Zdziwiłbyś się, tanio już było.ZielonyJamnik pisze: ↑04 sie 2023, 23:20I tak I nie. Większa konkurencja wymusiła by niższe ceny w przeciwieństwie do obecnego monopolu
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Gros kosztów to pensje (kształtowane przez rynek szerszy, niż przewozy ZTM) i tabor (j.w.). Prywaciarze służą głównie temu, by był poziom odniesienia dla cen MZA, przy czym MZA zawsze może się zasłonić dodatkowymi obowiązkami (typu ewakuacja), których prywaciarze nie mają, by zasypać ewentualną różnicę cen.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Struktura brygadowa też jest na niekorzyść MZA. Większy stosunek dodatków do całek.Glonojad pisze: ↑10 sie 2023, 13:59Gros kosztów to pensje (kształtowane przez rynek szerszy, niż przewozy ZTM) i tabor (j.w.). Prywaciarze służą głównie temu, by był poziom odniesienia dla cen MZA, przy czym MZA zawsze może się zasłonić dodatkowymi obowiązkami (typu ewakuacja), których prywaciarze nie mają, by zasypać ewentualną różnicę cen.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- ZielonyJamnik
- Posty: 710
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
#7885-#7889 wciąż nie są nawet zarejestrowane w systemie. Prawdopodobnie Autosan przewali również zatem termin sierpniowy. Mam nadzieję, że MZA nie odpuści kar.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Solaris pewniakiem w przetargu ZTMu:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 79789.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 79789.html
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
- ZielonyJamnik
- Posty: 710
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Śmiech na sali. Spółka, która powinna minimum wymieniać 60 autobusów wymienia 12 na 1,5 roku...
Mkną po koleinach zielone jamniki...
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Zakładając że żywotność autobusu wynosi 15 lat, to właściwie MZA powinno co roku wymieniać prawie 100 wozów.
Ale to przetarg ZTMu, a nie MZA.ZielonyJamnik pisze: ↑28 sie 2023, 17:33Śmiech na sali. Spółka, która powinna minimum wymieniać 60 autobusów wymienia 12 na 1,5 roku...
Dziwne to i niezrozumiałe. Przynajmniej dla mnie.
Autobusy kupuje ZTM, który normalnie i fizycznie nie ma wiele wspólnego z taborem i jego obsługą, i zakłada że eksploatować te pojazdy będą MZA (po 4 szt. na trzech zakładach).
Ale cóż, podobny precedens już był. Na początku lat 90., kiedy to Gmina Centrum kupiła autobusy (Ikarusy 52**) i powierzyła ich eksploatację najpierw MZK, a później w efekcie jakiegoś konfliktu, prywatnej firmie Akpol (co było potem, to chyba każdy miłośnik wie).
Autobusy kupuje ZTM, który normalnie i fizycznie nie ma wiele wspólnego z taborem i jego obsługą, i zakłada że eksploatować te pojazdy będą MZA (po 4 szt. na trzech zakładach).
Ale cóż, podobny precedens już był. Na początku lat 90., kiedy to Gmina Centrum kupiła autobusy (Ikarusy 52**) i powierzyła ich eksploatację najpierw MZK, a później w efekcie jakiegoś konfliktu, prywatnej firmie Akpol (co było potem, to chyba każdy miłośnik wie).
- ZielonyJamnik
- Posty: 710
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Komu jak komu, ale tobie muszę tłumaczyć, że to tylko przerzucanie pieniędzy z kupki na kupkę, żeby kredyt dostać?
Mkną po koleinach zielone jamniki...
W ostatnich latach autobusy również kupował ZTM Lublin i ZTM Rzeszów.1000 pisze: ↑28 sie 2023, 21:05Dziwne to i niezrozumiałe. Przynajmniej dla mnie.
Autobusy kupuje ZTM, który normalnie i fizycznie nie ma wiele wspólnego z taborem i jego obsługą, i zakłada że eksploatować te pojazdy będą MZA (po 4 szt. na trzech zakładach).
Ale cóż, podobny precedens już był. Na początku lat 90., kiedy to Gmina Centrum kupiła autobusy (Ikarusy 52**) i powierzyła ich eksploatację najpierw MZK, a później w efekcie jakiegoś konfliktu, prywatnej firmie Akpol (co było potem, to chyba każdy miłośnik wie).
A z bliższych rejonów - Pruszków, Grodzisk Maz., Żyrardów, Mińsk Maz...
Po prostu tak był skonstruowany program enfosiu...
Dobrze jest mieć w takim przypadku komunalnego przewoźnika żeby nie przechodzić przez to co teraz Kielce ze swoimi unijnymi Solarisami
Te elektryki co kupili to się na gówno nadają ale dobra .
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1