Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 31 sty 2023, 15:52

Stary Pingwin pisze:
31 sty 2023, 10:59
Skoro jest, to widocznie musi być. Myślisz, że organizator puści autobus bez pogłębionych analiz i obserwacji?
Patrząc na to, że ZTM przywrócił część 112, 171 i część 190 oraz dalsze utrzymywanie takich potworków jak 160 czy 521 to śmiem twierdzić, że jedyne analizy jakie dokonano w tej instytucji to te dotyczące słupków sondażowych :evil:

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 31 sty 2023, 16:20

Autobus Czerwon pisze:
31 sty 2023, 12:35
Reasumując:
- nie możemy przedłużyć 228, bo będzie nim jeździć za dużo pasażerów;
- dużo pasażerów to dużo kłopotów;
- ale może wydłużymy kiedyś;
- a poza tym to nie ma pieniędzy na kilometry i kierowców (chyba że na przepalanie setek kilometrów na pusto na 159, to wtedy są i pieniądze i kierowcy)*;

Odpowiedź na odpierdol napisana, czas na kawusię.

*Jakbyście byli ciekawi, wydłużenie 228 do Wierzbna to dodatkowe 2 km do każdego półkursu. 159 robi na pusto 1,5 km żeby zawrócić przy ZUSie.
Mieszkańcy Rakowa i Starych Włoch proszą w swoich mailach o 228 na Mokotów, radni upominają się o tę trasę a w ZTM stały szablon używa do odpowiedzi i na tym się kończy. Na dodatek w szczycie koordynacja z 328 leży jak już wcześniej zauważono ale czego się spodziewać jak od Novotelu do Sasanki i z powrotem do Novotelu 228 stoi puste w ogromnym korku na Żwirki i Wigury. Na tym ostatnim odcinku łapie po 10-15 min opóźnienia i z takim czasem rusza w stronę Ursusa. A co do typu taboru to są dni że całość obsługi 228 czy 328 z Kleszczowej jest wozami 12 metrowymi. Stalowa na zastępstwo też wysyłała tam 12 metrowe autobusy i dawała radę.

Matt Cubis
Posty: 468
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 31 sty 2023, 16:52

Autobus Czerwon pisze:
31 sty 2023, 13:39

To dobra informacja, choć właściwie wystarczyłoby zrobić porządek z patoparkowaniem na Bluszczańskiej i zrobić kryterium przez w/w i Bałtyk. Nie dość że trochę kilometrów mniej, to jeszcze lepsza penetracja osiedla.
Na Bluszczańskiej są progi, a skrzyżowanie Bluszczańska x AK Północ jest wyniesione, albo coś co miało przypominać wyniesione skrzyżowanie. ZTM nadal nie akceptuje progów i wyniesień, chociaż będzie musiał zmienić zdanie.


Ale to w sumie już nie w temacie Ochoty.

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 31 sty 2023, 17:18

Autobus Czerwon pisze:
31 sty 2023, 11:22
Po ulicy Szybkiej nie mogą jeździć autobusy 12 metrowe. Dlatego np. dzisiaj na 228/2 jeździ 4236. Oni w tym ZTM naprawdę są tacy głupi czy tylko udają? XD
Przewoźnicy regularnie wysyłają na 228 lub 328 12-metrowce jak już wspomniano. Temat podejmowali już radni dzielnicy. ale "niedasię".

A były tygodnie gdy większość kursów 228/328 realizowana była przez 12-metrowce.

Problemy są tam trzy:
- skręt Instalatorów-Szybka
- łuki na ul. Szybkiej
- przejazd pod WKD w relacji Instalatorów-Popularna
Więc nawet otwarcie ul. Wschodu Słońca i Przy Torach i skierowanie 228 z ominięciem WKD nie zmieni dużo, bo i tak będzie trzeba liczyć na uprzejmość kierowców przy pierwszym skręcie w Szybką.

Zresztą podobnie jest/będzie przy 208 i skręcie Aleje->Włodarzewska.
dzidek pisze:
31 sty 2023, 16:20
Mieszkańcy Rakowa i Starych Włoch proszą w swoich mailach o 228 na Mokotów, radni upominają się o tę trasę a w ZTM stały szablon używa do odpowiedzi i na tym się kończy. Na dodatek w szczycie koordynacja z 328 leży jak już wcześniej zauważono ale czego się spodziewać jak od Novotelu do Sasanki i z powrotem do Novotelu 228 stoi puste w ogromnym korku na Żwirki i Wigury.
Co ciekawe - puszczenie 228 na ZP Sasanki uruchomiło część głosów o realizacji przez te linię niebywaleważnegopołączenia międzyprzychodniowego (Astronautów / Cegielniana).
Na szczęście alternatywa mokotowska wydaje się silniejsza i te pierwsze głosy znikną.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 sty 2023, 17:24

Ok. Ale co stoi na przeszkodzie, żeby te kursy 328 które ma być 12 m kończyły na Instalatorów zamiast na Popularnej. Wtedy jeśli obydwie linie skierujemy na Mokotów to po pierwsze będzie można zagrać oba autobusy (brak bezpostojowej Popularnej dla 328), poprawa obsługi Instalatorów i możliwość puszczenia dłuższego autobusu chociaż co drugi kurs.

Matt Cubis
Posty: 468
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 31 sty 2023, 17:32

Według mnie trochę głupio kończyć linię przystanek przed węzłem na Alejach.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 sty 2023, 17:36

Ja tylko przypomnę, że puszczenie 228 na Woronicza oznacza najprawdopodobniej brak przystanku od Urzędu Statystycznego do Wyględowskiej i zerowe możliwości przesiadki na ŻiW.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

patryk148
Posty: 539
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 31 sty 2023, 18:08

Na Instalatorów, dawną pętlę to 184 lub 186 można wysłać, choć ta druga to trochę zbyt często jeździ . Trochę kilometrów wzdłuż tramwaju, ale 157 to już całkowicie dubel (ale na 12 metrow). Generalnie Szczęśliwice z dworcem zachodnim polaczylbym czymś co może mieć pętlę na wiecznie korkogennej pętli przy tymndwlrcu jadącym trasą łazienkowska.

Generalnie pudrowanie układu przy budowaniu 100 tys. Mieszkań co 10 lat jest kiepskie.

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 31 sty 2023, 19:02

fik pisze:
31 sty 2023, 17:36
Ja tylko przypomnę, że puszczenie 228 na Woronicza oznacza najprawdopodobniej brak przystanku od Urzędu Statystycznego do Wyględowskiej i zerowe możliwości przesiadki na ŻiW.
To wypłytować srajtrawnik przy Novotelu przed skrzyżowaniem, zanim PLK zajmie się przebudową LK8


Brak przystanku nad pkp nie powinien blokować linii wschód zachód.tamże

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 sty 2023, 19:39

Matt Cubis pisze:
31 sty 2023, 16:52
Na Bluszczańskiej są progi, a skrzyżowanie Bluszczańska x AK Północ jest wyniesione, albo coś co miało przypominać wyniesione skrzyżowanie. ZTM nadal nie akceptuje progów i wyniesień, chociaż będzie musiał zmienić zdanie.
Brak zakazu w przepisach jeszcze nie oznacza automatycznej zgody. A pierwsze testy wypadły zdecydowanie negatywnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 sty 2023, 19:40

patryk148 pisze:
31 sty 2023, 18:08
Na Instalatorów, dawną pętlę to 184 lub 186 można wysłać, choć ta druga to trochę zbyt często jeździ . Trochę kilometrów wzdłuż tramwaju, ale 157 to już całkowicie dubel (ale na 12 metrow). Generalnie Szczęśliwice z dworcem zachodnim polaczylbym czymś co może mieć pętlę na wiecznie korkogennej pętli przy tymndwlrcu jadącym trasą łazienkowska.

Generalnie pudrowanie układu przy budowaniu 100 tys. Mieszkań co 10 lat jest kiepskie.
A przegub skręci z Instalatorów w lewo w Grójecką? Jeśli tak, to może 414. Obejdzie się bez korków na Dickensa i zlikwiduje skręt w prawo z Grójeckiej w Dickensa. Wadą jest jedynie nieprzewidywalność na trasie S8 i brak pomijania czegokolwiek aż do samej pętli (chyba, że Grójeckiej).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 sty 2023, 19:49

Gdynianin pisze:
31 sty 2023, 19:02
fik pisze:
31 sty 2023, 17:36
Ja tylko przypomnę, że puszczenie 228 na Woronicza oznacza najprawdopodobniej brak przystanku od Urzędu Statystycznego do Wyględowskiej i zerowe możliwości przesiadki na ŻiW.
To wypłytować srajtrawnik przy Novotelu przed skrzyżowaniem, zanim PLK zajmie się przebudową LK8


Brak przystanku nad pkp nie powinien blokować linii wschód zachód.tamże
Potencjalny brak możliwości zapewnienia powiązań w węźle powinien być istotną przesłanką trasową. Zwłaszcza w miejscu, gdzie i tak jedna linia będzie musiała pełnić bardzo zróżnicowane funkcje i pracować synergicznie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Matt Cubis
Posty: 468
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 31 sty 2023, 20:20

pawcio pisze:
31 sty 2023, 19:39
Brak zakazu w przepisach jeszcze nie oznacza automatycznej zgody. A pierwsze testy wypadły zdecydowanie negatywnie.
Wiem jak wyszły ;) Chociaż sam próg też nie był taki jak miał być i do samej metodyki testów też miałbym wątpliwości.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 31 sty 2023, 20:33

Autobus Czerwon pisze:
31 sty 2023, 11:22
Po ulicy Szybkiej nie mogą jeździć autobusy 12 metrowe. Dlatego np. dzisiaj na 228/2 jeździ 4236. Oni w tym ZTM naprawdę są tacy głupi czy tylko udają? XD
Na 228 to i przegub nawet był 🤣

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 31 sty 2023, 21:28

fik pisze:
31 sty 2023, 19:49
Potencjalny brak możliwości zapewnienia powiązań w węźle powinien być istotną przesłanką trasową. Zwłaszcza w miejscu, gdzie i tak jedna linia będzie musiała pełnić bardzo zróżnicowane funkcje i pracować synergicznie.
1. Więc lepiej pchać 228 w korek w Żwirkach, żeby nie jeździł punktualnie ale za to donikąd.
Zapewnia jedynie przesiadki w kierunku południowym na Novotelu (bo do centrum trzeba i tak biegać przez kładkę, a z pociągami połączenia nie ma). Świetna prowizorka.

2. Powtórzę - jest miejsce na nowy słupek ZP Novotel tu: https://goo.gl/maps/E7QMwJZ2YmUnAu1t8 Mapa własności wskazuje, że trawnik jest publiczny, jest dociągnięty i urwany chodnik, są nawet przedepty.
O wykreowaniu relacji Włochy/Raków - Woronicza mówi się od dawna, więc nie byłby to przystanek dla połączenia które zniknie za kilka tygodni.

3. <ironia>To kiedy zawijamy 136 o Zachodni? Wszak na RZS nie ma opcji przesiadek w kierunku Reduty ani tym bardziej połączeń z pociągami, a "potencjalny brak możliwości powiązań w węźle powinien być istotną przesłanką trasową"</ironia>

ODPOWIEDZ