Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 lis 2023, 10:12

105 ma zostać po otwarciu tramwaju? Jakoś wątpię.
ŁK

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 lis 2023, 10:25

Łukasz pisze:
23 lis 2023, 10:12
105 ma zostać po otwarciu tramwaju? Jakoś wątpię.
Moim zdaniem do czasu otwarcia M2 Lazurowa powinno zostać, tylko już nie koniecznie co 6 w godzinach szczytu jak obecnie. Wtedy i tak wszystko na Bemowie trzeba będzie pozmieniać.
Też pytanie jaki będzie układ linii tramwajowych, jeśli będzie tylko 10 i 11 tak samo często jak wcześniej, tylko szybciej jadące do centrum, to trochę niesprawiedliwe będzie dopychanie tych linii jeszcze ludźmi ze 105 z Lazurowej, chyba żeby np. była jeszcze jakaś trzecia linia, to wtedy ok. W sumie to czy obecne remonty na Rondzie Daszyńskiego nie są po to żeby linia z Kasprzaka mogła skręcać na północ albo na południe w Towarową ?

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 590
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 23 lis 2023, 10:34

Łukasz pisze:
23 lis 2023, 10:12
105 ma zostać po otwarciu tramwaju? Jakoś wątpię.
Bym się raczej spodziewał połączenia 105 i 255 na trasie OSG - RDA.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 23 lis 2023, 11:02

mb112 pisze:
23 lis 2023, 10:25
W sumie to czy obecne remonty na Rondzie Daszyńskiego nie są po to żeby linia z Kasprzaka mogła skręcać na północ albo na południe w Towarową ?
Nie. To tylko remont przejazdu przez jezdnie a nie odbudowa rozjazdów.
ObrazekObrazek

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 lis 2023, 11:32

AdamKlocusky pisze:
23 lis 2023, 10:34
Bym się raczej spodziewał połączenia 105 i 255 na trasie OSG - RDA.
Trochę lipa, bo mieszkańcy Lazurowej by dostali dodatkowe zwiedzanie okolicy, a mieszkańcy Jana Kazimierza zapchany autobus.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 lis 2023, 11:41

mb112 pisze:
23 lis 2023, 10:03
(...) na planie są przystanki po północno-wschodniej stronie tego skrzyżowania, na Wolskiej czyli mogłaby je obsługiwać tylko linia jadąca dalej Wolską do skrzyżowania z Ordona, a więc w obecnym stałym układzie żadna.
A te przystanki nie powstały w ramach "odszkodowania" za zlikwidowany przystanek tramwajowy, bez planu na kursowanie tamtędy czegokolwiek? :-k
Łukasz pisze:
23 lis 2023, 10:12
105 ma zostać po otwarciu tramwaju? Jakoś wątpię.
Pewnie potną.
AdamKlocusky pisze:
23 lis 2023, 10:34
Bym się raczej spodziewał połączenia 105 i 255 na trasie OSG - RDA.
Przegub na Ordona? Wątpię.
mb112 pisze:
23 lis 2023, 10:25
Też pytanie jaki będzie układ linii tramwajowych, jeśli będzie tylko 10 i 11 tak samo często jak wcześniej, tylko szybciej jadące do centrum, to trochę niesprawiedliwe będzie dopychanie tych linii jeszcze ludźmi ze 105 z Lazurowej, chyba żeby np. była jeszcze jakaś trzecia linia, to wtedy ok.
ZTM raczej nie interesuje się sprawiedliwością ;) Moim zdaniem będzie 10 i 11, a 105 pocięte.
Natomiast zawrotka na RD mogłaby posłużyć do szczytowej linii tramwajowej na wagonach bydlęcych tramwajach dwukierunkowych relacji Cmentarz Wolski - Rondo Daszyńskiego, zbierających ludzi z południowej zabudowy na Wolskiej i Kasprzaka (nawet uwzględniając kretyńskie rozmieszczenie przystanków w okolicach Ronda Tybetu). Tylko wątpię, że ZTM znajdzie na to brygady.
mb112 pisze:
23 lis 2023, 10:25
W sumie to czy obecne remonty na Rondzie Daszyńskiego nie są po to żeby linia z Kasprzaka mogła skręcać na północ albo na południe w Towarową ?
Remonty na RD nie przewidują przywrócenia relacji skrętnych.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 lis 2023, 13:17

Wolfchen pisze:
23 lis 2023, 11:41
mb112 pisze:
23 lis 2023, 10:03
(...) na planie są przystanki po północno-wschodniej stronie tego skrzyżowania, na Wolskiej czyli mogłaby je obsługiwać tylko linia jadąca dalej Wolską do skrzyżowania z Ordona, a więc w obecnym stałym układzie żadna.
A te przystanki nie powstały w ramach "odszkodowania" za zlikwidowany przystanek tramwajowy, bez planu na kursowanie tamtędy czegokolwiek? :-k
Żeby odszkodowanie miało sens, musi coś tamtędy kursować. Nawet przy likwidacji 105, można dać/zostawić 167 żeby już coś było..

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 lis 2023, 14:06

Bywalec pisze:
23 lis 2023, 11:02
mb112 pisze:
23 lis 2023, 10:25
W sumie to czy obecne remonty na Rondzie Daszyńskiego nie są po to żeby linia z Kasprzaka mogła skręcać na północ albo na południe w Towarową ?
Nie. To tylko remont przejazdu przez jezdnie a nie odbudowa rozjazdów.
Prezes Niklewicz na Twitterze (u Osowskiego) napisał, że odbudowa skrętów to masa czasu/pracy i dłuuuugie wyłączenie ruchu, dlatego nie da się.
No, mniej więcej tak napisał.

Georg
Posty: 6019
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 lis 2023, 14:10

Ale spore korzyści. Jak długo musiałoby trwać takie wyłączenie z ruchu?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 lis 2023, 14:26

Poszukaj u Osowskiego na TT/X, ale nie zapominajmy, że te skręty wrócą przy okazji remontu Średnicy, czyli już kilka lat temu.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 23 lis 2023, 16:52

Georg pisze:
23 lis 2023, 14:10
Ale spore korzyści. Jak długo musiałoby trwać takie wyłączenie z ruchu?
Zwalniane przez motorniczych do 15km/h na zwrotnicach jest korzyścią?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 lis 2023, 19:58

michael112 pisze:
23 lis 2023, 13:17
Żeby odszkodowanie miało sens, musi coś tamtędy kursować.
Nie darmo dałem cudzysłów ;)
michael112 pisze:
23 lis 2023, 13:17
Nawet przy likwidacji 105, można dać/zostawić 167 żeby już coś było..
Trochę bez sensu dawać tam autobus dla tarczki na przystanku, który od razu ucieka w bok moim zdaniem.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 gru 2023, 16:02

Warszawa to bogate miasto dzięki temu ludzie będą mieli do wyboru, tramwaje na Kasprzaka oraz 105...
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81095.html

Georg
Posty: 6019
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 gru 2023, 16:09

"Częstotliwość będzie nieco mniejsza"
Tradycyjnie 30/30/30?
13 jako jedyna linia chyba będzie jeździć przez cały dzień.
"Liczymy, że duża liczba pasażerów przeniesie się jednak do tramwajów"
Dobra oferta tramwajowa może pomóc. Ale jeśli dalej będzie jeździć 105, to dlaczego ludzie mają się przesiąść w tramwaj, skoro są przyzwyczajeni do autobusu. Może rozwiązaniem byłoby jakieś E-x na wzór dawnego E-6. Przystanki od Górczewskiej do Ciepłowni a potem już Rondo Daszyńskiego.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 gru 2023, 16:26

27 mogłoby zostać na Skierniewickiej i później.

E-6 oczywiście bez sensu, bo jeździłoby szybciej niż tramwaj.
ŁK

ODPOWIEDZ