Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8821
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 lis 2023, 9:54

kocur pisze:
02 lis 2023, 9:14
Premo pisze:
01 lis 2023, 16:09
O których konkretnie odcinkach mówisz?
521
160

Autobus Czerwon
Posty: 4302
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 lis 2023, 10:05

person pisze:
02 lis 2023, 9:54
kocur pisze:
02 lis 2023, 9:14
521
160
171, 190 na Górczewską, 112, 518 na odcinku Marymont-Pl3k, 158, 178 do Konwiktorskiej, 192 do Wilanowskiej...

ashir
Posty: 27968
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lis 2023, 11:43

zxcvbnm pisze:
02 lis 2023, 9:33
To prawda, zamiast 521 - krótszy 113.
Ale to i tak nie ma związku z brygadami 9m z którymi zaraz będzie problem. Bo przegub nie pojedzie na takim 320.
To jest trochę problem innego rodzaju.
Przecież na 320 jeżdżą planowo przeguby. :D

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2330
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 lis 2023, 11:56

Z którą linią, która była w obsłudze na MIDI, jeżdzącą przez Bemowo pomyliłem? :D

EDIT: Dobrym przykładem może być też 211.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27968
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lis 2023, 12:20

Była, ale przypadkiem awansowała na przeguby przez BWL z 167 i 523. ;-)

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1345
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 02 lis 2023, 12:28

zxcvbnm pisze:
02 lis 2023, 9:33
To prawda, zamiast 521 - krótszy 113.
Ale to i tak nie ma związku z brygadami 9m z którymi zaraz będzie problem. Bo przegub nie pojedzie na takim 320.
To jest trochę problem innego rodzaju.
Odniosłem się do postu Glonojada:
Warszawski ZTM nie urodzi pieniędzy, których nie ma.
wskazując, gdzie te pieniądze są bezsensownie marnowane i skąd można je wziąć.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

KR88
Posty: 285
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 02 lis 2023, 12:48

Wystarczyło miastu nie budować mostu za 120 mln zł tylko teraz zakupić autobusów i opłacić kierowców żeby PRowo "ratować komunikację" w Warszawie.

piorunus
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 02 lis 2023, 13:03

zxcvbnm pisze:
02 lis 2023, 7:53
Przecież to rodzi tyle pytań:
-A dlaczego nie używane?
-A jeśli nowe to jaki napęd? Gaz - teraz drogi, elektryki - no, no, już widzę jak SU9E popyla z pantografem na linii typu 305, ropa - MZA się broniło, jednak chyba to konieczność
- Metraż? 8-9 czy 10m
- Skąd kierowcy? Przyjdą z Mobilisu? Problemy kadrowe myślę są naistotniejszym problemem
- Jaka zajezdnia?
Takich oczywistości nie ma sensu podnosić skoro każdy o nich wie. Cóż dodać? Przede wszystkim to, że przy obecnych uwarunkowaniach ciężko sensownie kupić cokolwiek w klasie 9 - 10,5 / 11 m i zachować alternatywę, którą rynkowo da się zweryfikować. O jakimkolwiek dofinansowaniu do nich zapomnijmy.
kocur pisze:
02 lis 2023, 12:28
wskazując, gdzie te pieniądze są bezsensownie marnowane i skąd można je wziąć.
Pobieżna analiza aktualnie zamawianej pracy eksploatacyjnej, oferowanej podaży, wydumanego i bardzo drogiego standardu jakości, wręcz nieadekwatnego do osiąganych rezultatów jest jednoznaczna. Warszawa od lat jest przeskalowana. Praktycznie w każdym wymiarze organizacji zbiorkomu. Problem polega na tym, że w momencie kumulacji kryzysów nikt z tego przeskalowania nie chce zrezygnować. A tragizm, że na obronę tego kluczowy gracz nie ma żadnych argumentów. Żadnych.
KR88 pisze:
02 lis 2023, 12:48
Wystarczyło miastu nie budować mostu za 120 mln zł tylko teraz zakupić autobusów i opłacić kierowców żeby PRowo "ratować komunikację" w Warszawie.
Cóż... nie lubię polityki, szczególnie w takich niezbyt oczywistych barwach. Ale jedno jest pewne- możemy płakać za HGW jeśli jej kadencje potraktować jako punkt odniesienia.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25761
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lis 2023, 13:14

KR88 pisze:
02 lis 2023, 12:48
Wystarczyło miastu nie budować mostu za 120 mln zł tylko teraz zakupić autobusów i opłacić kierowców żeby PRowo "ratować komunikację" w Warszawie.
Na most miasto wyda jakieś 30-40 mln zł rocznie przez 3 lata. To są z punktu widzenia budżetu komunikacji fistaszki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

KR88
Posty: 285
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 02 lis 2023, 13:33

A ile tam brakuje złotówek żeby się z Mobilisem dogadać? Ktoś się chyba za pewnie czuje na Grochowskiej, i sądzi, że może dyktować warunki...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25761
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lis 2023, 13:49

Raczej ma kaganiec założony. Przyszłoroczny budżet w części wydatków bieżących (budżet inwestycyjny to trochę inny temat nie do końca będący wspólnym workiem) szykuje się jakiś dramatyczny. Chyba że nowy rząd szybko dosypie samorządom kasę, którą straciły na różnych obniżkach PIT-u za czasów PiS-u.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 lis 2023, 13:50

piorunus pisze:
02 lis 2023, 13:03
Przede wszystkim to, że przy obecnych uwarunkowaniach ciężko sensownie kupić cokolwiek w klasie 9 - 10,5 / 11 m i zachować alternatywę, którą rynkowo da się zweryfikować.
Patrząc po rynku to przy obecnych trendach pozostają tylko elektryki albo klasyczny diesel. Aktualnie raczej nikt nie ma w ofercie 100% niskopodłogowego midika (9-11m) zasilanego gazem.

Autobus Czerwon
Posty: 4302
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 lis 2023, 13:57

Fabryka w Zaporożu już czeka na zamówienie na 50 midików :D

Jurand
Posty: 1259
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 02 lis 2023, 14:20

KR88 pisze:
02 lis 2023, 13:33
A ile tam brakuje złotówek żeby się z Mobilisem dogadać? Ktoś się chyba za pewnie czuje na Grochowskiej, i sądzi, że może dyktować warunki...
Grochowska powiadasz, a wcześniej Żelazna, to są dopiero skarbonki (-(
Na Golędzinów do policyjnych kontenerów można towarzystwo przenieść, za chwilę piękne ocieplane kontenery mają się ponoć zwolnić i będą do wykorzystania :-k

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 lis 2023, 15:52

Do Workuty najlepiej. :bredzisz:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ