Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 lis 2023, 14:40

Warto wspomnieć, że w tym roku taką hybrydę MZA testowało, więc wcale by mnie nie zdziwiło, jakby brali pod uwagę taki wariant awaryjny.

michael112
Posty: 2827
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 lis 2023, 15:06

Chyba już nie biorą, bo rozpisali przetarg na elektryki.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26822
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lis 2023, 15:48

Dantte pisze:
03 lis 2023, 11:50
Glonojad pisze:
03 lis 2023, 11:41
Takie Monachium w ogóle się nie bawi w ładowarki na mieście, kupili elektryki, które codziennie wyjeżdżają 260-280 km.
Chwała Monachium, Zurych nie bawi się w jakieś ładowarki na mieście, elektryki wracają do zajezdni po przejechaniu 100-150km :lol: Noale wiem, to jednak pipidówa. eot
To dziwne, Zurych miał pomysł żeby elektryki to były trolejbusy ładujące się na odcinkach z trakcją a rozładowujące - poza nią; coś nie pykło?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 03 lis 2023, 15:53

Glonojad pisze:
03 lis 2023, 15:48
Dantte pisze:
03 lis 2023, 11:50

Chwała Monachium, Zurych nie bawi się w jakieś ładowarki na mieście, elektryki wracają do zajezdni po przejechaniu 100-150km :lol: Noale wiem, to jednak pipidówa. eot
To dziwne, Zurych miał pomysł żeby elektryki to były trolejbusy ładujące się na odcinkach z trakcją a rozładowujące - poza nią; coś nie pykło?
No to jest jedna część floty, i tak obsługiwana jest jedna linia-zabawka (83), druga część to zwykłe elektryki MAN które zawsze zjeżdżają na zajezdnię. Także w środku szczytu, czasem przez całe miasto, bo zajezdnia z podstacją do ładowania elektryków jest jedna (z 2 w sumie).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

piorunus
Posty: 252
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 04 lis 2023, 10:06

ashir pisze:
03 lis 2023, 13:47
A jak finansowo wychodzą hybrydy, choćby tylko mild hybrid? Bo te pojazdy też można ładnie opakować marketingowo, jako ekologiczne. ;-)
Wychodzi, że "mała" hybryda to ok. 200-300 tys. za sztukę więcej (zależy od zakresu pakietu after sales) w stosunku do zwykłego diesla lub gazowca.
Autobus Czerwon pisze:
03 lis 2023, 14:24
Praga zamówiła 140 przegubowych autobusów mild hybrid za ok. 2 000 000 PLN/szt, także wychodzą dużo korzystniej niż elektryki.
Żeby było pełne info to trzeba także dodać, że w tej cenie jest także kilkuletni kontrakt serwisowy.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 04 lis 2023, 17:00

Utrata 100 brygad zmieni niewiele. Bo jeśli chodzi o pieniądze to dobro pasażera schodzi na dalszy plan. Po prostu dłużej on poczeka na autobus, pojedzie w większym tłoku, a w najgorszym wypadku się nie zmieści do pojazdu. Może czasami napiszę skargę, ale i tak następnego dnia pójdzie na przystanek.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 lis 2023, 17:43

Ale jak mu się to zdarzy 3 razy, to zastanowi się nad urną wyborczą.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 04 lis 2023, 19:25

Premo pisze:
04 lis 2023, 17:00
Utrata 100 brygad zmieni niewiele. Bo jeśli chodzi o pieniądze to dobro pasażera schodzi na dalszy plan. Po prostu dłużej on poczeka na autobus, pojedzie w większym tłoku, a w najgorszym wypadku się nie zmieści do pojazdu. Może czasami napiszę skargę, ale i tak następnego dnia pójdzie na przystanek.
Przecież pasażer to zawsze była postać drugo planowa, na pierwszy plan zawsze wychodziły WZKM, bo to jest najważniejsze , bo z tego są pieniądze :lol:

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 05 lis 2023, 20:35

Już sam fakt że zamiast nowego przetargu na nowe pojazdy próbowano przedłużyć już istniejące o czymś świadczy. Pieniędzy nie ma. Najpierw pandemia potem wojna. Nie ma pieniędzy ani na nowe autobusy, ani na podwyżki dla kierowców.

wincenty
Posty: 1321
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 05 lis 2023, 22:33

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 80681.html

Pewnie te pantografowe pod 106, bo z Woronicza do obsługi tej linii jednak za daleko...
A te z mocnymi bateriami to na takie linie jak 166, 178... Według mnie większość pójdzie na Stalową jednak.

A ograniczenie do firm, które wykażą, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały wartości elektrobusów o wartości odpowiednio 70 i 100 mln zł netto, mają pewnie ograniczyć start Autosana i Chińczyków... Reasumując, najbardziej prawdopodobna wygrana Solarisa i MANa...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

primoż
Posty: 3727
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 05 lis 2023, 22:56

Mercedes się nie łapie?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

wincenty
Posty: 1321
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 05 lis 2023, 23:00

primoż pisze:
05 lis 2023, 22:56
Mercedes się nie łapie?
Chyba się łapie, biorąc pod uwagę sprzedaż eCitaro dla Gdyni, Wrocławia i Zielonej Góry, ale najczęściej, jak ostatnio w przetargu dla ZTM, jest po prostu bardzo drogi...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 688
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 06 lis 2023, 3:43

wincenty pisze:
05 lis 2023, 22:33
mają pewnie ograniczyć start Autosana i Chińczyków... Reasumując, najbardziej prawdopodobna wygrana Solarisa i MANa...
Myślę, że Yutong bez problemu kwotowo się załapie. A testy Mana, który nie wiedzieć czemu jest na Stalowej teraz, pokazały że raczej nikt go nie będzie chciał brać :)
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

KR88
Posty: 172
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 06 lis 2023, 5:31

Jeden z nich (946) stoi od tygodnia. Wiadomo co z nim?

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 lis 2023, 10:08

KR88 pisze:
06 lis 2023, 5:31
Jeden z nich (946) stoi od tygodnia. Wiadomo co z nim?
Przecież Yutong cały czas jeździ, chyba pomyliło się Tobie z MANem

ODPOWIEDZ