Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 cze 2023, 12:20

Śmiem zaryzykować, że dla 159 to Koło i tak jest mądrzejsze niż obecny kraniec. Na Ochocie jest ono całkowicie zbędne poza zapewnianiem podaży miejsc na Nowych Jerozolimskich - co można robić za pomocą linii, która pełni tę samą funkcję, co cztery inne linie w dzielnicy. na dodatek zdecydowanie najsłabiej z nich wszystkich.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 cze 2023, 12:25

Georg pisze:
02 cze 2023, 12:10
Autobus Czerwon pisze:
02 cze 2023, 12:00
25 minut przelotu to dużo? 159 powinno jeździć z Batalionu AK Bałtyk na Daszyńskiego moim zdaniem. Na Towarowej faktycznie trzeba by wyznaczyć buspas, ale 159, 208 i coś ze Żwirki (pewnie 504) to chyba już wystarczająco dużo żeby go wyznaczyć? Najwyższy czas zacząć traktować M2 pełnoprawnie, a nie jako najdroższą dowozówkę do M1. Dzięki zawijasowi 208 przez Białobrzeską będzie można też w końcu pozbyć się 521 ze Szczęśliwic.
Gdzie na Rondzie Daszyńskiego chcesz upchnąć 3 autobusy? Na przystanku 03?
Osobiście (to moje subiektywne zdanie) jestem przeciwnikiem powrotu 159 na Towarową, bo może stać się to furtką dla krzykaczy o powrót na Koło.
A ile będzie zajmowało to popołudniu?
Dla 208 raczej trzeba byłoby zapewnić porządne postoje na Szczęśliwicach, na Daszyńskiego to raczej takie symboliczne. 159 i 504 mogłyby zawracać przez Przykopową i stać tam, lub na prawym pasie Towarowej, przed rondem.

A ile to będzie zajmowało po południu? Rozkładowo wychodzi 35 (swoją drogą ładna dysproporcja wobec międzyszczytu), w praktyce trzeba byłoby zapewnić aby rzeczywisty czas przejazdu był podobny. Miasto ostatnio już i tak strasznie ugina się pod kierowcami samochodów, patrząc po 136 na Służewcu czy autobusie na Idzikowskiego. Tnijmy wszystko jeszcze bardziej, na pewno obniży to liczbę aut na ulicach xD

Georg
Posty: 5982
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 cze 2023, 12:27

fik pisze:
02 cze 2023, 12:20
Śmiem zaryzykować, że dla 159 to Koło i tak jest mądrzejsze niż obecny kraniec. Na Ochocie jest ono całkowicie zbędne poza zapewnianiem podaży miejsc na Nowych Jerozolimskich - co można robić za pomocą linii, która pełni tę samą funkcję, co cztery inne linie w dzielnicy. na dodatek zdecydowanie najsłabiej z nich wszystkich.
Też chciałem, żeby 159 było silną linią z pl. Zawiszy na Siekierki. I było. 2 tygodnie. Potem ścięto rozkład i zaczęli kombinować. Niestety linia jest już tak popsuta, że teraz może już być tylko lepiej.

Georg
Posty: 5982
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 cze 2023, 12:30

Autobus Czerwon pisze:
02 cze 2023, 12:25

A ile to będzie zajmowało po południu? Rozkładowo wychodzi 35 (swoją drogą ładna dysproporcja wobec międzyszczytu), w praktyce trzeba byłoby zapewnić aby rzeczywisty czas przejazdu był podobny. Miasto ostatnio już i tak strasznie ugina się pod kierowcami samochodów, patrząc po 136 na Służewcu czy autobusie na Idzikowskiego.
A ten remont wiaduktu, co był powodem wycofania 159 to jest jeszcze aktualny, czy uznali, że jeszcze nie jest tak źle i poczekają.

Georg
Posty: 5982
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 cze 2023, 12:35

Jeśli chodzi o postój to jest wolny przystanek 04. Ale nie wiem czy dałoby się autobusem przejechać przez Łucką i Wronią.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 cze 2023, 14:10

Georg pisze:
02 cze 2023, 12:30
Autobus Czerwon pisze:
02 cze 2023, 12:25

A ile to będzie zajmowało po południu? Rozkładowo wychodzi 35 (swoją drogą ładna dysproporcja wobec międzyszczytu), w praktyce trzeba byłoby zapewnić aby rzeczywisty czas przejazdu był podobny. Miasto ostatnio już i tak strasznie ugina się pod kierowcami samochodów, patrząc po 136 na Służewcu czy autobusie na Idzikowskiego.
A ten remont wiaduktu, co był powodem wycofania 159 to jest jeszcze aktualny, czy uznali, że jeszcze nie jest tak źle i poczekają.
Ten wiadukt już drugie dziesięciolecie czeka na kolejarzy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1623
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 02 cze 2023, 14:38

pawcio pisze:
02 cze 2023, 14:10
Georg pisze:
02 cze 2023, 12:30

A ten remont wiaduktu, co był powodem wycofania 159 to jest jeszcze aktualny, czy uznali, że jeszcze nie jest tak źle i poczekają.
Ten wiadukt już drugie dziesięciolecie czeka na kolejarzy.
A tam chyba jest ograniczenie do 30.
Więc spoko jeszcze trochę wytrzyma.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Gdynianin
Posty: 638
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 03 cze 2023, 0:10

Autobus Czerwon pisze:
02 cze 2023, 12:00
Najwyższy czas zacząć traktować M2 pełnoprawnie, a nie jako najdroższą dowozówkę do M1. Dzięki zawijasowi 208 przez Białobrzeską będzie można też w końcu pozbyć się 521 ze Szczęśliwic.
Na zachód od Zachodniego taką dowozówką do M1 jest 178. Co zresztą widać po napełnieniu - działa i jako dowóz M2 do okolic Reduty/Blue City/Włoch, i wypełnia liczne relacje lokalne (Daszyńskiego-rejon Ordona), i przesiadkowe (Prymasa-Jerozolimskie zachodnie). I co w kontekście remontu, planowanego na n+1, wydaje się logiczne to wzmocnienie tego ciągu. Szczególnie w godzinach szczytu przydałoby się podbicie, bo nawet na kursach skróconych/podstawowych z Daszyńskiego często robi się niezabieralne. I rano w stronę centrum też.
Autobus Czerwon pisze:
02 cze 2023, 12:25
Dla 208 raczej trzeba byłoby zapewnić porządne postoje na Szczęśliwicach, na Daszyńskiego to raczej takie symboliczne.
Te symboliczne postoje na Daszyńskiego, to wliczając korek na Grójeckiej i Niemcewicza? Czy zakładamy, że z przystanku początkowego odjeżdża się ze spóźnieniem?

Plusem 208 jest regularność. Z Bitwy, przez całą Włodarzewską, aż do WKD, odjeżdża o czasie. Dopiero na Śmigłowca wpada w absurdalnie ustawione światła (które powodują opóźnienia we wszystkim, poza 158).
Fajnie gdyby udało się podobny efekt w "odwrotnym" 208 (RZS lub serwisówka przy Jerozolimskie Business Park jako przystanek początkowy i ściągnięcie przesiadek z ZP Berestecka/ruchu z Reduty i Blue City?). Szczególnie, że jak podejrzewam - trudno będzie o aktualną częstotliwość.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 09 cze 2023, 18:51

Artykuł o 208:

https://iochota.pl/artykul/kiedy-rusza- ... Z1Qb9fLIAM

fragmenty:

Ochocki Wydział Infrastruktury od dawna pozostaje w tej sprawie w kontakcie z Zarządem Transportu Miejskiego. Według informacji uzyskanych 1 czerwca od pracowników ZTM, Zarząd Transportu Miejskiego planuje w przyszłym tygodniu wizytację terenu. Na pytanie kiedy odbędą się przejazdy techniczne i kiedy zostanie uruchomiona linia 208 w stronę Grójeckiej nie otrzymaliśmy żadnej konkretnej odpowiedzi.

Skierowaliśmy oficjalne pismo do ZDM proszące o ustalenie konkretnego harmonogramu prac. Obiecywano nam termin wakacyjny, ale ostatnio jakoś nasi partnerzy przestali być konkretni - Powiedział nam burmistrz Grzegorz Wysocki odpowiedzialny w dzielnicy za infrastrukturę.

Jeżeli chodzi o konkrety to możemy podać jak będzie wyglądać trasa: Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Al. Jerozolimskie – Włodarzewska – Harfowa – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. (Obecna trasa linii w przeciwnym kierunku nie ulegnie zmianie.)

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 09 cze 2023, 19:40

Włodarzewską to jeszcze 154 powinno jechać. Od 1 Sierpnia Grójecka Włodarzewską do Dworca Zachodniego, a tak naprawdę to przez Niemcewicza do Ronda Daszyńskiego, do M2. Ale zaraz się okaże, że przy Korotyńskiego jakiś problem. Pomyśl z 208 z pętlą na Szczęsliwicach jest dobry.

pietia
Posty: 822
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 09 cze 2023, 21:22

Tylko czy na Szczęśliwicach jest miejsce na jeszcze jedną linię? Chyba tylko na wspólnym peronie ze 157, które też jest linią wybitnie solówkową

reserved
Posty: 14614
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 cze 2023, 21:45

Po bokach jeszcze są przystanki.

Łukasz
Posty: 10602
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 cze 2023, 22:45

Można wywalić stamtąd 521.
ŁK

reserved
Posty: 14614
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 10 cze 2023, 10:33

Łukasz pisze:
09 cze 2023, 22:45
Można wywalić stamtąd 521.
Ale tak przed wyborami? :P

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 cze 2023, 11:26

Łukasz pisze:
09 cze 2023, 22:45
Można wywalić stamtąd 521.
To niemożliwe, nie ma takich rzeczy.

ODPOWIEDZ