Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Paweł D.
Posty: 5313
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 kwie 2023, 15:08

Ma dowieźć wszystkich do metra.

Jelcz4755
Posty: 145
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 28 kwie 2023, 15:31

Ja się zastanawiam nad zasadnością 414 jako linii szczytowej. Linia łącząca dwa duże szpitale o najwyższym poziomie refernycjności oraz przebiegająca obok dwóch dużych uczelni na Ochocie, powinna chyba jeździć przez cały dzień conajmniej do 19oo.

Krokiet
Posty: 34
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 28 kwie 2023, 17:18

A jakby połączyć jedno i drugie?
BRÓDNO PODGRODZIE - ... - Most Grota-Roweckiego - Wybrzeże Gdyńskie - Krasińskiego - Broniewskiego - Al. Armii Krajowej - ... - SZCZĘŚLIWICE

Przy okazji elegancko omijamy korki na S8 :)
I taka nowa 114 pozwoliłaby nieco brygad uwolnić z obecnego układu 114/414

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 28 kwie 2023, 17:30

Jakoś mnie to nie przekonuje. Kiedyś myślałem o zrobieniu dwóch linii - jednej z Bródna na Powązki, drugiej ze stacji Młociny do UKSW, a tym co zostanie zasilić 186. Charakter przyspieszony 414 jest fikcją.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 kwie 2023, 18:57

186 oferuje absolutnie zerowe możliwości przesiadki dla kogokolwiek, kto chcąc skorzystać z tej trasy chce znaleźć się na Bródnie albo gdziekolwiek poza Tarchominem na prawym brzegu.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 28 kwie 2023, 19:28

Tak. To jest prawda. Gdyby była jednoperonowa przesiadka 114<=>186, to 414 mogłoby przestać istnieć. Inna rzecz, że na 186 są na Nowodworach porządne postoje, dzięki którym można trochę zmniejszyć opóźnienia z S8. Nie wiem, czy gdzieś jeszcze zastosowano takie rozwiązanie. Na 414 jest po 15 minut, co jest teraz za mało i na Bródnie i na Szczęśliwicach. Ale to już inny temat.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36659
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 kwie 2023, 20:26

Do 112 jest przecież jednoperonowa przesiadka. 156 litościwie pomijam.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36659
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 kwie 2023, 20:57

Spójrzmy na to od strony historii, to nam trochę wyjaśni. 114 (obecne) zawsze było linią - zlepieńcem. Pierwsza wersja była dowozówką do metra na pl. Wilsona i powstała z końcówek 524 (z Bródna) i 515 (z Huty przez Kasprowicza i Żeromskiego). Zarazem łączyła Bielany, Żoliborz i Bródno. Po przedłużeniu metra na Młociny końcówka post-515 przestała być potrzebna, więc z kolei 114 przejęło końcówkę 520 oraz część trasy 106 (od Conrada do UKSW. Stąd wielorakie funkcje, które można przeanalizować po kolei:

1) Bródno - Bielany. Ta funkcja lepiej jest obsługiwana przez 112 (znów pomijam dziadowskie 156). Ale nie dojedzie się z Bródna do Broniewskiego - bo 414 jest tylko szczytowe.

2) Bródno - Żoliborz. Teraz, gdy na Bródno dotarło M2, ta funkcja stała się znacznie mniej istotna. Poza tym można się przesiąść na Marymoncie, a od strony Bródna na Słodowcu, choć trudno to nazwać dogodną przesiadką. Tym niemniej wycofano 118, więc trochę trudno byłoby się dostać zarówno na Żoliborz, jak i na ciąg Wisłostrady - chyba że przesiadką na Potoku do 518, które też przecież jest na cenzurowanym. Albo hop na górę do 185. W sumie nie tak najgorzej.

3) Plac Wilsona - Broniewskiego. Połączenie teraz już głównie socjalne (jakieś przychodnie itp.) - załatwia to 303, ale nie z dalszej części Broniewskiego - oraz przesiadka z tramwaju do 122. No właśnie, i tu jest problem: na samej Krasińskiego gołe 122 nie wystarczy.

4) Chomiczówka - Broniewskiego. Wbrew pozorom nie takie łatwe do zastąpienia, chyba że wystarczy przesiadka 28/35<->180 (tym razem pominę 171 - za to jest jeszcze 112). Resztę połączeń Chomiczówki ze starszą częścią Bielan załatwia 116 i 112.

5) Chomiczówka - Młociny. Tu akurat 114 jest linią podstawową, o czym przedmówcy zdają się zapominać. Przesiadka z Powstańców Śląskich na Młociny (niegdyś połączenie UKSW z akademikami, wcześniej obsługiwane przez 106) nie jest już problemem, bo na Młociny z Jelonek dojeżdża tramwaj. Ale coś musi obsługiwać ciąg Conrada - Sokratesa. Przedłużyć 112? No nie wiem. 180? Tym bardziej potwór.

6) Młociny (metro) - UKSW. Ta potrzeba jest jak najbardziej aktualna.

Reasumując: rzeczywiście 114 z linii w różny sposób pożytecznej stało się anachronicznym potworkiem. Spełniło swoją rolę w ramach reformy bielańskiej dekadę temu, teraz trasy podróży dość się pozmieniały. Tym niemniej wciąż załatwia szereg potrzeb. Od razu bym je skasował, gdyby np. wygiąć 156 przez pl. Wilsona albo połączyć je z 303 w przyzwoitą linię stałą (odcinając część na Targówek), a ponadto wzmocnić 122, ustalić 414 oraz obsłużyć czymś Chomiczówkę. Plus parę mniejszych korekt - tylko że to już cała reforma z bardzo wątpliwym bilansem brygadowym... :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 kwie 2023, 22:32

Ja bym 114 zostawił tylko do odcinka UKSW - Metro, a na Broniewskiego wydłużył z Chomiczówki 121 na solówki. Pytanie tylko gdzie to zakrańcować. Łączenie z 303 nie miałoby sensu, bo jakakolwiek próba ruszenia tego spod bazaru spotkałoby się z protestami.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 kwie 2023, 22:37

Jelcz4755 pisze:
28 kwie 2023, 15:31
Ja się zastanawiam nad zasadnością 414 jako linii szczytowej. Linia łącząca dwa duże szpitale o najwyższym poziomie refernycjności oraz przebiegająca obok dwóch dużych uczelni na Ochocie, powinna chyba jeździć przez cały dzień conajmniej do 19oo.

Na ostatnich kursach 414 wozi pojedyncze osoby.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36659
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 kwie 2023, 23:30

fraktal pisze:
28 kwie 2023, 22:32
Ja bym 114 zostawił tylko do odcinka UKSW - Metro, a na Broniewskiego wydłużył z Chomiczówki 121 na solówki. Pytanie tylko gdzie to zakrańcować. Łączenie z 303 nie miałoby sensu, bo jakakolwiek próba ruszenia tego spod bazaru spotkałoby się z protestami.
Pisałem przecież o łączeniu 156 z 303, a nie 114 z 303.
Flash8222 pisze:
28 kwie 2023, 22:37
Na ostatnich kursach 414 wozi pojedyncze osoby.
Co w tym dziwnego?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 28 kwie 2023, 23:55

Pytanie, czy ostatnie kursy 414 mają małą frekwencję, bo faktycznie spada frekwencja w relacji APT - Trasa AK, czy po prostu ludzie nie spodziewają się, że jeszcze o tej porze 414 kursuje? No i z jakim zapełnieniem jeździ 186 w porze, kiedy 414 wozi pojedyncze osoby?

Przy okazji: plan podbicia 186 do co 10' w międzyszczycie oraz w DŚ to jeszcze żyje, czy już całkiem umarł? Pamiętam, ze był grany w tym samym momencie, kiedy podbito 189 do takich wartości, czyli już chyba z ~12-13(?) lat temu :-k

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2023, 7:53

W DS autobusy nie jeżdżą częściej niż co 15' "bonie". Wyjątki są na palcach jednej ręki i pies z kulawą nogą się o to nie upomina.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 kwie 2023, 8:00

Oficjalnie, bo pandemia i trzeba było rozsądnie gospodarować zasobami ludzkimi. Te wyjątki to 189, 190 (tylko w soboty) i 523. Do tego grona powinno wrócić choćby 509...

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 kwie 2023, 8:08

Bastian pisze:
28 kwie 2023, 23:30
Flash8222 pisze:
28 kwie 2023, 22:37
Na ostatnich kursach 414 wozi pojedyncze osoby.
Co w tym dziwnego?
Tłumaczę tylko Jelczowi, dlaczego 414 jest tylko szczytowa.

ODPOWIEDZ