[Kraków] Inwestycje komunikacyjne i drogowe

Moderator: JacekM

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 29 wrz 2006, 0:40

Dla zainteresowanych: coś niecoś o Krakowskim Szybkim Tramwaju i kilka zdjęć z budowy KST . Bardzo ciekawe lektury. Swoją drogą istniejący już odcinek torów na ul. Pawiej, kończący się ślepo pod Galerią Krakowską po uruchomieniu KST ma zostać przedłużony do wylotu tunelu KST od strony północnej i zostać z nim połączony na wysokości Dworca Towarowego.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 lut 2023, 15:35

Odkopuję temat, ponieważ w tym roku powinna ruszyć spora inwestycja tramwajowa do Mistrzejowic. Jednocześnie bardzo zaawansowana jest linia do Górki Narodowej, a w najbliższych planach także tramwaj na Azory. Bardzo dziwnie to wygląda, bo próbuje się przesadzić znaczny potok na tramwaje, w sytuacji sporych problemów z przepustowością na obwodnicy Starego Miasta. Tymczasem tunel tramwajowy pod tymże ma powstać wedle obecnych szacunków w latach 2033-2037. Pytanie do lepiej zorientowanych - dlaczego Kraków nie priorytetyzuje w takiej sytuacji realizacji nowej infrastruktury tramwajowej w Śródmieściu i czy przypadkiem to nie będzie tak, że nowe linie będą mniej rentowne, niż mogłyby być (problemy z podażą na najważniejszych relacjach)?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2023, 16:01

Tunel pod Starówką to jednak raczej inwestycja o rząd wielkości poważniejsza i trudniejsza niż budowanie linii wzdłuż szerokich ulic - nie bez powodu wszak trasa na Mistrzejowice będzie robić fyrtel przez Wieczystą, miast przebijać się przez Rakowice. Natomiast oczywiście układ w centrum Krakowa jest archaiczny i absurdalnie niewydolny, prędkości komunikacyjne zaś żenujące, i zapewne efekt tych inwestycji będzie mniej niż porywający (z wyjątkiem zdjęć z przecięcia wstęgi w folderkach wyborczych).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lut 2023, 16:05

Tunel pod Śródmieściem to nie są proste rzeczy, a przecież wokół niego jest dyskusja natury politycznej o metrze. Poza tym śródmieście Krakowa trochę zaczyna uciekać ze Starego Miasta, szczególnie w stronę Grzegórzek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 lut 2023, 18:13

Tunel w 2022 roku szacowano na 6 miliardów*, trasa na Mistrzejowice (częściowo również w tunelu) ma kosztować 2 miliardy. Oczywiście jest kilkukrotnie drożej, ale jednak to są kwoty o podobnym zakresie, a efekt inwestycji nieporównywalnie lepszy.

* spokojnie można założyć wzrost kosztów o 100% za 10 lat, więc hmm….

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lut 2023, 19:29

Kasa to nie jest jedyna rzecz, która powoduje, że tunel pod Starym Miastem jest zdecydowaniem trudniejszym zadaniem niż ten z Mistrzejowic.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ