No o tym właśnie mówię. Po prostu kursy skrócone jako M2 tylko na ekranach z inną destynacją.person pisze: ↑14 wrz 2023, 10:35Dżizas, londyńskie metra ma pierdyliard kursów skróconych i nikt nie wprowadza dodatkowych kresek na mapie, numerów, czy kolorów. Po prostu stacyjny SIP wyświetla informację do której stacji jedzie dany pociąg. I już.AdamKlocusky pisze: ↑13 wrz 2023, 17:05Wracając, najtańsze i nie wymagające rozwiązanie to po prostu kursy skrócone M2 jak kiedyś do Wilanowskiej na M1. Bez żadnych dodatkowych kosztów wynikających z SIP.
My mamy wyświetlacze i w miarę dobry system zapowiedzi dźwiękowej na peronach.
Po co ponownie wynajdywać koło?
Tak. Tam gdzie kursy skrócone/wydłużone pokrywają się przystankowo z trasą zwykłą powinnien być jeden numer (tj. 112). A tam, gdzie tak nie jest - jako oddzielna linia (patrz 190).mb112 pisze: ↑14 wrz 2023, 10:45Linia metra ma prosty przebieg i wiadomo, że pociąg nie skręci gdzieś w bok i nie pojedzie inną trasą. A nawet jak będzie kurs skrócony to wiadomo, że można wysiąść na ostatniej stacji i w razie potrzeby wsiąść w kolejny pociąg na tym samym peronie.
Stąd M1 Wilanowska byłoby wystarczającą informacją a 190 Os. Górczewska nie (i stale powtarzam że nie rozumiem, skąd to 'oszczędzanie' numerów).