strefować podaż należy zagęszczając takt właśnie, a nie zmieniając zestawienie po trasie + jak zawsze dzielenie wygląda sexy, a łączenie już nie do końca + wolę zafundować Górze hipotetyczne 15' więcej niż Warce 5' więcej.
No ja w Monachium nie zauważyłem po 5' straty na kazdym łączeniu BOBa, a są nawet dwa (łączonym S-Bahnem nie jechałem akurat). No ale w MUC nie mają PLK.

Wydajemisie, że do Warku impuls/flirt3 by jednak starczył, jedyny tłok na linii radomskiej jaki trafiam to jednak w pociągach w pełnej relacji, zwłaszcza jak jedzie jeden EN71 xD
Łukasz pisze:
14 lip 2022, 16:31
A po co właściwie zrobiono „za krótkie perony” na Chopinie? 3x3 kible wejdą?

Btw 10 wagonów to się chyba też nie zmieści na Wileńskim.
Moja osobista hipoteza jest taka, że projektant zapomniał o zasypce na końcu toru (albo projektował inne rozwiązanie, ale wg PLK niedałosię), bo bez zasypki wychodzi normalne 200 metrów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lip 2022, 23:17

Glonojad pisze:
14 lip 2022, 21:00
fik pisze:
13 lip 2022, 21:24
Może być mało, choć w sumie nie wiem:) ale jednak uważam, że strefować podaż należy zagęszczając takt właśnie, a nie zmieniając zestawienie po trasie + jak zawsze dzielenie wygląda sexy, a łączenie już nie do końca + wolę zafundować Górze hipotetyczne 15' więcej niż Warce 5' więcej.
No ja w Monachium nie zauważyłem po 5' straty na kazdym łączeniu BOBa, a są nawet dwa (łączonym S-Bahnem nie jechałem akurat). No ale w MUC nie mają PLK.
Jak w Czachówku podzielą tory dodatkowe semaforami na pół i umożliwią korzystanie z jednej krawędzi dwóm pociągom to pogadamy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 03 sie 2022, 15:01

Dlaczego na stronie WTP zrezygnowano z zamieszczania rozkładów Kolei Mazowieckich i WKD w przyjaznym i przejrzystym ztm-owym standardzie?
Obecnie są tylko linki.
Kolejny krok na minus.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 590
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 03 sie 2022, 15:15

Andrzej pisze:Dlaczego na stronie WTP zrezygnowano z zamieszczania rozkładów Kolei Mazowieckich i WKD w przyjaznym i przejrzystym ztm-owym standardzie?
Obecnie są tylko linki.
Kolejny krok na minus.
Prawdę mówiąc to rozkład i tak był tylko do końca 2. strefy biletowej. Jakkolwiek by nie było to tak, zmiana na gorsze.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 326
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 03 sie 2022, 15:46

Outsourcing czyli zrzucenie problemu aktualizowania rozkładów na operatorów...
Mobilempk nadal wyświetla te linie, więc w plikach RA muszą być dodane.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 sie 2022, 15:50

Jaki outsourcing, skoro są odsyłacze do ŹRÓDEŁ? Jeśli już, to ZTM był obiektem outsourcującym RJ do strawnych postaci...

ODPOWIEDZ