Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

mb112
Posty: 984
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 gru 2023, 1:04

reserved pisze:
20 gru 2023, 12:09
Ja to się boję że skończy się na tym że jedyne co potną to przerwy kierowcom. Bo przecież na rozkładzie odpowiednia liczba kursów musi być by pasażerowie się nie mścili. A że w rzeczywistości... ach, szkoda słów.
No właśnie... A przecież można starać się zmniejszać utrudnienia, poprzez wprowadzanie kolejnych priorytetów. To nie jest proste, ale w dalszej perspektywie mogłoby przynieść oszczędności. Kolejne buspasy to jedno, ale w wielu miejscach pomogłyby priorytety sygnalizacji świetlnej (analogicznie jak dla tramwajów), śluzy, krótkie odcinki buspasa przed skrzyżowaniem itd. Tego się nie zrobi od razu, ale warto się wreszcie na poważnie wziąć za takie rzeczy, bo jest pełno miejsc, gdzie autobusy tracą czas bez sensu (prawie wszędzie w zasadzie).
reserved pisze:
21 gru 2023, 0:33
Na 207 i 208 wchodzi Kleszczowa od stycznia.
Na SU10 ? To może już więcej nie będzie SU10 na 255 w weekendy bo to jakaś granda była ?

reserved
Posty: 14626
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 gru 2023, 1:18

mb112 pisze:
21 gru 2023, 1:04
Na SU10 ? To może już więcej nie będzie SU10 na 255 w weekendy bo to jakaś granda była ?
Ja to się zastanawiam czy nie przypadkiem na dwunastki.

Molo
Posty: 637
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 21 gru 2023, 6:56

Walas pisze:
21 gru 2023, 0:36
reserved pisze:
21 gru 2023, 0:33
Na 207 i 208 wchodzi Kleszczowa od stycznia.
Na 710 i 724 R-1 podobno
I 742 oraz 514 i 525 ale też podobno;)

Jurand
Posty: 1087
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 21 gru 2023, 12:20

Jakaś dziwna plotka poszla że ponoć kilka Scanii ITSu trafilo do Slupna.
Bynajmniej nie na przeglądy i naprawy.
Ponoć wracają do firmy leasingowej?
Czyżby powtórka z Wrocka?
Powtarzam że to tylko plotka bez potwierdzenia 🤔

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 713
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 21 gru 2023, 13:03

Widać po GPS, że kilka wozów ostatnie logowanie miało na parkingu Scanii w Słupnie, ale co dalej to nie wiem
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Jurand
Posty: 1087
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 21 gru 2023, 13:16

ZielonyJamnik pisze:
21 gru 2023, 13:03
Widać po GPS, że kilka wozów ostatnie logowanie miało na parkingu Scanii w Słupnie, ale co dalej to nie wiem
Czyli jednak jest coś w tej plotce :-k
Pomijając fakt że dziś w zm. B wystawili całe 10 brygad, czyli zasadniczo 29 wozów średnio im potrzeba (-(

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 21 gru 2023, 17:21

Kara za brak kursów i tak jest od pewnego progu ryczałtowa (a ten próg jest bliżej 10 niż 50%), zerwanie umowy wydaje się że im za bardzo nie grozi, więc ograniczenie przepalania kasy na stojące wozy wydaje się nader rozsądnym ruchem. Pewnie gdyby oszczędności przeznaczyli na poszukanie nowych kierowców po bardziej godziwych stawkach to nawet mogliby poprawić realizację planu i zarobić więcej, chociaż pewnie cały czas pozostając w najwyższym progu kary za utraty.

piorunus
Posty: 255
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 22 gru 2023, 10:44

Jurand pisze:
21 gru 2023, 12:20
Jakaś dziwna plotka poszla że ponoć kilka Scanii ITSu trafilo do Slupna.
Bynajmniej nie na przeglądy i naprawy.
Ponoć wracają do firmy leasingowej?
Czyżby powtórka z Wrocka?
Powtarzam że to tylko plotka bez potwierdzenia 🤔
Kilka wybranych faktów:
* Radom / mówimy o samym kontrakcie z MZDiK, pomijamy komercyjną "Agatkę" - na 24 zadania w DP szkolnym, 8 w SO (w zasadzie 7,5- 7 x całka, 1 x maraton A), 7 w ND jest 42 szoferów + w miarę możliwości kierownik i dyspo zasilają ile mogą
* Warszawa - każdy widzi
* Wrocław - z 60 zadań (było 65) w DP dziennie potrafi nie wyjść 3 - 5 (zależy od dnia), weekendy różnie

Cóż... mówi się już od jakiegoś czasu, że będzie Warbus-bis, tylko nie wszystko tak nagle, a etapami. Pozostaje więc obserwować temat i czekać.

Jurand
Posty: 1087
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 gru 2023, 14:45

Zasadniczo to Panią Michalczewską chyba było by warto pogonić z warszawskich ulic.
Bo to zasadniczo chyba jest mało opłacalne dla wszystkich.
Garstkę kierowców zatrudnionych w tej firmie, Arriva by mogła przygarnąć, a jeszcze mniejsza garstka obecnych kierowców, to radomiaki na zesłaniu do stolicy i u siebie pracę mają jako kierowcy zatrudnieni u Michalczewskiego.
Rezerwowi kierowcy Arrivy to siedzą po to żeby w razie czego za ITS wyjechać ( nawet wisi adnotacja że muszą znać linie obsługiwane przez sąsiadów), na R13 podobna mobilizacja pod tym kątem i w PKS GM pewnie podobnie.
Zasadniczo ZTM wie na kogo może liczyć w codziennych obsuwach Michalczewskiej i chyba można by było inaczej zagospodarować brygado/ludzi będących w pogotowiu za ten dziwny układ, bo firma która na tym podwórku potrafi wystawiać ilość brygad wahająca się pomiędzy 6-12 w zależności od dnia, powinna zniknąć już dawno z warszawskich ulic.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 25 gru 2023, 18:05

Problem za niedługo sam się rozwiąże.
Brak płatności ciągle z poślizgiem skutkuje zerwaniem umowy leasingu.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Łukasz
Posty: 10655
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 gru 2023, 18:18

beni pisze:Problem za niedługo sam się rozwiąże.
Brak płatności ciągle z poślizgiem skutkuje zerwaniem umowy leasingu.
Bankowi nie zależy na zrywaniu umowy, tylko na karach i odsetkach.
ŁK

Jurand
Posty: 1087
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 gru 2023, 18:25

beni pisze:
25 gru 2023, 18:05
Problem za niedługo sam się rozwiąże.
Brak płatności ciągle z poślizgiem skutkuje zerwaniem umowy leasingu.
Może dlatego cześć wozów już stoi w serwisie w Słupnie

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 25 gru 2023, 18:47

Łukasz pisze:
25 gru 2023, 18:18
beni pisze:Problem za niedługo sam się rozwiąże.
Brak płatności ciągle z poślizgiem skutkuje zerwaniem umowy leasingu.
Bankowi nie zależy na zrywaniu umowy, tylko na karach i odsetkach.
Tak długo jak te kary i odsetki da się wyegzekwować... Chociaż możliwe że bank jest w stanie na tyle prześwietlić swoich klientów żeby wiedzieć jak długo można chojrakować bez nadmiernego ryzyka.

Swoją drogą, ktoś może wie do kogo należą te autobusy?
Problem za niedługo sam się rozwiąże.
Brak płatności ciągle z poślizgiem skutkuje zerwaniem umowy leasingu.
Jeśli to tylko poślizg a nie kumulujące się opóźnienie to chyba nie jest aż tak źle. W sumie nie zdziwiłbym się gdyby leasingodawca nie poluzował trochę śruby bo przykład Warbusa pokazuje, że sprzedaż autobusów z przedwcześnie zakończonego leasingu może z formalno-finansowych powodów być mocno utrudniona.

KM
Posty: 135
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 25 gru 2023, 18:56

Jurand pisze:
25 gru 2023, 18:25
Może dlatego cześć wozów już stoi w serwisie w Słupnie
A właśnie, skoro do Słupna trafiły certyfikowane przez ZTM wozy to organizator nie powinien się zainteresować tym, że przewoźnik nie ma pełnego potencjału taborowego i tym samym nie byłby w stanie ewentualnie wystawić wszystkich brygad (pomijając kwestię kierowców oczywiście)? Ciekawe jak sformułowana jest umowa.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 25 gru 2023, 21:49

Łukasz pisze:
25 gru 2023, 18:18
beni pisze:Problem za niedługo sam się rozwiąże.
Brak płatności ciągle z poślizgiem skutkuje zerwaniem umowy leasingu.
Bankowi nie zależy na zrywaniu umowy, tylko na karach i odsetkach.
Czyżby a gdzie są:
9673, 9674, 9676, 9677, 9681, 9682, 9683, 9684, 9688, 9691 :-k :-k
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

ODPOWIEDZ