Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1319
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 15 wrz 2022, 18:34

reserved pisze:
15 wrz 2022, 15:26
Mam takie poczucie, że przez wiele lat komunikacja na Bemowie działała w miarę ok [..]
A potem ktoś na złość mieszkańcom zbudował metro i wszystko się posypało...
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 wrz 2022, 19:39

Bardzo ładnie wyszło 109. Może dzięki temu 171 będzie można zawieszać na ferie/wakacje. Chociaż ostatnio obserwuję odwrotna tendencję - dziady zostają, a tnie się linie z ładną częstotliwością.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 wrz 2022, 19:43

Jarek pisze:Gdy jakieś 12 lat temu pracowałem w ZTM, mogliśmy robić dobre zmiany na Bemowie, bo mieliśmy rozsądnych urzędników i radnych po drugiej stronie.

Teraz na Bemowie wśród radnych powszechne jest pieniactwo i to widać po zmianach ZTM. I tak jednak wyszło nie najgorzej. Dodatkowe kursy 112/190 będzie można w każdej chwili skasować. 171 będzie straszyć pewnie dłużej. Sam jestem ciekaw frekwencji. Pewnie nie będzie powalała.
Gdyby to 171 chociaż zeżarło 520…
ŁK

man1956
Posty: 1548
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 wrz 2022, 21:08

Jarek pisze:
15 wrz 2022, 17:02
Gdy jakieś 12 lat temu pracowałem w ZTM, mogliśmy robić dobre zmiany na Bemowie, bo mieliśmy rozsądnych urzędników i radnych po drugiej stronie.

Teraz na Bemowie wśród radnych powszechne jest pieniactwo i to widać po zmianach ZTM. I tak jednak wyszło nie najgorzej. Dodatkowe kursy 112/190 będzie można w każdej chwili skasować. 171 będzie straszyć pewnie dłużej. Sam jestem ciekaw frekwencji. Pewnie nie będzie powalała.
Szkoda, że tacy fachowcy z wizją, jak Jarek, podejmujący nieschematyczne, ale trafne decyzje (np. połączenie 141 z 301) już nie pracują w ZTM. Teraz zdaje się zmierzamy z powrotem do czasów dyr. Ruty.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 15 wrz 2022, 21:23

1. Robię priorytety, aż mi się nie znudzi.

2. Odchodziłem z ZTM nie będąc tam ani jedynym, ani jakimś kluczowym fachowcem. Specjalistów tam nie brakuje. Naprawdę. Mają wszystko, pomiary, najlepszy soft do prognoz (Visum+model aglomeracyjny). To nie w spwcjalistach jest problem, tylko na 4-5 stanowiskach wyżej - tak to ujmijmy.

man1956
Posty: 1548
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 wrz 2022, 21:32

To chyba jeden z podstawowych problemów nie tylko ZTM-u, ale całego naszego pięknego kraju: nie słucha się fachowców. Gdyby nie to, pewnie bylibyśmy w innym miejscu niż jesteśmy.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 wrz 2022, 22:18

A ja uważam, że bardzo w porządku pracownicy ZTM wybrnęli z trudnej sytuacji. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. Ale teraz będzie można poobserwować jaka jest frekwencja w kursach wydłużonych, starsi ludzie będą mieli czas, żeby się przyzwyczaić do metra i się do niego przekonać. I tak to powinno działać, , łączyć zdanie fachowców od transportu ze specjalnymi potrzebami niektórych grup pasażerów. Może to nie będzie idealny model transportu z symulacji, ale może bardziej będzie odpowiadał oczekiwaniom pasażerów.

man1956
Posty: 1548
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 wrz 2022, 22:31

Tak, wyszło całkiem nieźle I zapewne w ramach tego samego planu brygadowego. Na otarcie łez po 155 mieszkańcy Powiśla dostali wzmocnione w międzyszczycie do 15 min. 109. Wystarczyło zamienić jeden dodatek na całkę. Koszt niewielki, a poprawa znacząca. Taka to uroda krótkich linii...

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 wrz 2022, 22:50

man1956 pisze:Tak, wyszło całkiem nieźle I zapewne w ramach tego samego planu brygadowego. Na otarcie łez po 155 mieszkańcy Powiśla dostali wzmocnione w międzyszczycie do 15 min. 109. Wystarczyło zamienić jeden dodatek na całkę. Koszt niewielki, a poprawa znacząca. Taka to uroda krótkich linii...
A wieczorami nawet udało się zrobić 171 i 190 w parze, dzięki czemu któryś z nich pewnie szybko wyleci :>

Szkoda, że 109 takie słabe w DS, 15 minut to granica przyzwoitości.
ŁK

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 wrz 2022, 23:07

To w weekend będziesz miał 109 co 15 minut.

man1956
Posty: 1548
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 wrz 2022, 23:44

W koordynacji ze 155 było (tzn. będzie do najbliższej niedzieli) co 10 minut. Ale to se ne vrati.

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 17 wrz 2022, 19:35

Jako wieczny optymista mam nadzieję, że nadchodzący kryzys ekonomiczny, związany ze stale rosnącymi cenami paliw, prądu oraz ogromnymi, pogłębiającymi się brakami w grupie zawodowej kierowców autobusów, będzie musiał przyczynić się do prawdziwej racjonalizacji układu komunikacyjnego w Warszawie.
W wyniku powyższego, miasta nie będzie stać na to, żeby dublować naziemne połączenia bus/tram z metrem.
Nie będę zaskoczony, jeśli niebawem wrócimy do pierwotnych, dobrych pomysłów, popartych licznymi badaniami i pomiarami, które zaproponował ZTM po uruchomieniu M2 na Bemowo.
Dajmy fachowcom, którzy wyposażeni są w rozmaite symulacje i narzędzia, w zakresie podróży i procentowego wykorzystywania pojazdów km, do merytorycznej pracy. Natomiast pseudo-radnym, dbającym o kilka głosów z lokalnych osiedli, "podziękujmy" w przyszłości w stosownych wyborach.

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 wrz 2022, 19:41

Obyś miał rację. Ale jak widzę te zdjęcia radnych szczęśliwych z odwiedzin na Grochowskiej, to mam mieszane uczucia. Dopóki Ratusz mocno nie przykręci kurka z kasą, święty spokój będzie ważniejszy. Bemowo to potwierdza.

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 wrz 2022, 20:03

A jak przykręci to prędzej przytnie się częstotliwość 189 czy 523 niż skasuje linie-dziady.

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 17 wrz 2022, 20:22

Jeśli przytną 523 lub "Mediolan" i okażą się one niezabieralne (bo brygady przeszły na linie-dziady), to Ci sami radni, za chwile, mogą zacząć wnioskować o dodatkowe kursy właśnie na 189 i 523. Zależy, która opcja pasażerów do nich przyjdzie z postulatami...
W naszej, polskiej rzeczywistości, jeśli jest coś ok, to nikt nikogo nie chwali i publicznie nie popiera, tylko siedzi cicho.
Natomiast, jeśli się przykładowej Pani Reginie (73lata) skasuje bezpośrednie 190 z Człuchowskiej do Młodzieńczej (bo raz w miesiącu jeździ tam w odwiedziny na obiad do swojej córki), to gotowa jest odnaleźć kilku radnych i poruszyć góry, żeby zrobić awanturę.
Teraz powinno się wyszukać tych samych radnych, do których trafiła Pani Regina i uprzykrzyć im życie za to, o co wnioskowali. Tym samym, pokazując publicznie ich niekompetencję, polegającą na zrobieniu "dobrze" kilku pasażerom (5%), kosztem większości (95%).

ODPOWIEDZ