Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lis 2023, 11:21

Tak naprawdę trzebaby sprawdzić cały pociąg przed końcem strefy. A jest to niewykonalne w zasadzie bez zmasowanych nalotów kontrolerskich ;)

KacpM
Posty: 8
Rejestracja: 09 sie 2023, 19:26

Post autor: KacpM » 28 lis 2023, 11:46

Paweł D. pisze:
28 lis 2023, 11:21
Tak naprawdę trzebaby sprawdzić cały pociąg przed końcem strefy. A jest to niewykonalne w zasadzie bez zmasowanych nalotów kontrolerskich ;)
Te badania właśnie na tym polegają. Zespół kontrolerów KM we współpracy z ankieterami ZTM sprawdza cały pociąg z uwzględnieniem stref biletowych.

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lis 2023, 13:09

Tak, ale ankieter zupełnie niepotrzebny. Choć dokonać kolejnej kontroli po przekroczeniu granicy stref trochę zdenerwuje pasażerów... ;) Dla mnie wystarczą pomiary w strefie, ale przed stacją na której wysiada 1/3 czy 1/4 pociągu. Stawka jest jednolita za pockm bez względu na strefę ZTM.
Ale myślę, że nikogo to nie interesuje. Miasto płaci tyle ile KM zaakceptowały i tylko faktury lecą.

KacpM
Posty: 8
Rejestracja: 09 sie 2023, 19:26

Post autor: KacpM » 28 lis 2023, 15:41

Ankieter jest bardziej dla samego faktu obecności kogoś ze strony ZTM, bo zapisuje tylko pasażerów, których bilety/uprawnienia do bezpłatnych przejazdów nie podlegają odczytowi przez urządzenie KM. Kontrola natomiast jest dokonywana jednokrotnie (chyba że wcześniej dokonał jej kierpoć) – część składu w I, a część w II strefie. Miarodajność faktycznie jest wątpliwa, ponieważ różne ekipy mają inne tempo pracy i napełnienie pociągu. W przypadku biletów kartonikowych wystąpi wyraźna dysproporcja między wynikami, jeśli jedna ekipa obskoczy I strefę do Włoch, a druga będzie kontrolować aż do Gołąbek (kwestia honorowania biletów 20- i 75-minutowych).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8317
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 lis 2023, 16:27

KacpM pisze:
28 lis 2023, 15:41
Miarodajność faktycznie jest wątpliwa, ponieważ różne ekipy mają inne tempo pracy i napełnienie pociągu.
Dlatego badanie wykonuje się 2x w DP i 1x w DS.
Odchylenia byłyby widoczne patrząc z perspektywy wieloletniej, ale zdaje się, że takowych (o dziwo?) nie ma.

Gdyby tylko KMy miały możliwość elektronicznego skanowania/kontrolowania każdego swojego biletu i dzieliły się tą wiedzą z Warszawą, która płaci za te usługi grube miliony, to może nie trzeba byłoby pytać na tym forum o liczbę pasażerów per se...? ;-)

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 28 lis 2023, 18:37

Paweł D. pisze:
28 lis 2023, 11:21
Tak naprawdę trzebaby sprawdzić cały pociąg przed końcem strefy. A jest to niewykonalne w zasadzie bez zmasowanych nalotów kontrolerskich ;)
Osobiście uważam, że sposób prowadzenia tych pomiarów nie ma najmniejszego sensu. Ich wyniki nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Ale chyba ZTM chce udowodnić że pasażerów z ich biletami jest o wiele mniej niż w rzeczywistości by móc negocjować lepsze stawki

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lis 2023, 19:02

KM mają swoje trójki kontrolerskie. Wystarczy wpuścić np. we Włochach do każdej jednostki i w miarę sprawnie sprawdzić. Problem pojawi się gdy trafi się na pasażera bez biletu, ale można machnąć ręką i sprawdzać dalej. Żeby pomiary były wiarygodne powtórzyć to jeszcze. I tak dla każdej trasy.
Ale powtórzę. ZTM z KM mają umowę, zagwarantowanie środki w budżecie. Pomiary jeszcze pokażą że miasto płaci za mało albo za dużo i zrobi się problem.

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 28 lis 2023, 20:32

Premo pisze:
28 lis 2023, 18:37
Paweł D. pisze:
28 lis 2023, 11:21
Tak naprawdę trzebaby sprawdzić cały pociąg przed końcem strefy. A jest to niewykonalne w zasadzie bez zmasowanych nalotów kontrolerskich ;)
Osobiście uważam, że sposób prowadzenia tych pomiarów nie ma najmniejszego sensu. Ich wyniki nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Ale chyba ZTM chce udowodnić że pasażerów z ich biletami jest o wiele mniej niż w rzeczywistości by móc negocjować lepsze stawki
Albo KM się boją, że jest mniej pasażerów z ich biletami i boją się, że w duecie KM-ZTM będą tym słabszym partnerem i ZTM będzie na lepszej pozycji negocjacyjnej.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

KacpM
Posty: 8
Rejestracja: 09 sie 2023, 19:26

Post autor: KacpM » 28 lis 2023, 21:46

Paweł D. pisze:
28 lis 2023, 19:02
Problem pojawi się gdy trafi się na pasażera bez biletu, ale można machnąć ręką i sprawdzać dalej.
Akurat od wystawiania opłat dodatkowych/kwitów jest osobna osoba, która zajmuje się tylko tym.

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lis 2023, 22:12

Nie bardzo wiem kogo masz na myśli.

KacpM
Posty: 8
Rejestracja: 09 sie 2023, 19:26

Post autor: KacpM » 28 lis 2023, 22:23

Aktualnie zespół ze strony KM składa się z trzech osób. Jedna z nich zajmuje się tylko gapowiczami, więc co do zasady ich obecność nie wpływa na sprawność prowadzonych badań. :)

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lis 2023, 22:51

Tylko jeden z nich wystawia wezwania? A co jak złapią kolejnego który chce wysiąść? Odpuszczają czy każą jechać pociągiem aż tamten skończy i podejdzie?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 lis 2023, 18:18

To wtedy gapowicz ma po prostu szczęście

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 lis 2023, 18:43

Czy to nie z tego powodu odsetek gapowiczów w ZTM to stałe 5%? Złapią jednego, to drugi sobie pójdzie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 lis 2023, 20:12

Te 5% to odsetek osób, które otrzymały wezwanie do zapłaty/potwierdzenie wpłaty do liczby skontrolowanych pasażerów. Gdzieś czytałem, że po wprowadzeniu umundurowania kontrolerów ten odsetek spadł do 3%

ODPOWIEDZ