Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1579
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 29 wrz 2023, 18:38

piorunus pisze:
23 wrz 2023, 8:45
alojz pisze:
22 wrz 2023, 9:32
Jest kolejny "przetarg" na midiki.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
I jednocześnie unieważnili część na przeguby. Uzasadnienie jest bardzo "logiczne"...
Czyli 50 brygad przegubowych znika?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 wrz 2023, 20:42

wincenty pisze:
29 wrz 2023, 18:38
Czyli 50 brygad przegubowych znika?
Chyba że ponowią przetarg za jakiś czas, albo Mobilis odwoła się znów do KIO. Tak się składa że to uzasadnienie jakie podał ZTM faktycznie jest mętne i w mojej opinii istnieje prawdopodobieństwo że by mogło zostać podważone - na co szczerze mówiąc, mam nadzieję.

piorunus
Posty: 288
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 30 wrz 2023, 14:39

wincenty pisze:
29 wrz 2023, 18:38
Czyli 50 brygad przegubowych znika?
Cholera wie. Uciekający czas w tym wypadku nie sprzyja racjonalnemu myśleniu. A recepta moim zdaniem jest bardzo prosta.
michael112 pisze:
29 wrz 2023, 20:42
Chyba że ponowią przetarg za jakiś czas, albo Mobilis odwoła się znów do KIO. Tak się składa że to uzasadnienie jakie podał ZTM faktycznie jest mętne i w mojej opinii istnieje prawdopodobieństwo że by mogło zostać podważone - na co szczerze mówiąc, mam nadzieję.
Nie jestem fanem teorii spiskowych, ale obserwując przetargi liniowe ZTM da się zauważyć pewną ciekawą prawidłowość / zbieg okoliczności. Jedno jest pewne- warszawski organizator musi wreszcie zacząć logicznie myśleć. Ale by to się zmieniło konieczna jest jedna poważna zmiana personalna.

man1956
Posty: 1694
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 wrz 2023, 14:51

A propos przetargów na midiki: czy ZTM zastanawia się może, co będzie jak skończą żywot SU10 z Ostrobramskiej? Bądź co bądź mają one już 13 lat. I niektóre już wyglądają tak, że powinny iść na "emeryturę".

Flash8222
Posty: 7834
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 wrz 2023, 18:08

1004 przeszedł odświeżenie już

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 wrz 2023, 21:55

piorunus pisze:
30 wrz 2023, 14:39
wincenty pisze:
29 wrz 2023, 18:38
Czyli 50 brygad przegubowych znika?
Cholera wie. Uciekający czas w tym wypadku nie sprzyja racjonalnemu myśleniu. A recepta moim zdaniem jest bardzo prosta.
Obawiam się że nadchodzące otwarcie tramwaju do Wilanowa może być wykorzystane do obniżenia planu brygadowego autobusów, zamiast wysłać zwolnione pojazdy do innych dzielnic i osiedli, które mogłyby ich potrzebować.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 30 wrz 2023, 22:04

A do tego pozostałe brygady autobusowe będzie się topić w (soc)liniach dublujących linie tramwajowe, bo radni dzielnicowi na prośbę krzykaczy nakażą ZTM-owi/miastu pozostawienie jak największej ilości dotychczasowych linii autobusowych i cięcia rozkładów będą w rejonach, gdzie otwarcie trasy tramwajowej do Wilanowa nie wpłynie w żaden sposób na potoki pasażerskie lub wpłynie w sposób minimalny.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 paź 2023, 11:14

michael112 pisze:
30 wrz 2023, 21:55
piorunus pisze:
30 wrz 2023, 14:39
Cholera wie. Uciekający czas w tym wypadku nie sprzyja racjonalnemu myśleniu. A recepta moim zdaniem jest bardzo prosta.
Obawiam się że nadchodzące otwarcie tramwaju do Wilanowa może być wykorzystane do obniżenia planu brygadowego autobusów, zamiast wysłać zwolnione pojazdy do innych dzielnic i osiedli, które mogłyby ich potrzebować.
Otwarcie w 2024 - chyba po wyborach samorządowych, prawda?

marco_wawa
Posty: 164
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 02 paź 2023, 12:14

man1956 pisze:
30 wrz 2023, 14:51
A propos przetargów na midiki: czy ZTM zastanawia się może, co będzie jak skończą żywot SU10 z Ostrobramskiej? Bądź co bądź mają one już 13 lat. I niektóre już wyglądają tak, że powinny iść na "emeryturę".
Myślę, że są starsze i w gorszym stanie autobusy, które "powinny iść na emeryturę" ;)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2372
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 paź 2023, 12:27

Ja już zdąrzyłem doskonale poznać ten mechanizm. MK-my pytają w obawie o stan jeżdzących wozów, a tak naprawdę wypatrują zakupów nowych :)
Są wozy w gorszym stanie. Priorytetem będa pewnie 12ki, bo jeszcze Szarpaki dalej w ruchu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

BrdzJkb
Posty: 291
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 02 paź 2023, 12:28

SU10 po prostu zastąpią solówki, tak jak SU15 przeguby.

Ten rozmiar autobusu nie ma sensu. Ani wiele mniej nie pali, ani nie jest o wiele bardziej zwrotny.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1023
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 paź 2023, 12:40

BrdzJkb pisze:
02 paź 2023, 12:28
Ani wiele mniej nie pali, ani nie jest o wiele bardziej zwrotny.
Ale to jeździłeś za kierownicą SU10 i SU12 na przykład, że masz porównanie takie?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 paź 2023, 13:19

SU10 nie jeździłem, ale 10 metrowy Solbus faktycznie jest trochę bardziej zwrotny, różnica w spalaniu jest ok. 2-3 litry/100 km.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 02 paź 2023, 13:38

zxcvbnm pisze:
02 paź 2023, 12:27
Priorytetem będa pewnie 12ki, bo jeszcze Szarpaki dalej w ruchu.
Tak, zgadzam się. Tylko że jak narazie MZA i ZTM wolą kupować przeguby.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2110
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 02 paź 2023, 15:15

BrdzJkb pisze:
02 paź 2023, 12:28
SU10 po prostu zastąpią solówki, tak jak SU15 przeguby.

Ten rozmiar autobusu nie ma sensu. Ani wiele mniej nie pali, ani nie jest o wiele bardziej zwrotny.
No nie masz do końca racji. Fakt, SU10 nie palą mniej, a na 107 palą nawet więcej od Mercedesa 44xx.
Natomiast ze zwrotnością różnica jest bardzo duża. Żadna solówka 12m nie była w stanie zawrócić "na raz" przy PKP Praga, a SU10 zawraca prawie w miejscu.

ODPOWIEDZ