Awarie i utrudnienia w metrze

Moderator: JacekM

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 wrz 2022, 0:55

Tak na marginesie, to dochodzi jeszcze kwestia wypraszania pasażerów przy Waryńskiego (co też przyblokuje ruch) oraz praktycznie braku informacji liniowej na Jazzach.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 wrz 2022, 11:13

Dwukierunkiem to takie trochę inne cofanie jest, prostsze jakby. Choć ruch trzeba zatrzymać. Możliwe też, ze 35 mogłoby pojechać do Wilanowskiej.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 wrz 2022, 9:48

pawcio pisze:
31 sie 2022, 23:51
Piotrek_2274 pisze:
31 sie 2022, 19:43
Otóż to, trójkąt mamy wolny. Co do 4 to owszem jeździ, ale ludzie nie byli w żaden sposób poinformowali o możliwości jazdy tą linią, poza tym ona jeździ przez całe miasto, a domniemane zametro podbijałoby częstotliwość na niezbędnym odcinku. Brygady możnaby przekierować chociażby ze wspomnianego 31 na Wierzbno. Oprócz tego pod nosem na Woronicza mamy zajezdnię, w której zawsze stoi jakaś rezerwa. Co do Zbawiciela, w obrębie placu nie ma izolatorów także z zasilaniem nie powinno być kłopotu.
Kluczowe i tak jest cofanie na odcinku liniowym. Zakładając skręt w prawo i cofanie na północ, trzeba i tak wstrzymywać ruch liniowy w obie strony, przy czym na południe na dłużej. Jest to oczywiście do ogarnięcia, ale wcale nie będzie to takie hop-siup.
Toteż lepiej byłoby to robić w przeciwną stronę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 06 wrz 2022, 19:09

Łukasz pisze:
01 wrz 2022, 11:13
Dwukierunkiem to takie trochę inne cofanie jest, prostsze jakby. Choć ruch trzeba zatrzymać. Możliwe też, ze 35 mogłoby pojechać do Wilanowskiej.
To też byłby dobry pomysł.

Walas
Posty: 17256
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 12 gru 2022, 17:35

Wypadek śmiertelny na Racławickiej.
Ruch w pętli Dw. Gdański->Młociny, Kabaty->Stokłosy
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

wincenty
Posty: 1579
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 12 gru 2022, 18:46

Walas pisze:
12 gru 2022, 17:35
Wypadek śmiertelny na Racławickiej.
Ruch w pętli Dw. Gdański->Młociny, Kabaty->Stokłosy
O co chodzi z tym pojęciem "w pętli"? Bo nie rozumiem tego i mnie to irytuje. I chyba nie jest do końca po polsku przy okazji... Nie lepiej powiedzieć na odcinku, albo między?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 12 gru 2022, 18:54

wincenty pisze:
12 gru 2022, 18:46
Walas pisze:
12 gru 2022, 17:35
Wypadek śmiertelny na Racławickiej.
Ruch w pętli Dw. Gdański->Młociny, Kabaty->Stokłosy
O co chodzi z tym pojęciem "w pętli"? Bo nie rozumiem tego i mnie to irytuje. I chyba nie jest do końca po polsku przy okazji... Nie lepiej powiedzieć na odcinku, albo między?
Nowomowa kolejowa.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 gru 2022, 19:28

No ale żeby wypadek na Racławickiej zamykał odcinek aż do Dworca Gdańskiego, to słabo wymyślone. Możliwość prowadzenia przewozów z każdej strony do Świętokrzyskiej powinna być podstawą.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 gru 2022, 19:37

@Bastian, obecnie M1 kursuje już na nieco dłuższej trasie, na odcinkach Młociny-Świętokrzyska oraz Kabaty-Stokłosy.
Obrazek

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 gru 2022, 20:09

A dlaczego nie można do Wilanowskiej?
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 492
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 12 gru 2022, 21:32

Łukasz pisze:
12 gru 2022, 20:09
A dlaczego nie można do Wilanowskiej?
Pewnie byłby problem ze zmianą kierunku, ponieważ w przypadku kończenia trasy na Wilanowskiej od strony Kabat najpierw pociąg musiałby wjechać na peron w kierunku Młocin, potem wjechać "pod prąd" na tory odstawcze, następnie wyjechać na peron w kierunku Kabat i dopiero odjechać w stronę Kabat.
Z kolei od strony Młocin możnaby jeździć aż do Politechniki. Tutaj schemat układu torowego: https://i0.wp.com/kmmetra.pl/wp-content ... .jpg?ssl=1

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3212
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 12 gru 2022, 21:47

Z Młocin do Politechniki nie mogły pociągu jeździć?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 gru 2022, 22:45

Dzięki za schemat. Wydaje mi się, że manewry na Politechnice i tak byłyby lepsze, niż pchanie komunikacji zastępczej aż na Stokłosy. Pomijając pojemność, to autobusy i tak nie jeździły co 2 minuty (przynajmniej patrząc na ich liczbę wypisaną przez Walasa). Od Wilanowskiej wystarczyłoby pewnie metro co 10 minut.
ŁK

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 gru 2022, 10:22

I pomyśleć, że jak będą budować stacje Muranów i pl. Konstytucji, to podobna organizacja ruchu będzie przez 36 miesięcy. :term:

Flash8222
Posty: 7834
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 gru 2022, 11:14

Krzysztof_J pisze:
12 gru 2022, 21:32
Łukasz pisze:
12 gru 2022, 20:09
A dlaczego nie można do Wilanowskiej?
Pewnie byłby problem ze zmianą kierunku, ponieważ w przypadku kończenia trasy na Wilanowskiej od strony Kabat najpierw pociąg musiałby wjechać na peron w kierunku Młocin, potem wjechać "pod prąd" na tory odstawcze, następnie wyjechać na peron w kierunku Kabat i dopiero odjechać w stronę Kabat.
Z kolei od strony Młocin możnaby jeździć aż do Politechniki. Tutaj schemat układu torowego: https://i0.wp.com/kmmetra.pl/wp-content ... .jpg?ssl=1
Pamiętam jakieś skrócenie do Wilanowskiej i takie manewry jak napisałeś, spokojnie się odbywały.

ODPOWIEDZ