Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 mar 2023, 14:34

Glonojad pisze:
02 mar 2023, 10:26
zxcvbnm pisze:
01 mar 2023, 18:18
A to nie chodzi, że gdyby tak było, to zabrakło by nowego taboru na obsługę całości Działdowo - Radom? Bo LK9 wymaga taboru 160km/h, a LK8 nie koniecznie, na wielu kursach były moderny EN57. Fakt faktem, GK powinno być połączone z Nasielskami obowiązkowo.
No dobra, ale przecież mają piętrusy, one nie mogłyby robić Radom - Działdowo?
Nie pasują wzajemnie końcówki minutowe pociągów RE.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 02 mar 2023, 18:18

Glonojad pisze:
20 lut 2023, 18:24
Emyl pisze:
20 lut 2023, 12:30
Tak samo debilny system jak oznaczenia R pojawiające się niemalże w dowolnym miejscu na sieci, a informujące jedynie o "docelowej" LK.
Wręcz przeciwne, to jedyne sensowne oznakowania w kontekście debilnego zwyczaju KM do robienia obiegów po całej sieci. Inaczej byś miał na każdej linii po 20 różnych R na poszczególne kombinacje krańców.
Już wszystko jedno jaka to by była literka/ki, czy KM, czy R czy A, czy coś innego, byleby wreszcie zrobili kilka stałych regularnych tras.
Czy może ktoś mi wytłumaczyć czemu Koleje Mazowieckie muszą robić pojedyncze pociągi zewsząd dowsząd?

A w ich ślady idzie SKM.
Zamiast jednego połączenia S3 w relacji Piaseczno-Legionowo (z wariantami do oznaczenia w rozkładzie literką) dostaliśmy S3, S4 i S40.

Jelcz4755
Posty: 145
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 02 mar 2023, 18:35

Andrzej pisze:
02 mar 2023, 18:18
Czy może ktoś mi wytłumaczyć czemu Koleje Mazowieckie muszą robić pojedyncze pociągi zewsząd dowsząd?
Zamień pociągi na połączenia i masz doktrynę tworzenia komunikacji w tym kraju.

Paweł D.
Posty: 5313
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 mar 2023, 20:44

Oj nie. KM tworzą połączenia pod rozkład i mistyczne obiegi. W to, że tłum bladym świtem jedzie z Czyżewa do Sochaczewa czy późnym wieczorem z Tłuszcza do Łowicza raczej nie uwierzę.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 mar 2023, 20:52

+1, wszystko rozbija się ingerencję IC i PLK w układ połączeń.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 mar 2023, 8:02

Ja dobrze pamiętam czasy, kiedy to IC ładnie prosiło, żeby KM spróbowały zrobić sobie cykliczny i powtarzalny takt i zostało wyśmiane.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 mar 2023, 9:04

Rozkłady KM to niezła patologia. Kilka dni po powrocie z któregoś wyjazdu za tę granicę gdzie umieją w kolej, jadąc pociągiem do Góry Kalwarii i z powrotem mocno się zdziwiłem. Myślałem że pociąg którym przyjechałem przyjeżdża do Góry, po bożemu w 10 minut zrobi obrót i wróci.do Warszawy. Okazało się że wracam innym składem, a ten którym przyjechałem spędzi sobie w Górze Kalwarii 1,5h xD Grunt że dotacja się zgadza, czyż nie?

Paweł D.
Posty: 5313
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 mar 2023, 9:22

W obecnych warunkach obrót w 10 minut to abstrakcja. Szczególnie jak przyjazd jest na +15 np....
Przypomnę, że w zeszłym roku KM wymyśliło sobie Flirta, co rano jechał z Sochaczewa i dopiero wieczorem do niego wracał, gdzieś sobie stojąc w postojowych.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 mar 2023, 9:28

Jak jest przyjazd na +15, to się robi obrót w 3 minuty i odjeżdża na +8.

A jak jest przyjazd na +30, a pasażerów do stacji zwrotnej jest niewielu, to się ich wysadza, informuje że zabierze ich kolejny pociąg cykliczny i skraca obieg na stacji pośredniej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 mar 2023, 9:28

Paweł D. pisze:
03 mar 2023, 9:22
W obecnych warunkach obrót w 10 minut to abstrakcja. Szczególnie jak przyjazd jest na +15 np....
Chyba w Polsce, bo na zachodzie i południu to i takie pięciominutowe widziałem. Robienie takich gigantycznych rezerw to ogromne marnotrawstwo.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 mar 2023, 9:31

Autobus Czerwon pisze:
03 mar 2023, 9:28
Paweł D. pisze:
03 mar 2023, 9:22
W obecnych warunkach obrót w 10 minut to abstrakcja. Szczególnie jak przyjazd jest na +15 np....
Chyba w Polsce, bo na zachodzie i południu to i takie pięciominutowe widziałem. Robienie takich gigantycznych rezerw to ogromne marnotrawstwo.
Ale 5' rozkładowo na stacji zwrotnej (rozwiązanie pociągu i uruchomienie nowego), czy obrót na stacji pośredniej typu Chabówka? Bo to drugie to się zdarza, pierwsze chyba jednak rzadko.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5313
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 mar 2023, 9:39

fik pisze:
03 mar 2023, 9:28
Jak jest przyjazd na +15, to się robi obrót w 3 minuty i odjeżdża na +8.

A jak jest przyjazd na +30, a pasażerów do stacji zwrotnej jest niewielu, to się ich wysadza, informuje że zabierze ich kolejny pociąg cykliczny i skraca obieg na stacji pośredniej.
Nie znam przypadku, że coś KM się obróciło w mniej niż 10 minut, ale masz większą wiedzę na pewno.
Przy cykliczności 1 h odwołanie skończy się 2 h przerwy, ale KM nie widzi w tym problemu.
Skrócić powiadasz. Też tak uważam. Ale ilekroć jakiś Łowicz - Celestynów ma 30-45 min. spóźnienia, nie zostaje skrócony do Wschodniej tylko jedzie w czasie Dęblina/Pilawy, aby po obrocie jechać w czasie kolejnego rozkładowego i generować opóźnienia kolejnych pociągów.
Tak wygląda zarządzanie ruchem w praktyce.
O, zapomniałem. Po naradzie w styczniu w sejmiku mazowsza, radni chcieli aby w przypadku awarii i opóźnień odwołań nie było. Naród płakał, że nie ma czym dojechać.
https://mazovia.pl/pl/samorzad/sejmik/a ... jowym.html

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 mar 2023, 9:46

Pomyśleć, że starsze składy WKD potrafiły na Śródmieściu obrócić w 6 minut. Składy EN94.
miłośnik 13N

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 mar 2023, 9:46

fik pisze:
03 mar 2023, 9:31
Autobus Czerwon pisze:
03 mar 2023, 9:28
Chyba w Polsce, bo na zachodzie i południu to i takie pięciominutowe widziałem. Robienie takich gigantycznych rezerw to ogromne marnotrawstwo.
Ale 5' rozkładowo na stacji zwrotnej (rozwiązanie pociągu i uruchomienie nowego), czy obrót na stacji pośredniej typu Chabówka? Bo to drugie to się zdarza, pierwsze chyba jednak rzadko.
To pierwsze co prawda zdarza się rzadko, ale się zdarza. Trochę zależy od długości i roli linii, bo na opóźnieniogennych to w Czechach faktycznie zdarza się po 20-30 minut. Ale 70-75 to już moim zdaniem przesada, szczególnie że praktycznie maszynista musi przejść tylko z gratami do drugiej kabiny po peronie. W metrze też jakoś dają radę robić to sprawnie :>

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 03 mar 2023, 11:43

W Polsce komplikuje wszystko temat próby hamulca, która w EZT/SZTach powinna zostać sprowadzona do rzetelnego wykonania raz dziennie dla każdej kabiny, a nie przy każdej zmianie czoła. Ja wiem, Jeleśnia 19.12.05, ale przyczyny pierwotne akurat tego zdarzenia nie istnieją od 17 lat.

Anegdotalnie dodam, że PRy są w stanie wykonywać dosyć szybkie obroty planowe (KMAL zresztą też) - z obecnego zamknięcia mam przykłady:
a) 30536 na 30507 w Krakowie Głównym, w 8' 10.02–10.10;
b) 30505 na 30580 oraz 30561 na 30542 w Zakopanem, ten sam obieg notabene, po 7' (11.43–11.50 oraz 14.38–14.45);
c) 30573 na 30596 w Zakopanem, w 8' 23.22–23.30;
d) 30509 na 30544 w Zakopanem, w 8' 16.34–16.42.
To wszystko jest z obiegów, na których planowo dominowały long!kible EN71 i ED72 - tylko w przypadku 30536-30507 pojawiał się najczęściej EN57 (i to w różnych wersjach).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ODPOWIEDZ