Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 05 gru 2023, 13:48

Czekam na tramwaje nr 5bis i 34 na Kasprzaka, a wrócą wspaniałe lata 60 te i 70 te tamże. Dycha i remis jeden do jednego już będą....

Nieletnim do wglądu film Nie lubię poniedziałku jak było.
ZUS fundatorem emigracji

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 gru 2023, 13:49

person pisze:
05 gru 2023, 13:47
Jeśli 11 jadąca na pl. Narutowicza i tak wymaga:
- nowych desek bocznych/korali,
- nowych rozkładów,
to jaki byłby koszt zmiany numeru na 4x, by numer odpowiadał charakterowi/okresowi kursowania?
Jeśli 11 później miałaby zostać skierowana na Sielce, to przecież i tak będzie wymagała:
- nowych desek,
- nowych rozkładów,
- nowego wszystkiego,
więc... jaki problem aby przy okazji zmienić numer, co zresztą można byłoby fajnie ograć marketingowo?
W sumie coś w tym jest.
No niby pewna różnica kosztów jest w naklejce z numerkiem na odcinku Nowowiejska-Nowe Bemowo. Ale jeśli ZTM postanowi nakleić taką z dopiskiem "okresowy", to potem i tak ją trzeba będzie wymienić.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 583
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 05 gru 2023, 14:04

person pisze:
05 gru 2023, 13:47
Jeśli 11 jadąca na pl. Narutowicza i tak wymaga:
- nowych desek bocznych/korali,
- nowych rozkładów,
to jaki byłby koszt zmiany numeru na 4x, by numer odpowiadał charakterowi/okresowi kursowania?
Jeśli 11 później miałaby zostać skierowana na Sielce, to przecież i tak będzie wymagała:
- nowych desek,
- nowych rozkładów,
- nowego wszystkiego,
więc... jaki problem aby przy okazji zmienić numer, co zresztą można byłoby fajnie ograć marketingowo?
W każdym z tych przypadków zachodzi konieczność nowego wszystkiego, co nie jest zaskakujące i nie zmienia faktu, że już dawno mogła zostać popełniona zmiana numeru.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25346
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 gru 2023, 14:10

Cały czas nie bierzecie pod uwagę faktu, że w międzyczasie mogła zostać popełniona decyzja o odejściu od systemu oddzielnej numeracji dla linii okresowych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 gru 2023, 14:14

AdamKlocusky pisze:
05 gru 2023, 14:04
person pisze:
05 gru 2023, 13:47
Jeśli 11 jadąca na pl. Narutowicza i tak wymaga:
- nowych desek bocznych/korali,
- nowych rozkładów,
to jaki byłby koszt zmiany numeru na 4x, by numer odpowiadał charakterowi/okresowi kursowania?
Jeśli 11 później miałaby zostać skierowana na Sielce, to przecież i tak będzie wymagała:
- nowych desek,
- nowych rozkładów,
- nowego wszystkiego,
więc... jaki problem aby przy okazji zmienić numer, co zresztą można byłoby fajnie ograć marketingowo?
W każdym z tych przypadków zachodzi konieczność nowego wszystkiego, co nie jest zaskakujące i nie zmienia faktu, że już dawno mogła zostać popełniona zmiana numeru.
Rzeczywiście, są ważniejsze problemy niż nieprawidłowe oznaczenie 11 na 4 miesiące. 31, 25, 163, 171 itd.
pawcio pisze:
05 gru 2023, 14:10
Cały czas nie bierzecie pod uwagę faktu, że w międzyczasie mogła zostać popełniona decyzja o odejściu od systemu oddzielnej numeracji dla linii okresowych.
To co następne? Przyspieszona linia 1XX pomijająca wybrane przystanki? Strefowa linia 1XX? Nocne 3XX i dzienne NXX?

Georg
Posty: 5982
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 gru 2023, 14:16

Kiedy ma być otwarta stacja Górczewska, a kiedy Wolska (między Os. Wolska, a Redutą Wolską?

Georg
Posty: 5982
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 gru 2023, 14:17

michael112 pisze:
05 gru 2023, 14:14

To co następne? Strefowa linia 1XX?
A 150?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 gru 2023, 14:22

1xx i inne linie zwykłe pomijające wybrane przystanki to od dawna istnieją, jakoś nie widzę petycji aby utworzyć odrębny zakres numeracyjny dla linii przyspieszonych strefowych i wrzucić tam 736.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 gru 2023, 14:27

michael112 pisze:
05 gru 2023, 14:14
AdamKlocusky pisze:
05 gru 2023, 14:04

W każdym z tych przypadków zachodzi konieczność nowego wszystkiego, co nie jest zaskakujące i nie zmienia faktu, że już dawno mogła zostać popełniona zmiana numeru.
Rzeczywiście, są ważniejsze problemy niż nieprawidłowe oznaczenie 11 na 4 miesiące. 31, 25, 163, 171 itd.
pawcio pisze:
05 gru 2023, 14:10
Cały czas nie bierzecie pod uwagę faktu, że w międzyczasie mogła zostać popełniona decyzja o odejściu od systemu oddzielnej numeracji dla linii okresowych.
To co następne? Przyspieszona linia 1XX pomijająca wybrane przystanki? Strefowa linia 1XX? Nocne 3XX i dzienne NXX?
Raczej powinno się maksymalnie uprościć te zakresy, one dzisiaj już i tak praktycznie nikomu nic nie mówią. Zostawić dzienne zwykłe w zakresie 100-399, linie przyspieszone przenumerować na jeden zakres E01-E99, zostawić jeszcze nocne na N, lokalne na L, podmiejskie na 7xx i w zupełności by starczyło. Przy okazji możnaby zrobić trochę porządku i w końcu zmienić numerki 516 czy 521 na te z zakresu dla linii zwykłych :P

mb112
Posty: 966
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 gru 2023, 14:30

michael112 pisze:
05 gru 2023, 14:14
To co następne? Przyspieszona linia 1XX pomijająca wybrane przystanki? Strefowa linia 1XX? Nocne 3XX i dzienne NXX?
No właśnie, to może już idźmy na całość i jeszcze wymieszajmy ze sobą numery tramwajowe z autobusowymi, nie rozróżniajmy czy dana linia jest lokalna czy zastępcza czy nocna tylko wszystko 1xx, 2xx, 3xx itd. Rany, po co ruszać coś co od zawsze dobrze funkcjonuje. I tak, wiem, że nowi mieszkańcy się i tak nie łapią w numeracji, ale po co z tego powodu robić jeszcze większy bałagan, gdyby wiedzieli, że faktycznie 1xx to zawsze linia całotygodniowa, a 3xx okresowa to byłoby im jednak trochę prościej niekiedy.
Georg pisze:
05 gru 2023, 14:17
A 150?
Łomianki są już w I strefie, więc się zgadza. To, że liczy się, gdzie można dojechać z biletem na I strefę, a nie gdzie jest faktycznie granica miasta to akurat moim zdaniem ok. Zresztą przecież od dawna np. 145, 199 czy 220 wyjeżdżają poza granice administracyjne miasta.
fik pisze:
05 gru 2023, 14:22
1xx i inne linie zwykłe pomijające wybrane przystanki to od dawna istnieją, jakoś nie widzę petycji aby utworzyć odrębny zakres numeracyjny dla linii przyspieszonych strefowych i wrzucić tam 736.
Ale linie 1xx pomijają przystanki tylko na zasadzie wyjątku od reguły, tam gdzie inaczej się nie da, gdy są bardzo blisko siebie albo gdy jest na trasie kilka przystanków w ramach jednego zespołu.

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 gru 2023, 14:35

Georg pisze:
05 gru 2023, 14:17
michael112 pisze:
05 gru 2023, 14:14

To co następne? Strefowa linia 1XX?
A 150?
Przecież 150 jeździ w całości w pierwszej strefie, podobnie jak 140, 200, 210, 240, 250, 251 czy 340. 8-(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 gru 2023, 14:38

Pasażerowi naprawdę nie robi różnicy to, z jakiego powodu przystanek jest pomijany (notabene żaden z podanych przez ciebie powodów nie pasuje do wskazanego przeze mnie przykładu, ale co tam).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 gru 2023, 14:45

Akurat w sprawie 150 czy 210 to właśnie zmieniano numerki jak Łomianki, Konstancin albo Izabelin wchodziły do pierwszej strefy. Mimo że prywatnie dla mnie wygląda to nienaturalnie jak jest linia dowozowa z miejscowości podwarszawskiej do węzła przesiadkowego, no ale ok, można przyjąć że czynnikiem decydującym jest taryfa biletowa a nie fakt wyjeźdżania poza administracyjne granice Warszawy.
Linie takie jak 145 zawsze były z zakresu zwykłych, bo tam autobus po prostu przejeżdża przez podwarszawską miejscowość, ale oba krańce ma w Warszawie. Inaczej musielibyśmy zmienić np. 139 na 7XX bo wyjeżdża na moment do Konstancina. :o
mb112 pisze:
05 gru 2023, 14:30
No właśnie, to może już idźmy na całość i jeszcze wymieszajmy ze sobą numery tramwajowe z autobusowymi, nie rozróżniajmy czy dana linia jest lokalna czy zastępcza czy nocna tylko wszystko 1xx, 2xx, 3xx itd. Rany, po co ruszać coś co od zawsze dobrze funkcjonuje.
Tym bardziej że system, z niewielkimi zmianami, działa prawie od końca II wojny.
Już były takie sytuacje że narobiono trochę bałaganu w numeracji i potem to odkręcano. Była taka sytuacja w latach 90., najpierw całotygodniowe 350, a później kilka linii 1XX kursujących od poniedziałku do piątku. Notabene, był to efekt cięć oszczędnościowych, chyba z powodu braku kierowców, dokładnie jak teraz. :D Jak pisałem, później stopniowo wszystko posprzątano i część linii wróciło do kursowania cały tydzień, a pozostałe zmieniono na 3XX. Dokładniej, to dokonano wchłonięcia takich linii przez inne 3XX bo chyba nie było zmiany jako takiej. I tak 301 wchłonęło ówczesne quasi-okresowe 168, a 382 wchłonęło quasi-okresowe 114.
To dowód że system numeracji ma sens.
Później też zmieniono numerację linii zastępczych, cmentarnych i specjalnych, bo zakres 2XX był potrzebny jako kontynuacja linii zwykłych.


Właśnie mi się w Warszawie podobało że u nas jest pewien porządek, pewna zależność pomiędzy numeracją a typem linii, podczas gdy w niektórych innych miastach jest taki groch z kapustą. Który niestety zaczyna robić się w Warszawie.

Georg
Posty: 5982
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 gru 2023, 14:50

A dlaczego 145 jest zwykły, a 715 podmiejski? Chodzi o bilety na I strefę?

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 gru 2023, 14:52

Tak.

ODPOWIEDZ