Czasy przejazdu - 2022–2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

reserved
Posty: 14614
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 20 lip 2023, 20:31

fik pisze:
20 lip 2023, 14:24
Jak kurs podstawowy się opóźnia o tyle, że wchodzi w rozkład wariantowego, to (co do zasady) powinien jechać wariantem.
Czyli jeśli np. 112 jedzie z Marek kursem pełnym na Karolin ale w trakcie kursu złapie 15 minut opóźnienia i będzie jechał w porze kursu skróconego do Nowego Bemowa to kierowca ma skończyć na Nowym Bemowie? :D Oryginalny pomysł, nie powiem.

Jurand
Posty: 1080
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 20 lip 2023, 21:07

reserved pisze:
20 lip 2023, 20:31
fik pisze:
20 lip 2023, 14:24
Jak kurs podstawowy się opóźnia o tyle, że wchodzi w rozkład wariantowego, to (co do zasady) powinien jechać wariantem.
Czyli jeśli np. 112 jedzie z Marek kursem pełnym na Karolin ale w trakcie kursu złapie 15 minut opóźnienia i będzie jechał w porze kursu skróconego do Nowego Bemowa to kierowca ma skończyć na Nowym Bemowie? :D Oryginalny pomysł, nie powiem.
Ha ha :lol:
Dobre
Mocne
trzeba to wprowadzić =D>

Łukasz
Posty: 10602
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 lip 2023, 21:09

reserved pisze:
fik pisze:
20 lip 2023, 14:24
Jak kurs podstawowy się opóźnia o tyle, że wchodzi w rozkład wariantowego, to (co do zasady) powinien jechać wariantem.
Czyli jeśli np. 112 jedzie z Marek kursem pełnym na Karolin ale w trakcie kursu złapie 15 minut opóźnienia i będzie jechał w porze kursu skróconego do Nowego Bemowa to kierowca ma skończyć na Nowym Bemowie? :D Oryginalny pomysł, nie powiem.
Idealny żeby każdy kurs wydłużony opóźniać o częstotliwość :)
ŁK

Georg
Posty: 5982
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 lip 2023, 7:46

fik pisze:
20 lip 2023, 14:24

Jak kurs podstawowy się opóźnia o tyle, że wchodzi w rozkład wariantowego, to (co do zasady) powinien jechać wariantem.
Nie rozumiem jak to ma działać? Jeśli pojadę kursem, który powinien być tylko do Bemowa dalej to w drugą stronę kolejny kurs będzie jeszcze bardziej opóźniony.
Może takie coś miałoby zastosowanie w drugą stronę. Czyli jadę spóźniony w kierunku Karolina, więc zawracam na Bemowie, żeby półkurs w drugą stronę odbyć o czasie. Ale wtedy wszystko musiałoby być wg. dyspozycji NR. A przy częstych utrudnieniach na S8 poza wakacjami to prawie codzienność.

mb112
Posty: 967
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 lip 2023, 10:52

Georg pisze:
21 lip 2023, 7:46
fik pisze:
20 lip 2023, 14:24

Jak kurs podstawowy się opóźnia o tyle, że wchodzi w rozkład wariantowego, to (co do zasady) powinien jechać wariantem.
Nie rozumiem jak to ma działać? Jeśli pojadę kursem, który powinien być tylko do Bemowa dalej to w drugą stronę kolejny kurs będzie jeszcze bardziej opóźniony.
Może takie coś miałoby zastosowanie w drugą stronę. Czyli jadę spóźniony w kierunku Karolina, więc zawracam na Bemowie, żeby półkurs w drugą stronę odbyć o czasie. Ale wtedy wszystko musiałoby być wg. dyspozycji NR. A przy częstych utrudnieniach na S8 poza wakacjami to prawie codzienność.
No i sami widzicie do jakich to absurdów prowadzi. Ludzie bardziej ogarną komunikat 'nie jadę na Karolin bo to jest inna linia' niż 'nie jadę na Karolin bo to jest kurs skrócony'.
ashir pisze:
20 lip 2023, 16:43
Przecież radni się nie zgodzili na 312, 371, 390...
I właśnie te wszystkie głupoty są dzięki słuchaniu się radnych.

primoż
Posty: 3757
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 lip 2023, 16:23

ZielonyJamnik pisze:
20 lip 2023, 15:36
Nie umieją czytać krańców to i dopisków nie będą czytać. Jedyne co to zmiana numeracji
A jak komuś pomyli się numerek i wsiądzie do nieodpowiedniego autobusu lub tramwaju, to co wtedy? :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 699
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 21 lip 2023, 16:30

To rzadkość, ale jeśli nawet ktoś wsiadał, to nigdy mi się wtedy nie przydarzyło, że ktoś do mnie przyszedł, że mam zły numer wbity.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

primoż
Posty: 3757
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 lip 2023, 16:53

Jezu, nie chodzi mi, że możesz mieć zły numer wbity wyświetlacz, tylko o to, że jak karolińskie 112 dostanie numer 312, to równie dobrze pasażer może się pomylić, wsiąść do 112 zamiast do 312, bo zmyli go podobieństwo numerów i na Nowym Bemowie przyjść z pretensjami do kierowcy czemu nie jedzie dalej.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lip 2023, 17:11

Dodajmy, że robienie burdelu i mnożenie sztucznych bytów prowadzi do znacznie gorszego typu pomyłki, to jest pasażerów, którzy zostają na przystankach, bo nie zorientowali się, że takie hipotetyczne 312 też im pasuje. Pasażer, który omyłkowo wsiadł w kurs skrócony, traci dokładnie 0 minut, pasażer, który omyłkowo nie wsiadł w kurs wydłużony, traci tych minut sporo więcej. Dlatego więc, jeśli ogromna większości pasażerów ze wspólnego odcinka pasują oba typy kursów, należy je komasować, a dzielić dopiero, gdy funkcje, a co za tym idzie i grupa docelowa, są znacząco odmienne. Z tego samego powodu kursy skrócone są silniejszą przesłanką do komasacji od kursów wariantowych (co nie znaczy, że tychże nie powinno się też w uzasadnionych przypadkach łączyć, pierwsze w kolejce jest 705+735).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3757
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 lip 2023, 17:20

fik pisze:
21 lip 2023, 17:11
Dodajmy, że robienie burdelu i mnożenie sztucznych bytów prowadzi do znacznie gorszego typu pomyłki, to jest pasażerów, którzy zostają na przystankach, bo nie zorientowali się, że takie hipotetyczne 312 też im pasuje.
To ja jeszcze dodam, że to prowadzi do sztucznego zawyżenia frekwencji w tej krótszej linii, a w skrajnych przypadkach może prowadzić też do potrzeby wzrostu częstotliwości takiego połączenia pomimo istniejącego równoległe hipotetycznego 312 i w konsekwencji nowa, kolejna tarczka może prowadzić do niegospodarnego korzystania z zasobów taborowych.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

SU89
Posty: 420
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 21 lip 2023, 17:24

Swoją rolę spełniłyby też po części zapowiedzi np. "ten autobus jedzie w kierunku Znana. Dogodna przesiadka do autobusu w kierunku Bemowa na przystanku Park Moczydło". Ale niedasię, system tego nie ogarnie, i tak by tego nikt nie słuchał, przecież jest dobrze tak jak jest...

Łukasz
Posty: 10602
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lip 2023, 17:28

SU89 pisze:Swoją rolę spełniłyby też po części zapowiedzi np. "ten autobus jedzie w kierunku Znana.
Taaa, i tutorial na jutubie.
ŁK

Georg
Posty: 5982
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 lip 2023, 17:46

Przecież ludzie są teraz głusi i przeważnie mają słuchawki w uszach. Żeby nie było pomyłek to na przedostatnim wspólnym przystanku musiałbyś do każdego podchodzić i mówić, gdzie jedzie tramwaj/autobus.

primoż
Posty: 3757
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 lip 2023, 17:52

Albo trzasnąć łopatą w łeb :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Georg
Posty: 5982
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 lip 2023, 18:02

primoż pisze:
21 lip 2023, 17:52
Albo trzasnąć łopatą w łeb :term:
Nie wiem czy nie wyszłoby więcej niż za bilet. Chyba że łopata z rączką metalową hartowaną, bo drewniane to zaraz by pękły. A metalowa może wytrzyma chociaż jeden dzień wożenia opornych pasażerów.

Zablokowany