Awarie i utrudnienia w metrze

Moderator: JacekM

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 gru 2022, 11:54

Ale w przypadku zamknięcia Racławickiej, to patrząc na układ torowy, obrót w postojowych byłby spokojnie możliwy. Ciekawe co stoi na przeszkodzie kursów "w pętli" Młociny - Politechnika?
A tak zupełnie na marginesie, to oznaczenia literowe stacji (srp) są "urzędowe"? Dziwi mnie brak konsekwencji.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 gru 2022, 12:17

fraktal pisze:I pomyśleć, że jak będą budować stacje Muranów i pl. Konstytucji, to podobna organizacja ruchu będzie przez 36 miesięcy. :term:
Gdzieś coś pisali, że mają robić niejako trzeci tor, albo perony zewnętrzne.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7015
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 gru 2022, 12:18

Sci-fi :term:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 gru 2022, 12:42

primoż pisze:
12 gru 2022, 18:54
wincenty pisze:
12 gru 2022, 18:46

O co chodzi z tym pojęciem "w pętli"? Bo nie rozumiem tego i mnie to irytuje. I chyba nie jest do końca po polsku przy okazji... Nie lepiej powiedzieć na odcinku, albo między?
Nowomowa kolejowa.
Od kilkunastu lat przewijam się bliżej lub dalej wokół prowadzenia ruchu na kolei i w życiu takiego określenia nie słyszałem poza tym wymysłem MW.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 13 gru 2022, 14:37

fik pisze:
13 gru 2022, 12:42
Od kilkunastu lat przewijam się bliżej lub dalej wokół prowadzenia ruchu na kolei i w życiu takiego określenia nie słyszałem poza tym wymysłem MW.
Wybacz w takim razie, byłem przekonany, że do metra przyszło to z kolei naziemnej :wink:
Najgorsze, że ten wymysł MW podłapał i z uporem maniaka lansuje Organizator i to idiotyczne określenie zaczyna wchodzić już do komunikacji naziemnej 8-(

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 gru 2022, 14:48

Kolej stosuje chyba "ruch wahadłowy", może Fiku zna (od kuchni) jeszcze jakieś określenia. Natomiast Organizator chyba ogranicza się ostatnio do ^C+^V tego co dostaje. Albo komunikaty piszą ludzie bez pojęcia w temacie. Nad "Os. Górczewskiej" nie będę się znęcał jako przykład :)

Krokiet
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 13 gru 2022, 16:24

Ruch wahadłowy ruchowi w pętli nierówny.

W moim rozumieniu:
* ruch wahadłowy - gdy na danym odcinku wahadłowo kursuje jeden pojazd po torze w tę i z powrotem;
* ruch w pętli - gdy na takim awaryjnym odcinku po więcej niż jednym torze kursuje więcej niż jeden pojazd.

I chyba tak bym to rozróżnił - jako rozróżnienie ;) W końcu typowe wahadła w metrze już kiedyś bywały i były nazywane po imieniu

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1865
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 13 gru 2022, 16:45

vernalisadonis pisze:
12 gru 2022, 21:47
Z Młocin do Politechniki nie mogły pociągu jeździć?
Strzelam, że ktoś się zagapił i zostawił za mało taboru po północnej stronie zatrzymania dla utrzymania ruchu Politechnika (albo przynajmniej Centrum) - Młociny. To też mogło wpłynąć na możliwość zawracania na Wilanowskiej - jeśli ktoś podjął decyzję o odstawieniu jakiegoś taboru na torach odstawczych, to siłą rzeczy nie dało się ich wykorzystać do zmiany kierunku. Potem chyba ktoś spróbował to uporządkować nieco (jak już prokurator łaskawie pozwolił jeździć przez Racławicką po drugim torze).

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 13 gru 2022, 16:57

To już nie pierwszy raz tak jest, może tam sekcje zasilania są od Wilanowskiej (z peronem) do Politechniki (z peronem)? :roll:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 gru 2022, 19:19

Tory odstawcze i przeplotki powinny być każdorazowo oddzielną sekcją zasilania właśnie na potrzeby takich sytuacji. W tramwajach w zdecydowanej większości przypadków skrzyżowania stanowią oddzielną sekcję z izolatorami wystawionymi po max. 100 m od tarczy skrzyżowania, by minimalizować ryzyko przypadku, że utrudnienia na jednym ciągu wycinają od razu ruch na ciągu poprzecznym niekoniecznie bezpośrednio przy miejscu problematycznym.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 gru 2022, 20:04

kveld pisze:
13 gru 2022, 16:45
vernalisadonis pisze:
12 gru 2022, 21:47
Z Młocin do Politechniki nie mogły pociągu jeździć?
Strzelam, że ktoś się zagapił i zostawił za mało taboru po północnej stronie zatrzymania dla utrzymania ruchu Politechnika (albo przynajmniej Centrum) - Młociny. To też mogło wpłynąć na możliwość zawracania na Wilanowskiej - jeśli ktoś podjął decyzję o odstawieniu jakiegoś taboru na torach odstawczych, to siłą rzeczy nie dało się ich wykorzystać do zmiany kierunku. Potem chyba ktoś spróbował to uporządkować nieco (jak już prokurator łaskawie pozwolił jeździć przez Racławicką po drugim torze).
A kto się tym przejmuje? Normalnie zdarzają się "dziury" ok. 8 minutowe w ciągu dnia i metro daje radę. Na Politechnice są dwa tory na cztery składy, i chyba w środku szczytu nic tam raczej nie odpoczywa.
pawcio pisze:
13 gru 2022, 19:19
Tory odstawcze i przeplotki powinny być każdorazowo oddzielną sekcją zasilania właśnie na potrzeby takich sytuacji. W tramwajach w zdecydowanej większości przypadków skrzyżowania stanowią oddzielną sekcję z izolatorami wystawionymi po max. 100 m od tarczy skrzyżowania, by minimalizować ryzyko przypadku, że utrudnienia na jednym ciągu wycinają od razu ruch na ciągu poprzecznym niekoniecznie bezpośrednio przy miejscu problematycznym.
Coś mi chodzi po głowie, że chyba właśnie na Racławickiej jak był samobój, to z powodu nagłego hamowania coś upaliło się na Politechnice czy Polu, i właśnie ruchu poleciał na wielu stacjach.
A wracając do tramwajów, to Międzyparkowa jest już odcięta od Andersa i Słomińskiego? Fajnie, bo lata temu jak spadła gałąź przy Polonii, to bez napięcia była cała okolica.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 gru 2022, 7:47

Paweł D. pisze:
13 gru 2022, 20:04
A wracając do tramwajów, to Międzyparkowa jest już odcięta od Andersa i Słomińskiego? Fajnie, bo lata temu jak spadła gałąź przy Polonii, to bez napięcia była cała okolica.
Ty jeździsz, więc wiesz na pewno lepiej ode mnie, gdzie są izolatory na sieci.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 gru 2022, 8:41

Ok, zapytałem tylko z ciekawości. Będę kiedyś tamtędy jechał spróbuję zobaczyć. Bardziej chodziło mi o przebudowę sieci pod tym kątem. Nieważne.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 gru 2022, 9:51

Dzisiaj znowu skoczek, więc na północy M1 kursuje na absurdalnym odcinku Młociny-Słodowiec. Czemu nie do Wilsona (tak, byłyby potrzebne dodatkowe manewry, ale chociaż większa paleta możliwych przesiadek po drodze)?

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 gru 2022, 10:31

Ten Słodowiec to taka odwieczna tradycja. No i oczywiście, prasa podchwyciła:
Duże utrudnienia z powodu wypadku na stacji Dworzec Gdański. Pociągi pierwszej linii kursowały w dwóch pętlach. Między stacjami Centrum i Słodowiec ruch został wstrzymany.

ODPOWIEDZ