Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5355
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 sie 2023, 18:37

Zamiast 35 do Wilanowa powinno być 15. Trasa krótsza, a do Gdańskiego i Wilsona jest z Wilanowa 116, ale to właśnie dzięki krótszej trasie jest mniejsze prawdopodobieństwo zatrzymania gdzieś po drodze. Trasa na Żoliborzu dzielona jednyie z 6. A na Broniewskiego jest tego dużo więcej, już nie mówiąc o al. JPII.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 26 sie 2023, 19:14

14 wróci na historyczną trasę obowiązująca do 11 listopada 1973, 35 praktycznie prawie, że pokryje się z historycznym przebiegiem 36 z marymontu na sadybę. Linia tak kursowała również do czasu likwidacji trakcji do wilanowa czyli do 11 listopada 1973, no z tym, że wtedy tramwaje kursowały przez gagarina - czerniakowską i wiertniczą, teraz przez sobieskiego ale wracamy w sumie do historycznego układu. Co do autobusów powinny wypaść wszystkie czerwone z sobieskiego 501,519,522 do powsina w wybranach kursach zamiast 519 131 lub 180.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27521
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sie 2023, 19:28

180! Z drugiej strony wydłużyć do Wólki Węglowej i będzie zapewniony most ekologiczny z Kampinosu do Powsina. Przewóz guźców tylko w kagańcach.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Georg
Posty: 6205
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 sie 2023, 19:57

fik pisze:
26 sie 2023, 19:28
180! Z drugiej strony wydłużyć do Wólki Węglowej i będzie zapewniony most ekologiczny z Kampinosu do Powsina. Przewóz guźców tylko w kagańcach.
Przez Ciebie zlikwidowano Maraton Uśmiechu. Nie wytrzymał konkurencji.

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 26 sie 2023, 20:00

fik pisze:
26 sie 2023, 19:28
180! Z drugiej strony wydłużyć do Wólki Węglowej i będzie zapewniony most ekologiczny z Kampinosu do Powsina. Przewóz guźców tylko w kagańcach.
To dla ZTM nic trudnego. W końcu też kiedyś nikt sobie nie wyobrażał tego że 160 będzie krańcowac na Grodzisku. No ale co do powsina to raczej powinno być 131. W sposób bardziej naturalny zastąpi 519. Obie krańcówki się zgadzają.

Georg
Posty: 6205
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 sie 2023, 20:07

marko80 pisze:
26 sie 2023, 20:00
No ale co do powsina to raczej powinno być 131. W sposób bardziej naturalny zastąpi 519. Obie krańcówki się zgadzają.
To jakiś dogmat, że Powsin musi mieć bezpośrednio połączony z Centralnym?

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 26 sie 2023, 20:11

Georg pisze:
26 sie 2023, 20:07
marko80 pisze:
26 sie 2023, 20:00
No ale co do powsina to raczej powinno być 131. W sposób bardziej naturalny zastąpi 519. Obie krańcówki się zgadzają.
To jakiś dogmat, że Powsin musi mieć bezpośrednio połączony z Centralnym?
praktycznie zawsze miał bezpośrednie połączenie z centrum, począwszy od czasów 140, początkowo z placem unii lubelskiej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5355
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 sie 2023, 20:23

140 na Powsinku długo kończyło.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27521
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sie 2023, 20:48

A jak jeździło do Powsina, to tylko w weekendy, dopiero pod sam koniec istnienia wprowadzono kursowanie całotygodniowe. W Powsinie podstawą było 139/151 na Wilanowską.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 26 sie 2023, 20:54

Był też epizod z wydłużonym 130 do Powsina w weekendy na początku lat 2000.

pietia
Posty: 833
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 26 sie 2023, 21:15

400 z pl. Zamkowego też swego czasu było :D

ashir
Posty: 27813
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 sie 2023, 21:55

Był też epizod z 117 z Gocławia i 522 ze Znanej. ;-)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36768
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 sie 2023, 22:02

Wystarczy =;
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4040
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 26 sie 2023, 22:03

patryk148 pisze:
26 sie 2023, 9:31
Problem w tym, że ta 14 jest nikomu nie potrzebna na Sobieskiego.
14 skierowane na Sobieskiego ma przejąć część pasażerów ze 167 i 172. Pamiętam też plany, że docelowo ma jeździć z DWZ przez BW1920, Rostafińskich i Rakowiecką.
michael112 pisze:
26 sie 2023, 17:30
Można też "rozciąć" 23 na dwie części, np. 16: N.Bemowo => Branickiego i 23: Czynszowa => Branickiego. To przy okazji rozwiązuje rozważany wcześniej problem "gdzie wysłać linię z Wilanowa w Śródmieściu?
Co z 35?
marko80 pisze:
26 sie 2023, 19:14
14 wróci na historyczną trasę obowiązująca do 11 listopada 1973, 35 praktycznie prawie, że pokryje się z historycznym przebiegiem 36 z marymontu na sadybę. Linia tak kursowała również do czasu likwidacji trakcji do wilanowa czyli do 11 listopada 1973, no z tym, że wtedy tramwaje kursowały przez gagarina - czerniakowską i wiertniczą, teraz przez sobieskiego ale wracamy w sumie do historycznego układu.
Redaktorze @osa, witamy z powrotem na forum!

michael112
Posty: 2929
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 sie 2023, 22:07

marko80 pisze:
26 sie 2023, 19:14
14 wróci na historyczną trasę obowiązująca do 11 listopada 1973
No cóż, ta trasa nie była aż tak bardzo historyczna, 14 jeździła tam przez 6 lat, za to o wiele dłużej była na Puławskiej. 14 nawet nie jeździła do Wilanowa od początku istnienia tej trasy.
https://www.trasbus.com/liniatram14.htm
Na Wilanów jeździła w okresie 01.09.1967-11.11.1973.
Natomiast na Puławską:
1) 30.12.1956-31.08.1967
2) 30.12.1973-31.03.1992
3) 09.02.2008-26.08.2022
Łącznie było to prawie 44 lata, oczywiście nie licząc objazdów i zawieszeń, których na pewno było sporo po 2008 r., bo sam to pamiętam.
MImo wszystko, trudno mówić o powrocie na trasę historyczną gdy znika z odcinka gdzie była niemal 44 lata na rzecz odcinka gdzie była 6 lat. Pomijam już zupełnie fakt że "historyczny" to tutaj jest odcinek tylko do przystanku SPACEROWA.

ODPOWIEDZ