Nie pasują wzajemnie końcówki minutowe pociągów RE.
Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
Już wszystko jedno jaka to by była literka/ki, czy KM, czy R czy A, czy coś innego, byleby wreszcie zrobili kilka stałych regularnych tras.
Czy może ktoś mi wytłumaczyć czemu Koleje Mazowieckie muszą robić pojedyncze pociągi zewsząd dowsząd?
A w ich ślady idzie SKM.
Zamiast jednego połączenia S3 w relacji Piaseczno-Legionowo (z wariantami do oznaczenia w rozkładzie literką) dostaliśmy S3, S4 i S40.
Oj nie. KM tworzą połączenia pod rozkład i mistyczne obiegi. W to, że tłum bladym świtem jedzie z Czyżewa do Sochaczewa czy późnym wieczorem z Tłuszcza do Łowicza raczej nie uwierzę.
+1, wszystko rozbija się ingerencję IC i PLK w układ połączeń.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja dobrze pamiętam czasy, kiedy to IC ładnie prosiło, żeby KM spróbowały zrobić sobie cykliczny i powtarzalny takt i zostało wyśmiane.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Rozkłady KM to niezła patologia. Kilka dni po powrocie z któregoś wyjazdu za tę granicę gdzie umieją w kolej, jadąc pociągiem do Góry Kalwarii i z powrotem mocno się zdziwiłem. Myślałem że pociąg którym przyjechałem przyjeżdża do Góry, po bożemu w 10 minut zrobi obrót i wróci.do Warszawy. Okazało się że wracam innym składem, a ten którym przyjechałem spędzi sobie w Górze Kalwarii 1,5h xD Grunt że dotacja się zgadza, czyż nie?
W obecnych warunkach obrót w 10 minut to abstrakcja. Szczególnie jak przyjazd jest na +15 np....
Przypomnę, że w zeszłym roku KM wymyśliło sobie Flirta, co rano jechał z Sochaczewa i dopiero wieczorem do niego wracał, gdzieś sobie stojąc w postojowych.
Przypomnę, że w zeszłym roku KM wymyśliło sobie Flirta, co rano jechał z Sochaczewa i dopiero wieczorem do niego wracał, gdzieś sobie stojąc w postojowych.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jak jest przyjazd na +15, to się robi obrót w 3 minuty i odjeżdża na +8.
A jak jest przyjazd na +30, a pasażerów do stacji zwrotnej jest niewielu, to się ich wysadza, informuje że zabierze ich kolejny pociąg cykliczny i skraca obieg na stacji pośredniej.
A jak jest przyjazd na +30, a pasażerów do stacji zwrotnej jest niewielu, to się ich wysadza, informuje że zabierze ich kolejny pociąg cykliczny i skraca obieg na stacji pośredniej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ale 5' rozkładowo na stacji zwrotnej (rozwiązanie pociągu i uruchomienie nowego), czy obrót na stacji pośredniej typu Chabówka? Bo to drugie to się zdarza, pierwsze chyba jednak rzadko.Autobus Czerwon pisze: ↑03 mar 2023, 9:28Chyba w Polsce, bo na zachodzie i południu to i takie pięciominutowe widziałem. Robienie takich gigantycznych rezerw to ogromne marnotrawstwo.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Nie znam przypadku, że coś KM się obróciło w mniej niż 10 minut, ale masz większą wiedzę na pewno.
Przy cykliczności 1 h odwołanie skończy się 2 h przerwy, ale KM nie widzi w tym problemu.
Skrócić powiadasz. Też tak uważam. Ale ilekroć jakiś Łowicz - Celestynów ma 30-45 min. spóźnienia, nie zostaje skrócony do Wschodniej tylko jedzie w czasie Dęblina/Pilawy, aby po obrocie jechać w czasie kolejnego rozkładowego i generować opóźnienia kolejnych pociągów.
Tak wygląda zarządzanie ruchem w praktyce.
O, zapomniałem. Po naradzie w styczniu w sejmiku mazowsza, radni chcieli aby w przypadku awarii i opóźnień odwołań nie było. Naród płakał, że nie ma czym dojechać.
https://mazovia.pl/pl/samorzad/sejmik/a ... jowym.html
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Pomyśleć, że starsze składy WKD potrafiły na Śródmieściu obrócić w 6 minut. Składy EN94.
miłośnik 13N
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
To pierwsze co prawda zdarza się rzadko, ale się zdarza. Trochę zależy od długości i roli linii, bo na opóźnieniogennych to w Czechach faktycznie zdarza się po 20-30 minut. Ale 70-75 to już moim zdaniem przesada, szczególnie że praktycznie maszynista musi przejść tylko z gratami do drugiej kabiny po peronie. W metrze też jakoś dają radę robić to sprawniefik pisze: ↑03 mar 2023, 9:31Ale 5' rozkładowo na stacji zwrotnej (rozwiązanie pociągu i uruchomienie nowego), czy obrót na stacji pośredniej typu Chabówka? Bo to drugie to się zdarza, pierwsze chyba jednak rzadko.Autobus Czerwon pisze: ↑03 mar 2023, 9:28Chyba w Polsce, bo na zachodzie i południu to i takie pięciominutowe widziałem. Robienie takich gigantycznych rezerw to ogromne marnotrawstwo.
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
- TranslatorPS
- Posty: 635
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
W Polsce komplikuje wszystko temat próby hamulca, która w EZT/SZTach powinna zostać sprowadzona do rzetelnego wykonania raz dziennie dla każdej kabiny, a nie przy każdej zmianie czoła. Ja wiem, Jeleśnia 19.12.05, ale przyczyny pierwotne akurat tego zdarzenia nie istnieją od 17 lat.
Anegdotalnie dodam, że PRy są w stanie wykonywać dosyć szybkie obroty planowe (KMAL zresztą też) - z obecnego zamknięcia mam przykłady:
a) 30536 na 30507 w Krakowie Głównym, w 8' 10.02–10.10;
b) 30505 na 30580 oraz 30561 na 30542 w Zakopanem, ten sam obieg notabene, po 7' (11.43–11.50 oraz 14.38–14.45);
c) 30573 na 30596 w Zakopanem, w 8' 23.22–23.30;
d) 30509 na 30544 w Zakopanem, w 8' 16.34–16.42.
To wszystko jest z obiegów, na których planowo dominowały long!kible EN71 i ED72 - tylko w przypadku 30536-30507 pojawiał się najczęściej EN57 (i to w różnych wersjach).
Anegdotalnie dodam, że PRy są w stanie wykonywać dosyć szybkie obroty planowe (KMAL zresztą też) - z obecnego zamknięcia mam przykłady:
a) 30536 na 30507 w Krakowie Głównym, w 8' 10.02–10.10;
b) 30505 na 30580 oraz 30561 na 30542 w Zakopanem, ten sam obieg notabene, po 7' (11.43–11.50 oraz 14.38–14.45);
c) 30573 na 30596 w Zakopanem, w 8' 23.22–23.30;
d) 30509 na 30544 w Zakopanem, w 8' 16.34–16.42.
To wszystko jest z obiegów, na których planowo dominowały long!kible EN71 i ED72 - tylko w przypadku 30536-30507 pojawiał się najczęściej EN57 (i to w różnych wersjach).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023