Skoro nadzór jest wyszczególniony jako praca to ja na krańcu mając otwarte drzwi wykonuje pracę a nie odpoczywam.
Organizacja pracy motorniczych - podciągacze i nie tylko
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Ok ale powyżej 6h PRACY i prowadzenie pojazdu nie ma tu znaczenia i tak zgodnie z kodeksem pracy przysługuje mi 15 minut przerwy.BrdzJkb pisze: ↑30 paź 2023, 9:15Nic takiego nie ma w ustawie. Za to jak najbardziej zależy to od wewnętrznych przepisów.
W autobusach już na przykład nie ma żadnych wewnętrznych przepisów dotyczących pasażerów na pętli, stąd obecność lub nie w pojeździe nie ma znaczenia.
Nie ma już żadnego przed 6h. W zasadzie całość możesz odebrać na pętli (abstrahując od tego czy to fizycznie możliwe) przed zjazdem do zajezdni.beni pisze: ↑30 paź 2023, 8:42Słucham.
Czyli biorę zmianę na pętli X mam czas pracy 10,00 wóz 7,15. Pierwsza przerwa 12 minut na zmianę ale to nie PPS po pierwszym kursie wdrażane jest kierowanie i tak załóżmy pół dnia. Mam sobie kolejne 9h jeździć w kółko z przerwami max 5 minut i dopiero przed zjazdem poprosić 15 minut przerwy nijak ma to się do ustawy. Gdyż mając tylko po 5 minut na danych krańcach wydłużam czas prowadzenia wozu nawet powyżej 8h a wtedy przerwy należy się więcej. No i przed 6h muszę gdzieś te 15 minut odstać a z tym rejon ma duży problem.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
A to ja robię przerwę a wóz sam pojedzie na kółko?
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Od swojego związku mam to. I nie widzę tu że przerwę mam brać tuż przed zjazdem czy gdzieś tam bo komuś się podoba i ma taki kaprys. Potrzebuje ustawowej przerwy i nara. Parkuje wóz i idę jeść.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Więcej, czyli teoretycznie wszyscy motorowi z danej zajezdni?
Pytam jako laik. Czy w takim razie nie byłoby zasadne, aby wszyscy motorowi Spółki TW byli przeszkoleni na Hyundaie? Jakie wady, by wszyscy mieli papier na sterowanie rakietą kosmiczną typ taboru, który może w każdej chwili się przydać (bo, np., ktoś wymyśli relokację taboru)?
W ustawie jest też utrzymanie pojazdu w czystości. Biegasz z mopem po zjeździe?
Przysługuje, ale nie jest określone w którym momencie.
Ktoś inny pojedzie.
ŁK
Halo rejon. Dojeżdżam do pętli X mam ponad 6h pracy, z racji trybu SB i kołowrotka wjeżdżam na swój tor i robię przerwe 15 minut.
Nie nie pętle pan będzie blokował i zrobi się bajzel.
Odpowiedź
Wasz problem mnie się chce jeść, rozprostować nogi i w spokoju się wysrać. A jak mnie wkurzyta to instruktor sprowadzi wóz na zakład lub poczeka wóz na dyżurnego.
Większość kuli ogon i zapierd.. ale do czasu.
Nie nie pętle pan będzie blokował i zrobi się bajzel.
Odpowiedź
Wasz problem mnie się chce jeść, rozprostować nogi i w spokoju się wysrać. A jak mnie wkurzyta to instruktor sprowadzi wóz na zakład lub poczeka wóz na dyżurnego.
Większość kuli ogon i zapierd.. ale do czasu.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
A myślisz że na pętlach to po 20 dyżurnych siedzi.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Najbardziej zasadne byłoby chyba w tej sytuacji, żeby każdy motorowy mógł podciagać każdy typ taboru bez przeszkolenia. Podjechać kilka metrów to chyba nie aż tak wielki problem.person pisze: ↑30 paź 2023, 10:29Więcej, czyli teoretycznie wszyscy motorowi z danej zajezdni?
Pytam jako laik. Czy w takim razie nie byłoby zasadne, aby wszyscy motorowi Spółki TW byli przeszkoleni na Hyundaie? Jakie wady, by wszyscy mieli papier na sterowanie rakietą kosmiczną typ taboru, który może w każdej chwili się przydać (bo, np., ktoś wymyśli relokację taboru)?
BTW Zobaczymy co będzie po otwarciu zajezdni Annopol, jeśli rzeczywiście będą tam stacjonowały tylko Hultaje i Swingi, to fajne będą dojazdy na 33 albo 35. Trzeba będzie chyba reaktywować 41.
Pracodawca zwalnia mnie z tego obowiązku zatrudniając osoby do tego dedykowane. Nie jest to wbrew ustawie.
Dokładnie tak. Uprawnienia są do kierowania tramwajem niezależnie od modelu. Szkolenia na każdy typ to wewnętrzna sprawa spółki.fraktal pisze: ↑30 paź 2023, 11:04Najbardziej zasadne byłoby chyba w tej sytuacji, żeby każdy motorowy mógł podciagać każdy typ taboru bez przeszkolenia. Podjechać kilka metrów to chyba nie aż tak wielki problem.person pisze: ↑30 paź 2023, 10:29
Więcej, czyli teoretycznie wszyscy motorowi z danej zajezdni?
Pytam jako laik. Czy w takim razie nie byłoby zasadne, aby wszyscy motorowi Spółki TW byli przeszkoleni na Hyundaie? Jakie wady, by wszyscy mieli papier na sterowanie rakietą kosmiczną typ taboru, który może w każdej chwili się przydać (bo, np., ktoś wymyśli relokację taboru)?
Co więcej nie tylko Hultaje mają zakazy taborowe, tak samo jest z delfinami, hipolitami czy Tramicusami (które jeżdżą głównie na 17 na którą kompletnie się nie nadają) więc teoretycznie każdy powinien być przeszkolony na kazdaly rodzaj taboru.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Z mopem nie, ale worki z piaskiem, konewka i lejek. Trzeba uzupełnić zapas. W niektórych typach wagonów wymaga to 5 rąk i wygibasów.
miłośnik 13N
Ustawa od marca zeszłego roku mówi tylko, że przerwa ma się odbyć po pierwszym i przed ostatnim okresem prowadzenia pojazdu. Czyli legalne jest, że z powodu burdelu na mieście jeździsz 9h w kołowrotku, potem masz 45 minut przerwy na Młocinach i zjeżdżasz na R4. Głupie, ale szukanie logiki w przepisach to zdecydowanie kiepski pomysł. A samowolne zrobienie sobie przerwy wbrew poleceniu nadzoru jest niewypełnieniem polecenia służbowego podlegającego odpowiednim sankcjom. Możesz co najwyżej powołać się na niewystarczająco dobry stan psychofizyczny (art. 210 ust. 4 KP), ale wówczas jest to czas niepłatny. Tyle w przepisach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Gdyby nie było takiego oporu przed SWL, to na pewno by się dało tym lepiej zarządzać. Ogólnie pętle pękają w szwach od tramwajów, trzeba podciagaczy i innych manewrów, tymczasem pewnie spokojnie można by o 10-20% zmniejszyć liczbę wozów na mieście bez istotnej zmiany liczby motorniczych. Bo wozów mamy nawet obecnie całkiem dużo, tylko pętli mało.
Btw niektóre linie można by zrobić jako okrężne albo z jedną pętlą.
Ale ok, ja też lubię mieć swoje biurko.
ŁK
Nie ja to wymyśliłem, że na defiliny i hipolity trzeba mieć inne przeszkolenie z oddzielnymi certyfikatami wewnętrznymi, niż na wszystkie pozostałe gatunki 105N... A potem rozniosło się to na inne nietypowe rodzaje taboru.Bywalec pisze: ↑30 paź 2023, 11:25Dokładnie tak. Uprawnienia są do kierowania tramwajem niezależnie od modelu. Szkolenia na każdy typ to wewnętrzna sprawa spółki.
Co więcej nie tylko Hultaje mają zakazy taborowe, tak samo jest z delfinami, hipolitami czy Tramicusami (które jeżdżą głównie na 17 na którą kompletnie się nie nadają) więc teoretycznie każdy powinien być przeszkolony na kazdaly rodzaj taboru.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem