Odkąd MZA zaczęło zatrudniać na zlecenie ajenci mają coraz większe kłopoty kadrowe. I jak widać to się nasila i pewnie nasilać będzie.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Dodajmy jeszcze, że zdaje się iż MZA od jakiegoś czasu ma podwykonawcę, który dostarcza im kierowców. Nie wiem tylko w jak dużym zakresie. Ajenci tymczasem nie mogą korzystać z takiego luksusu.
Podwykonawcę czy alfonsa? W IT body-leasing to powszechna praktyka - tylko taki gość kosztuje 2 razy więcej niż zatrudniony (bo się płaci i jemu, i alfonsowi).
Dlaczego ajenci nie mogą korzystać z takiego luksusu? Wolą własny burdel, czy w umowach jest to zapisane?
ŁK
W umowach maja nakaz UoP w ramach wspierania przez władzę publiczną zdrowego rynku pracy w zamówieniach publicznych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ja bym nazwał to tym pierwszym.
To wynika wprost z umów z ZTM. Usługa przewozowa musi być świadczona osobiście przez ajenta. A to wyklucza posiłkowanie się zewnętrznymi firmami, które "wynajmują" kierowców.
Mobilis na 92xx i 98xx, Arriva na 94xx i Grodzio na 93xx mogą zatrudniać na innych formach niż tylko UoP. W tych kontraktach jako minimum w zakresie UoP określono utrzymywanie nie mniej niż 120 szoferów. Pozostałe umowy z ajentami już wymagają samych UoP.
- vernalisadonis
- Posty: 3212
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Kierowcom powinni pozmieniać grafiki (jak się da) i wrzucić ich na te linię, a ściągnąć z linii gdzie jest spora częstotliwość.
Nie obsadzenie linii takiej gdzie autobus jedzie raz na godzinę czy dwie uważam za szczyt głupoty.
Ludzie pewnie wychodzili na konkretne kursy i zostali na przystanku.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
^^ Tylko łatwiej szofera ściągnąć / namówić w ramach zrywki na normalną zmianę niż ogryzka w postaci dodatku.
Prywatna firma robi to, co jej się najbardziej opłaca - nie widzę w tym nic dziwnego.vernalisadonis pisze: ↑15 wrz 2023, 10:32Kierowcom powinni pozmieniać grafiki (jak się da) i wrzucić ich na te linię, a ściągnąć z linii gdzie jest spora częstotliwość.
ZTM zaś ma możliwość na taką sytuację zareagować poprzez m.in. zawieszenie innej brygady (czy z tej samej firmy, czy np. z MZA) celem obsady tej zawieszonej. Co do zasady tak się właśnie dzieje w przypadku linii podmiejskich, dziś coś nie zadziałało.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Tnie się te brygady, które robią najmniej kilometrów. Na 521 nie ma dodatków, linia długa, kilometrów dużo, to pieniążkow też więcej. Ot, cała tajemnica. A na 817 jest jeszcze wyjazd na pusto do Pruszkowa i zjazd na pusto z Zachodniego, tak jakby nie można było zrobić półkursów z/do Łopuszańskiej.
Bo tak było, ja też wyszedłem na kurs 6:57 z Kościuszki w kier. Dw. Zachodniego i musiałem lecieć na R1.vernalisadonis pisze: ↑15 wrz 2023, 10:32Nie obsadzenie linii takiej gdzie autobus jedzie raz na godzinę czy dwie uważam za szczyt głupoty.
Ludzie pewnie wychodzili na konkretne kursy i zostali na przystanku.
O tym od początku jak ta linia powstała to mówiłem.Autobus Czerwon pisze: ↑15 wrz 2023, 10:40A na 817 jest jeszcze wyjazd na pusto do Pruszkowa i zjazd na pusto z Zachodniego, tak jakby nie można było zrobić półkursów z/do Łopuszańskiej.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Generalnie w obliczu wyzwań kadrowych wydaje się, że powinno się dążyć do powolnej likwidacji dodatków przekształcając je w albo w całki, albo w maratony z przerywanym czasem pracy. Lepiej z kierowcami bez zmian na poziomie ogólnokrajowym i tak nie będzie.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No właśnie, w sumie to jest ciekawe zagadnienie. W MZA, jeżdżenie wyłącznie dodatków A+B jest w sumie ciężkie do wywalczenia, szczególnie na początku "kariery" Tymczasem np. w Pradze jest zupełnie na odwrót i najnowsi pracownicy jeżdżą wyłącznie dodatki A+B co ma jakieś tam swoje plusy, a dopiero przejście na system brygad całozmianowych jest jakąś tam formą drobnego awansu dla chętnych, przy czym działa to tak, że w praktyce zna się z góry na cały rok dni w których się będzie pracować i jakąś tam grupę obsługiwanych linii. Domyślam się, że dla niektórych zainteresowanych praca od pn-pt tylko na dodatkach bez weekendów może być jakąś zachętą do podjęcia pracy przez nowych pracowników. Z drugiej strony, faktycznie jest trochę miast, gdzie dodatków praktycznie nie ma. Tyle że w warszawskich warunkach, oznaczałoby to niestety jedynie pogorszenie oferty w szczytach, a nie polepszenie w międzyszczycie. A takie 817 to akurat powinno jeździć cały dzień i cały tydzień, ale to już chyba średnio zależne od ZTMu.
Dodatki mogą zostać, jednak powinno się raczej dążyć do tego, aby powiązać pory szczytowe z kodeksowym maximum, tj. pętlą 13h na przerywanej służbie. To raz. Dwa- maraton to maraton. To o czym piszesz zwykło się nazywać półtorakiem, co z resztą najlepiej oddaje charakter tego typu zadania.
Czy tego typu zrzut z CEPiKu dałoby się wyciągnąć też z nowszą datą, np. 31.12.2022? Bo rozumiem istotne są trendy na rynku.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!