Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 wrz 2023, 11:04

BrdzJkb pisze:
15 wrz 2023, 10:44
Generalnie w obliczu wyzwań kadrowych wydaje się, że powinno się dążyć do powolnej likwidacji dodatków przekształcając je w albo w całki, albo w maratony z przerywanym czasem pracy. Lepiej z kierowcami bez zmian na poziomie ogólnokrajowym i tak nie będzie.

Obrazek
Wow dzięki za fajne dane, są jakieś nowsze?

@Autobus Czerwon dziś już nie jest tak trudno jak kiedyś dostać się na dodatki.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 15 wrz 2023, 11:11

Jak ktoś umie, to powinien umieć wyjąć dane z API. Ja to ściągnąłem z najnowszego dostępnego Excela na stronie CEPIK (jest jeszcze bodaj z 2021, ale są tam bzdury). Ale też wiadomo czego się po nowszych danych należy spodziewać.

http://www.cepik.gov.pl/statystyki

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 wrz 2023, 11:36

Skoro nie ma nowszych, spojrzałem na starsze. Różnice między 2019 a 2020 wyglądają tak:

Kod: Zaznacz cały

Wiek         Stan na:        Zmiana r/r
       2019-12-31   2020-12-31   
18-24      2750         2450   -11%
25-34     67406        64628    -4%
35-44    174500       177386     2%
45-54    228221       224362    -2%
55-64    293610       298048     2%
OD 65    420306       450862     7%
SUMA    1186793      1217736     3%
Czyli ogólnie kierowców przybywało, ale starszych.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 15 wrz 2023, 11:43

Problem parowania dodatków A i B pojawia się w wielu miastach, nie tylko w Warszawie, i wywodzi się po prostu z funkcjonowania miasta jako takiego – podczas gdy w Radomiu nie ma większego problemu ze sparowaniem dodatków w 13-godzinne pętle typu 4–17 lub 5–18, tak w Warszawie jest to o tyle utrudnione, że jakkolwiek pasowałoby już ten dodatek wypuszczać o tej 5ej (chociaż to też przesada, wystarczy nauczyć się manipulować rozkładem, obiegami, itd. tak, żeby dodatki wyjeżdżały jak najpóźniej, ale cóż), tak o 18ej mamy dopiero środek szczytu popołudniowego. Podobny problem występuje w Krakowie, gdzie takt szczytowy rano jest już od 6.00 (więc dodatki muszą wyjeżdżać nawet o 5.30), ale wieczorny kończy się o 19.00 – odjazdami z przystanków początkowych, więc dodatki na bazie są nawet koło 20.30. Piętnastogodzinne zmiany uprawia może i Japonia, ale w Polsce jest to gruba przesada z punktu widzenia zarówno prawa, jak i precedensu.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 wrz 2023, 12:10

KwZ pisze:
15 wrz 2023, 11:36
Skoro nie ma nowszych, spojrzałem na starsze. Różnice między 2019 a 2020 wyglądają tak:

Kod: Zaznacz cały

Wiek         Stan na:        Zmiana r/r
       2019-12-31   2020-12-31   
18-24      2750         2450   -11%
25-34     67406        64628    -4%
35-44    174500       177386     2%
45-54    228221       224362    -2%
55-64    293610       298048     2%
OD 65    420306       450862     7%
SUMA    1186793      1217736     3%
Czyli ogólnie kierowców przybywało, ale starszych.
Bo w ogóle u młodych jest tendencja do wybierania zawodów mniej męczących. Założę się, że więcej młodych idzie na ciężarówki, bo się z ludźmi nie trzeba użerać, a często załadunek i rozładunek takiej ciężarówki to już zadanie nie dla kierowcy.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 wrz 2023, 12:13

Przede wszystkim na D+E po Europie to zarobki są x2 w porównaniu do zbiorkomu w mieście.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 wrz 2023, 12:20

18-24 tak naprawdę daje prawdziwy zarys, szczególnie że na D można robić od 21roku życia.
Ciekawe też za ile % zrobionych prawek odpowiadają firmy typu mza czy jakieś mpk, ale z pewnością bez tego byłoby znacznie gorzej.

@Autobus Czerwon pełna zgoda. Nawet polskie firmy typu Sindbad oferują na trasach zagranicznych typu Amsterdam - Londyn ponad 10tys na rękę. No ale kosztem braku w domu przez 3 tygodnie.

Tiry obecnie bez łaski za granicą to stawka w okolicach 2800€ na rękę.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 wrz 2023, 12:28

ZielonyJamnik pisze:
15 wrz 2023, 12:20
18-24 tak naprawdę daje prawdziwy zarys, szczególnie że na D można robić od 21roku życia.
Ciekawe też za ile % zrobionych prawek odpowiadają firmy typu mza czy jakieś mpk, ale z pewnością bez tego byłoby znacznie gorzej.

@Autobus Czerwon pełna zgoda. Nawet polskie firmy typu Sindbad oferują na trasach zagranicznych typu Amsterdam - Londyn ponad 10tys na rękę. No ale kosztem braku w domu przez 3 tygodnie.

Tiry obecnie bez łaski za granicą to stawka w okolicach 2800€ na rękę.
Gdyby przewoźnicy na liniach zagranicznych oferowaliby mniej niż na miejskich, to raczej byłoby mało chętnych. Chyba że ktoś nie lubi w domu siedzieć.

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 15 wrz 2023, 12:30

Temat chociażby turystyki jest wielowątkowy.
Najpierw mieliśmy tam diety które powodowały, że jakieś dobrze ponad połowa wynagrodzenia nie była ani opodatkowana, ani ozusowana - choć co do zasady diety powinny służyć zwrotowi poniesionych kosztów na jedzenie i zakwaterowanie - zazwyczaj nie ponoszonych w ogóle, bo kierowcy śpią i jedzą na koszt biura podróży (albo na koszt knajpy do której zwożą klientów).
Potem po wejściu w życie Pakietu Mobilności kiedy diety musiały zostać zlikwidowane, rząd pod presją branży de facto zlikwidował oskładkowanie i opodatkowanie wynagrodzeń kierowców delegowanych do wysokości przeciętnego wynagrodzenia.

Mamy więc patologiczną sytuację w które MZA za łączny koszt 8,5 tysiąca złotych wypłaca pracownikowi 5 tysięcy złotych, a firma turystyczna za ten sam łączny koszt na rękę wypłaci 2 tysiące więcej a jeszcze kierowca je i śpi za darmo.

O nielegalnej patologii pod nazwą B2B w której sytuacja jest podobna nie wspominam.

No ale też oczywiście pytanie jest jak potem przeżyć na emeryturze całe życie mając minimalne składki.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 wrz 2023, 12:56

ZielonyJamnik pisze:
15 wrz 2023, 12:20
Tiry obecnie bez łaski za granicą to stawka w okolicach 2800€ na rękę.
Aż mi się przypomniała legenda o docencie z KMMF-u*, któremu znudziło się badanie wiązek kostycznych nad kategoriami, i zaczął jeździć tirem do Kazachstanu.
Katedry Metod Matematycznych Fizyki, Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. FUW wówczas miał wykupione pół kamienicy na Hożej 74, tam pracowało z ~15 osób z KMMFu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 wrz 2023, 16:45

BrdzJkb pisze:
15 wrz 2023, 12:30
No ale też oczywiście pytanie jest jak potem przeżyć na emeryturze całe życie mając minimalne składki.
Za kółkiem, za kółkiem...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 wrz 2023, 17:02

fraktal pisze:
15 wrz 2023, 12:10
KwZ pisze:
15 wrz 2023, 11:36
Skoro nie ma nowszych, spojrzałem na starsze. Różnice między 2019 a 2020 wyglądają tak:

Kod: Zaznacz cały

Wiek         Stan na:        Zmiana r/r
       2019-12-31   2020-12-31   
18-24      2750         2450   -11%
25-34     67406        64628    -4%
35-44    174500       177386     2%
45-54    228221       224362    -2%
55-64    293610       298048     2%
OD 65    420306       450862     7%
SUMA    1186793      1217736     3%
Czyli ogólnie kierowców przybywało, ale starszych.
Bo w ogóle u młodych jest tendencja do wybierania zawodów mniej męczących. Założę się, że więcej młodych idzie na ciężarówki, bo się z ludźmi nie trzeba użerać, a często załadunek i rozładunek takiej ciężarówki to już zadanie nie dla kierowcy.
W ciężarówkach wcale nie jest lepiej. Ratują nas rzesze kierowców ze dość dalekiego wschodu. Taka Girteka ma szkołę kierowców w Kazachstanie. Szkoli tam ludzi by jeździli po Europie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 15 wrz 2023, 17:03

Bastian pisze:
15 wrz 2023, 16:45
BrdzJkb pisze:
15 wrz 2023, 12:30
No ale też oczywiście pytanie jest jak potem przeżyć na emeryturze całe życie mając minimalne składki.
Za kółkiem, za kółkiem...
Pod warunkiem, że lekarz medycyny pracy dopuści do zawodu.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 wrz 2023, 17:50

Lekarz z Mobilisu dopuści :wink:
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 15 wrz 2023, 18:09

ZielonyJamnik pisze:
15 wrz 2023, 17:50
Lekarz z Mobilisu dopuści :wink:
Z PZU też 🫣

ODPOWIEDZ