Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5261
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 wrz 2022, 11:48

kveld pisze:
20 wrz 2022, 11:02
- 326 to sama poezja, ale rozumiem, że to stąd, że Olesin jest pętlą o mocno ograniczonej pojemności i już teraz bywa tam ciężko, a o wciśnięciu tam 226 nie ma co marzyć,
https://www.google.pl/maps/@52.3617616, ... a=!3m1!1e3 :-D

Awatar użytkownika
Twmastersky
Posty: 93
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Twmastersky » 20 wrz 2022, 11:54

Po to powstał Augustów żeby odciążyć Olesin ale w ZTM chyba zapomnieli o tej pętli.. nawet planując 226
Obrazek

Krzysiek_S
Posty: 5089
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 20 wrz 2022, 12:14

Nie wiem czy już powstała, czy nie ale jeszcze miała być pętla na końcu Verdiego przy łączniku z Mańkowską i Ruskowym Brodzie. Na końcu osiedli "Zielona Dolina" itp. Na fejsie radnej Zalewskiej były zdjęcia, że powstaje.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 20 wrz 2022, 12:59

Wydaje się, że linii jest za dużo. Układ raczej nieklarowny, taki "kielecki".
Potrzebny jest mocny kryzys, aby to posprzątać. On pewnie prędzej czy później nadejdzie.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 wrz 2022, 13:15

Jarek pisze:
20 wrz 2022, 12:59
Wydaje się, że linii jest za dużo. Układ raczej nieklarowny, taki "kielecki".
Potrzebny jest mocny kryzys, aby to posprzątać. On pewnie prędzej czy później nadejdzie.
Tak, układ jest zagmatwany, ale wynika też ze słabego planowania urbanistycznego i cyrków polegających np na tym, że dzieci z danego osiedla będące w tej chwili w klasie 5 były przyjmowane do szkoły A jako rejonowej, a w międzyczasie wybudowano szkołę B i obecne klasy 1-3 są przyjmowane do niej jako do rejonowej. Z kolei starsze roczniki nie są przeniesione ze szkoły A do B, albo są przenoszone niekonsekwentnie i efektem jest wrzask o konieczność zapewnienia dojazdu zewsząd wszędzie. "Za komuny" (np. na Ursynowie) było lepiej, bo pilnowano, żeby dzieci z przyszłego rejonu budowanej szkoły były upchnięte w osobnych klasach, które się potem w całości przenosiło (sam tego doświadczyłem w 1990 roku, jak mnie z całą klasą przerzucono z SP313 do SP 336) i problemu miliona linii "szkolnych" nie było.

Inna rzecz, że naciski z różnych stron też są uwzględniane - np. "dramat Olesina" polegający na tym, że było im źle, że 120 objeżdzało Berensona - Oknicką - Lewandów, więc musiało powstać osobne 256...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8359
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 wrz 2022, 16:09

Glonojad pisze:
19 wrz 2022, 21:10
160 dostali, jak chcieli,
Co pół godziny, hihi.

mb112
Posty: 966
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 20 wrz 2022, 20:03

Akurat linii 'szkolnych' to bym się nie czepiał. One nie zżerają dużo brygad, a kursują trasami i w godzinach dostosowanych do konkretnych potrzeb.
Jakby na 160 (360 lepiej) też były 2 brygady, kursujące w godzinach otwarcia bazarku przy Hali Mirowskiej (i faktycznie użytkownicy owego bazarku by te autobusy wypełniali) to też bym raczej nie miał nic przeciwko.

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 20 wrz 2022, 23:25

Uważam, że 145 powinno wrócić na trasę sprzed budowy metra czyli Bazyliańską - Kondratowicza - Młodzieńczą do Radzyminskiej. Kluczenie tej linii po Bródnie jest bez sensu.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 wrz 2022, 8:39

Ja uważam że należy przywrócić cały układ sprzed budowy metra, a metro zakopać, obie linie. Tylko skąd wziąć tyle piasku :/
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 wrz 2022, 8:48

Można zalać tunele wodą, jak stare kopalnie.

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 wrz 2022, 10:00

No wiecie co, przebudować by samochody osobowe mogły z tego korzystać!

reserved
Posty: 14614
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 wrz 2022, 10:38

W sumie niegłupie. Samochody do podziemi a na powierzchni tylko autobusy. :)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 wrz 2022, 11:01

Elon przecież forsuje takie głupie pomysły, polska myśl urbanistyczna widać wpadła na to swoją szosą.

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 21 wrz 2022, 11:12

Ciekawe czy ząbczanie nie będą czasowo w plecy, minimalnie ale jednak, po przeniesieniu 199 i 245 z Trockiej na Bródno-Podgrodzie. A może pewność że wszystkie linie ząbkowskie będą odjeżdżały z jednej stacji metra jest warta ewentualnej straty czasowej.
Czy jest/będzie budowana fizyczna pętla Metro Bródno, kosztem bazarku lub przykościelnego placu, czy to będzie jedynie postój na zatoczce, kilkuminutowy bądź jedynie na wymianę pasażerską?
527 przy takim krótkim dystansie, pamiętam jeszcze czasy Esperanto, to moim zdaniem nie zasługuje na serię 5xx. Ile on tam przystanków ominie? 2-3?
A tak ugółem to zmiany bardzo racjonalne.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 583
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 21 wrz 2022, 11:36


Kracho pisze:Ciekawe czy ząbczanie nie będą czasowo w plecy, minimalnie ale jednak, po przeniesieniu 199 i 245 z Trockiej na Bródno-Podgrodzie. A może pewność że wszystkie linie ząbkowskie będą odjeżdżały z jednej stacji metra jest warta ewentualnej straty czasowej.
Będą aż o 4 minuty w plecy. Od Młodzieńczej do Metra Kondratowicza a do Metra Trocka mają identyczny, rozkładowy czas przejazdu.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

ODPOWIEDZ