Czasy przejazdu - 2022–2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

marcelek
Posty: 21
Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34

Post autor: marcelek » 23 lip 2023, 0:42

Paweł D. pisze:
22 lip 2023, 20:54
Jako pasażer mam prawo oczekiwać prawidłowego oznakowania taboru.
Jako pasażer masz prawo oczekiwać na tramwaj. Jak będziesz głównym dowodzącym Warszawy lub chociaż dyrektorem ZTM to możesz wymagać dowolnego oznakowania kursów skróconych nawet w kwiatki

primoż
Posty: 3757
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 23 lip 2023, 0:46

Skoro Organizator wprowadził kursy wariantowe to pasażer ma prawo oczekiwać, że będą one konsekwentnie oznaczone inaczej niż kurs standardowy, tak jak to jest w przypadku trasy zmienionej, zjazdowej etc.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

marcelek
Posty: 21
Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34

Post autor: marcelek » 23 lip 2023, 0:59

Takie oznakowanie jest czy na pojeździe i w rozkładzie. Osobnym tematem jest sprawność wyświetlaczy i oczu pędzących w amoku pasażerów którzy widzą co chcą widzieć

primoż
Posty: 3757
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 23 lip 2023, 1:05

Kiedy właśnie chodzi o to, że w tramwajach od jakiegoś czasu zniknęły w ogóle dopiski o kursach skróconych...
Nie zawsze poważne opinie :wink:

marcelek
Posty: 21
Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34

Post autor: marcelek » 23 lip 2023, 1:14

primoż pisze:
23 lip 2023, 1:05
Kiedy właśnie chodzi o to, że w tramwajach od jakiegoś czasu zniknęły w ogóle dopiski o kursach skróconych...
Nie jestem pasażerem tramwajów ale zza kierownicy autobusu wydaje mi się że widziałem kurs skrócony i to wielokrotnie

primoż
Posty: 3757
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 23 lip 2023, 1:21

Bo to do niedawna był standard. Od kilku miesięcy nie ma dopisków i 33 skrócone do Piasków ma na wyświetlaczu samą linię oraz kraniec. Tak samo z 17 skrócone do :mewa: Marymont lub Tarchomina Kościelnego czy 1 do Naruciaka. A przynajmniej ja często tak widuję na JPII lub Towarowej.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

marcelek
Posty: 21
Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34

Post autor: marcelek » 23 lip 2023, 1:30

Muszę zwrócić uwagę na te tramwaje ale autobusy są usprawiedliwione ;)

Paweł D.
Posty: 5277
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 lip 2023, 8:04

marcelek pisze:
23 lip 2023, 0:42
Jako pasażer masz prawo oczekiwać na tramwaj. Jak będziesz głównym dowodzącym Warszawy lub chociaż dyrektorem ZTM to możesz wymagać dowolnego oznakowania kursów skróconych nawet w kwiatki
Pracujesz w ZTM czy TW? Jako podatnik i płacący za przejazd ma prawo wymagać prawidłowego oznakowania kursów. Cieszę się, że w swoim myśleniu zostałeś przez innych sprowadzony na ziemię. Bo te kursy wcześniej były oznaczone prawidłowo.
I nie wracajmy do czasów słusznie minionych, kiedy to pasażer miał potulnie czekać na przystanku aż kiedyś coś przyjedzie. Komuna odeszła, czas zmienić podejście.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 lip 2023, 9:23

primoż pisze:
23 lip 2023, 1:21
Bo to do niedawna był standard. Od kilku miesięcy nie ma dopisków i 33 skrócone do Piasków ma na wyświetlaczu samą linię oraz kraniec. Tak samo z 17 skrócone do :mewa: Marymont lub Tarchomina Kościelnego czy 1 do Naruciaka. A przynajmniej ja często tak widuję na JPII lub Towarowej.
Ale na 1 do Namysłowskiej nie zniknęły ( przynajmniej ja widziałem). Motorniczy może zawsze ustawić kurs skrócony ręcznie w Swingach a że nikomu się nie chce i nikt tego nie wymaga.... Ktoś najwyraźniej uznał, że komunikat "Przystanek końcowy. Prosimy o opuszczenie pojazdu" na końcu trasy wystarczy zagapionym pasażerom.

Łukasz
Posty: 10602
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 lip 2023, 9:25

A może jednak te literki dopisać do numerów?
ŁK

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4885
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 23 lip 2023, 10:35

fraktal pisze:
23 lip 2023, 9:23
primoż pisze:
23 lip 2023, 1:21
Bo to do niedawna był standard. Od kilku miesięcy nie ma dopisków i 33 skrócone do Piasków ma na wyświetlaczu samą linię oraz kraniec. Tak samo z 17 skrócone do :mewa: Marymont lub Tarchomina Kościelnego czy 1 do Naruciaka. A przynajmniej ja często tak widuję na JPII lub Towarowej.
Ale na 1 do Namysłowskiej nie zniknęły ( przynajmniej ja widziałem).
Problem występuje na liniach, które mają stałe kursy skrócone a nie tymczasowe.
Problem jest z liniami: 1 do Narutowicza, 2 do Tarchomina (tylko wybrane kursy), 9 na Wiatraczną, 17 do Marymontu i Tarchomina, 33 do Piasek (przy standardowej trasie na Młociny, wyłącznie wybrane kursy)
31 nie biorę pod uwagę bo teoretycznie do Wierzbna to trasa podstawowa a Dworkowa to trasa wydłużona. No i tu zaraz problem się skończy po otwarciu Puławskiej.
Za to na liniach, które mają tymczasowo trasę skróconą (1 w innej relacji niż Plac Narutowicza, 3, 4, 23, 26, 35) lub tylko wybrane kursy (linia 7) problem nie występuje - tzn. zamiast dopisku KURS SKRÓCONY pojawia się dopisek TRASA SKRÓCONA. Niewielka różnica, ale dźwiękowo SWING już nie zapowiada na 5 przystanków przed końcem o ostatnim przystanku na trasie linii tak jakby to zrobił w przypadku KURSU SKRÓCONEGO. 33 też jest w gronie linii z tymczasowo skróconą trasą ale tu nie ma już żadnego dopisku. Brak zatem konsekwencji.
fraktal pisze:
23 lip 2023, 9:23
Motorniczy może zawsze ustawić kurs skrócony ręcznie w Swingach a że nikomu się nie chce i nikt tego nie wymaga....
Kiedyś tu na forum przy podobnej dyskusji przeczytałem, że motorniczy jest od prowadzenia tramwaju a nie zabawy na ekraniku i każdorazowym ustawianiu czegoś co powinno zmieniać się automatycznie. I ja się z tym zgadzam. Zresztą to nie jest dobre rozwiązanie bo nie w każdym pojeździe da się ustawić kurs skrócony zaznaczając ostatni przystanek na liście do wyboru.
A nawet tam gdzie jest to możliwe to nie jest dobre rozwiązanie bo to, że przykładowo dwóch motorniczych będzie ręcznie ustawiać a pozostałych 20 już nie spowoduje chaos. Bo jednego dnia pasażer trafi na prawidłowo oznaczony kurs skrócony a następnego dnia nie i nie będzie chciał wyjść albo i poleci wiązanka w stronę motorniczego, że źle wyświetla trasę. Mimo, że to automat robi za niego. To powinno zostać rozwiązane systemowo.
Gdzie leży problem - nie mi rozstrzygać, ale zapewne po stronie organizatora, który od blisko dwóch lat nie potrafi włączyć wyświetlania rozkładów linii 17 z dwóch peronów na Służewcu (a na linii 1 która odjeżdżała z dwóch peronów na Annopolu dało się) na swojej stronie wtp.waw.pl.
ObrazekObrazek

Paweł D.
Posty: 5277
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 lip 2023, 10:42

Są na forum jeszcze koledzy dziennikarze? Może wysmażyć jakiś artykuł i niech rzecznik się tłumaczy czemu autobusy potrafią mieć dopisek na kwadracie a tramwaje już nie. Najwyżej się dowiemy, że pasażer ma obowiązek być wcześniej na przystanku i mieć czas zobaczyć boczne/przednie wyświetlacze z krańcem.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 lip 2023, 10:48

Jakby jednak motorowi czasem ustawiali te kursy skrócone i jeden tramwaj by informował o kursie skróconym, a drugi nie, to pasażerowie napisaliby skargę. A skarga pisemna do ZTMu od zagubionego pasażeramoże rozwiązać problem. To jedyne skuteczne rozwiązanie według mnie.

SU89
Posty: 420
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 23 lip 2023, 10:53

To nie jest skuteczne rozwiązanie, bo oberwie szary motorniczy, dlaczego nie ustawił kursu skróconego. Mamy XXI wiek, to powinno dziać się automatycznie. No dobra, w sumie nie, to tylko Warszawa...

Paweł D.
Posty: 5277
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 lip 2023, 10:55

Napiszą że kwadraty pełnią rolę pomocniczą, a właściwy kraniec był ustawiony na bocznych oraz wewnętrznych wyświetlaczach.

Zablokowany