Nie chcę tu zaczynać znowu dyskusji, czy obecna trasa jest dobra czy zła, chodzi mi raczej o pokazanie samego mechanizmu decyzyjnego. ZTM miał inny pomysł na te linie, a wyszło inaczej. Tak samo może być teraz, gdy ktoś się połapie, że brak autobusów Mobilisu to nieuchronne cięcia w rozkładach przed wyborami samorządowymi.ashir pisze: ↑21 wrz 2023, 18:20Jak na razie to 190 ma regularne problemy z zabieralnością na odcinku Metro Ratusz Arsenał - Trocka, a ciasno jest na odcinku Kino Femina - Młodzieńcza. Za to luźno jest na liniach częściowo się z nim pokrywających, tj. 120, 160 i 512 tam idzie złapać miejsce siedzące, nawet w godzinach szczytu. Ale ZTM nie widzi potrzeby wzmocnienia 190.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Ja bym się martwił o kierowców, a nie o autobusy...
Aha, to w takim razie w Bydgoszczy i Krakowie chciałbyś, żeby były braki kadrowe? Myślisz, że ilu kierowców byłoby chętnych na przeprowadzenie się do innego miasta?
Jak się im dobrze zapłaci, to chętni będą na czasowy wyjazd. Alternatywą będą niedługo kierowcy z Indii i Turcji.
Do linii ZTM to raczej musza być kierowcy spełniający odpowiednie kryteria.
190 i 171 na razie można zrobić co 40, to się 2-3 brygady odzyskają.
190 i 171 na razie można zrobić co 40, to się 2-3 brygady odzyskają.
ŁK
Jest kolejny "przetarg" na midiki.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Jest jeszcze nadzieja na pozostanie autobusów.
O 190 już była dyskusja. Z odcinka Młodziencza - Wileński wyleciało najpierw 140/340, 738, potem z części tego odcinka wyleciały jeszcze 245/199.
W praktyce mamy dwukrotne zmniejszenie podaży. Nic dziwnego, że tak to wygląda.
W praktyce mamy dwukrotne zmniejszenie podaży. Nic dziwnego, że tak to wygląda.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No i wygląda na to że w części na 18-metrowce mogą zaakceptować ofertę z poprzedniego przetargu, bo ten nowy przetarg jest tylko na 9metrowce.
140 i 340 oraz 738 w założeniu mają służyć ludziom z Marek a 245/199 z Ząbek, więc nie traktuję tego jako argument, bo zmniejszenie podaży powinno się wiązać ze zmniejszeniem popytu.
Jest to zatem dziwne, bo co się z tymi ludźmi dalej dzieje? Idą do Galerii Wileńska? Bo jak wsiadają do metra, to mogą to robić na Targówku. Jak do tramwajów, to też gdzieś potem wysiadają. Generalnie to się musi docelowo ustabilizować, ewolucyjnie
ŁK
Brak tramwajów (w tym konkretnym przypadku 26) na Reducie Wolskiej też robi swoje.ZielonyJamnik pisze: ↑21 wrz 2023, 18:27Zastanawiam się, jak wielu z Was jeździło 190 do południa na odc. Księcia Janusza - Górczewska. Jak ostatnio miewam te kursy, to zwykle przynajmniej wszystkie siedzące są zajęte, a wiele osób stoi.
Mnie też nieraz nie chce się przesiadać. Czy też mam napisać do jakiegoś radnego, żeby uruchomił w interesujących mnie relacjach bezpośrednie połączenia, choć z punktu widzenia sieci korzyści en masse będą najpewniej żadne?ZielonyJamnik pisze:Ludziom na prawdę nie chce się przesiadać do metra
Tam dość istotnym atraktorem podróży jest Wola Park. Tylko do realizacji potoku pasażerskiego Wola Park - Jelonki nie powinno się angażować linii jadącej aż Marek.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ależ linia przeznaczona do tego już istnieje. Wystarczy tylko pogrzebać 190 na OSG i podbić 249 do jakiejś sensownej częstotliwości rzędu chociaż 10/15/15. Przesiadka żeby przejechać 1 stację metrem jest faktycznie jest średnio sensowna.
I jednocześnie unieważnili część na przeguby. Uzasadnienie jest bardzo "logiczne"...alojz pisze: ↑22 wrz 2023, 9:32Jest kolejny "przetarg" na midiki.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0