Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Koniec Autosana
Huta Stalowa Wola kupiła przedsiębiorstwo Autosan, które od tej pory ma działać jako oddział HSW – poinformowała 1 grudnia HSW. Jak przekazała HSW, 1 grudnia br. miała miejsce finalizacja procesu nabycia przez Hutę Stalowa Wola S.A. całości przedsiębiorstwa od Autosan sp. z o.o. z Sanoka. Przedsiębiorstwo Autosan stało się częścią Huty Stalowa Wola S.A. i od czwartku działa jako Huta Stalowa Wola S.A. Oddział Autosan w Sanoku. To nowy rozdział w historii sanockiej firmy, która naszym zdaniem będzie stopniowo odchodzić od autobusowej produkcji na rzecz głównego profilu działalności nowego właściciela, czyli oferty wojskowej. WOJSKOWY KIERUNEK Autosan ma teoretycznie nadal oferować autobusy, natomiast od 1 grudnia jego głównym profilem produkcyjnym będzie produkcja wojskowa, czyli przyczepy i specjalistyczne kontenery dla wojska, a docelowo wóz pancerny Waran. Pamiętajmy, że HSW jest producentem uzbrojenia, w tym granatników, samobieżnych armatohaubic Krab i wyrzutni rakiet Langusta, pojazdów minowania oraz wozów towarzyszących. Sama nowa nazwa sanockiej fabryki "Huta Stalowa Wola S.A. Oddział Autosan" najlepiej pokazuje miejsce zakładu z Sanoka w produkcyjnym układzie. Dlatego naszym zdaniem Autosan przejdzie na wojskową produkcję, bo teraz to się po prostu bardziej opłaca, w przeciwieństwie do montażu autobusów, natomiast w przyszłości zachowa możliwość produkcji cywilnej i co jakiś czas będzie będzie nam o tym przypominał. Częściej niż rzadziej - taką mamy nadzieję....
Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/autosan-tr ... lementami/
Huta Stalowa Wola kupiła przedsiębiorstwo Autosan, które od tej pory ma działać jako oddział HSW – poinformowała 1 grudnia HSW. Jak przekazała HSW, 1 grudnia br. miała miejsce finalizacja procesu nabycia przez Hutę Stalowa Wola S.A. całości przedsiębiorstwa od Autosan sp. z o.o. z Sanoka. Przedsiębiorstwo Autosan stało się częścią Huty Stalowa Wola S.A. i od czwartku działa jako Huta Stalowa Wola S.A. Oddział Autosan w Sanoku. To nowy rozdział w historii sanockiej firmy, która naszym zdaniem będzie stopniowo odchodzić od autobusowej produkcji na rzecz głównego profilu działalności nowego właściciela, czyli oferty wojskowej. WOJSKOWY KIERUNEK Autosan ma teoretycznie nadal oferować autobusy, natomiast od 1 grudnia jego głównym profilem produkcyjnym będzie produkcja wojskowa, czyli przyczepy i specjalistyczne kontenery dla wojska, a docelowo wóz pancerny Waran. Pamiętajmy, że HSW jest producentem uzbrojenia, w tym granatników, samobieżnych armatohaubic Krab i wyrzutni rakiet Langusta, pojazdów minowania oraz wozów towarzyszących. Sama nowa nazwa sanockiej fabryki "Huta Stalowa Wola S.A. Oddział Autosan" najlepiej pokazuje miejsce zakładu z Sanoka w produkcyjnym układzie. Dlatego naszym zdaniem Autosan przejdzie na wojskową produkcję, bo teraz to się po prostu bardziej opłaca, w przeciwieństwie do montażu autobusów, natomiast w przyszłości zachowa możliwość produkcji cywilnej i co jakiś czas będzie będzie nam o tym przypominał. Częściej niż rzadziej - taką mamy nadzieję....
Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/autosan-tr ... lementami/
Brutalna prawda jest taka, że żeby Autosan miał produkować dalej autobusy cywilne, to Sancity i Lider (Lider nawet bardziej) potrzebowałyby następców, bo już nawet Turcy i Chińczycy zaczynają toto przeganiać stylistycznie i technologicznie - a opracowanie nowych modeli kosztuje i to słono. Ja rozumiem sentyment do marki i tradycji, ale chyba lepiej, żeby fabryka się przestawiła na produkcję wojskową, niż ma paść całkiem po raz kolejny.
Polska kupuje 1000 czołgów z Korei (oprócz 250 Abramsów), z czego 80% ma być zbudowane u nas, w Hucie Stalowa Wola. Nie dziwi mnie, że HSW kupuje zakład, żeby drugorzędną produkcję tam przenieść.
Nie wiem, czy przygotowania do wojny, ale gorączka zakupowa. Polska zwiększyła budżet wojskowy do 3% PKB, a może i bardziej, a to powiększenie idzie w zakupy sprzętu.
Nie wiem, czy przygotowania do wojny, ale gorączka zakupowa. Polska zwiększyła budżet wojskowy do 3% PKB, a może i bardziej, a to powiększenie idzie w zakupy sprzętu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- ZielonyJamnik
- Posty: 971
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Jeśli ktoś liczył na to, że w ostatni dzień w roku Autosan wyśle kolejną partię, to może być zawiedziony.
Ostatnio jednak prezes MPK Kielce powiedział rzecz dla transinfo.pl a propo zakupu nowych autobusów.
Ostatnio jednak prezes MPK Kielce powiedział rzecz dla transinfo.pl a propo zakupu nowych autobusów.
Nie mówię, że MZA specjalnie hamuje Autosan, ale pod pewnymi względami, w kwestii odmładzania taboru, jest to bardzo korzystne dla firmy. Gdyby wszystko szło jak w kontrakcie, to może ostatnie 2-3 wozy się załapałyby na rocznik 2023, a tak to przynajmniej połowaDzięki temu będziemy mieć autobusy już z rocznika 2023, co jest rozsądniejsze, patrząc na średni wiek taboru, niż kupno autobusów np. w grudniu mijającego roku
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Jak są już wybite numery VIN, a producent tylko czeka na części do aut, które w zasadzie mogą samodzielnie jeździć, to nie liczyłbym na takie coś. Chyba że w umowie jest ewidentnie zapisane, że rok dostawy musi się pokrywać z rokiem produkcji w papierach.
- ZielonyJamnik
- Posty: 971
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Ciekawiło mnie ostatnio ile mają najechane 34xx i dziś udało mi się to zweryfikować. Otóż mają już prawie 1milion kilometrów. Pierwsza seria 83xx to samo. Dołóżmy do tego szarpaki i 18xx, które większość milion ma za sobą. To wychodzi na to, że w ciągu 2lat mza powinno wymienić ok. 270 wozów. Patrząc na aktualne plany zakupowe marnie to wygląda...
Mkną po koleinach zielone jamniki...
-
- Posty: 3018
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Może czas się przeprosić z dieslem?
Część ma 1.1kk, a niektóre ponad 800k. Rozrzut jest dosyć spory. Tak samo dzisiejsze które prowadziłem 8858 ma ponad 1kkZielonyJamnik pisze: ↑05 sty 2023, 16:56Ciekawiło mnie ostatnio ile mają najechane 34xx i dziś udało mi się to zweryfikować. Otóż mają już prawie 1milion kilometrów. Pierwsza seria 83xx to samo. Dołóżmy do tego szarpaki i 18xx, które większość milion ma za sobą. To wychodzi na to, że w ciągu 2lat mza powinno wymienić ok. 270 wozów. Patrząc na aktualne plany zakupowe marnie to wygląda...
Kilka sztuk 34xx niedawno przebiło milion, szarpaki, 18xx, 88xx już znaczna większość ma ponad milion. W tym roku pierwsze SU12 15xx też zaczną kręcić drugi milion. Ale co to zmienia? Przebieg nie ma jakiegoś wielkiego znaczenia, jeśli wozy są utrzymywane na bieżąco.ZielonyJamnik pisze: ↑05 sty 2023, 16:56Ciekawiło mnie ostatnio ile mają najechane 34xx i dziś udało mi się to zweryfikować. Otóż mają już prawie 1milion kilometrów. Pierwsza seria 83xx to samo. Dołóżmy do tego szarpaki i 18xx, które większość milion ma za sobą. To wychodzi na to, że w ciągu 2lat mza powinno wymienić ok. 270 wozów. Patrząc na aktualne plany zakupowe marnie to wygląda...
Nie zmienia to faktu że przydałoby się zakupy zarówno 18 m jak i 12 m. Co 2 lata były partie autobusów wymieniane, na ten rok nie ma nic przewidzianego, żadnego przetargu w 2022. Tak, wiem, że sporo Autosanów jeszcze w produkcji, ale w kwestii 12 m to nie ma nic na razie przewidzianego
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
O dieslach możecie zapomnieć. Miasto wciąż stoi na stanowisku,,że nowe autobusy mają być nisko i zeroemisyjne. Poza tym dieslowskie MANy niech jeżdżą jak najdłużej.
No, ale to co w takim razie?
Mamy 3 opcje:
-zakupy CNG, ale obecnie drogie w eksploatacji
-zakupy elektryków, ale żeby to poszło na masową skalę to potrzeba zamontować ładowarki w połowie Warszawy. Wszak szarpaki i 18xx są ulokowane na R4 i R3, zaraz byłoby larum po co elektryki na zadupiach. No i elektryki drogie w zakupie
-przeczekać 2/3 lata na poprawę sytuacji - no i chyba ten wariant został wybrany.
W sumie wybór napędu ma wymiar PRowy tak naprawdę, w skali Warszawy jest ponad 1000 autobusów względem wszelakich pojazdów zarejestrowanych w Warszawie to promil, one mają znikomy wpływ na atmosferę, co innego wszystkie auta osobowe.
Dla mnie kluczowy jest problem "czym palimy w piecu", bo PM2,5 odpowiada za 70% zanieczyszczeń w Warszawie, a autobusy... Mogą być to diesle, więcej można kupić i wymienić starocia. Tak wiem, UE każe mieć 50% ekologicznego transportu...
BTW, ciekawe czy ajenci na 9m też będą mieli wymóg gazu/prądu. Wyobrażacie sobie SU9 electric na 161?
Mamy 3 opcje:
-zakupy CNG, ale obecnie drogie w eksploatacji
-zakupy elektryków, ale żeby to poszło na masową skalę to potrzeba zamontować ładowarki w połowie Warszawy. Wszak szarpaki i 18xx są ulokowane na R4 i R3, zaraz byłoby larum po co elektryki na zadupiach. No i elektryki drogie w zakupie
-przeczekać 2/3 lata na poprawę sytuacji - no i chyba ten wariant został wybrany.
W sumie wybór napędu ma wymiar PRowy tak naprawdę, w skali Warszawy jest ponad 1000 autobusów względem wszelakich pojazdów zarejestrowanych w Warszawie to promil, one mają znikomy wpływ na atmosferę, co innego wszystkie auta osobowe.
Dla mnie kluczowy jest problem "czym palimy w piecu", bo PM2,5 odpowiada za 70% zanieczyszczeń w Warszawie, a autobusy... Mogą być to diesle, więcej można kupić i wymienić starocia. Tak wiem, UE każe mieć 50% ekologicznego transportu...
BTW, ciekawe czy ajenci na 9m też będą mieli wymóg gazu/prądu. Wyobrażacie sobie SU9 electric na 161?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2