Pętle autobusowe i tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 cze 2023, 22:45

Żeby ktoś nie wymyślił teraz, że podczas postoju na pętli pod ładowarką, należy rozkłądać pochylnię... Chociaż - tam w sumie nie ma poręczy :lol:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

SU89
Posty: 426
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 08 cze 2023, 11:24

Po prostu pętla Ostroroga (z resztą jak każda z ładowarkami) powinna być bez obsługi pasażerskiej...

Autobus Czerwon
Posty: 4147
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 cze 2023, 11:43

SU89 pisze:
08 cze 2023, 11:24
Po prostu pętla Ostroroga (z resztą jak każda z ładowarkami) powinna być bez obsługi pasażerskiej...
*z resztą jak każda

ashir
Posty: 27745
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 cze 2023, 11:45

A w Gdyni zrobiono na odwrót. :P

Autobus Czerwon
Posty: 4147
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 cze 2023, 11:53

No to niezły wzór zbiorkomu do naśladowania sobie wybrałeś xd

man1956
Posty: 1594
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 08 cze 2023, 12:24

SU89 pisze:
08 cze 2023, 11:24
Po prostu pętla Ostroroga (z resztą jak każda z ładowarkami) powinna być bez obsługi pasażerskiej...
Zresztą (bo tu nie chodzi o tę resztę, którą wydają Ci w sklepie).

michael112
Posty: 2850
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 cze 2023, 21:33

Autobus Czerwon pisze:
07 cze 2023, 13:23
Na pętli Ostroroga stanęły na peronie 106 ładowarki. Oczywiście nie byłaby to Warszawa gdyby wszystko zrobiono dobrze. Żeby pantograf wszedł bez problemu w ładowarkę, trzeba zatrzymać się autobusem znaczny kawałek od krawężnika - idealnie tak około pół metra. Gdy podjedzie się pod krawężnik typu Kassel przy peronie wzorcowo - pantograf nie trafia w ogóle w gniazdo ładowania. Ciekawi mnie tylko kto będzie odpowiedzialny gdy ktoś złamie nogę w takiej sytuacji gdzie między autobusem a peronem jest aż tak duża przerwa? Bo odpowiedzialność projektanta, zamawiającego, wykonawcy i odbierającego z góry wykluczam.
Ja się lepiej zastanawiam, kto tam wymyślił że 106 (które z zasady jest na solówki) odbywa postój na peronie zewnętrznym a 136 (przegubowe) na wewnętrznym. Przecież tam i tak trzeba wykonać akrobacje przegubem żeby w ogóle wjechać, a co dopiero skręcić jeszcze na wewnętrzny peron. Przecież można było najpierw ładowarki na wewnętrznym peronie postawić.

BrdzJkb
Posty: 208
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 09 cze 2023, 8:46

Autobus Czerwon pisze:
08 cze 2023, 11:43
SU89 pisze:
08 cze 2023, 11:24
Po prostu pętla Ostroroga (z resztą jak każda z ładowarkami) powinna być bez obsługi pasażerskiej...
*z resztą jak każda
Pasażer zbędnym elementem procesu przewozowego.

Autobus Czerwon
Posty: 4147
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 cze 2023, 9:01

Mam nadzieję że pasażerowie szczególnie doceniają wygodę wsiadania na krańcach takich jak os.Kabaty (autobusy na wschodnią Wąwozową odjeżdżają z 3 różnych stanowisk), Marysin (peron projektowany pod maksymalnie przegubowego ogórka, więc krawędź autobusu pół metra lub nawet 5 metrów od peronu jeśli autobus przy nim nie stoi), Witolin, Sadyba czy inne gdzie autobusy nie zawsze zatrzymują się przy krawędzi, choć 141 i 168 na Witolinie nigdy przy niej nie stają, a także na każdej pętli gdy wyjeżdżają dodatki i jest wielkie zgadywanie który pojazd ruszy pierwszy.

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 cze 2023, 9:10

Wystarczy na wyjeździe zrobić przystanek zbiorczy, jak na Banacha, Okęciu czy Hucie.
miłośnik 13N

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 cze 2023, 9:19

Przecież pasażer jak nie wejdzie od razu do autobusu to zmarznie/spoci się (niepotrzebne skreślić). Na Marysinie spokojnie można zrobić tylko przystanek techniczny.

KM
Posty: 140
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 09 cze 2023, 9:45

Standardem powinny być przystanki zbiorcze na/po wyjeździe z pętli. Pętle techniczne powinny być standardem tylko w przypadku wielu linii lub węzłowości miejsca (np. Wilanowska, Młociny, czy nawet Centralny).

BrdzJkb
Posty: 208
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 10 lip 2023, 11:51

ZTM ogłosił przetarg na modernizację ekspedycji:
1) Ekspedycja Autobusowa ,,Gocław”, znajdująca się na znajdująca się na Pętli Autobusowej „Gocław”
2) Ekspedycja Autobusowa ,,Marysin”, znajdująca się na Pętli Autobusowej ”Marysin”
3) Ekspedycja Autobusowa ,,Ekspedycja Stare Bemowo”, znajdująca się na Pętli Autobusowej „Stare
Bemowo”
4) Ekspedycja Autobusowa ,,Wilanów” znajdująca się na Pętli Autobusowej „ Wilanów”,
5) Ekspedycja Autobusowa ,,Witolin”, znajdująca się na Pętli Autobusowej ,,Witolin”,
6) Ekspedycja Autobusowa ,,Żerań”, znajdująca się na Pętli Autobusowej ,, Żerań”.
7) Ekspedycja Autobusowa ,,Sadyba”, znajdująca się na Pętli Autobusowej ,,Sadyba”,
8) Ekspedycja Autobusowa ,,Stegny”, znajdująca się na Pętli Autobusowej ,,Stegny”,
9) Ekspedycja „Wiatraczna” znajdująca się na Pętli Autobusowej ”Wiatraczna”
10) Ekspedycja Metro „Wilanowska” znajdująca się na Pętli Autobusowej „Metro Wilanowska”
11) Ekspedycja „Ursus Niedźwiadek” znajdująca się na Pętli Autobusowej „Ursus Niedźwiadek”
12) Ekspedycja „Plac Hallera” znajdująca się na Pętli Autobusowej „Plac Hallera"

Na uwagę zasługuje (oprócz dostosowania do wymogów rozporządzenia, czyli będzie m.in mikrofalówka itp.) system kontroli dostępu.

https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwa ... 69/details

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 10 lip 2023, 11:58

BrdzJkb pisze:
10 lip 2023, 11:51
ZTM ogłosił przetarg na modernizację ekspedycji:
1) Ekspedycja Autobusowa ,,Gocław”, znajdująca się na znajdująca się na Pętli Autobusowej „Gocław”
2) Ekspedycja Autobusowa ,,Marysin”, znajdująca się na Pętli Autobusowej ”Marysin”
3) Ekspedycja Autobusowa ,,Ekspedycja Stare Bemowo”, znajdująca się na Pętli Autobusowej „Stare
Bemowo”
4) Ekspedycja Autobusowa ,,Wilanów” znajdująca się na Pętli Autobusowej „ Wilanów”,
5) Ekspedycja Autobusowa ,,Witolin”, znajdująca się na Pętli Autobusowej ,,Witolin”,
6) Ekspedycja Autobusowa ,,Żerań”, znajdująca się na Pętli Autobusowej ,, Żerań”.
7) Ekspedycja Autobusowa ,,Sadyba”, znajdująca się na Pętli Autobusowej ,,Sadyba”,
8) Ekspedycja Autobusowa ,,Stegny”, znajdująca się na Pętli Autobusowej ,,Stegny”,
9) Ekspedycja „Wiatraczna” znajdująca się na Pętli Autobusowej ”Wiatraczna”
10) Ekspedycja Metro „Wilanowska” znajdująca się na Pętli Autobusowej „Metro Wilanowska”
11) Ekspedycja „Ursus Niedźwiadek” znajdująca się na Pętli Autobusowej „Ursus Niedźwiadek”
12) Ekspedycja „Plac Hallera” znajdująca się na Pętli Autobusowej „Plac Hallera"

Na uwagę zasługuje (oprócz dostosowania do wymogów rozporządzenia, czyli będzie m.in mikrofalówka itp.) system kontroli dostępu.

https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwa ... 69/details
Jaki jest dotychczasowy status tych ekspedycji? Zarządzane i obsługiwane przez ZTM, czy przez MZA? Skoro je remontuje ZTM, to chyba ZTM?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25436
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 lip 2023, 13:55

Może w ramach dostosowania do rozporządzenia przejdą pod egidę ZTM?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ