Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 cze 2023, 17:38

Jelcz4755 pisze:
30 cze 2023, 17:22
fik pisze:
30 cze 2023, 17:12
Ja mam wrażenie, że w dobie powszechnej dostępności UTO ta akceptowalna strefa dojścia będzie się poszerzać - zwłaszcza w rejonach o niskiej średniej wieku i wysokiej średniej dochodów, a XIXD z pewnością do takich się zalicza. Stąd zgadzam się, że monofunkcyjna dowozówka do MRD nie ma szansy zadziałać i trzeba szukać synergii.
Tylko, że z rejonu Kolejowej nie da się zrobić sensownej dowozówki do MRD będącej w synergii z inną linią, bo każda taka linia zamiast jechać prosto Kasprzaka, będzie miała wydłużony przejazd przez Kolejową właśnie. Chyba wychodzi na to, że trzeba stworzyć połącznie PKP Kasprzaka - Pl. Zawiszy.
Bardziej myślałem o szukaniu synergii w drugą stronę, to jest linii która jedzie gdzieś dalej za MRD i łączy unikalne połączenie bezpośrednie z funkcją dowozówki. To ciężka sprawa, bo w najbardziej logicznym kierunku północno-wschodnim nie bardzo są wolne końcówki linii, które można byłoby bezboleśnie wykorzystać, a najbardziej ciekawą kandydaturą wydaje się być 27 :term:, ale być może faktycznie połączenie na zgrubszej osi Tunelowa - MRD - Stare Miasto byłoby w miarę atrakcyjne (i przy okazji pozwoliło udupić wydłużone 178)? Gdzie jest 227, kiedy jest potrzebne? :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4104
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 cze 2023, 17:43

Dowóz do metra ciągu równoległego znajdującego się w stosunkowo bliskiej odległości do stacji nie przynosi zazwyczaj zadowalającej liczby pasażerów, co ładnie pokazuje przykład Kazimierzowskiej.

Jelcz4755
Posty: 136
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 30 cze 2023, 17:58

fik pisze:
30 cze 2023, 17:38
yślałem o szukaniu synergii w drugą stronę, to jest linii która jedzie gdzieś dalej za MRD i łączy unikalne połączenie bezpośrednie z funkcją dowozówki. To ciężka sprawa, bo w najbardziej logicznym kierunku północno-wschodnim nie bardzo są wolne końcówki linii, które można byłoby bezboleśnie wykorzystać, a najbardziej ciekawą kandydaturą wydaje się być 27 :term:, ale być może faktycznie połączenie na zgrubszej osi Tunelowa - MRD - Stare Miasto byłoby w miarę atrakcyjne (i przy okazji pozwoliło udupić wydłużone 178)? Gdzie jest 227, kiedy jest potrzebne? :term:
Oj, to ja myślałem, że raczej będziemy dążyć do wycofania autobusów znad metra. Nie uważasz, że to trochę szukanie na siłę? Dojazd na wschód od Towarowej co do zasady ma chyba zapewnić M2 + częste autobusy na ciągach N-S.

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 cze 2023, 18:15

Kiedyś był plan uruchomienia linii z Ursusa przez Odwołany, Gniewkowską i Ordona. O ile połączenie z Ursusem wypadło z planu, to chyba mieli wprowadzić po remoncie obsługę Ordona. Może stamtąd zacząć? Z Kolejowej jest tylko skręt w prawo. Żeby dojechać do MRD, to chyba zawrotka byłaby możliwa tylko na pl. Zawiszy.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 cze 2023, 18:19

Jelcz4755 pisze:
30 cze 2023, 17:22
Tylko, że z rejonu Kolejowej nie da się zrobić sensownej dowozówki do MRD będącej w synergii z inną linią, bo każda taka linia zamiast jechać prosto Kasprzaka, będzie miała wydłużony przejazd przez Kolejową właśnie. Chyba wychodzi na to, że trzeba stworzyć połącznie PKP Kasprzaka - Pl. Zawiszy.
I żadnej normalnej pętli? To nie ma szans, szczególnie, jak się przykorkuje w szczycie.
Jelcz4755 pisze:
30 cze 2023, 17:22
EDIT: jedyne, co mogłoby się obronić, to dowozówka z Woli/Bemowa do Zachodniej Tunelowej, ale wymagałoby podjazdu kieszeniowego i konkurencyjnej częstotliwości do autobusów z Prymasa. Raczej zapełnienie tylko w godzinach szczytu.
Konkurować z 523? Nie widzę tego ;)
Autobus Czerwon pisze:
30 cze 2023, 17:43
Dowóz do metra ciągu równoległego znajdującego się w stosunkowo bliskiej odległości do stacji nie przynosi zazwyczaj zadowalającej liczby pasażerów, co ładnie pokazuje przykład Kazimierzowskiej.
Lepiej bym tego nie ujął. Co zresztą pokazuje przypadek Jana Kazimierza.
Georg pisze:
30 cze 2023, 18:15
O ile połączenie z Ursusem wypadło z planu, to chyba mieli wprowadzić po remoncie obsługę Ordona. Może stamtąd zacząć? Z Kolejowej jest tylko skręt w prawo. Żeby dojechać do MRD, to chyba zawrotka byłaby możliwa tylko na pl. Zawiszy.
Bliska Wola raczej pielgrzymuje do Kasprzaka, Ordona jest wiecznie w korku, plus tam za wiele nie ma (bo między Ordona a Prymasa to i tak ciąży do Prymasa). Jak zabudowane zostaną tereny komisu i dawnego Spedpolu, to może prędzej.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mb112
Posty: 968
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 30 cze 2023, 19:35

Ja chciałem dodać jeszcze, że zaletą linii na Kolejowej byłby też alternatywny dojazd do biurowców pomiędzy Alejami a linią kolejową - poprzez kładkę nad Główną, musiałyby być przystanki przy wejściu na kładkę, ale to oczywiste.
I zastanawiam się czy nie miałoby sens gdyby to było właśnie to 254 z Bemowa, które wcześniej proponowałem i nawet myślałem nad mniej więcej jakąś taką trasą:
STARE BEMOWO - Kaliskiego - Pełczyńskiego - Powstańców - Górczewska - Redutowa - Kasprzaka - Bema - Kolejowa - Towarowa - Koszykowa - Piękna - Myśliwiecka - Rozbrat - TORWAR
oczywiście ma to trochę wad:
- dość długa trasa i trochę możliwych zakorkowanych odcinków (szczególnie Towarowa, Koszykowa, Piękna), w sumie nie byłoby to dużo krótsze niż obecne 167,
- omijanie bliższych centrum stacji M2 i Zachodniego (po podjazd do Tunelowej to chyba przegięcie, skoro byłyby przystanki przy kładce na Kolejowej,
- brak styku z M1,
ale co do zalet - można by moim zdaniem zrobić porządek z innymi liniami - tylko wiadomo, że politycznie byłoby to obecnie ciężkie, w szczególności:
- wywalenie 171, bo będzie linia z Bemowa na Torwar,
- wywalenie 159, w zamian można przedłużyć 117 do Blue City, na Siekierkach dać do czasu budowy tramwaju jakieś 368 wzmacniające 168 z Małych Siekierek do Pola Mokotowskiego albo Politechniki, na Gołkowskiej nie rozumiem dlaczego 162 nie wystarczy,
- skrócenie 167 do odcinka Siekierki - Szczęśliwice (najlepiej przez Białobrzeską żeby wywalić przy okazji 521),
- ominięcie przynajmniej korków na Prymasa, a dzięki kładce byłby alternatywny dość sprawny dojazd z Bemowa na Ochotę,

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 cze 2023, 19:56

Nie bardzo rozumiem w jakim celu chcesz wydłużyć 117, skoro jest to jedna z nielicznych linii, którą w ZTM udało się naprawić (po latach bojów).
Nie rozumiem Twojego argumentu o 171. Przecież w ten sposób mogę powiedzieć, że chcę zlikwidować 116, bo z Chomiczówki na Wilanów jest 180.
Moim zdaniem to 254 powinno dojechać gdzieś dalej niż na Torwar. Chociaż do Chełmskiej. Pomijając fakt, że Torwar jest tak często nieprzejezdny, że jako pętla powinien być już dawno zlikwidowany.
Jakim taborem miałoby być obsługiwane to 254?

mb112
Posty: 968
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 30 cze 2023, 22:30

Nie upieram się, że to najlepszy z możliwych pomysłów.
117 niepotrzebnie utyka na zawrotkach na Emilce, to wydłużenie na zachód by się przydało, tym bardziej że nie jest jeszcze takie strasznie długie.
116 jest sensowne, a 171 nie.
254 może i do Chełmskiej lepiej faktycznie, można jeszcze 107 jakoś inaczej zagospodarować na Siekierkach też.
254 myślę że 12m i 10/15/20, w ogóle większość linii powinna mieć przynajmniej taką częstotliwość żeby miała sens.
Jakby przystosować do komunikacji Pełczyńskiego to 254 mogłoby tam być dowozówką naprzemian ze 149.

KM
Posty: 131
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 01 lip 2023, 11:00

Chciałbym jeszcze przypomnieć, że po zakończeniu przebudowy Dworca Zachodniego od Tunelowej będzie kilkuperonowa pętla autobusowa. Czy wciąż ma tam jeździć tylko 103?

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 lip 2023, 13:47

KM pisze:Chciałbym jeszcze przypomnieć, że po zakończeniu przebudowy Dworca Zachodniego od Tunelowej będzie kilkuperonowa pętla autobusowa. Czy wciąż ma tam jeździć tylko 103?
To chyba zależy, czy będzie coś, co stanie się naturalnym przedłużeniem tramwaju spod Zachodniego.
ŁK

primoż
Posty: 3764
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 01 lip 2023, 14:36

fik pisze:
30 cze 2023, 17:38
Gdzie jest 227, kiedy jest potrzebne? :term:
Weź ciszej z takimi pomysłami, bo jeszcze jakiś (bez)radny przeczyta to i od września ZTM skieruje wariantowe 500 do DWC w ostatnio modnym i ulubionym takcie co 30' i tyle będzie z usprawnienia komunikacji na Czystem :term:
Wolfchen pisze:
30 cze 2023, 18:19
Autobus Czerwon pisze:
30 cze 2023, 17:43
Dowóz do metra ciągu równoległego znajdującego się w stosunkowo bliskiej odległości do stacji nie przynosi zazwyczaj zadowalającej liczby pasażerów, co ładnie pokazuje przykład Kazimierzowskiej.
Lepiej bym tego nie ujął. Co zresztą pokazuje przypadek Jana Kazimierza.
Za to jest też ciąg Grzybowska - Królewska obsługiwany przez 106, które - ku mojemu zdumieniu - ma nawet nienajgorszą frekwencję. Idąc tym tokiem rozumowania też komunikacja tam powinna zostać zwinięta i powinno się powiedzieć ludziom, żeby sobie popierdalali do najbliższych stacji metra? :>
Wolfchen pisze:Bliska Wola raczej pielgrzymuje do Kasprzaka, Ordona jest wiecznie w korku, plus tam za wiele nie ma (bo między Ordona a Prymasa to i tak ciąży do Prymasa). Jak zabudowane zostaną tereny komisu i dawnego Spedpolu, to może prędzej.
Tam to zdaje się docelowo zbiorkom ma kursować nowo-Prądzyńskiego czy inną nowo-Jana Kazimierza co byłoby sensowne, bo stamtąd już dość daleko jest do Kasprzaka i Wolskiej. I chyba dość spore osiedle tam się planuje, bo kiedyś widziałem gdzieś nawet plany poprowadzenia tam trasy tramwajowej :-k
Łukasz pisze:
01 lip 2023, 13:47
KM pisze:Chciałbym jeszcze przypomnieć, że po zakończeniu przebudowy Dworca Zachodniego od Tunelowej będzie kilkuperonowa pętla autobusowa. Czy wciąż ma tam jeździć tylko 103?
To chyba zależy, czy będzie coś, co stanie się naturalnym przedłużeniem tramwaju spod Zachodniego.
Do momentu wybudowania tramwaju to prędzej dawne PKP Kasprzaka byłoby wartościowsze niż DWZ, ale i tam jest styczność z koleją.

Hm, pomyślałem sobie, że taka linia autobusowa mogłaby jechać przedłużeniem Prądzyńskiego na zachód od Bema do nowych osiedli za Ordona, tylko na budowę nowo-Prądzyńskiego się nie zapowiada. Gdzie jest w tym mieście uwielbienie dla samochodozy w postaci budowy nowych dróg, kiedy jest potrzebne? :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

BrdzJkb
Posty: 199
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 01 lip 2023, 15:02

Jelcz4755 pisze:
30 cze 2023, 17:22
Tylko, że z rejonu Kolejowej nie da się zrobić sensownej dowozówki do MRD będącej w synergii z inną linią, bo każda taka linia zamiast jechać prosto Kasprzaka, będzie miała wydłużony przejazd przez Kolejową właśnie. Chyba wychodzi na to, że trzeba stworzyć połącznie PKP Kasprzaka - Pl. Zawiszy.
Jak się szuka synergii na zachodzie to na pewno.

Natomiast jazda do Pl. Zawiszy to ten same case co z metrem. Szybciej tam na nogach będzie dojść w szczycie.
fik pisze:
30 cze 2023, 17:38
Bardziej myślałem o szukaniu synergii w drugą stronę, to jest linii która jedzie gdzieś dalej za MRD i łączy unikalne połączenie bezpośrednie z funkcją dowozówki. To ciężka sprawa, bo w najbardziej logicznym kierunku północno-wschodnim nie bardzo są wolne końcówki linii, które można byłoby bezboleśnie wykorzystać, a najbardziej ciekawą kandydaturą wydaje się być 27 :term:, ale być może faktycznie połączenie na zgrubszej osi Tunelowa - MRD - Stare Miasto byłoby w miarę atrakcyjne (i przy okazji pozwoliło udupić wydłużone 178)? Gdzie jest 227, kiedy jest potrzebne? :term:
No dlatego w miarę naturalnym kandydatem wydaje mi się 107 pociągnięte od Nowolipki na południe. Ale robi sie tu juz trochę absurdalnie długa trasa z losowym rozkładem jazdy.

Jelcz4755
Posty: 136
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 01 lip 2023, 15:18

primoż pisze:
01 lip 2023, 14:36
Za to jest też ciąg Grzybowska - Królewska obsługiwany przez 106, które - ku mojemu zdumieniu - ma nawet nienajgorszą frekwencję. Idąc tym tokiem rozumowania też komunikacja tam powinna zostać zwinięta i powinno się powiedzieć ludziom, żeby sobie popierdalali do najbliższych stacji metra? :>
Mam wrażenie, że 106 to linia, które zapewnia całkiem unikalne połączenia w relacji W-Z. Rola dowozu do metra jest tylko na końcowych odcinkach trasy, przez resztę dużym plusem są skrzyżowania z częstymi tramwajami N-S. Swoją drogą, gdyby podbić takt do 10' w DP, to 106 by zyskała jeszcze więcej pasażerów.

Autobus Czerwon
Posty: 4104
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 lip 2023, 15:42

Dokładnie, 106 nie jest dowozówką do metra sensu stricte. Po prostu zapewnia unikalne relacje i bezpośredni dowóz do niektórych celów podróży (Hala Mirowska, UW, BUW).

primoż
Posty: 3764
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 01 lip 2023, 15:57

BrdzJkb pisze:
01 lip 2023, 15:02
No dlatego w miarę naturalnym kandydatem wydaje mi się 107 pociągnięte od Nowolipki na południe. Ale robi sie tu juz trochę absurdalnie długa trasa z losowym rozkładem jazdy.
Tylko że relacja Kolejowa - Muranów byłaby na tyle specyficzna, że nie sądzę, żeby było dużo amatorów jazdy. Do tego do Śródmieścia jazda tym wynalazkiem byłaby na około, więc byłaby to linia pracująca wybitnie odcinkowo. Na dodatek byłby to zwykły dubel tramwajów na Towarowej i Okopowej.
Jelcz4755 pisze:
01 lip 2023, 15:18
Mam wrażenie, że 106 to linia, które zapewnia całkiem unikalne połączenia w relacji W-Z. Rola dowozu do metra jest tylko na końcowych odcinkach trasy, przez resztę dużym plusem są skrzyżowania z częstymi tramwajami N-S. Swoją drogą, gdyby podbić takt do 10' w DP, to 106 by zyskała jeszcze więcej pasażerów.
Z tą unikalnością to bym dyskutował, bo zapewnia dosyć podobne relacje jak M2. Przy Grzybowskiej jest sporo biurowców i też swoje dodaje to, że Browary Warszawskie tętnią mocno życiem. Nie należy też zapominać, że następnym ciągiem W-Z jest al. Solidarności wbrew pozorom dość oddalona od Grzybowskiej.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ