W Krakowie chyba jest naklejka nad drzwiami, gdzie jest biletomat.ZielonyJamnik pisze:Bo nie wszyscy ogarniają, że jadą DUO, a tym bardziej czy aktualnie jedzie w przód człon A lub B i by się zdziwili, że w jednych tramwajach biletomat z przodu, a w drugich z tyłu. To akurat bardzo dobra decyzja
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
ŁK
- ZielonyJamnik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Pasażerowie nie czytają tablic kierunkowych, a Ty chcesz żeby czytali naklejkę nad drzwiami...
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Skakać z drugiego wagonu do pierwszego umieją a ty uważasz że wagon DUO to labirynt i nie znalazł by pasażer. A zapomniałem biletomat jest ukryty za szafką na klucz , a w tej szafce jest kolejna szafka na szyfr i w niej biletomat. Proszę nie rób z ludzi idiotów choć obserwując ludzi to czasem ciężko zrozumieć ich tok pojmowania.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Z tego co pamiętam, to w Krakowie biletomaty są w stałych miejscach w zależności od typu taboru. W Duo to byłaby loteria. I ciężko, aby pasażer odszukał naklejkę i biegł wzdłuż przystanku na przeciwny koniec, bo w środku może już załapać się na kontrolę.
- AdamKlocusky
- Posty: 667
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Szczególnie jak tramwaj jest wypchany po brzegi?beni pisze:Skakać z drugiego wagonu do pierwszego umieją a ty uważasz że wagon DUO to labirynt i nie znalazł by pasażer.
- ZielonyJamnik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Ja robię? To tylko wnioski z obserwacji. Ile to już razy było ostatnio na Znanej: "a to Pan nie jedzie na os. Górczewska?", wcześniej 105 analogicznie "a to nie jedzie na Browarną?". I to można mnożyć i mnożyć...
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Ale ty beni za przeproszeniem pieprzysz. Dużo można ZTMowi zarzucić, ale dobrze że precyzuje wiele parametrów.
Choć w mojej opinii nie do końca się udaje to potem przypilnować. Przykład - SIL w Skodach. Do tej pory nie ma komunikatów głosowych dwujęzycznych przy dogodnych przesiadkach, no i słynne "This is:". Takich drobnych, ale zauważalnych niedociągnięć możnaby wypisać więcej przy wszystkich nowych dostawach.
Wracając do meritum, przypominam, że mamy rok 2023, a nie 1993 i możemy sobie pozwolić na dostosowanie parametrów pojazdu do własnych wymagań, by posiadać tabor jak najbardziej dopasowany do warszawskich warunków, a nie to co producent wraz z przewoźnikiem sobie akurat wymyślą (bo tak jest taniej).
Choć w mojej opinii nie do końca się udaje to potem przypilnować. Przykład - SIL w Skodach. Do tej pory nie ma komunikatów głosowych dwujęzycznych przy dogodnych przesiadkach, no i słynne "This is:". Takich drobnych, ale zauważalnych niedociągnięć możnaby wypisać więcej przy wszystkich nowych dostawach.
Wracając do meritum, przypominam, że mamy rok 2023, a nie 1993 i możemy sobie pozwolić na dostosowanie parametrów pojazdu do własnych wymagań, by posiadać tabor jak najbardziej dopasowany do warszawskich warunków, a nie to co producent wraz z przewoźnikiem sobie akurat wymyślą (bo tak jest taniej).
- Krzysztof_J
- Posty: 485
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Co do biletomatów i innych wymagań odnośnie wyposażenia taboru, to dobrze że są konkretne wytyczne, ale akurat z czcionkami to według mnie miał rację. Co komu przeszkadzała klasyczna tramwajowa czcionka, która (z pewnymi wyjątkami) była stosowana od wielu lat, że nagle trzeba było koniecznie zmienić na Frutigera. A już najbardziej nie rozumiem tego, że wagony przychodzą z fabryki z już naklejonymi numerami (co prawda nie jest to ta tradycyjna czcionka, ale nawiązująca), a w Warszawie zaraz je zmieniają. Nie wspominając już o autobusach, gdzie od lat jest już stosowany Frutiger.SU89 pisze: ↑29 sty 2023, 16:20Ale ty beni za przeproszeniem pieprzysz. Dużo można ZTMowi zarzucić, ale dobrze że precyzuje wiele parametrów.
Choć w mojej opinii nie do końca się udaje to potem przypilnować. Przykład - SIL w Skodach. Do tej pory nie ma komunikatów głosowych dwujęzycznych przy dogodnych przesiadkach, no i słynne "This is:". Takich drobnych, ale zauważalnych niedociągnięć możnaby wypisać więcej przy wszystkich nowych dostawach.
Wracając do meritum, przypominam, że mamy rok 2023, a nie 1993 i możemy sobie pozwolić na dostosowanie parametrów pojazdu do własnych wymagań, by posiadać tabor jak najbardziej dopasowany do warszawskich warunków, a nie to co producent wraz z przewoźnikiem sobie akurat wymyślą (bo tak jest taniej).
Od pewnego czasu nowo dostarczane tramwaje mają już naklejone numery "po nowemu". Wcześniejsza czcionka to też był Frutiger ale z poświatą charakterystyczną dla klasycznej czcionki i to najwyraźniej się komuś nie spodobało.Krzysztof_J pisze: ↑29 sty 2023, 16:35A już najbardziej nie rozumiem tego, że wagony przychodzą z fabryki z już naklejonymi numerami (co prawda nie jest to ta tradycyjna czcionka, ale nawiązująca), a w Warszawie zaraz je zmieniają. Nie wspominając już o autobusach, gdzie od lat jest już stosowany Frutiger.
- Krzysztof_J
- Posty: 485
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
To był Frutiger? https://tramwar.pl/u4202-1081.htmlBywalec pisze: ↑29 sty 2023, 16:48Od pewnego czasu nowo dostarczane tramwaje mają już naklejone numery "po nowemu". Wcześniejsza czcionka to też był Frutiger ale z poświatą charakterystyczną dla klasycznej czcionki i to najwyraźniej się komuś nie spodobało.Krzysztof_J pisze: ↑29 sty 2023, 16:35A już najbardziej nie rozumiem tego, że wagony przychodzą z fabryki z już naklejonymi numerami (co prawda nie jest to ta tradycyjna czcionka, ale nawiązująca), a w Warszawie zaraz je zmieniają. Nie wspominając już o autobusach, gdzie od lat jest już stosowany Frutiger.
Dobra, cofam to. Na pierwszy rzut oka wydawało mi się, że to Frutiger z cieniem ale na zbliżeniu widzę, inne wykończenie cyfr.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26917
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oddzielny kolor autobusów "L" to jest akurat dobry pomysł w sytuacji, gdy nie obowiązuje w nich pełna taryfa ZTM (co jest pomysłem złym akurat).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A w nowych pociągach SKM też nie ma dwujęzycznych komunikatów z tym, że jest wgrana tylko wersja angielska, co jest jeszcze dziwniejsze niż w pociągach metrach. Tak jakby nie wiedzieli, jak wgrać dwie wersje w tych nowych SIL-ach.SU89 pisze: ↑29 sty 2023, 16:20Choć w mojej opinii nie do końca się udaje to potem przypilnować. Przykład - SIL w Skodach. Do tej pory nie ma komunikatów głosowych dwujęzycznych przy dogodnych przesiadkach, no i słynne "This is:". Takich drobnych, ale zauważalnych niedociągnięć możnaby wypisać więcej przy wszystkich nowych dostawach.
Dziś na pętli Banacha został zatrzymany pijany motorniczy który przejął zmianę na linii 1 i po zameldowaniu się na ekspedycji i dmuchnięciu w alkomat wyszło że jest pijany.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1