Wiązowna i okolice

Moderator: Wiliam

alojz
Posty: 2725
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 26 lip 2022, 18:14

reserved pisze:
25 lip 2022, 23:39
Jeżeli na jakiejś linii regularnie się powtarza dzień w dzień sytuacja że konkretne kursy nie są realizowane z powodu braku kierowców, to ZTM zamiast za każdym razem informować, że danego dnia te kursy się znowu nie odbędą, powinien od razu dać komunikat, że na jakiś czas te kursy są zawieszone do czasu rozwiązania problemu. Lepiej dla pasażera jeśli ma autobus rzadko, ale z niemal stuprocentową pewnością że kurs się odbędzie. Bo ja mam wrażenie że obecnie to działa na zasadzie "no dziś się nie udało kierowcy jakiegoś ściągnąć, ale jutro może się uda". Ja się na tych wszystkich umowach nie znam, być może jest coś co sprawia że sytuacja się tutaj komplikuje. Moim zdaniem jednak jeśli operator zgłasza problem z wykonaniem jakichś kursów z powodu braku kierowcy, to reakcją ZTM powinna być decyzja: ok, więc na jakiś czas zawieszamy te kursy i dajcie znać gdy będziecie już na 100% pewni że je możecie regularnie obsługiwać. Wtedy pasażer dostaje komunikat i reaguje w ten sposób, że zmienia na jakiś czas swój plan podróży. A nie że następnego dnia znowu idzie na ten kurs i znowu się okazuje, że jednak go nie będzie.
No to masz świeży przykład z linii L39 - wycięto połowę kursów.
Polonusowi na tym kontrakcie plan spadł z 9 do 6 brygad.

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 lip 2022, 21:55

pawcio pisze:
25 lip 2022, 22:37
Moje pytanie cały czas pozostaje otwarte, jak obniżenie planu wpływa na rozliczenia.
I cały czas nie wiem, jaka ma być korzyść dla pasażera z tego, że w rozkładzie będzie 3n kursów zamiast 2n kursów, jeśli realizowanych i tak jest n kursów.
W załączniku 4 do umowy nie znalazłem takiej pozycji jak obniżona gotowość do realizacji pełnego rozkładu jazdy, są za to standardowe pozycje "niewykonanie kursu w części lub w całości z winy operatora" i "niewykonanie wozokilometrów w kursie". Dlaczego lepiej 3n kursów, a nie tylko 2n? Już tłumaczyłem, ale powtórzę, bo przewoźnicy mają również gorsze i lepsze dni, w tych lepszych nie ma powodu, żeby nie realizować pełnego rozkładu jazdy. Przy autobusie kursującym co ok. 1h nie zawsze dopasujesz swój rytm dnia do rozkładu jazdy. Nie chciałbyś mieć możliwości wrócić po pracy wcześniej do domu, zamiast czekać np. 40 minut na autobus? Oczywiście w poniedziałek, środę, czwartek by się nie udało, a we wtorek i piątek już tak. Lepsze to niż codziennie dłuższe czekanie na autobus. Warunek jest jeden, muszą być kursy gwarantowane co do których pasażer musi mieć pewność, że zostanie zrealizowany (oczywiście z wyjątkiem sytuacji skrajnie losowych typu awaria pojazdu 2 przystanki wcześniej ;) ), a o pozostałych kursach informować poprzez stronę www i telefon. Tak jak wspominałem coś podobnego do dni pogodnych.

Wspominałem też, że może to być nieuczciwe w stosunku do innych podmiotów startujących w przetargu (lub potencjalnie zainteresowanych startem), które liczyły się z problemem w pozyskaniu kierowców i potencjalnymi karami, co miało wpływ na start w przetargu i/lub złożenie mniej korzystnej oferty. Ponadto ZTM obniża plan, więc i spada zatrudnienie autobusów, dodajmy nówek z klimą, które też miały wpływ na stawkę wzkm. W porównaniu do ZTMu wolałbym starego VDL Procity, które to mają więcej zalet dla pasażerów i operator jest w ich posiadaniu niż nowego MANa TGE. Zobacz jaki ZTM jest srogi do pojazdów zastępczych? Szkoda, że taki srogi nie jest w stosunku do przekroczenia 10% odwołanych kursów w skali miesiąca. Szkoda też, że ZTM nie narzuca operatorowi co w przypadku wystąpienia "problemów technicznych leżących po stronie operatora" ma w pierwszej kolejności odwoływać. Nie może być tak, że nie ma przez pół dnia autobusu na linii na której planowo jeździ tylko 1 autobus i brak jest pokrycia przez inne linie komunikacyjne. Szkoda, że też w stosunku do pojazdu rezerwowego ZTM nie jest łaskawszy. Pamiętasz przypadek Polosusa, który kiedyś prosił o wyrażenie zgody na zmniejszenie liczby brygad przy zachowaniu dotychczasowych kursów na wieliszewskich "eLkach"? Bodajże ZTM ułożył rozkład na 9 brygad, a Polonus chciał ułożyć efektywniej rozkład i zmniejszyć do 7 brygad, bez zmiany godzin odjazdów. Decyzja była odmowna.

Wspominałem też, że mam wrażenie, że cała ta sytuacja z wycinaniem kursów jest ZTMowi na rękę. Po pierwsze dokręcanie śruby operatorom spowoduje, że w kolejnych przetargach albo nie będą zainteresowani w ogóle startem albo przedstawią stawkę z kosmosu (bo ZTM nie jest skłonny do kompromisów), po drugie mniej zrealizowanych kursów to nie tylko mniejsze wydatki dla gminy, ale również dla Warszawy, która w 20% płaci za te kursy. Po trzecie najwygodniej rozwiązać problem po przez wycięcie kursów po cichu, bez lub bardzo skąpej informacji dla pasażerów, ewentualnie zwalając problem informacji na gminy. W ogóle to ZTM wszystkie zmiany rozkładów powinien mieć obowiązek komunikować. Skoro ZTM informuje o przesunięciu o 20 metrów przystanku to i powinien o zmianach odjazdów. Pal licho, jeżeli są to drobne zmiany tylko w godzinach odjazdów (chociaż Gdańsk informuje, a nie jest małym powiatowym miasteczkiem z 3 liniami), ale jeżeli są to znaczące zmiany, jak zmniejszenie częstotliwości linii, jak choćby L39 z 30 do 60 minut to ZTM powinien mieć obowiązek szczegółowego i możliwie najszerszego informowania o tym pasażerów. ZTM nie jest podmiotem prywatnym, żeby niewygodne dla siebie informacje mógł przemilczać! (-X
alojz pisze:
26 lip 2022, 18:14
No to masz świeży przykład z linii L39 - wycięto połowę kursów.
Polonusowi na tym kontrakcie plan spadł z 9 do 6 brygad.
I zobacz, ZTM wyciął połowę kursów, ale żeby poinformować o tym pasażerów? Po co. Może łaskawie wywieszono dzień wcześniej w autobusach kartki z ogólnikową informacją o zmianie rozkładu jazdy. A dodajmy, że już wcześniej w popołudniowym szczycie zmniejszono częstotliwość z 30 do 40 minut przez... korki. Kiedyś to by się dało dodatek i podbiło postoje, bez utraty częstotliwości w godzinach szczytu. 8-(

alojz
Posty: 2725
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 21 lis 2022, 12:05

Dodatki wróciły na L22 i L50.

man1956
Posty: 1696
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 21 lis 2022, 16:56

Huraaa!!! Jednak jacyś chętni do pracy się w końcu znaleźli. Jak pisałem kiedyś, jeden z kierowców dojeżdża na L50 aż zza Serocka. Ale mówi, że i tak teraz ma lepiej, bo kiedyś musiał do pracy jeździć za granicę.

man1956
Posty: 1696
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 02 sty 2023, 10:35

Czy może ktoś z Was wie, gdzie "nocują" teraz wozy z Grodzia obsługujące linię L50? Przejeżdżałem wczoraj przez Duchnów i w dotychczasowej bazie nie widziałem żadnego autobusu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sty 2023, 15:44

Ile kursów L50 będzie jechało do Falenicy? Wszystkie, które obecnie jeżdżą przez Emilianów i Nową Wieś, czy jakoś inaczej będzie to wyglądać?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

man1956
Posty: 1696
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 sty 2023, 16:25

Niezbyt wiele (ale to zawsze coś):
https://www.jozefow.pl/files/?id_plik=4719

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sty 2023, 16:25

O matko, córko i wnuczko.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

man1956
Posty: 1696
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 sty 2023, 16:31

Dla tych, którzy dotąd nigdy nie mieli żadnego autobusu (np. dla Emowa) to jakby Pana Boga za nogi złapali. A przynajmniej za jedną...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 sty 2023, 15:31

Pięć autobusów w dni robocze? Lepsza oferta teraz jest w powiecie bieszczadzkim.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 mar 2023, 8:37

A to ciekawostka.
W związku z rozpoczęciem realizacji kolejnego etapu prac na jezdni bocznej trasy S17 w dniu 14.03.2023 r. w ramowych godzinach 10:30 – 13:30, linia autobusowa 722 zostaje wycofana z podjazdów do krańca ZAGÓRZE-SANATORIUM.

Dojazd zapewni wykonawca prac alternatywnymi środkami transportu.

Podjazdów do Zagórza nie będą realizowały kursy linii 722:

z godz. 11:43 na przystanku WIDOCZNA 01 w Majdanie (kierunek WIATRACZNA)
z godz. 13:02 na przystanku DŁUGA 52 w Zakręcie (kierunek OS. RADIÓWEK)

Wymienione autobusy będą oczekiwały na przystanku WIDOCZNA w Majdanie na dowiezienie pasażerów z Zagórza.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 14 mar 2023, 20:25

Ktoś tu chyba liczy na to, że i tak nikt by nie jechał.
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 mar 2023, 21:00

Ja się pytam: jak skasować bilet, kto jest formalnie przewoźnikiem i odpowiada za bezpieczeństwo w trakcie podróży? ZTM taki usztywniony jest, jak trzeba puścić autobusy drogą o 10cm za wąską, a tu nagle dopuszcza dziwne rozwiązania, żeby uniknąć wyłączenia z obsługi jednego przystanku w lesie przez 3h w środku dnia?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 14 mar 2023, 21:50

fik pisze:
14 mar 2023, 8:37
Dojazd zapewni wykonawca prac alternatywnymi środkami transportu.
Pytanie, o jakie środki transportu chodzi? :D

man1956
Posty: 1696
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 14 mar 2023, 22:13

Taksówki.

ODPOWIEDZ