Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 lis 2023, 19:13

Dziwnym przypadkiem największymi beneficjentami honorowania biletów KM w pociągach SKM są posiadacze ulgi UUT. Takie bilety są najczęściej spotykane. Pozostali to przypadkowe osoby, nieświadome obecności dwóch różnych systemów biletowych.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10664
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 lis 2023, 20:22

Co to jest ulga UUT?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10917
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 lis 2023, 20:28

KwZ pisze:
20 lis 2023, 20:22
Co to jest ulga UUT?
Pracownicy kolei. Lub rodziny, raczej zakładam większość pracowników.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27522
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 lis 2023, 20:45

Premo pisze:
20 lis 2023, 19:13
Dziwnym przypadkiem największymi beneficjentami honorowania biletów KM w pociągach SKM są posiadacze ulgi UUT. Takie bilety są najczęściej spotykane. Pozostali to przypadkowe osoby, nieświadome obecności dwóch różnych systemów biletowych.
Dziwnym przypadkiem po prostu nikomu innemu nie opłaca się korzystać z makabrycznie drogiej taryfy KM, jeśli może skorzystać z biletu miejskiego.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Paweł D.
Posty: 5490
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 lis 2023, 21:14

Aczkolwiek sam dziwię się ludziom kupującym u kierownika bilet KM od Włoch do Śródmieścia za 7,50 choć mogą użyć tego za 3,40. Ale nie każdy wie, nie każdy ma taki bilet....

eloelo520
Posty: 80
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 21 lis 2023, 10:59

Taryfa KM jest po prostu realna.
Ciekawe dlaczego w 2023 na kazdym busie typu PKS, nawet na liniach dotowanych na prowincji, przejazd choćby jednego przystanku to 5-6 zł.

Paweł D.
Posty: 5490
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 lis 2023, 11:11

Znam linie na prowincji (nie będące PKS z nazwy) na których cała trasa to 2-4 zł. Ale oczywiście lecą na dotacjach.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27522
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lis 2023, 12:56

eloelo520 pisze:
21 lis 2023, 10:59
Taryfa KM jest po prostu realna.
Ciekawe dlaczego w 2023 na kazdym busie typu PKS, nawet na liniach dotowanych na prowincji, przejazd choćby jednego przystanku to 5-6 zł.
Koleje Mazowieckie są, pomimo absolutnie rekordowych przewozów, najdroższym przewoźnikiem regionalnym w Polsce - i to bez uwzględnienia ofert wojewódzkich typu taryfa kujawsko-pomorska, które potrafią być tańsze o ponad połowę(!).

300km:

mazowieckie: 51,20
dolnośląskie: 46,20
małopolskie: 44,90
śląskie: 40,95
podkarpackie: 38,20
pomorskie: 37,90
kujawsko-pomorskie: 22,90

Stawka z pociągokilometr w mazowieckiem też jest wyższa niż chociażby na Podkarpaciu, co jest już naprawdę żenujące, bo skoro już pasażer ma drogo, to przynajmniej podatnik powinien mieć tanio.

(That said, nie identyfikuję się z poglądem, że powinno dążyć się do obniżenia stawek za pockm za wszelką cenę, jak niektórzy poczytni komentatorzy)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

eloelo520
Posty: 80
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 21 lis 2023, 14:58

A w jakim województwie masz takie częstotliwości na liniach?
KM wożą bardzo dużo powietrza.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27522
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lis 2023, 15:33

Na podstawie jakich danych liczbowych wyciągasz ten wniosek o ponadprzeciętnej pustce w pociągach KM?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Paweł D.
Posty: 5490
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 lis 2023, 15:56

Pustki to bardziej wynikają z idiotycznych relacji i godzin kursowania. Nowy rozkład to już będzie typowe wygaszanie popytu. Oczywiście na niektórych trasach.
Ps. Ciekawe jakie zapełnienie będzie miał pociąg odjeżdżający o 1 nocy do Grodziska...

Łukasz
Posty: 10917
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lis 2023, 16:10

Paweł D. pisze:
21 lis 2023, 15:56
Ps. Ciekawe jakie zapełnienie będzie miał pociąg odjeżdżający o 1 nocy do Grodziska...
A on nie jest potrzebny rano? Na pewno ma większy sens niż pociąg o 3. Do północy+ ludzie spokojnie zostają na mieście.
ŁK

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3555
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 21 lis 2023, 18:26

Paweł D. pisze:
20 lis 2023, 21:14
Aczkolwiek sam dziwię się ludziom kupującym u kierownika bilet KM od Włoch do Śródmieścia za 7,50 choć mogą użyć tego za 3,40. Ale nie każdy wie, nie każdy ma taki bilet....
W tej relacji mogą użyć biletu za 3.40, ale w innej, też wewnątrz Warszawy, już nie mogą. Nic dziwnego zatem, że ludzie kupują droższe bilety, jeśli oferta jest nieintuicyjna. A zakup u kierownika to dodatkowa gwarancja, że bilet, który zakupią będzie poprawny.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Paweł D.
Posty: 5490
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 lis 2023, 18:36

Honorowanie masz zdaje się wszędzie, gdzie kursuje SKM. A, że zmienia się to wraz ze zmianą rozkładu i postępem robót, to inna, nie zachęcająca do korzystania sprawa.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 lis 2023, 19:07

fik pisze:
21 lis 2023, 12:56
eloelo520 pisze:
21 lis 2023, 10:59
Taryfa KM jest po prostu realna.
Ciekawe dlaczego w 2023 na kazdym busie typu PKS, nawet na liniach dotowanych na prowincji, przejazd choćby jednego przystanku to 5-6 zł.
Koleje Mazowieckie są, pomimo absolutnie rekordowych przewozów, najdroższym przewoźnikiem regionalnym w Polsce - i to bez uwzględnienia ofert wojewódzkich typu taryfa kujawsko-pomorska, które potrafią być tańsze o ponad połowę(!).

300km:

mazowieckie: 51,20
dolnośląskie: 46,20
małopolskie: 44,90
śląskie: 40,95
podkarpackie: 38,20
pomorskie: 37,90
kujawsko-pomorskie: 22,90

Stawka z pociągokilometr w mazowieckiem też jest wyższa niż chociażby na Podkarpaciu, co jest już naprawdę żenujące, bo skoro już pasażer ma drogo, to przynajmniej podatnik powinien mieć tanio.

(That said, nie identyfikuję się z poglądem, że powinno dążyć się do obniżenia stawek za pockm za wszelką cenę, jak niektórzy poczytni komentatorzy)
Wziąłeś wybitnie absurdalny przykład. Bo kto w trasę 300km wybiera pociąg osobowy? Chyba tylko masochiści. Ale pewnie wtedy przykład nie pasowałby pod narrację.

Dziwnym zjawiskiem jest ogłaszanie wspólnego honorowania w przypadku utrudnień. Tak jak np. na trasie Warszawa-Pruszków gdzie te bilety honorowane są teraz cały czas bez względu na opóźnienia.

ODPOWIEDZ