Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 wrz 2022, 18:58

Łukasz pisze:
13 wrz 2022, 17:31
Czy Gdyby dodać przystanek przy Białobrzeskiej, to można by puścić co trzecie 157 przez BW1920r. i całkiem zaorać 521? 157 już jeździło na Szczęśliwice każdą drogą, ale tak podzielone jeszcze nie :>
Śmiej się śmiej a ja ostatnio pierwszy raz w grafiku dostałem 521 i przyznam szczerze że byłem zaskoczony frekwencją. W popołudniowym szczycie z Ochoty praktycznie komplet, a od centrum tłok.

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 13 wrz 2022, 19:31

reserved pisze:
13 wrz 2022, 18:58
Łukasz pisze:
13 wrz 2022, 17:31
Czy Gdyby dodać przystanek przy Białobrzeskiej, to można by puścić co trzecie 157 przez BW1920r. i całkiem zaorać 521? 157 już jeździło na Szczęśliwice każdą drogą, ale tak podzielone jeszcze nie :>
Śmiej się śmiej a ja ostatnio pierwszy raz w grafiku dostałem 521 i przyznam szczerze że byłem zaskoczony frekwencją. W popołudniowym szczycie z Ochoty praktycznie komplet, a od centrum tłok.
Tak jest codziennie a szczególnie od początku wrzesnia

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 wrz 2022, 9:30

reserved pisze:
13 wrz 2022, 18:58
a od centrum tłok.
...może z powodu "trudności" na LK7?

patryk148
Posty: 532
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 01 paź 2022, 20:51

Jak myślicie, czy na Włodarzewskiej pojawi się jakąś dodatkową linia? Ja obstawiam 154. Choć słabo będzie wyglądał skręt z Grojeckiej we Włodarzewską.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 paź 2022, 20:56

Tam nie potrzeba nowej linii, raczej dwukierunkowej i na większym taborze. Ale gdyby 154 pojechało w przeciwnym kierunku do 208, to byłoby nawet ciekawe - wtedy pewnie 208 musiałoby jechać przez Dw.Zachodni
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 paź 2022, 21:34

patryk148 pisze:
01 paź 2022, 20:51
Jak myślicie, czy na Włodarzewskiej pojawi się jakąś dodatkową linia? Ja obstawiam 154. Choć słabo będzie wyglądał skręt z Grojeckiej we Włodarzewską.
Myślę, że układ słaba linia dwukierunkowa + mocne 208 bez zmian mógłby być ciekawym rozwiązaniem problemu spadku częstotliwości 208 w przypadku udwukierunkowienia, ale 154 bez BW20 zdechnie na amen.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 sty 2023, 22:30

Za kilka miesięcy najprawdopodobniej możliwe będzie puszczenie linii 208 w obie strony ulicą Włodarzewską. W związku z tym chciałbym zaproponować nową trasę dla tej linii:

PL. NARUTOWICZA - Grójecka - Włodarzewska - Al. Jerozolimskie - DW. ZACHODNI - Al. Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - PL. NARUTOWICZA.

Uzasadnienie:
- Linia dzięki takiej trasie pomoże mieszkańcom Włodarzewskiej wydostać się z tej ulicy w każdą część Warszawy zapewniając przesiadki w różnorakie linie.
- Na Pl. Narutowicza krańcowałaby na obecnym przystanku dla wsiadających dla linii 191, jest tam dość mała zatoczka w sam raz na małe autobusy. Samo 191 miałoby wg mojego pomysłu przystanek techniczny w obecnym jego miejscu, a pierwszy przystanek dla wsiadających dopiero za zawrotką.
- Na Pl. Narutowicza byłaby dogodna przesiadka z tramwajów jadących z centrum (wystarczy przejść jedynie przez połówkę jezdni).
- Przy Dw. Zachodnim ostatni przystanek byłby w Al. Jerozolimskich, po czym autobusy by podjeżdżały na przystanek techniczny (tam gdzie niedawno krańcowało 717) i kryterium ulicznym do Grzymały udawały się w drogę powrotną. Dzięki temu autobusy uniknęłyby korków związanych z Dw. Zachodnim i choćby problematyczną zawrotką na światłach.
- Pierwszy przystanek byłby w Al. Jerozolimskich gdzie pasażerowie mogliby się dogodnie przesiadać z innych linii jadących z centrum lub po prostu z pociągu.
- W stronę Pl. Narutowicza autobusy linii 208 skręcałyby z Włodarzewskiej w Harfową i dojeżdżały do Grójeckiej, gdzie skręcałyby w lewo. Na przystanku Korotyńskiego pasażerowie mieliby dogodną przesiadkę w tramwaj w kierunku centrum (do przejścia tylko jedna połówka ulicy).

Oczywiście problem taki sam - skąd wziąć na to kasę, autobusy, kierowców... Większych autobusów nie ma jak puścić a wydłużenie trasy z pewnością przyczyni się do większej atrakcyjności linii. Zatem rozrzedzenia kursów trochę się boję. Czekam na Wasze opinie.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 24 sty 2023, 23:09

Czy od 1,5 roku (kiedy ostatni raz tam byłem) coś się zmieniło na Harfowej? Bo jeśli nie, to tam nie przejedzie autobus, ze względu na stan drogi
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 sty 2023, 23:19

ZielonyJamnik pisze:
24 sty 2023, 23:09
Czy od 1,5 roku (kiedy ostatni raz tam byłem) coś się zmieniło na Harfowej? Bo jeśli nie, to tam nie przejedzie autobus, ze względu na stan drogi
No właśnie coraz bliżej ukończenia tego wiecznie trwającego remontu stąd mój post właśnie teraz. Bo jest szansa, że do wakacji 208 będzie mogło rozpocząć kursowanie w dwie strony. Więcej:
https://iochota.pl/artykul/kiedy-autobu ... 08/1395681

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 sty 2023, 20:19

Jakoś nie widzę ciągania tego aż do Pl.Narutowicza.
A jakieś kółeczko wokół szpitala na Banacha? Od Grójeckiej, Korotyńskiego albo Dickensa do Pawińskiego i potem dookoła szpitala i przez Księcia Trojdena i z powrotem?
Obrazek

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 25 sty 2023, 20:38

Plac Narutowicza to daleko. Nawet tu na forum padały pomysły skierowania którąś pętlą uliczną.
Ale 208 jest atrakcyjne przede wszystkim z uwagi na częstotliwość - żeby ją zachować, przydałoby się jak najmniejsze kółko. Więc maksymalnie do Banacha. Plus regularność - np. Dickensa na odcinku od Pawińskiego do Grójeckiej potrafi stanąć.

P.S: pętla Szczęśliwice też odpada przez brak lewoskrętu Grojecka-Dickensa.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 25 sty 2023, 22:20

A nie łatwiej zrobić coś na wzór 196, i zrobić drugie koło tylko w lewo? Kraniec to byłby Bitwy 06
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 26 sty 2023, 0:33

ZielonyJamnik pisze:
25 sty 2023, 22:20
Kraniec to byłby Bitwy 06
W sumie ta zatoka jest długa. Przegonić stamtąd auta (one chyba tak nie do końca tam legalnie parkują). Tylko kwestia zaplecza socjalnego tamże.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 sty 2023, 7:42

Gdynianin pisze:Plac Narutowicza to daleko. Nawet tu na forum padały pomysły skierowania którąś pętlą uliczną.
Ale 208 jest atrakcyjne przede wszystkim z uwagi na częstotliwość - żeby ją zachować, przydałoby się jak najmniejsze kółko. Więc maksymalnie do Banacha. Plus regularność - np. Dickensa na odcinku od Pawińskiego do Grójeckiej potrafi stanąć.

P.S: pętla Szczęśliwice też odpada przez brak lewoskrętu Grojecka-Dickensa.
Można do Pasteura i powrót do Banacha ;)
ŁK

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 sty 2023, 8:39

Dobra, wiem. :) W Bitwy w lewo i po trasie 521 na Szczęśliwice. A 521 out. :D

Ale piszę serio bo i kraniec socjalny by był dla kierowcy.

ODPOWIEDZ