Zmiany od czerwca 2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Paweł D.
Posty: 5325
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 cze 2023, 10:23

Fiku, co do zasady masz rację. Ale naprawdę wygodniej jest przejść na perony PKP z Bonifraterskiej niż dymać kilka razy po schodach jak na Śródmieściu czy Zachodniej.
A Konwiktorska to takie znowu krzaki nie są jednak - tak na marginesie wpisów powyżej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 cze 2023, 10:41

Nie chcę marudzić, ale z Bonifraterskiej też trzeba dymać po schodach, żeby dojść na perony, i to w sumie więcej niż na Śródmieściu.

Generalnie duże dworce kolejowe są niewdzięcznym tematem do wygodnych przesiadek, bo są duże, ale jednak gdzieś granicę trzeba postawić.

Odrębnym pytaniem jest, czy 178 i 503 w ogóle potrzebują przesiadki na kolej, bo w kontekście współistnienia 116 i 518 ten brak nie jest raczej szczególnie dotkliwy. Być może dotkliwszy jest brak przesiadki z tramwaju?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 cze 2023, 10:50

178 to potrzebowałoby przede wszystkim skrócenia wszystkich kursów do Daszyńskiego, bo dzięki temu przy zachowaniu tej samej liczby wozów możnaby podnieść częstotliwość a i regularność by wzrosła. Wykorzystanie autobusów na dalszej części trasy nie uzasadnia tak dużego marnotrawstwa pieniędzy.

Poza tym pragnę przypomnieć że moja pierwotna wypowiedź dotyczyła także (a może i przede wszystkim) przesiadek do M1. Tramwaje pominąłem poniekąd celowo, bo patrząc co jeździ wiaduktem na Andersa to już lepiej nie kopać leżącego, zaś co do Słomińskiego obecnie istnieje teoretyczna możliwość przesiadki na ZP Park Traugutta. Choć z tego co zauważyłem nie jest to dosyć popularna opcja i jakoś się temu nie dziwię.

Co do zasady jestem fanem koncentracji różnych środków transportu w węzłach, szczególnie jeśli mówimy o dosyć magistralnej linii jaką jest 503. ZP Konwiktorska też jakiejś tam obsługi raczej potrzebuje, choć myślę że pracownikom PWPW czy mieszkańcom północnej części Nowego Miasta wystarczyłaby trochę mniej zasobochłonna linia (np. 222). Nie mówiąc już o tym, że tam naprawdę dużych wymian to nie ma, więc chyba jednak ludzie chodzą na Bonifraterską/Miodową.

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 13 cze 2023, 10:56

fik pisze:
13 cze 2023, 9:31
Z przystanku Wschodni (Kijowska) 02 na peron 7 jest 300m, i też nie uważam że jest to specjalnie wygodna przesiadka. Od Gdańskiego jest o tyle lepsza, że prowadzi prostą, intuicyjną drogą, podczas gdy z tej nieszczęsnej pętli w krzakach to dworca nawet nie widać.

A Targówek to jest patologia pod wieloma względami, co dobitnie pokazuje frekwencja, porównywalna z Choszczówką.
Targówek będzie można ocenić w sumie dopiero gdy zajdą oba warunki:
  1. Zabudowanie chaszczy, terenów zajezdni, parkingu Kauflandu zgodnie z wizją miasta
  2. Pojawienie się tam sensownej liczby pociągów (po budowie "N+2") - jeden kurs KML na godzinę to oferta dla koneserów
Na ogarnięcie wschodniej strony niestety liczyć nie ma co, patrząc na projekt Studium. Zabetonowanie ogródków działkowych w miejscu gdzie mamy szansę na jeden z najlepiej dostępnych komunikacyjnie dużych wolnych terenów w mieście.

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 cze 2023, 10:56

mb112 pisze:
13 cze 2023, 9:10
Flash8222 pisze:
12 cze 2023, 21:47


Jak dobrze pójdzie, to pożegnamy 105 w październiku jak po Kasprzaka pojadą 10 i 11. Jak będzie płacz radnych z Bemowa to będzie niespodzianka :twisted:
Nie no, bez przesady, tutaj budowa tramwaju oznacza w zasadzie przyspieszenie przejazdu obecnych linii i nie spodziewałbym się jakiegokolwiek ruszania 105, to nie to samo co budowa metra, gdzie można było zamiast autobusów wrzucić tych ludzi pod ziemię, tutaj nie upchnie się wszystkich pasażerów 105 do tramwajów, bo nie będzie nagle magicznie więcej tramwajów, tylko ich czas przejazdu się poprawi. I właśnie, na Lazurowej nie ma tramwajów, a pasażerów tam jest pełno.
Dlatego pasażerów z Lazurowej powinno dowozić się do najbliższej stacji metra oraz tramwaju przy Hali Wola, a nie do Daszyńskiego. 105 jest przewidziane do likwidacji.

Molo
Posty: 643
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 13 cze 2023, 10:57

Wracając do tematu prawdopodobnie(sic!) z ciekawostek wakacyjnych:
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 cze 2023, 11:01

Molo pisze:
13 cze 2023, 10:57
Wracając do tematu prawdopodobnie(sic!) z ciekawostek
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.
To są zmiany na wakacje?

Molo
Posty: 643
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 13 cze 2023, 11:02

Tak

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 cze 2023, 11:12

Molo pisze:
13 cze 2023, 10:57
Wracając do tematu prawdopodobnie(sic!) z ciekawostek wakacyjnych:
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.
414 na Instalatorów - w sumie rozsądnie, w końcu będą mieli jakąś linię dokądś i to nawet z nienajgorszą częstotliwością. Szkoda że tylko szczytową. W ogóle to, tak samo jak połączenie 517 ze 109 wygląda raczej na stałą zmianę. Samo połączenie myślę że też na plus, bo obecnie obie linie tracą sporo czasu i kilometrów na zawrotkach w centrum, choć szkoda że z dużą szkodą dla podaży miejsc na Powiślu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 cze 2023, 11:27

Autobus Czerwon pisze:
13 cze 2023, 10:50
Poza tym pragnę przypomnieć że moja pierwotna wypowiedź dotyczyła także (a może i przede wszystkim) przesiadek do M1. Tramwaje pominąłem poniekąd celowo, bo patrząc co jeździ wiaduktem na Andersa to już lepiej nie kopać leżącego, zaś co do Słomińskiego obecnie istnieje teoretyczna możliwość przesiadki na ZP Park Traugutta. Choć z tego co zauważyłem nie jest to dosyć popularna opcja i jakoś się temu nie dziwię.

Co do zasady jestem fanem koncentracji różnych środków transportu w węzłach, szczególnie jeśli mówimy o dosyć magistralnej linii jaką jest 503. ZP Konwiktorska też jakiejś tam obsługi raczej potrzebuje, choć myślę że pracownikom PWPW czy mieszkańcom północnej części Nowego Miasta wystarczyłaby trochę mniej zasobochłonna linia (np. 222). Nie mówiąc już o tym, że tam naprawdę dużych wymian to nie ma, więc chyba jednak ludzie chodzą na Bonifraterską/Miodową.
Przesiadka na Parku Traugutta jest wyłącznie w jedną stronę, to i ciężko się dziwić, że ludzie nie korzystają.
Na Konwiktorskiej przystanek 503 jest tak daleko, że tak naprawdę powinien być w zespole Muranowska, a skoro tuż obok jest przystanek z bogatszą ofertą, to i ciężko się dziwić, że ludzie nie korzystają.
Obecnie pierwszy wspólny przystanek wszystkich 4 linii w kierunku południowym to Muranowska, po ewentualnej zmianie to też będzie Muranowska, więc ja tu nie wiem o jakiej koncentracji mówimy. No chyba, że 116 wykręcamy przez Dawidowskiego, ale to też nie jest bez negatywnych efektów ubocznych.

Konwiktorska obecnie, z powodów opisanych wyżej, jest rozwiązaniem patologicznym i Bonifraterska zapewne byłaby marginalnie lepsza; co nie znaczy, że jest to super miejsce i rozwiązanie.
Gdynianin pisze:
13 cze 2023, 10:56
Targówek będzie można ocenić w sumie dopiero gdy zajdą oba warunki:

Zabudowanie chaszczy, terenów zajezdni, parkingu Kauflandu zgodnie z wizją miasta
Pojawienie się tam sensownej liczby pociągów (po budowie "N+2") - jeden kurs KML na godzinę to oferta dla koneserów

Na ogarnięcie wschodniej strony niestety liczyć nie ma co, patrząc na projekt Studium. Zabetonowanie ogródków działkowych w miejscu gdzie mamy szansę na jeden z najlepiej dostępnych komunikacyjnie dużych wolnych terenów w mieście.
Sądząc po notorycznych problemach z zabieralnością, grupa koneserów RL jednak nie jest specjalnie uboga - w przeciwieństwie do grupy koneserów przesiadek do M2 na Targówku. Więcej pociągów w tym kontekście nie zmieni wiele, bo przesiadka do M2 na zachód zawsze będzie wygodniejsza na linii obwodowej, a zasięg obsługi M2 i średnicy będzie wciąż się w istotnej części pokrywał.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 326
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 13 cze 2023, 11:45

Molo pisze:
13 cze 2023, 10:57
Wracając do tematu prawdopodobnie(sic!) z ciekawostek wakacyjnych:
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.
To było do przewidzenia, że ta śmieszna linia 233 zostanie zawieszona na wakacje :lol:

mb112
Posty: 1004
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 cze 2023, 12:11

Flash8222 pisze:
13 cze 2023, 10:56
mb112 pisze:
13 cze 2023, 9:10


Nie no, bez przesady, tutaj budowa tramwaju oznacza w zasadzie przyspieszenie przejazdu obecnych linii i nie spodziewałbym się jakiegokolwiek ruszania 105, to nie to samo co budowa metra, gdzie można było zamiast autobusów wrzucić tych ludzi pod ziemię, tutaj nie upchnie się wszystkich pasażerów 105 do tramwajów, bo nie będzie nagle magicznie więcej tramwajów, tylko ich czas przejazdu się poprawi. I właśnie, na Lazurowej nie ma tramwajów, a pasażerów tam jest pełno.
Dlatego pasażerów z Lazurowej powinno dowozić się do najbliższej stacji metra oraz tramwaju przy Hali Wola, a nie do Daszyńskiego. 105 jest przewidziane do likwidacji.
Moim zdaniem to nie przejdzie i w tym przypadku akurat dobrze. To tak jakby skrócić 158 do Kinowej albo 500 do Żaby, bo dalej są tramwaje. Zresztą nie warto tego robić teraz, jak za 2 lata będzie metro na Chrzanowie i wtedy będzie można zrobić większe porządki.
karmat pisze:
13 cze 2023, 11:45
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru


To spokojnie mogłoby być na stałe. Chociaż może po wakacjach trzeba by jeszcze coś dodać na ten Torwar.

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 cze 2023, 13:05

171 opóźnione często tak, że jest sterowanie, teraz dojdzie jeszcze opóźnione 517. Nie chciałbym być mieszkańcem Powiśla. ;)

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 cze 2023, 13:07

I pomyśleć że jeszcze niedawno jeździło tam 171 co 7,5/10/10:>

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 cze 2023, 13:11

517 będzie jednak dużo bardziej regularne bez lewoskrętu w Emilię. No ale i tak kicha.

Zablokowany