Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
Ma dowieźć wszystkich do metra.
Ja się zastanawiam nad zasadnością 414 jako linii szczytowej. Linia łącząca dwa duże szpitale o najwyższym poziomie refernycjności oraz przebiegająca obok dwóch dużych uczelni na Ochocie, powinna chyba jeździć przez cały dzień conajmniej do 19oo.
A jakby połączyć jedno i drugie?
BRÓDNO PODGRODZIE - ... - Most Grota-Roweckiego - Wybrzeże Gdyńskie - Krasińskiego - Broniewskiego - Al. Armii Krajowej - ... - SZCZĘŚLIWICE
Przy okazji elegancko omijamy korki na S8
I taka nowa 114 pozwoliłaby nieco brygad uwolnić z obecnego układu 114/414
BRÓDNO PODGRODZIE - ... - Most Grota-Roweckiego - Wybrzeże Gdyńskie - Krasińskiego - Broniewskiego - Al. Armii Krajowej - ... - SZCZĘŚLIWICE
Przy okazji elegancko omijamy korki na S8
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
I taka nowa 114 pozwoliłaby nieco brygad uwolnić z obecnego układu 114/414
Jakoś mnie to nie przekonuje. Kiedyś myślałem o zrobieniu dwóch linii - jednej z Bródna na Powązki, drugiej ze stacji Młociny do UKSW, a tym co zostanie zasilić 186. Charakter przyspieszony 414 jest fikcją.
186 oferuje absolutnie zerowe możliwości przesiadki dla kogokolwiek, kto chcąc skorzystać z tej trasy chce znaleźć się na Bródnie albo gdziekolwiek poza Tarchominem na prawym brzegu.
Tak. To jest prawda. Gdyby była jednoperonowa przesiadka 114<=>186, to 414 mogłoby przestać istnieć. Inna rzecz, że na 186 są na Nowodworach porządne postoje, dzięki którym można trochę zmniejszyć opóźnienia z S8. Nie wiem, czy gdzieś jeszcze zastosowano takie rozwiązanie. Na 414 jest po 15 minut, co jest teraz za mało i na Bródnie i na Szczęśliwicach. Ale to już inny temat.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36659
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Do 112 jest przecież jednoperonowa przesiadka. 156 litościwie pomijam.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36659
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Spójrzmy na to od strony historii, to nam trochę wyjaśni. 114 (obecne) zawsze było linią - zlepieńcem. Pierwsza wersja była dowozówką do metra na pl. Wilsona i powstała z końcówek 524 (z Bródna) i 515 (z Huty przez Kasprowicza i Żeromskiego). Zarazem łączyła Bielany, Żoliborz i Bródno. Po przedłużeniu metra na Młociny końcówka post-515 przestała być potrzebna, więc z kolei 114 przejęło końcówkę 520 oraz część trasy 106 (od Conrada do UKSW. Stąd wielorakie funkcje, które można przeanalizować po kolei:
1) Bródno - Bielany. Ta funkcja lepiej jest obsługiwana przez 112 (znów pomijam dziadowskie 156). Ale nie dojedzie się z Bródna do Broniewskiego - bo 414 jest tylko szczytowe.
2) Bródno - Żoliborz. Teraz, gdy na Bródno dotarło M2, ta funkcja stała się znacznie mniej istotna. Poza tym można się przesiąść na Marymoncie, a od strony Bródna na Słodowcu, choć trudno to nazwać dogodną przesiadką. Tym niemniej wycofano 118, więc trochę trudno byłoby się dostać zarówno na Żoliborz, jak i na ciąg Wisłostrady - chyba że przesiadką na Potoku do 518, które też przecież jest na cenzurowanym. Albo hop na górę do 185. W sumie nie tak najgorzej.
3) Plac Wilsona - Broniewskiego. Połączenie teraz już głównie socjalne (jakieś przychodnie itp.) - załatwia to 303, ale nie z dalszej części Broniewskiego - oraz przesiadka z tramwaju do 122. No właśnie, i tu jest problem: na samej Krasińskiego gołe 122 nie wystarczy.
4) Chomiczówka - Broniewskiego. Wbrew pozorom nie takie łatwe do zastąpienia, chyba że wystarczy przesiadka 28/35<->180 (tym razem pominę 171 - za to jest jeszcze 112). Resztę połączeń Chomiczówki ze starszą częścią Bielan załatwia 116 i 112.
5) Chomiczówka - Młociny. Tu akurat 114 jest linią podstawową, o czym przedmówcy zdają się zapominać. Przesiadka z Powstańców Śląskich na Młociny (niegdyś połączenie UKSW z akademikami, wcześniej obsługiwane przez 106) nie jest już problemem, bo na Młociny z Jelonek dojeżdża tramwaj. Ale coś musi obsługiwać ciąg Conrada - Sokratesa. Przedłużyć 112? No nie wiem. 180? Tym bardziej potwór.
6) Młociny (metro) - UKSW. Ta potrzeba jest jak najbardziej aktualna.
Reasumując: rzeczywiście 114 z linii w różny sposób pożytecznej stało się anachronicznym potworkiem. Spełniło swoją rolę w ramach reformy bielańskiej dekadę temu, teraz trasy podróży dość się pozmieniały. Tym niemniej wciąż załatwia szereg potrzeb. Od razu bym je skasował, gdyby np. wygiąć 156 przez pl. Wilsona albo połączyć je z 303 w przyzwoitą linię stałą (odcinając część na Targówek), a ponadto wzmocnić 122, ustalić 414 oraz obsłużyć czymś Chomiczówkę. Plus parę mniejszych korekt - tylko że to już cała reforma z bardzo wątpliwym bilansem brygadowym...![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
1) Bródno - Bielany. Ta funkcja lepiej jest obsługiwana przez 112 (znów pomijam dziadowskie 156). Ale nie dojedzie się z Bródna do Broniewskiego - bo 414 jest tylko szczytowe.
2) Bródno - Żoliborz. Teraz, gdy na Bródno dotarło M2, ta funkcja stała się znacznie mniej istotna. Poza tym można się przesiąść na Marymoncie, a od strony Bródna na Słodowcu, choć trudno to nazwać dogodną przesiadką. Tym niemniej wycofano 118, więc trochę trudno byłoby się dostać zarówno na Żoliborz, jak i na ciąg Wisłostrady - chyba że przesiadką na Potoku do 518, które też przecież jest na cenzurowanym. Albo hop na górę do 185. W sumie nie tak najgorzej.
3) Plac Wilsona - Broniewskiego. Połączenie teraz już głównie socjalne (jakieś przychodnie itp.) - załatwia to 303, ale nie z dalszej części Broniewskiego - oraz przesiadka z tramwaju do 122. No właśnie, i tu jest problem: na samej Krasińskiego gołe 122 nie wystarczy.
4) Chomiczówka - Broniewskiego. Wbrew pozorom nie takie łatwe do zastąpienia, chyba że wystarczy przesiadka 28/35<->180 (tym razem pominę 171 - za to jest jeszcze 112). Resztę połączeń Chomiczówki ze starszą częścią Bielan załatwia 116 i 112.
5) Chomiczówka - Młociny. Tu akurat 114 jest linią podstawową, o czym przedmówcy zdają się zapominać. Przesiadka z Powstańców Śląskich na Młociny (niegdyś połączenie UKSW z akademikami, wcześniej obsługiwane przez 106) nie jest już problemem, bo na Młociny z Jelonek dojeżdża tramwaj. Ale coś musi obsługiwać ciąg Conrada - Sokratesa. Przedłużyć 112? No nie wiem. 180? Tym bardziej potwór.
6) Młociny (metro) - UKSW. Ta potrzeba jest jak najbardziej aktualna.
Reasumując: rzeczywiście 114 z linii w różny sposób pożytecznej stało się anachronicznym potworkiem. Spełniło swoją rolę w ramach reformy bielańskiej dekadę temu, teraz trasy podróży dość się pozmieniały. Tym niemniej wciąż załatwia szereg potrzeb. Od razu bym je skasował, gdyby np. wygiąć 156 przez pl. Wilsona albo połączyć je z 303 w przyzwoitą linię stałą (odcinając część na Targówek), a ponadto wzmocnić 122, ustalić 414 oraz obsłużyć czymś Chomiczówkę. Plus parę mniejszych korekt - tylko że to już cała reforma z bardzo wątpliwym bilansem brygadowym...
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Ja bym 114 zostawił tylko do odcinka UKSW - Metro, a na Broniewskiego wydłużył z Chomiczówki 121 na solówki. Pytanie tylko gdzie to zakrańcować. Łączenie z 303 nie miałoby sensu, bo jakakolwiek próba ruszenia tego spod bazaru spotkałoby się z protestami.
Na ostatnich kursach 414 wozi pojedyncze osoby.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36659
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Pisałem przecież o łączeniu 156 z 303, a nie 114 z 303.
Co w tym dziwnego?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Pytanie, czy ostatnie kursy 414 mają małą frekwencję, bo faktycznie spada frekwencja w relacji APT - Trasa AK, czy po prostu ludzie nie spodziewają się, że jeszcze o tej porze 414 kursuje? No i z jakim zapełnieniem jeździ 186 w porze, kiedy 414 wozi pojedyncze osoby?
Przy okazji: plan podbicia 186 do co 10' w międzyszczycie oraz w DŚ to jeszcze żyje, czy już całkiem umarł? Pamiętam, ze był grany w tym samym momencie, kiedy podbito 189 do takich wartości, czyli już chyba z ~12-13(?) lat temu![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Przy okazji: plan podbicia 186 do co 10' w międzyszczycie oraz w DŚ to jeszcze żyje, czy już całkiem umarł? Pamiętam, ze był grany w tym samym momencie, kiedy podbito 189 do takich wartości, czyli już chyba z ~12-13(?) lat temu
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W DS autobusy nie jeżdżą częściej niż co 15' "bonie". Wyjątki są na palcach jednej ręki i pies z kulawą nogą się o to nie upomina.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Oficjalnie, bo pandemia i trzeba było rozsądnie gospodarować zasobami ludzkimi. Te wyjątki to 189, 190 (tylko w soboty) i 523. Do tego grona powinno wrócić choćby 509...