Wypadki i awarie - 2019-2022

Moderator: vernalisadonis

Zablokowany
Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 wrz 2022, 14:05

Stary Pingwin pisze:Czy tylko mnie żal pętli Odrowąża? Uszkodzone składy na pętlę, a ruch trwa dalej.
No tam dość często się coś dzieje, a zawracanie na Żabie też nie wychodzi najlepiej. Problemem Bródna jest też to, że nie ma pętli takiej jak Wilanowska czy Banacha…

W dzisiejszych czasach chyba łatwiej byłoby zrobić przelotkę i zagwarantować jakąś linię na dwukierunkach. No albo już chociaż zbudować tę Zajezdnię Annopol i w razie czego podmieniać kilka brygad na dwukierunki, z wykorzystaniem tej przelotki. Może nawet coś mogłoby jeździć w relacji Żerań Wschodni - Odrowąża na stałe, w ramach dowozówki do metra i cmentarza.

Alternatywnie - mówiło się o moście, który tam mniej więcej miałby wylot.

Więc żal jest, choć nie chciałbym wracać do jednopasmowej Odroważa.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 wrz 2022, 14:37

Łukasz pisze:
28 wrz 2022, 14:05
W dzisiejszych czasach chyba łatwiej byłoby zrobić przelotkę
Pas zieleni na Odrowąża jest szeroki, po stronie wschodniej od torowiska jest kupę miejsca, to może przelotka+tor odstawczy?
odrowaza.png
odrowaza.png (4.68 KiB) Przejrzano 2291 razy

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 485
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 28 wrz 2022, 16:15

Łukasz pisze:
28 wrz 2022, 14:05
Stary Pingwin pisze:Czy tylko mnie żal pętli Odrowąża? Uszkodzone składy na pętlę, a ruch trwa dalej.
No tam dość często się coś dzieje, a zawracanie na Żabie też nie wychodzi najlepiej. Problemem Bródna jest też to, że nie ma pętli takiej jak Wilanowska czy Banacha…

W dzisiejszych czasach chyba łatwiej byłoby zrobić przelotkę i zagwarantować jakąś linię na dwukierunkach. No albo już chociaż zbudować tę Zajezdnię Annopol i w razie czego podmieniać kilka brygad na dwukierunki, z wykorzystaniem tej przelotki. Może nawet coś mogłoby jeździć w relacji Żerań Wschodni - Odrowąża na stałe, w ramach dowozówki do metra i cmentarza.

Alternatywnie - mówiło się o moście, który tam mniej więcej miałby wylot.

Więc żal jest, choć nie chciałbym wracać do jednopasmowej Odroważa.
Gdyby do dzisiaj istniała pętla Odrowąża, podobnie jak Wierzbno, Staszica, czy plac Grzybowski to na pewno by się przydawały w sytuacjach awaryjnych/przy remontach, jednak nie sądzę, by krańcowały tam na stałe jakieś linie, ani chyba nie ma potrzeby, żeby teraz je wszystkie odbudowywać. A jeśli już, to chyba jednak lepiej byłoby zbudować klasyczną pętle, która jest jednak bardziej praktyczna niż przelotka (miejsce by się znalazło, np. w rejonie przystanku Budowlana jakby przesunąć torowisko bliżej jezdni).
Natomiast krańcowanie jakiejkolwiek linii na ewentualnej przelotce to raczej pomysł bez sensu, zwłaszcza jeśli miałaby jeździć na Żerań Wschodni, to jakby zrobić linię Wilanowska - Wyścigi (pomijam brak odpowiednich łuków).

BrdzJkb
Posty: 266
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 29 wrz 2022, 8:40

Pierwszy etap budowy tramwaju na Zielona Białołękę to pętla na Gilarskiej (okolice pętli 512). Powinno wystarczyć. Szkoda też, że na Żabie nie da się nawrócić w kluczowej relacji czyli od mostu Gdańskiego.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 29 wrz 2022, 9:46

BrdzJkb pisze:
29 wrz 2022, 8:40
Szkoda też, że na Żabie nie da się nawrócić w kluczowej relacji czyli od mostu Gdańskiego.
Skoro da się pojechać przez 11 listopada, Targową, Ratuszową, Jagiellońską, to to nie powinien być aż taki problem. Czy ja dobrze kojarzę, że po wschodniej (południowo-wschodniej) stronie Ronda Żaba były tymczasowe przystanki z przejściem dla pieszych, ale już ich nie ma? Wg mnie na sytuacje awaryjne są one konieczne.

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 29 wrz 2022, 10:02

Tylko prowizoryczne wypłytowanie+ przejście dla pieszych.
miłośnik 13N

BrdzJkb
Posty: 266
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 29 wrz 2022, 10:17

kveld pisze:
29 wrz 2022, 9:46
Skoro da się pojechać przez 11 listopada, Targową, Ratuszową, Jagiellońską, to to nie powinien być aż taki problem. Czy ja dobrze kojarzę, że po wschodniej (południowo-wschodniej) stronie Ronda Żaba były tymczasowe przystanki z przejściem dla pieszych, ale już ich nie ma? Wg mnie na sytuacje awaryjne są one konieczne.
Tylko nie ma wtedy jak wysiąść :wink: Przystanki tymczasowe są rozkładane na czas remontów, na stałe ich nie ma. Choć moim zdaniem przystanek od strony 11 listopada by się przydał w celu skrócenia przesiadki na autobusy jadące Wincentego.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 29 wrz 2022, 10:39

Tego prowizorycznego wypłytowania na czas awarii rzeczywiście brakuje tam, bo nie ma jak ludzi bezpiecznie wysadzić, a "zetka" autobusowa jeździ najczęściej w takich sytuacjach od Żaby w kierunku Bródna (wczoraj już od Ronda Starzyńskiego).
BrdzJkb pisze:
29 wrz 2022, 10:17
Choć moim zdaniem przystanek od strony 11 listopada by się przydał w celu skrócenia przesiadki na autobusy jadące Wincentego.
To wybór jak między dżumą a cholerą. Skrócisz czas dojścia na przystanek autobusowy a wydłużysz czas podróży dalej na Bródno - obecnie tramwaj od strony 11-go listopada przez rondo przejeżdża bez zatrzymania bo tak są światła ustawione.
Obrazek

BrdzJkb
Posty: 266
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 29 wrz 2022, 10:58

No cóż. Odwieczny dylemat. Przystanek przed gdzie nie da się przewidzieć czasu wymiany czy za, ale z priorytetem. Tylko problem z tym, że dopóki mamy taki, a nie inny układ przystanków to chętnych na przesiadki będzie mniej i dalej trzeba będzie ciągnąć 169 do Wschodniego itd.

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 29 wrz 2022, 13:37

Wóz 5225 ciągnięty przez pogotowie techniczne o 8:49 Zamieniecka/ Ostrobramska, Wóz 8572 wypadek przodem skrzyżowanie ślimaki z Wału Miedzeszyńskiego wjazd na Trasę Łazienkowska w kierunku Pragi ok 9:00 .
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

Jurand
Posty: 1259
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 30 wrz 2022, 15:32

1549/166? na al.zielenieckiej dostał strzał w tył

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 01 paź 2022, 15:33

Z dzisiejszego poranka: Na przystanku Sobieskiego w kierunku Wilanowa Mobilisowe SU10 na 164 pocałowało w tył jakiś 85XX (niestety, byłem za daleko, żeby dojrzeć numery) - ok. 10:00 stały w towarzystwie NR i pogota.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 970
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 01 paź 2022, 16:26

W gwoli ścisłości Mobilis ma SU 8,9LE
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Jurand
Posty: 1259
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 03 paź 2022, 14:35

5929/3/158 czołówka z przewozem osób
Info za TVN Warszawa

Walas
Posty: 17217
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 04 paź 2022, 12:08

2216(401) wypadek z samochodem osobowym na Łopuszańskiej za WKD Raków w kierunku Al. Krakowskiej
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Zablokowany