Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 01 lip 2023, 16:54

Przeszedłem się dzisiaj Ordona. I trochę się rozczarowałem. Myślałem, że wymiana kostki na asfalt będzie na całej długości ulicy, a nie tylko kawałek za Odolanką. Przy budowie tramwaju jest takie zamieszanie, że autobus na Ordona nie ma sensu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lip 2023, 21:58

106 to podobny przypadek co 157. Na wyizolowanym ciągu sąsiednim do szyny z lewej i prawej ale przez intensywnie zagospodarowany teren udało się stworzyć atrakcyjne połączenie do obsługi potoków lokalnych i średniodystansowych. W czym wydatną rolę pełni całkiem niezła częstotliwość. Nie należy tego psuć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lip 2023, 22:17

157 przynajmniej niektóre przystanki ma poza bezpośrednią strefą oddziaływania metra, 106 też by się to przydało mimo wszystko.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3743
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 01 lip 2023, 22:24

pawcio pisze:
01 lip 2023, 21:58
106 to podobny przypadek co 157. Na wyizolowanym ciągu sąsiednim do szyny z lewej i prawej ale przez intensywnie zagospodarowany teren udało się stworzyć atrakcyjne połączenie do obsługi potoków lokalnych i średniodystansowych. W czym wydatną rolę pełni całkiem niezła częstotliwość. Nie należy tego psuć.
Siłą 157 na Żelaznej i Smoczej jest też to, że w większości zapewnia relacje nie dublujące się z liniami tramwajowymi z Okopowej/Towarowej i alei Jana Pawła II, no może poza 1, ale różnią się nieco obszarem obsługi. Dobrze by było, żeby przykłady 157 na Żelaznej (może poza regularnością jego :term: ) i w mniejszym stopniu 106 na Grzybowskiej były wyznacznikiem jak ukształtować komunikację na Kolejowej. Chociaż należy uczciwie przyznać, że zabudowa przy niej jest tylko po jednej stronie, co też determinowałoby ilość chętnych do skorzystania z takiego połączenia. Z drugiej strony, po wydłużeniu Prądzyńskiego na zachód, to może już wyjść taki ciąg nie w kij dmuchał.
fik pisze:
01 lip 2023, 22:17
(...)106 też by się to przydało mimo wszystko.
Tylko żeby to lepsze nie było wrogiem dobrego. 106 nie jest ideałem, ale względnie dobrze funkcjonuje. Wolałbym tego nie psuć.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 01 lip 2023, 23:07

Właśnie z racji spodziewanego popytu, nie bardzo sobie wyobrażam tworzenie dla okolic kolejowej jakiejś linii od podstaw. To raczej nie ten moment. Łatwiej, nie mówię że bezstratnie, jest wpleść okolice w coś istniejącego.
Była tu już mowa, czy może lekkie fantazjowanie o przedłużeniu Prądzyńskiego na zachód, mi tu się pojawia fantazja o przedłużeniu Kolejowej na wschód. :)
Chyba się właśnie zaczyna zabudowywanie kwartału Pańska - Miedziana - Srebrna - Towarowa i może trochę szkoda że nie ma pomysłu na umożliwienie przejazdu Kolejowa - Srebrna. Wydaje mi się że komunikacja w ciągu Kolejowa - Srebrna - Twarda/Złota mogła by też fajnie przybliżyć północne rubieże Dworca Zachodniego do miasta.
Obrazek

primoż
Posty: 3743
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 02 lip 2023, 0:28

Wiliam pisze:
01 lip 2023, 23:07
Właśnie z racji spodziewanego popytu, nie bardzo sobie wyobrażam tworzenie dla okolic kolejowej jakiejś linii od podstaw. To raczej nie ten moment. Łatwiej, nie mówię że bezstratnie, jest wpleść okolice w coś istniejącego.
To co napisałem w żaden sposób się z tym nie wyklucza. Tylko nie powinna być to linia typu alibibus puszczona, aby tylko była kreska na mapie.
Wiliam pisze:Była tu już mowa, czy może lekkie fantazjowanie o przedłużeniu Prądzyńskiego na zachód(...)
Przebicie Prądzyńskiego do Ordona jest zapisane w MPZP. Na razie nie ma MPZP dla terenów na zachód od Ordona, ale kiedyś coś było mówione lub pisanie o jakiejś ulicy będącej przedłużeniem nowego odcinka Prądzyńskiego tamże i to nawet z trasą tramwajową z racji planowanej w baaardzo dalekiej przyszłości zajezdni tramwajowej.
Wiliam pisze:Chyba się właśnie zaczyna zabudowywanie kwartału Pańska - Miedziana - Srebrna - Towarowa i może trochę szkoda że nie ma pomysłu na umożliwienie przejazdu Kolejowa - Srebrna. Wydaje mi się że komunikacja w ciągu Kolejowa - Srebrna - Twarda/Złota mogła by też fajnie przybliżyć północne rubieże Dworca Zachodniego do miasta.
Nie bardzo widzę, jakby miało to poprawić komunikację w tamtym miejscu. Środek kwartału Towarowa - Prosta - JPII - AlJ obsługuje 157, do tego stamtąd jest stosunkowo blisko do dwóch ciągów W-Z (Norblin i pl. Starynkiewicza), więc taka linia byłaby nieatrakcyjna i kanibalizowana przez linie z sąsiednich ciągów. Samo osiedle budowane w miejscu śp. Domu Słowa Polskiego i śp. Jupitera natomiast będzie w sile rażenia ronda Daszyńskiego, a szczególnie M2.

Wracając do Kolejowej: coraz milej patrzę na 159 puszczone tamże. Na trasie do Niebieskiego miasta jego wykorzystanie z czwórki 127/158/159/517 jest najsłabsze, a zasilenie relacji Reduta - DWC/Centrum powinno nastąpić np.: poprzez kursy skrócone na 127 lub 158 (i już tu się pomysł rozjechał ze względu na konieczność dołożenia brygad :term: ). Takie 159 dowoziłoby do pl. Zawiszy, gdzie jest przesiadka we wszystkie strony świata, do tego jedzie ciągiem nie szynowym - Koszykową. Pasuje też do wyciagnięcia na zachód, jak w następnej dekadzie powstanie nowy fragment Prądzyńskiego i 159 będzie mogło zjeść przy okazji 255 :P Z wad można wymienić to, iż rozkład 159 zawiera jakieś losowo wybrane cyfry w bębnie maszyny losującej, zamiast godzin odjazdów. Mam też problem z zachodnią końcówką: Tunelowa ma być większa, za to naturalne wydawałoby się dojechać już do PKP Wola (Kasprzaka), ale tam jest problem infrastrukturalny. Wymyśliłem w przypływie geniuszu lub - jak kto woli - głupoty, kryterium Kasprzaka - APT - Ordona - Kasprzaka z postojem z zatoce na PKP Wola (Wolska) 02 :twisted:

Dodam też obawę, że jak zobaczy 159 na Woli jakiś zryty beret to uzna, że to już rzut beretem na Koło, to potem wyjdą kursy Małe Siekierki - PKP Wol(sk)a/Tunelowa i EC Siekierki - Koło to już będą niezłe jaja :term:

Nie ukrywam też, że myślałem nad 504 i 191. To pierwsze \(lub coś podobnego) to bym wolał jednak widzieć na Towarowej jako dowóz do M2 z ZiW, a i sam Pomnik Lotnika niekoniecznie jest jakimś atrakcyjnym węzłem przesiadkowym z punktu widzenia Kolejowej. To drugie jak sobie wyobraziłem jego trasę, to złapałem się za głowę. W świecie spotyka się linie c-kształtne lub u-kształtne, ale chyba nie o takie coś chodzi jak 191 z mojego pomysłu. Generalnie wysłanie czegoś z tej dwójki spowodowałoby, że taki wynalazek pracowałby wybitnie odcinkowo i byłaby synergia potoków na miarę tej z wakacyjnego romansu 517 ze 109, a niekoniecznie o takie łączenie potoków nam chodziło :term:

Do tego pomysł ze 191 powoduje, że zaraz ktoś tu po mnie pojedzie jak po łysej kobyle :keke:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Gdynianin
Posty: 637
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 02 lip 2023, 6:09

primoż pisze:
02 lip 2023, 0:28
Na trasie do Niebieskiego miasta jego wykorzystanie z czwórki 127/158/159/517 jest najsłabsze, a zasilenie relacji Reduta - DWC/Centrum powinno nastąpić np.: poprzez kursy skrócone na 127 lub 158 (i już tu się pomysł rozjechał ze względu na konieczność dołożenia brygad :term: ). Takie 159 dowoziłoby do pl. Zawiszy, gdzie jest przesiadka we wszystkie strony świata, do tego jedzie ciągiem nie szynowym - Koszykową. Pasuje też
159 jest gorsze, ponieważ nie obsługuje przesiadek na Beresteckiej (które wskutek istnienia 178 czy 191, a teraz i 208 są dla pasażera ciekawsze niż te przy Zachodnim).
Plus jednak to akurat jest zmienne przez rozkłady jazdy - w zależności co się komu skoordynuje na jednokierunkowych Jerozolimskich, to jeździ pełne lub puste. Na przykłąd obecnie w popołudniowym szczycie mamy takt 2-3-10. I tak na Białobrzeskiej na zachód:
127 - :00 :15 :30 :45
159 - :02 :17 :32 :47
158 - :05 :20 :35 :40
Nic więc dziwnego, że 159 czy 158 jeżdżą pustsze, skoro linia jadąca dalej zbiera pasażerów przed nimi =D>
P.S: 517 powinno wylądować w Alejach, omijając Starą Ochotę. Do obsługi tej relacji są tramwaje i 191.
primoż pisze:
02 lip 2023, 0:28
Mam też problem z zachodnią końcówką: Tunelowa ma być większa, za to naturalne wydawałoby się dojechać już do PKP Wola (Kasprzaka), ale tam jest problem infrastrukturalny. Wymyśliłem w przypływie geniuszu lub - jak kto woli - głupoty, kryterium Kasprzaka - APT - Ordona - Kasprzaka z postojem z zatoce na PKP Wola (Wolska) 02 :twisted:

Dodam też obawę, że jak zobaczy 159 na Woli jakiś zryty beret to uzna, że to już rzut beretem na Koło, to potem wyjdą kursy Małe Siekierki - PKP Wol(sk)a/Tunelowa i EC Siekierki - Koło to już będą niezłe jaja :term:
Tunelowa po otwarciu Zachodniego wydaje się naturalnym kierunkiem. W przeciwieństwie do pomysłów z Ordona, obsługa Zachodniego pomoże zamknąć temat obsługi liniami typu 159 rejonów dalszej Woli.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 02 lip 2023, 13:19

primoż pisze:
02 lip 2023, 0:28
Wiliam pisze:Chyba się właśnie zaczyna zabudowywanie kwartału Pańska - Miedziana - Srebrna - Towarowa i może trochę szkoda że nie ma pomysłu na umożliwienie przejazdu Kolejowa - Srebrna. Wydaje mi się że komunikacja w ciągu Kolejowa - Srebrna - Twarda/Złota mogła by też fajnie przybliżyć północne rubieże Dworca Zachodniego do miasta.
Nie bardzo widzę, jakby miało to poprawić komunikację w tamtym miejscu. Środek kwartału Towarowa - Prosta - JPII - AlJ obsługuje 157, do tego stamtąd jest stosunkowo blisko do dwóch ciągów W-Z (Norblin i pl. Starynkiewicza), więc taka linia byłaby nieatrakcyjna i kanibalizowana przez linie z sąsiednich ciągów. Samo osiedle budowane w miejscu śp. Domu Słowa Polskiego i śp. Jupitera natomiast będzie w sile rażenia ronda Daszyńskiego, a szczególnie M2.
157 obsługuje ten kwartał w relacji północ-południe. Zdaje sobie sprawę z ciążenia do innych ciągów, więc nie sugeruję tutaj że potrzeba specjalnie tworzyć połączenie dla tej części miasta. Nie mniej będzie tam się to jeszcze dogęszczać, a strefy dojścia rzędu >500m w gęstej zabudowie, to nie wydaje mi się bardzo atrakcyjna oferta. Także szukam tu tej synergii :)
Obrazek

primoż
Posty: 3743
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 02 lip 2023, 19:20

Gdynianin pisze:
02 lip 2023, 6:09
159 jest gorsze, ponieważ nie obsługuje przesiadek na Beresteckiej (które wskutek istnienia 178 czy 191, a teraz i 208 są dla pasażera ciekawsze niż te przy Zachodnim).
Przede wszystkim 159 jest gorsze, gdyż:

a) nie dowozi pasażerów do DWC, w zamian dowożąc do ZP Koszykowa, więc jest nieatrakcyjne dla osób chcących przesiąść się do 17/33 :arrow: północ; analogiczny przykład jest z centrum;

a co najważniejsze i to jest sporą bolączką tej linii jadąc od zachodu:

b) w ZP Plac Zawiszy zatrzymuje się gdzieś w wypizdowie, znaczy się na Koszykowej co z punktu pasażerów chcących się przesiąść do tramwajów i pozostałych linii autobusowych jest niedogodne z racji pokonywania kuriozalnie dużych dystansów jak na węzeł przesiadkowy do pozostałych linii z wyjątkiem autobusów :arrow: ZiW.
Gdynianin pisze:P.S: 517 powinno wylądować w Alejach, omijając Starą Ochotę. Do obsługi tej relacji są tramwaje i 191.
Tutaj mam poważne wątpliwości, bo 517 będzie jeszcze bardziej dublowało kolej, a to ona powinna być podstawowym środkiem łączącym Ursus i stołeczną Italię ze Śródmieściem, jak też 191 i tym bardziej tramwaj nie łączą Niedźwiadka z Ochotą. Mam wrażenie, że 517 zapewnia też jakieś lokalne połączenia, czego siłą rzeczy nie robi pociąg :-k
Gdynianin pisze:Tunelowa po otwarciu Zachodniego wydaje się naturalnym kierunkiem. W przeciwieństwie do pomysłów z Ordona, obsługa Zachodniego pomoże zamknąć temat obsługi liniami typu 159 rejonów dalszej Woli.
Jednak mam odczucie, że 159 czy jakakolwiek linia na Kolejowej powinna jechać dalej na zachód, bo kończenie na Tunelowej spowoduje problem z frekwencją. Ponadto byłoby też powiązanie tego rejonu z kierunkiem zachodnim.
Wiliam pisze:
02 lip 2023, 13:19
Nie mniej będzie tam się to jeszcze dogęszczać, a strefy dojścia rzędu >500m w gęstej zabudowie, to nie wydaje mi się bardzo atrakcyjna oferta. Także szukam tu tej synergii :)
Wątpię, że ją tutaj znajdziesz. Do centrum niektórzy stąd już na piechotę chodzą. Twój pomysł przypomina mi stare 150 :)

(Niepoważnie: może tak zburzyć tego socrealistycznego klocka, odbudować przedwojenne kamienice wraz z siatką ulic i puścić autobus od Towarowej przez Srebrną, Twardą i Złotą do Marszałkowskiej? Zawsze to dodatkowe paręnaście tysięcy mieszkańców i potencjalni pasażerowie :term:)
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 02 lip 2023, 21:29

194 można by przedłużyć lub załatwić to kursami skróconymi 178.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

primoż
Posty: 3743
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 02 lip 2023, 21:32

To jest bardziej szalone niż wysłać 191 lub 504 na Kolejową.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lip 2023, 22:51

Tam powinno coś w kółko jeździć, jak 208.
ŁK

Jelcz4755
Posty: 131
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 02 lip 2023, 22:58

Nie zgodzę się. Linia okrężna nie będzie wtedy spełniać fukncji dowozu z PKP Kasprzaka.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lip 2023, 23:20

Jelcz4755 pisze:Nie zgodzę się. Linia okrężna nie będzie wtedy spełniać fukncji dowozu z PKP Kasprzaka.
Docelowo tam ma być tramwaj, z którego będzie można się przesiąść. Robienie częstej linii wzdłuż nowo wybudowanego tramwaju raczej nie przejdzie.
ŁK

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 03 lip 2023, 1:03

primoż pisze:
02 lip 2023, 21:32
To jest bardziej szalone niż wysłać 191 lub 504 na Kolejową.
191 lub 504 nie masz szans, przez to że wiadukt nad koleją i WKD musi być wyremontowany.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

ODPOWIEDZ