Transport w Czechach
Moderator: JacekM
Gdyby tak wysłać pracowników ZTM-u na wyjazd służbowy do Ostawy, tak jak kiedyś do Pragi, to ciekawe jakie zmiany w układzie linii tramwajowych zostałby wprowadzone w Warszawie?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36879
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Teraz tak jeździ linia 10.Autobus Czerwon pisze: ↑15 mar 2023, 8:05Ciekawostką jest propozycja uruchomienia linii przyspieszonej 1R, omijającej 4 przystanki
Przyznaję, że siatka połączeń nadal wygląda dziwnie, choć nieco mniej dziwnie, niż obecnie. Niektórym częściom miasta (np. Martinov) zostają tylko linie donikąd. Aż dziwne, że utrzymuje się linia 15 (pod numerem 10), łącząca dwie sypialnie. Wyłączają też fragment sieci nieopodal dworca Vítkovice. U nas po ogłoszeniu takiego projektu byłyby zamieszki.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Biorąc pod uwagę, że sam Martinov jest bardzo nigdzie, to raczej nie dziwne, że nie zajmuje się miejsca na głównym ciągu liniami tamże. Przy czym ciężko mi też się zgodzić, że południe Ostrawy to jest nigdzie, to nie jest miasto policentryczne - to jest połączenie m.in. z trzema dużymi szkołami średnimi przy ulicy Średnioszkolnej. Patrząc w ten sposób, to w sumie można uznać każdą końcówkę za nigdzie, bo ani centrum Morawskiej Ostrawy, ani linia przez las do huty jakoś ekstremalnie ciekawymi kierunkami nie są. Bardziej dziwne wydaje się to, że południe jest połączone z Porubą praktycznie tylko kręcącym się 7.
A 10 ma szansę być dowozówką do Eska, gdy powstanie przystanek Ostrava-Zábřeh, ale to raczej przypadek.
A 10 ma szansę być dowozówką do Eska, gdy powstanie przystanek Ostrava-Zábřeh, ale to raczej przypadek.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- a/p TALENT
- Posty: 1724
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Pozostając w temacie Ostrawy, do planów rozwojowych kraju morawsko-śląskiego wpisano budowę tramwaju z Ostrawy przez Rychwałd, Orłową (największe miasto w Czechach bez obsługi kolejowej) do Karwiny. Taki tram istniał w tej części Śląska Cieszyńskiego przez pierwszą połowę XX wieku.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36879
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
W sumie czemu? Tory do Ostrawy, jak widzę, są.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
W latach 60. przetrasowano linię Cieszyn - Bogumin przez Karwinę (która to wtedy rosła jeśli chodzi o mieszkańców). Starą linię zamieniono w czysto towarową. Nie wiem też czy szkody górnicze nie miały też swojego wpływu na te zmiany. Okolice Karwiny i Orłowej są niesamowicie zdegradowane szkodami. Dość powiedzieć że ten kościółek jest bardziej pochyły niż krzywa wieża w Pizie: https://goo.gl/maps/tj9twkzFb3BpkGwu5
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bc ... w_Karwinie
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bc ... w_Karwinie
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Dzisiaj w Pradze otwarcie trasy tramwajowej do pętli Silvenec, zaś w poniedziałek 23.10 otwarcie kolejnej, do pętli Dědina. Ta pierwsza to właściwie ma znaczenie czysto symboliczne, bo to jeden przystanek+pętla, choć z eksploatacyjnego punktu widzenia ma spore znaczenie, gdyż uwalnia sporą ilość dwukierunków, które ostatecznie zostaną w ogóle wycofane z Barrandova. Ma to też duże znaczenie z powodu niekorzystnego stosunku wózków napędnych do tocznych (1:1) w Tatrach KT8D5 które mają ogromny problem z przegrzewaniem się silników trakcyjnych przy pokonywaniu dużych wzniesień jakie tam są.
Otwarcie trasy do pętli Dědina spowoduje wydłużenie linii 20 i 26 oraz skrócenie 108 i 225, z czego szczególnie ta druga zmiana budzi kontrowersje, gdyż dodaje gronu osób dodatkową przesiadkę na dojeździe do linii metra A. Pętla Divoká Šárka będzie od tej pory służyć jedynie linii nocnej.
Na Silvenec pojedzie 4, 5 i linia nocna 94.
Łącznie w tym roku otwarto 3 trasy o łącznej długości 4,5 km. Następne wydłużenie sieci tramwajowej zdaje się dopiero w 2025 roku za sprawą Dvoreckého mostu. Ciekawostka jest taka, że będzie on przeznaczony jedynie dla ruchu pieszego, rowerowego, tramwajowego i autobusowego.
Otwarcie trasy do pętli Dědina spowoduje wydłużenie linii 20 i 26 oraz skrócenie 108 i 225, z czego szczególnie ta druga zmiana budzi kontrowersje, gdyż dodaje gronu osób dodatkową przesiadkę na dojeździe do linii metra A. Pętla Divoká Šárka będzie od tej pory służyć jedynie linii nocnej.
Na Silvenec pojedzie 4, 5 i linia nocna 94.
Łącznie w tym roku otwarto 3 trasy o łącznej długości 4,5 km. Następne wydłużenie sieci tramwajowej zdaje się dopiero w 2025 roku za sprawą Dvoreckého mostu. Ciekawostka jest taka, że będzie on przeznaczony jedynie dla ruchu pieszego, rowerowego, tramwajowego i autobusowego.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36879
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Bywalcem nie jestem, ale na ile widzę na schemacie, to prawie cała trasa 225 ma dojazd do bliższej stacji Petřiny innymi liniami (108, 164, 168 i 191).Autobus Czerwon pisze: ↑13 paź 2023, 10:40Otwarcie trasy do pętli Dědina spowoduje wydłużenie linii 20 i 26 oraz skrócenie 108 i 225, z czego szczególnie ta druga zmiana budzi kontrowersje, gdyż dodaje gronu osób dodatkową przesiadkę na dojeździe do linii metra A.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Zasadniczo masz rację, ale diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. 225 jeździ z całkiem ładną częstotliwością 6-7,5/15/15-20, zaś 108, 164 i 168 to są śmieciowe socjale, 108 i 168 jeździ 30/30/60 a 164 20/30/30. Na otarcie łez zaplanowano przynajmniej jednoperonową i zsynchronizowaną przesiadkę 225 <-> 20/26. Wiele kontrowersji budzi też zastąpienie 225 na odcinku Nove Vokovice - Nádraží Veleslavín linią podmiejską 300. Początkowo planowano tam dedykowaną linię 2xx, lecz zdecydowano się na taki krok z powodu rzekomych oszczędności taborowo-kadrowych. Prawdopodobnie odbędzie się to kosztem przerw.
- TranslatorPS
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Akurat o przerwy jakoś bym się nie obawiał, bo Czesi gdzie mogą to stosują wydłużone postoje na przerwy prawie że jak pod tachografy. W miarę typową dla Pragi zagrywką jest wydłużanie dodatków o to jedno kółko żeby tylko całki miały raz postój ponad 30'.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Dzisiaj rozpoczęła się w Pradze testowa eksploatacja dwuprzegubowego trolejbusu Skoda-Solaris. Uruchomienie wszystkich trzyczłonowców na docelowej trasie planowane jest na marzec.