Wyświetlacze
To proponuję w ogóle zlikwidować numery linii skoro nie można ich traktować jako pewnik w którą część miasta autobus dowiezie.
W Krakowie jakiś czas temu, nie wiem jak teraz, Lajkoniki miały problem by wyświetlać numer linii i była tylko nazwa krańca
Tylko ja o czymś innym - opieranie się wyłącznie na aplikacjach mobilnych bez weryfikacji co w rzeczywistości podjechało jest swego rodzaju ułomnością. Tak bardzo chcesz wierzyć we wszystko co aplikacja pokaże? Gdzie ten instynkt samozachowawczy?
Tylko ja o czymś innym - opieranie się wyłącznie na aplikacjach mobilnych bez weryfikacji co w rzeczywistości podjechało jest swego rodzaju ułomnością. Tak bardzo chcesz wierzyć we wszystko co aplikacja pokaże? Gdzie ten instynkt samozachowawczy?
Panowie, ta dyskusja prowadzona jest od dobrych 15 lat (wtedy o dopiskach na dekoracjach) i przy tym podejściu ZTM pewnie kolejne 15. Ja jako pasażer, może stanowiący tylko 1% patrzących na wyświetlacze, mam prawo oczekiwać że jeśli tramwaj nie jedzie do swojego podstawowego krańca będzie to jakoś zaznaczone - choćby dopiskiem "kurs skrócony". Bo ja jako pasażer nie będę na bieżąco analizował rozkładów czy 17 ma kursy do Woronicza, Marymontu, AWF, Tarchomina, Winnicy, a może jeszcze Zakładu R1/R2/R3/R4 albo Młocin, bo w XXI wieku Organizator uznał, że to nie istotne przecież. Znaczy uznał, ale owszem, na 4 czy 10, bo to trasa skrócona bez wariantowa.
PS. Błagam, nie porównujcie Krakowa do Warszawy. Tam to bez aplikacji faktycznie ciężko. Jeszcze te wyblakłe busmannowe tabliczki z trasą.
PS. Błagam, nie porównujcie Krakowa do Warszawy. Tam to bez aplikacji faktycznie ciężko. Jeszcze te wyblakłe busmannowe tabliczki z trasą.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja to jednak postawię tezę, że większość pasażerów na wyświetlacze patrzy i dojeżdża tam, gdzie potrzebuje, a promil zagubionych niestety będzie występować zawsze i oczywistą odpowiedzialnością prowadzących pojazd jest a) przyjęcie tego faktu na klatę, b) udzielenie rzetelnej i kompletnej informacji. That said, jakość tego, co na tych wyświetlaczach jest, oczywiście wymaga dużej poprawy i konsekwentnego stosowania pojęć w jednym znaczeniu, a nie tworzenia miszmaszu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- ZielonyJamnik
- Posty: 694
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Nigdy nie rozumiałem jak można korzystać z Google Maps do transportu publicznego. Wolę dedykowane aplikacje do tego
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Zacznij - podczas podróży - podglądać przez ramiona co i jak ludzie robią na telefonach. ZASKAKUJĄCO dużo osób planuje dotarcie do celu mapami Googla - dotyczy to i Polaków i obcokrajowców (od tych drugich trudno wymagać, aby znali lokalne apki). Google ma też tę zaletę, że dostarcza informację o dojściach pieszych, oferuje SV itp.. Wiele osób JEST zagubionych w swoim mieście, a co dopiero gdy jest się z innego miasta.ZielonyJamnik pisze: ↑13 paź 2023, 13:24Nigdy nie rozumiałem jak można korzystać z Google Maps do transportu publicznego. Wolę dedykowane aplikacje do tego
IMHO nie ma co z tym walczyć, tylko należy pracować nad podniesieniem jakości danych udostępnianych online. A jest nad czym pracować - sprawdźcie np. dojazd z Dworkowej na Foksal - wg Googli 222 nie tylko kursuje przez Kruczkowskiego, to na dodatek skręca z Tamki w południową Kopernika xD
AAaaaaale skoro my tutaj o wyświetlaczach, to zobaczcie czym wczoraj pochwałił się na FB i Insta DP z Bratysławy:
https://www.facebook.com/DPBratislava/p ... j5VbEEU9Fl
https://www.instagram.com/p/CyTPlM2IzaA/
W krakowskich tramwajach nie wyświetla się numer linii na kursach wyjazdowych/zjazdowych, niezależnie od typu taboru.Bywalec pisze: ↑13 paź 2023, 12:48W Krakowie jakiś czas temu, nie wiem jak teraz, Lajkoniki miały problem by wyświetlać numer linii i była tylko nazwa krańca
Tylko ja o czymś innym - opieranie się wyłącznie na aplikacjach mobilnych bez weryfikacji co w rzeczywistości podjechało jest swego rodzaju ułomnością. Tak bardzo chcesz wierzyć we wszystko co aplikacja pokaże? Gdzie ten instynkt samozachowawczy?
Ja ze swoimi znajomymi rozmawiałem zawsze przy otwartej kabinie (na pętli), więc nie wiem, co by było, gdybyśmy rozmawiali przy zamkniętej A to o czym mówię w sprawie kabiny wiem od anonimowego motorniczego - że chciano, żeby przestrzeń kabiny wewnątrz była mniej widoczna od strony pasażerskiej i dlatego szyba w dwukierunkowych jazzach jest lekko przyciemniona. To plus refleksy o których mówisz przy braku działających kamer sprawia, że motorowi w ogóle nie widzą przestrzeni pasażerskiej wewnątrz i dlatego trzeba się szybciej zbierać do wysiadania. To wiem jeszcze z czasów, gdy motorniczowie jeszcze otwierali kabiny, gdy o coś pytałem na pętlach nawet gdy mnie nie znali czyli już ładnych parę lat minęło. Także to co mówię (o widoczności) to nie ideologia a raczej wyszło z Waszego środowiska.Bywalec pisze: ↑13 paź 2023, 12:36Z inną ekspresją rozmawia się z kimś kogo się zna, inaczej z nieznajomym. To fakt o podłożu psychologicznym.Inna przezroczystość drzwi do kabiny w Swingu i Jazzie jest związana z odwrotnie pochyloną szybą czołową w Jazzie a co za tym idzie refleksjami świetlnymi z przedziału pasazerskiego odbijającymi się na szybie u motorniczego. Dyskutowano o tym tu wiele lat temu więc nie musisz dorabiać fałszywych ideologii.
Z tą roszczeniowością pasażerów większą to też bym nie przesadzał - ostatnio jeździłem tramwajami niemal codziennie i jakichś wzmożonych dyskusji pomiędzy pasażerami a motorniczymi nie dostrzegłem. Jedyne co zauważyłem, że siedzenia mają większą moc przyciągania niż wcześniej, więc nie sądzę, żeby przynajmniej niektórym z nich chciało się ruszyć do kabiny, żeby dyskutować z motorniczym.
100 lat za murzynami, 50 lat za Czechami i jeszcze na dodatek w tyle za Słowakamiperson pisze: ↑13 paź 2023, 13:32AAaaaaale skoro my tutaj o wyświetlaczach, to zobaczcie czym wczoraj pochwałił się na FB i Insta DP z Bratysławy:
https://www.facebook.com/DPBratislava/p ... j5VbEEU9Fl
https://www.instagram.com/p/CyTPlM2IzaA/
Nie zawsze poważne opinie
Przyciemnioną szybę masz w większości tramwajów a ja pisałem o tym dlaczego w Jazzach jest mocniej przyciemniona. Ja o zupie, Ty o dupiefraktal pisze: ↑13 paź 2023, 14:21A to o czym mówię w sprawie kabiny wiem od anonimowego motorniczego - że chciano, żeby przestrzeń kabiny wewnątrz była mniej widoczna od strony pasażerskiej i dlatego szyba w dwukierunkowych jazzach jest lekko przyciemniona. [...] Także to co mówię (o widoczności) to nie ideologia a raczej wyszło z Waszego środowiska.
Kiedyś inny poziom dyskusji reprezentowałeś...
Brawo Ty Jak długie to są podróże? Bo to trochę nieporównywalne bo sam dobrze wiesz, że ja ok. 160h miesięcznie.
No to ja znam inną wersję odpowiedzi, dlaczego w jazzach szyba jest mocniej przyciemniona. Może Ty masz rację, może ja. A może obaj - bo jedno przecież nie wyklucza drugiego. Ale akurat tak się jakoś złożyło, że w jazzach szyba w kabinie jest i mocniej przyciemniona i kabina mocniej wygłuszona. Ciekawe dlaczego? Efekt jest taki, że po zmroku zwłaszcza nie widać wnętrza pojazdu z kabiny - temu nie zaprzeczasz. A gdy nie działają wyświetlacze, nie działają też kamery? I to jest w porządku? Wszystko pasuje?Bywalec pisze: ↑13 paź 2023, 14:40Przyciemnioną szybę masz w większości tramwajów a ja pisałem o tym dlaczego w Jazzach jest mocniej przyciemniona. Ja o zupie, Ty o dupiefraktal pisze: ↑13 paź 2023, 14:21A to o czym mówię w sprawie kabiny wiem od anonimowego motorniczego - że chciano, żeby przestrzeń kabiny wewnątrz była mniej widoczna od strony pasażerskiej i dlatego szyba w dwukierunkowych jazzach jest lekko przyciemniona. [...] Także to co mówię (o widoczności) to nie ideologia a raczej wyszło z Waszego środowiska.
Kiedyś inny poziom dyskusji reprezentowałeś...
Po zmroku to akurat więcej widać niż za dnia przy świetle słonecznym, zrobię Ci kiedyś fotki jak się nadarzy okazja
3605 teraz, tablice linii 7 a wewnątrz linia 18 i kierunek WORONICZA KURS SKRÓCONY
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48