[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 paź 2023, 23:15

Bywalec pisze:
28 wrz 2023, 17:39
Do niedawna kursowały jako dwie solówki, teraz w składzie.
Nic dziwnego. Te 2 wagony są przygotowane do jazdy samodzielnej i w składzie w zależności od potrzeb zajezdni.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

gfedorynski
Posty: 717
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 05 paź 2023, 16:19

Nie wiem, co konkretnie na Boernerowie wyrabiają, ale cały dzień duża ekipa grzebie w skrzynkach, a przed chwilą podobno dwa tramwaje na raz na pętli były widziane, co jest wydarzeniem z kategorii grubych.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 06 paź 2023, 23:04

gfedorynski pisze:
05 paź 2023, 16:19
Nie wiem, co konkretnie na Boernerowie wyrabiają, ale cały dzień duża ekipa grzebie w skrzynkach, a przed chwilą podobno dwa tramwaje na raz na pętli były widziane, co jest wydarzeniem z kategorii grubych.
Cudna sygnalizacja mijankowa...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

primoż
Posty: 3789
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 06 paź 2023, 23:18

Stałaby się jakaś tragedia (może poza dodatkowym nakładem finansowym) gdyby do końca trasy zbudować drugi tor? Ewentualnie zostawić jednotor między Starym Bemowem a Borneo na pamiątkę dla potomnych na pamiątkę, bo chyba z takim krótkim odcinkiem to już powinno być małe piwo? Bo obecne rozwiązanie to ani nie jest wydajne, z funkcjonalnością też cały czas jest problem. Jedyny argument to chyba to, że jest nieco klimatycznie, ale dla motorniczych i pasażerów stamtąd to mam wrażenie, że nic po tej klimatyczności.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 06 paź 2023, 23:44

primoż pisze:
06 paź 2023, 23:18
Stałaby się jakaś tragedia (może poza dodatkowym nakładem finansowym) gdyby do końca trasy zbudować drugi tor?
A jest miejsce (w sensie własności działek) i potrzeba zwiększania ilości pojazdów? Wg mnie 2 x nie, a budowanie dla kosztownego wywłaszczania i samego budowania nie ma sensu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

primoż
Posty: 3789
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 paź 2023, 0:36

MisiekK pisze:
06 paź 2023, 23:44
A jest miejsce (w sensie własności działek)(...)
Bloki po zachodniej stronie są dosyć daleko od torowiska. Tam nie ma jakiejś rezerwy pod drugą jezdnię? Biorąc pod uwagę, że między torem tramwajowym a zabudowaniami są parkingi lub drzewa, to byłoby to prawdopodobne :-k Patrzyłem na SISKOM-ie, ale nic nie znalazłem na ten temat. Wiem, że docelowo Kaliskiego ma być połączona z Nocznickiego, która ma być rozbudowana w ramach włączenia jej do Trasy Mostu Północnego. Co do działek, to według strony UM Warszawa należą one do miasta lub Skarbu Państwa.
Obrazek
MisiekK pisze:(...)i potrzeba zwiększania ilości pojazdów? Wg mnie 2 x nie, a budowanie dla kosztownego wywłaszczania i samego budowania nie ma sensu.
Raczej rozbudowa pod obecną ilość pojazdów i nie dla samego budowania, tylko dla poprawy przepustowości i bezpieczeństwa. Problemy z jednotorem i sygnalizacją powodują, że co jakiś czas z tego powodu 20 jest skracana do Koła, co nie jest korzystne dla przewidywalności oferty. Awarie sterowania też są niebezpieczne, bo to nic przyjemnego, jeśli na jednym torze spotkają się dwa tramwaje jadące w przeciwnych kierunkach. A zdaje się, że bodaj od 2011 roku są to bardzo podobne problemy :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10647
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 paź 2023, 13:39

Dlatego tam i tak powinny jeździć dwukierunki, najlepiej do Daszyńskiego. W każdym momencie na jednotorze można by zawrócić.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5304
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 paź 2023, 15:21

Jednym zawrocisz, kolejnym nie wjedziesz. Tam są dość czułe czujniki blokujące ruch. Ponoć wózek złomiarza potrafił ją zablokować.

primoż
Posty: 3789
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 paź 2023, 15:58

Znaczy się, wózek złomiarza zablokuje trasę, ale już drugi tramwaj wjeżdżający na ten sam odcinek nie? To jakaś radziecka technologia? :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Paweł D.
Posty: 5304
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 paź 2023, 16:32

Drugi nie ma prawa wjechać. Sygnalizacja mu nie pozwoli.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 paź 2023, 19:56

primoż pisze:
07 paź 2023, 0:36
Wiem, że docelowo Kaliskiego ma być połączona z Nocznickiego, która ma być rozbudowana w ramach włączenia jej do Trasy Mostu Północnego. Co do działek, to według strony UM
O ile to aktualne.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 paź 2023, 22:31

primoż pisze:
07 paź 2023, 0:36
Skarbu Państwa.
Które niekoniecznie mogą być dostępne, bo jak są użytkowane przez MON, a nie Biuro Mienia m. st. Warszawy są nie do ugryzienia.
primoż pisze:
07 paź 2023, 0:36
Awarie sterowania też są niebezpieczne, bo to nic przyjemnego, jeśli na jednym torze spotkają się dwa tramwaje jadące w przeciwnych kierunkach.
Brak sterowania mijankowego od razu wycina zasilanie napięciem trakcyjnym. Wyjątkiem są godziny nocne - 0.30 - 4.00, gdzie zasilanie jest utrzymane pomimo planowego wyłączenia sygnalizacji mijanek.
primoż pisze:
07 paź 2023, 0:36
Wiem, że docelowo Kaliskiego ma być połączona z Nocznickiego, która ma być rozbudowana w ramach włączenia jej do Trasy Mostu Północnego.
Nawet jeśli kiedykolwiek to nastąpi, to przełoży się to na ruch samochodowy, a nie wydłużenie linii tramwajowej.
Paweł D. pisze:
07 paź 2023, 15:21
Ponoć wózek złomiarza potrafił ją zablokować.
W tej chwili już chyba nie, bo po modernizacji zmienione zostały pętle indukcyjne rejestrujące tramwaj, ale przed wcześniej było to możliwe.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 paź 2023, 14:20

Ile krótkich Hyundaiów już ma dopuszczenie i może kursować/kursuje liniowo?
Na pewno 4014 i 4015 (na 6). Jeszcze jakieś?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 711
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 12 paź 2023, 14:41

4016 i 4017
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

tatra
Posty: 292
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 12 paź 2023, 15:54

Jak będzie ich więcej to powinny wyciąć R1 z 6.
tatra

ODPOWIEDZ