Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 gru 2023, 19:35

Da się to nadrobić do końca kursowania? Widziałem że 122 robiło półkurs PT na Gwiaździstą i teraz jedziemy z niewielkim opóźnieniem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 gru 2023, 21:08

Jeśli mają być takie opóźnienia, to te copółgodzinne kursy mają sens ujemny.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 gru 2023, 21:22

Georg pisze:
05 gru 2023, 19:35
Da się to nadrobić do końca kursowania? Widziałem że 122 robiło półkurs PT na Gwiaździstą i teraz jedziemy z niewielkim opóźnieniem.
Jakoś ogólnie bajzel - niektóre już jeździły na zero, niektóre na -40, a w tym samym czasie stało coś w Markach z 6 minutami do odjazdu. Pewnie ktoś naprawia, skraca, robi SB i potem jest jeden wielki burdel.
ŁK

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 gru 2023, 22:55

ashir pisze:
05 gru 2023, 18:45
Nigdy nie da rady bez wyjątków, bo wychodziłoby, że nawet 213 jest przyśpieszone. :roll:
To zaraz dojdziemy do tego, że np. 184 jest przyspieszone, bo po ruszeniu z Metra Młociny 24 przejeżdża obok Metra Młociny 23 (na tym samym peronie) bez zatrzymania...

EDIT: A, zaraz, zaraz, przecież jeszcze pomija w jedną stronę Metro Wawrzyszew 03 oraz Koło 05, a w drugą Grzymały-Sokołowskiego 04 i Koło 03. To więcej niż E-1 ! To jak nic trzeba zmienić numer na czerwony ! :lol:

EDIT2: I jeszcze Dalibora 01 przecież ! :shock:

Walas
Posty: 17096
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 06 gru 2023, 2:38

Georg pisze:
05 gru 2023, 19:35
Da się to nadrobić do końca kursowania? Widziałem że 122 robiło półkurs PT na Gwiaździstą i teraz jedziemy z niewielkim opóźnieniem.
CR steruje a jeszcze pamiętaj że kierowca musi zrobić obowiązkową przerwę żeby nie dostać mandatu od ITD.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

eloelo520
Posty: 58
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 06 gru 2023, 10:06

ashir pisze:
05 gru 2023, 16:30
E-1 obecnie pomija tylko Wybrzeże Szczecińskie, a w kierunku Gocławia dodatkowo Most Świętokrzyski i Ateńską. Tylko ten ostatni przystanek jest stały dla linii zwykłych, bo jako jedyny jest wśród cywilizacji. Zdecydowanie to powinno być 301. 520 czy 527 też powinny być liniami zwykłymi.
Brak zatrzymań linii przyspieszonych na przystankach Wał Miedzeszyński oraz Torwar świetnie spełnia swoją rolę, w szczycie porannym w stronę Politechniki pozwala zaoszczędzić do 5 minut, w druga stronę po południu tylko nieco mniej, bo do tego dochodzi fakt że na przystanku Torwar w stronę Pragi busy się korkowały gdy wszystkie linie 5xx tam stawały, bo przystanek jest tylko na jednego przeguba oraz znajduje się dokłądnie pomiedzy dwoma wlotami z Wisłostrady.

E-1 ma literkę "E" gdyż w odróżnieniu od wszystkich innych linii od Saskiej jedzie po całości Wałem Miedzeszyńskim, więc nie pomija "tylko dwóch przystanków" tylko pięć czy sześć w porównaniu z analogicznym 147.

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 gru 2023, 11:07

Brak przystanków od Katowickiej nie sprawia, że E-1 jedzie zauważalnie szybciej od 147. Dla przykładu 733 nie jest E33, chociaż jedzie zauważalnie szybciej i dłużej bez przystanków. A co do 520 to już nie wiele pomija i pewnie kwestia czasu jak Królewska i PKP Gocławek zostaną dodane. Zostanie tylko Hoża, Torwar oraz Wał Miedzeszyński. I nie postuluję na Trasie Łazienkowskiej zmiany charakteru wszystkich linii 5xx. 523 powinno pozostać jako silna i przyśpieszona linia.

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 06 gru 2023, 11:12

eloelo520 pisze:
06 gru 2023, 10:06
E-1 ma literkę "E" gdyż w odróżnieniu od wszystkich innych linii od Saskiej jedzie po całości Wałem Miedzeszyńskim, więc nie pomija "tylko dwóch przystanków" tylko pięć czy sześć w porównaniu z analogicznym 147.
To na tej zasadzie to np. 143 jest przyspieszone w porównaniu do 225, bo jedzie sąsiednią ulicą, na której nie ma przystanków.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 gru 2023, 12:11

eloelo520 pisze:
06 gru 2023, 10:06
ashir pisze:
05 gru 2023, 16:30
E-1 obecnie pomija tylko Wybrzeże Szczecińskie, a w kierunku Gocławia dodatkowo Most Świętokrzyski i Ateńską. Tylko ten ostatni przystanek jest stały dla linii zwykłych, bo jako jedyny jest wśród cywilizacji. Zdecydowanie to powinno być 301. 520 czy 527 też powinny być liniami zwykłymi.
Brak zatrzymań linii przyspieszonych na przystankach Wał Miedzeszyński oraz Torwar świetnie spełnia swoją rolę, w szczycie porannym w stronę Politechniki pozwala zaoszczędzić do 5 minut, w druga stronę po południu tylko nieco mniej, bo do tego dochodzi fakt że na przystanku Torwar w stronę Pragi busy się korkowały gdy wszystkie linie 5xx tam stawały, bo przystanek jest tylko na jednego przeguba oraz znajduje się dokłądnie pomiedzy dwoma wlotami z Wisłostrady.
Ech, przeniesienie przystanków na środek trasy to już się nigdy nie uda… W przypadku meczów Legii nie działa kompletnie nic. Ostatnio moje 138 utknęło jak wszystkie inne autobusy na buspasie. Poprzedni postanowili wypuścić ludzi na środku mostu. Mój z kolei postanowił przebić się na lewy pas. Cofnął o jakieś 30 centrymetrow, przebił się na lewo jakoś, a przed Rozbratem zjechał na środkowy pas i krzyknąl tylko „przygotować się do desantu”. Praktycznie ze środkowego pasa na wysokości tyłu zatoczki. Potem przebił się znów na lewo i w ten sposób pojechał, zaoszczędzając pewnie z pół godziny, bo zjazd na Wisłostradę był kompletnie zabetonowany.
ŁK

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 06 gru 2023, 20:52

Wola zmian...
ZUS fundatorem emigracji

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 06 gru 2023, 23:29

Łukasz pisze:
06 gru 2023, 12:11
i krzyknąl tylko „przygotować się do desantu”
Serio, zawołał w ten sposób do pasażerów z kabiny? :D

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 gru 2023, 1:37

Łukasz pisze:
05 gru 2023, 21:22
Georg pisze:
05 gru 2023, 19:35
Da się to nadrobić do końca kursowania? Widziałem że 122 robiło półkurs PT na Gwiaździstą i teraz jedziemy z niewielkim opóźnieniem.
Jakoś ogólnie bajzel - niektóre już jeździły na zero, niektóre na -40, a w tym samym czasie stało coś w Markach z 6 minutami do odjazdu. Pewnie ktoś naprawia, skraca, robi SB i potem jest jeden wielki burdel.
Problem moim zdaniem tkwi w czym innym. W Mobilisie teraz jest tak, że jak kierowca potrzebuje zrobić ustawową przerwę i ją zgłasza (i jest mega opóźniony) to wtedy przez radio zaczyna się sterowanie na całej linii (automatycznie wszyscy inni kierowcy dostają komunikat że mają się meldować po przyjeździe na kraniec). W MZA na liniach nieekspediowanych jest tak, że jak kierowca potrzebuje zrobić piętnastkę i ją zgłasza to tylko on jest instruowany co dalej. Efekt? Ci co zgłaszają chęć zrobienia przerwy są potem skracani, a ci co nie zgłaszają to jeżdżą w kółko. Wczoraj na 177 tak miałem. Ja zostałem skrócony ale kolega nie bo nie zgłosił tylko jeździł non stop. No i nawet przed 23:00 jeździliśmy stadem bo on jeszcze nadrabiał a ja jeździłem o czasie. Brakuje tu jakiegoś kompleksowego patrzenia na całą komunikację. Po prostu stosowana jest zasada "kierowca zgłasza - trzeba coś z nim zrobić - reszta nas nie interesuje".

A co do linii przyspieszonych - dziś miałem 517 i zdziwiłem się że miałem przystanek przy Kruczej. 521 za to tam nie staje. Naprawdę już ciężko się połapać które przyspieszone linie gdzie mają przystanki. A jak ma się połapać przeciętny pasażer w tym?

Walas
Posty: 17096
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 07 gru 2023, 4:56

reserved pisze:
07 gru 2023, 1:37
W MZA na liniach nieekspediowanych jest tak, że jak kierowca potrzebuje zrobić piętnastkę i ją zgłasza to tylko on jest instruowany co dalej. Efekt? Ci co zgłaszają chęć zrobienia przerwy są potem skracani, a ci co nie zgłaszają to jeżdżą w kółko. Wczoraj na 177 tak miałem. Ja zostałem skrócony ale kolega nie bo nie zgłosił tylko jeździł non stop. No i nawet przed 23:00 jeździliśmy stadem bo on jeszcze nadrabiał a ja jeździłem o czasie. Brakuje tu jakiegoś kompleksowego patrzenia na całą komunikację. Po prostu stosowana jest zasada "kierowca zgłasza - trzeba coś z nim zrobić - reszta nas nie interesuje".

A co do linii przyspieszonych - dziś miałem 517 i zdziwiłem się że miałem przystanek przy Kruczej. 521 za to tam nie staje. Naprawdę już ciężko się połapać które przyspieszone linie gdzie mają przystanki. A jak ma się połapać przeciętny pasażer w tym?
To dziwny kierowca że jeździł nim stop. Przecież ma obowiązek zrobić przerwę ustawową, no ale może stać go na mandat od ITD.
Przecież 517 ma przystanek przy Kruczej już od jakiegoś czasu to skąd te ździwienie.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2023, 7:04

A czemu 521 nie ma? Czemu jest różnie dla takich samych linii?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 gru 2023, 7:07

michael112 pisze:
06 gru 2023, 23:29
Łukasz pisze:
06 gru 2023, 12:11
i krzyknąl tylko „przygotować się do desantu”
Serio, zawołał w ten sposób do pasażerów z kabiny? :D
Tak, ale sporo ludzi to byli kibice jadący na mecz.
ŁK

ODPOWIEDZ