[Białoruś][GW] Niebezpieczne trolejbusy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 lis 2006, 11:49

Obrazek
Białoruś: Trolejbus może porazić prądem

IAR, 2006-11-14, ostatnia aktualizacja 2006-11-14 10:21

Białoruskie media alarmują o niebezpieczeństwach czyhających na pasażerów trolejbusów. W tym roku tylko w stolicy Białorusi Mińsku zanotowano już 3 przypadki porażenia pasażerów prądem. W roku ubiegłym z tego powodu zmarła studentka.

Ministerstwo Transportu Białorusi ogłosiło niedawno, że po przeprowadzeniu niezbędnych przeróbek trolejbusy są bezpieczne. Mimo to nadal rażą prądem. Część specjalistów wiąże to z posypywaniem zimą dróg mieszankami soli i piasku co sprzyja lepszemu przewodzeniu prądu. Inni zwracają uwagę, że 60 procent trolejbusów jest wyeksploatowanych i należałoby je wymienić.

Na Białorusi trolejbusy są dosyć powszechnym środkiem komunikacji. Codziennie na ulice miast wyjeżdża prawie tysiąc trolejbusów. Dwie trzecie z nich ma już zainstalowane urządzenia ostrzegające przed porażeniem prądem. W przyszłym roku w trolejbusach mają zostać zainstalowane dodatkowe czujniki, pokazujące gdzie nastąpiła awaria.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 lis 2006, 20:55

Trudno się spodziewać po radzieckim trolejbusie ZIU 9, którego żywotność 15 lat temu planowana była na 8 lat. W Lublinie też było kilka takich przypadków przez paroma laty.
15/12/2005-12/7/2019

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 14 lis 2006, 20:59

Hmm... Na Białorusi są też Biełkommunmasz-AKSMy... Ciekawe jak z ich jakością... :-k
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 lis 2006, 21:10

jacek2357 pisze:Na Białorusi są też Biełkommunmasz-AKSMy... Ciekawe jak z ich jakością...
Podobno swego czasu Ryga po problemach z Bielkomunmaszami z aparaturą Vossloh-Kiepe była gotowa sprzedać je za symbolicznego dolara za sztukę. Są jeszcze MAZy z tyrystorowym rozruchem, ale te podobno z tego całego bałaganu prezentują się nawet nieźle.
15/12/2005-12/7/2019

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 14 lis 2006, 21:11

wydaje się, że to nawet niezły produkt(jak na ich warunki), nawet eksprtują swoej produkty do innych państw (także do Rygi)
TLG pisze:Trudno się spodziewać po radzieckim trolejbusie ZIU 9, którego żywotność 15 lat temu planowana była na 8 lat.
hę? znaczy różnie z jakościa ZIU przez cały okres produkcji było, ale nawet starsze mogą się nieźle trzymać(chyba, że chodzi o żywotność w Mińsku)
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 lis 2006, 21:25

Tm pisze:znaczy różnie z jakościa ZIU przez cały okres produkcji było
ZIU był w ogóle marnej jakości (podobnież podczas ich eksploatacji w Gdyni bywały momenty, że niemal wszystkie stały unieruchomione, a w skrzyniach ze Związku z częściami, na które czekano bardzo długo znaleziono tylko...kierownice)
Tm pisze:nawet eksprtują swoej produkty do innych państw (także do Rygi)
Eksportowali. Wątpie w to, ze Ryga kupi ten szajs. Na razie wolą Trollino. Produkty trolejbusowe białoruskie czy ukraińskie to przeraźliwe barachło.
15/12/2005-12/7/2019

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 14 lis 2006, 21:40

TLG pisze:Produkty trolejbusowe białoruskie czy ukraińskie to przeraźliwe barachło.
no fakt, mimo wszystko tam to i tak powiew nowości
TLG pisze:ZIU był w ogóle marnej jakości
jednak jeździ jeszcze w wielu egzemplarzach, tzn. jak na zachodnie standardy to jak najbardziej był marny, ale ponieważ do jego naprawy służy młotek, nie komputer to się jakoś trzyma


PS.
przy okazji- czy w necie pojawiło się już może gdziekolwiek zdjęcie Rossana H-10? bo nigdzie go chyba nie mozna było uświadczyć
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 15 lis 2006, 14:57

Tm pisze:jednak jeździ jeszcze w wielu egzemplarzach, tzn. jak na zachodnie standardy to jak najbardziej był marny, ale ponieważ do jego naprawy służy młotek, nie komputer to się jakoś trzyma
Zachodnie standardy zachodnimi standardami. Ateny ZIUtki wycofały dopiero przed Olimpiadą, więc jeździły dłużej niż w Polsce (Lublin wycofał o ile dobrze pamiętam w 2001r ostatniego ZIU z ruchu liniowego).
Tm pisze:przy okazji- czy w necie pojawiło się już może gdziekolwiek zdjęcie Rossana H-10?
Przyznam szczerze, ze z tym się nie spotkałem. Natomiast przez jakiś czas montowano H10 na Słowacji pod nazwą GRANUS z silnikiem Setyr'a. To prawdopodobnie jest też jakaś licencja.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ