Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7608
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 sie 2023, 13:10

ZielonyJamnik pisze:
04 sie 2023, 23:20
I tak I nie. Większa konkurencja wymusiła by niższe ceny w przeciwieństwie do obecnego monopolu
Zdziwiłbyś się, tanio już było.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sie 2023, 13:59

Gros kosztów to pensje (kształtowane przez rynek szerszy, niż przewozy ZTM) i tabor (j.w.). Prywaciarze służą głównie temu, by był poziom odniesienia dla cen MZA, przy czym MZA zawsze może się zasłonić dodatkowymi obowiązkami (typu ewakuacja), których prywaciarze nie mają, by zasypać ewentualną różnicę cen.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 10 sie 2023, 19:23

Glonojad pisze:
10 sie 2023, 13:59
Gros kosztów to pensje (kształtowane przez rynek szerszy, niż przewozy ZTM) i tabor (j.w.). Prywaciarze służą głównie temu, by był poziom odniesienia dla cen MZA, przy czym MZA zawsze może się zasłonić dodatkowymi obowiązkami (typu ewakuacja), których prywaciarze nie mają, by zasypać ewentualną różnicę cen.
Struktura brygadowa też jest na niekorzyść MZA. Większy stosunek dodatków do całek.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 710
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 25 sie 2023, 17:13

#7885-#7889 wciąż nie są nawet zarejestrowane w systemie. Prawdopodobnie Autosan przewali również zatem termin sierpniowy. Mam nadzieję, że MZA nie odpuści kar.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1341
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 28 sie 2023, 16:04

Solaris pewniakiem w przetargu ZTMu:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 79789.html
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 710
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 28 sie 2023, 17:33

Śmiech na sali. Spółka, która powinna minimum wymieniać 60 autobusów wymienia 12 na 1,5 roku...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 sie 2023, 17:34

Zakładając że żywotność autobusu wynosi 15 lat, to właściwie MZA powinno co roku wymieniać prawie 100 wozów.

Flash8222
Posty: 7608
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 sie 2023, 18:32

ZielonyJamnik pisze:
28 sie 2023, 17:33
Śmiech na sali. Spółka, która powinna minimum wymieniać 60 autobusów wymienia 12 na 1,5 roku...
Ale to przetarg ZTMu, a nie MZA.

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 28 sie 2023, 21:05

Dziwne to i niezrozumiałe. Przynajmniej dla mnie.
Autobusy kupuje ZTM, który normalnie i fizycznie nie ma wiele wspólnego z taborem i jego obsługą, i zakłada że eksploatować te pojazdy będą MZA (po 4 szt. na trzech zakładach).

Ale cóż, podobny precedens już był. Na początku lat 90., kiedy to Gmina Centrum kupiła autobusy (Ikarusy 52**) i powierzyła ich eksploatację najpierw MZK, a później w efekcie jakiegoś konfliktu, prywatnej firmie Akpol (co było potem, to chyba każdy miłośnik wie).

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 710
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 28 sie 2023, 21:08

Flash8222 pisze:
28 sie 2023, 18:32

Ale to przetarg ZTMu, a nie MZA.
Komu jak komu, ale tobie muszę tłumaczyć, że to tylko przerzucanie pieniędzy z kupki na kupkę, żeby kredyt dostać?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 sie 2023, 21:23

1000 pisze:
28 sie 2023, 21:05
Dziwne to i niezrozumiałe. Przynajmniej dla mnie.
Autobusy kupuje ZTM, który normalnie i fizycznie nie ma wiele wspólnego z taborem i jego obsługą, i zakłada że eksploatować te pojazdy będą MZA (po 4 szt. na trzech zakładach).

Ale cóż, podobny precedens już był. Na początku lat 90., kiedy to Gmina Centrum kupiła autobusy (Ikarusy 52**) i powierzyła ich eksploatację najpierw MZK, a później w efekcie jakiegoś konfliktu, prywatnej firmie Akpol (co było potem, to chyba każdy miłośnik wie).
W ostatnich latach autobusy również kupował ZTM Lublin i ZTM Rzeszów. ;-)

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 sie 2023, 21:30

A z bliższych rejonów - Pruszków, Grodzisk Maz., Żyrardów, Mińsk Maz...

BrdzJkb
Posty: 200
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 sie 2023, 21:58

Po prostu tak był skonstruowany program enfosiu...

px33
Posty: 1590
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 28 sie 2023, 23:00

Dobrze jest mieć w takim przypadku komunalnego przewoźnika żeby nie przechodzić przez to co teraz Kielce ze swoimi unijnymi Solarisami :D

Walas
Posty: 17102
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 29 sie 2023, 3:32

alojz pisze:
28 sie 2023, 21:30
A z bliższych rejonów - Pruszków, Grodzisk Maz., Żyrardów, Mińsk Maz...
Te elektryki co kupili to się na gówno nadają ale dobra .
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ODPOWIEDZ