Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 wrz 2019, 8:37
Włączę się do tematu, bo mocno zastanawia mnie, czemu nowe długie składy Stadlera kursują na trasie Wileńska-Tłuszcz, a nie np. na linii R60 (Wileńska-Małkinia), gdzie w piątki nie ma gdzie palca wcisnąć? To jakieś próby, i boją się nimi jechać dalej niż do sekcji napraw w Tłuszczu?
Bo składy są z 2023
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A czy przypadkiem dofinansowanie nie ogranicza ich kursowania tylko do Tłuszcza?
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 wrz 2019, 8:37
O, to może być to, doczytam, chyba że ktoś potwierdzi
EDIT:
Masz rację, dzięki.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/km ... 13322.html
Kojarzycie jakie są wartości rzeczywiste przyspieszeń pociągów KM i SKM do prędkości przelotowych?
Strona SKM podaje np. dla Impulsa 35WE 34s do 100km/h, ale bez obciążenia. A z obciążeniem?
Strona SKM podaje np. dla Impulsa 35WE 34s do 100km/h, ale bez obciążenia. A z obciążeniem?
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
Powiem tyle, że to zależy. W rzeczywistości np. EN57AKM mają do 0.9 m/s2, a EN57AL nawet 0.8 m/s2 - są dosyć ociężałe z powodu aparatury.
Nowy tabor potrafi przy idealnych warunkach wykorzystać przyspieszenie określone przez producenta przy prędkości do 40 km/h, potem bywa już różnie. Pamiętać też trzeba o wdrażanym ecodrivingu.
35WE ma szacunkowo 34-40 s, 27WE 30 - 40 s, 19WE - 1,2 m/s2 do 40km/h jest realne tylko przy trakcji pojedynczej, w podwójnej do 1 m/s2, też 30-40 s. To są oczywiście wartości szacunkowe. Nie wiem czy ktoś mierzył pod maksymalnym obciążeniem. Fakt, faktem, 35WE, jak i Impuls 2 maja elektroniczne kagańce na przyspieszenie i nie przekroczy ono 1,0 m/s2 do 40 km/h.
EDIT:
Krótkim podsumowaniem:
W ostatnich 2 tygodniach KM i UM uruchomiły przetargi na nowy tabor dla KolMazów:
-25 EZT 5 człon
-16 EZT 2 człon
-6 EAZT 2 człon
-50 EZT 5 człon w 4 transzach, umowa ramowa na KPO, na zaś, bo obecnie nie ma jak tego zfinansować.
1 transza 14EZT Dęblin - Skierniewice
2 transza 14EZT Siedlce - Łowicz
3 transza 11EZT Radom - Działdowo
4 transza 11EZT cała LK6
Nowy tabor potrafi przy idealnych warunkach wykorzystać przyspieszenie określone przez producenta przy prędkości do 40 km/h, potem bywa już różnie. Pamiętać też trzeba o wdrażanym ecodrivingu.
35WE ma szacunkowo 34-40 s, 27WE 30 - 40 s, 19WE - 1,2 m/s2 do 40km/h jest realne tylko przy trakcji pojedynczej, w podwójnej do 1 m/s2, też 30-40 s. To są oczywiście wartości szacunkowe. Nie wiem czy ktoś mierzył pod maksymalnym obciążeniem. Fakt, faktem, 35WE, jak i Impuls 2 maja elektroniczne kagańce na przyspieszenie i nie przekroczy ono 1,0 m/s2 do 40 km/h.
EDIT:
Krótkim podsumowaniem:
W ostatnich 2 tygodniach KM i UM uruchomiły przetargi na nowy tabor dla KolMazów:
-25 EZT 5 człon
-16 EZT 2 człon
-6 EAZT 2 człon
-50 EZT 5 człon w 4 transzach, umowa ramowa na KPO, na zaś, bo obecnie nie ma jak tego zfinansować.
1 transza 14EZT Dęblin - Skierniewice
2 transza 14EZT Siedlce - Łowicz
3 transza 11EZT Radom - Działdowo
4 transza 11EZT cała LK6
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Czy naprawdę nie można tych transz połączyć w jedną dla obszaru, a nie konkretnych tras? Bo jak sobie KM wymyślą obieg Siedlce-Sochaczew-Pilawa, to trzeba będzie posłać kibla, bo ograniczenia projektu UE?
Tylko, że one mają już zajęcie gdzie indziej....
To że teraz mają, nie oznacza że nie można tego zmienić.
Np. nówki wejdą na połączenia do Siedlec, więc stare flirty trzeba będzie upchnąć gdzie indziej.
Np. nówki wejdą na połączenia do Siedlec, więc stare flirty trzeba będzie upchnąć gdzie indziej.
Te 15 EZT + opcja 10 które będą już w 2025 r będą bez kaganca na trasę. Doskonale uzupełnią np. Dęblin - Sochaczew - Siedlce. Do tego 45WE, EN76 i ER75 bez przypisanych tras
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26992
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Inna sprawa, że powoli czas kończyć z tymi obiegami zewsząd wszędzie. Za czasów kibli była wymówka techniczna że co godzinę potrzebują przeglądu, ale raczej nie przy nowoczesnym taborze. Czas ustalić sztywne relacje i pod tym kątem kupować tabor, różnicując go odpowiednio - np. na linii grodzisk - otwock szybszy rozruch, na linii wolomińskiej piętrowe składy wykończone nierdzewką kwasoodporną do czyszczenia z grafitti i rzygów itd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wakacyjny rozkład trochę ograniczył obiegowe szaleństwa, bo mało co jeździ w relacji wschód-zachód. Choć zastanawiam się czy właśnie przez kończenie na Wschodniej/Zachodniej Flirty nie pójdą w odstawkę - no bo obieg.... W poniedziałek się okaże ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nie wiem jak po zachodniej stronie, ale będzie sporo połączeń łączonych R2 i R7 i przez to ER75 i 45WE na połączeniach do Siedlec oraz Pilawy i Dęblina. Łowicz - Celestynów które zostają pewnie ER160, Otwock - Wschodnia też, reszta EN57A. Do Mińska pewnie mniej ER160.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2