Czyli 50 brygad przegubowych znika?piorunus pisze: ↑23 wrz 2023, 8:45I jednocześnie unieważnili część na przeguby. Uzasadnienie jest bardzo "logiczne"...alojz pisze: ↑22 wrz 2023, 9:32Jest kolejny "przetarg" na midiki.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Chyba że ponowią przetarg za jakiś czas, albo Mobilis odwoła się znów do KIO. Tak się składa że to uzasadnienie jakie podał ZTM faktycznie jest mętne i w mojej opinii istnieje prawdopodobieństwo że by mogło zostać podważone - na co szczerze mówiąc, mam nadzieję.
Cholera wie. Uciekający czas w tym wypadku nie sprzyja racjonalnemu myśleniu. A recepta moim zdaniem jest bardzo prosta.
Nie jestem fanem teorii spiskowych, ale obserwując przetargi liniowe ZTM da się zauważyć pewną ciekawą prawidłowość / zbieg okoliczności. Jedno jest pewne- warszawski organizator musi wreszcie zacząć logicznie myśleć. Ale by to się zmieniło konieczna jest jedna poważna zmiana personalna.michael112 pisze: ↑29 wrz 2023, 20:42Chyba że ponowią przetarg za jakiś czas, albo Mobilis odwoła się znów do KIO. Tak się składa że to uzasadnienie jakie podał ZTM faktycznie jest mętne i w mojej opinii istnieje prawdopodobieństwo że by mogło zostać podważone - na co szczerze mówiąc, mam nadzieję.
A propos przetargów na midiki: czy ZTM zastanawia się może, co będzie jak skończą żywot SU10 z Ostrobramskiej? Bądź co bądź mają one już 13 lat. I niektóre już wyglądają tak, że powinny iść na "emeryturę".
1004 przeszedł odświeżenie już
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Obawiam się że nadchodzące otwarcie tramwaju do Wilanowa może być wykorzystane do obniżenia planu brygadowego autobusów, zamiast wysłać zwolnione pojazdy do innych dzielnic i osiedli, które mogłyby ich potrzebować.
A do tego pozostałe brygady autobusowe będzie się topić w (soc)liniach dublujących linie tramwajowe, bo radni dzielnicowi na prośbę krzykaczy nakażą ZTM-owi/miastu pozostawienie jak największej ilości dotychczasowych linii autobusowych i cięcia rozkładów będą w rejonach, gdzie otwarcie trasy tramwajowej do Wilanowa nie wpłynie w żaden sposób na potoki pasażerskie lub wpłynie w sposób minimalny.
Otwarcie w 2024 - chyba po wyborach samorządowych, prawda?michael112 pisze: ↑30 wrz 2023, 21:55Obawiam się że nadchodzące otwarcie tramwaju do Wilanowa może być wykorzystane do obniżenia planu brygadowego autobusów, zamiast wysłać zwolnione pojazdy do innych dzielnic i osiedli, które mogłyby ich potrzebować.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
Myślę, że są starsze i w gorszym stanie autobusy, które "powinny iść na emeryturę"
Ja już zdąrzyłem doskonale poznać ten mechanizm. MK-my pytają w obawie o stan jeżdzących wozów, a tak naprawdę wypatrują zakupów nowych
Są wozy w gorszym stanie. Priorytetem będa pewnie 12ki, bo jeszcze Szarpaki dalej w ruchu.
Są wozy w gorszym stanie. Priorytetem będa pewnie 12ki, bo jeszcze Szarpaki dalej w ruchu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
SU10 po prostu zastąpią solówki, tak jak SU15 przeguby.
Ten rozmiar autobusu nie ma sensu. Ani wiele mniej nie pali, ani nie jest o wiele bardziej zwrotny.
Ten rozmiar autobusu nie ma sensu. Ani wiele mniej nie pali, ani nie jest o wiele bardziej zwrotny.
- ZielonyJamnik
- Posty: 1023
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Ale to jeździłeś za kierownicą SU10 i SU12 na przykład, że masz porównanie takie?
Mkną po koleinach zielone jamniki...
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
SU10 nie jeździłem, ale 10 metrowy Solbus faktycznie jest trochę bardziej zwrotny, różnica w spalaniu jest ok. 2-3 litry/100 km.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No nie masz do końca racji. Fakt, SU10 nie palą mniej, a na 107 palą nawet więcej od Mercedesa 44xx.
Natomiast ze zwrotnością różnica jest bardzo duża. Żadna solówka 12m nie była w stanie zawrócić "na raz" przy PKP Praga, a SU10 zawraca prawie w miejscu.